Partyflock
 
Forumonderwerp · 654726
In het Canadese stadje Kitchener bevindt zich in het huis van een vrouw van inmiddels in de 90 een kostbaar voorwerp dat de wereld nu al meer dan 70 jaar fascineert. Het gaat om een anatomisch volmaakt vormgegeven menselijke schedel die gehouwen is uit een enkel stuk kwartskristal, inclusief een afneembare kaak en 32 tanden. De eigenares, Anna Mitchell- Hedges, zegt het kunstvoorwerp te hebben opgedolven uit de ruïne van een Maya- tempel die ze in haar tienerjaren samen met haar vader bezocht toen ze bezig waren met een expeditie naar mogelijke resten van Atlantis.

Wat vooral zo verbijsterend is aan deze schedel is hoe deze is gemaakt. Kwarts- kristal behoort tot de hardste materialen die we kennen, maar desondanks heeft het gereedschap dat voor het maken van de schedel gebruikt moet zijn daar geen enkel spoor op achtergelaten. Vooral wanneer de schedel in het volle zonlicht staat lijkt het wel een echte schedel die als bij toverslag verandert is in glas. Zo mogelijk nog indrukwekkender zijn de als prisma's uitgevoerde ogen, die zo zijn vormgegeven dat ze elk licht dat erop valt bundelen, waardoor de hele schedel griezelig oplicht. Opmerkelijk genoeg hebben deskundigen gezegd dat zelfs met de tegenwoordig beschikbare technieken dit verbluffende staaltje vakmanschap niet is te evenaren.

Dit is echter lang niet het enige raadsel rond "de schedel van Mitchell- Hedges", zoals hij wel wordt genoemd. Dit griezelig aandoende voorwerp zou een overblijfsel moeten zijn van een reeds lang teloorgegane beschaving? Heeft het speciale krachten, zoals door sommigen wel is geopperd? Of is deze schedel- zonder meer de fraaiste van de tien, twaalf die er over de hele wereld zijn- gewoon een knap staaltje bedrog?

Een paar foto's:

-
-


Wie weet er meer over te vertellen?
well, Join the Club V.Westerhoven :S

Ik heb het dus helaas ook niet gezien :'(
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 mei 2005 om 16:47:
Ik ben ook erg geboeid door de werken van Tolkien. Al die wezens, talen en dialecten, + verwijzingen naar werkelijke mythes - zoals het eiland in de silmarrillion stiekem verwijst naar Atlantis- moet Tolkien toch ergens vandaan gehaalt hebben.

Of hij heeft een werkelijk geniale fantasie gehad, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Elke auteur haalt inspiratie overal en nergens vandaan. Vooral op het gebied van fantasy/science fiction. Als je de geniale boeken serie van Frank Herbert over Dune kent dan zul je misschien de 'Fedaykin' (bewakers van Muad'Dib voor de kenners ) herkennen. Herbert was erg geinteresseerd in het MiddenOosten en heeft die term afgleid van allerhande milities die zich de Fedajin noemden. Dit was ook de naam van een elite-eenheid van Sadams troepen . En zo zijn er nog wel veel meer dingen te vinden bij allerhande auteurs/boeken. Erg leuk als je meer weet over de achtergrond. Zo zijn sommige karakters uit Tolkiens boeken gebaseerd op mensen uit het dorp waar hij woonde in Engeland (nadat hij uit Zuid-Afrika terugkeerde naar GB).


Ben gek op alles wat met de Maya's de Inca's en Azteken te maken heeft. Een uitgestorven beschaving die veel wijsheden in pacht had, maar ook veel gruwelijkheden.

Sorry, maar het was niet 1 beschaving maar drie verschillende. Ik heb vroeger veel gelezen over de Azteken en er een werkstuk over gemaakt. Waar nu Mexico-City ligt lag vroeger Tenochtitlán wat hun hoofdstad was. Erg interessant zijn deze beschavingen. Niet alleen om hun gruwelijkheden en mensenoffers (de Azteken offerden als het 'Einde der Tijden' kwam zelfs de zonen en dochters van hun eigen koningen) maar ook om hun geavanceerde astronomische kennis. Kennis die nagenoeg verloren is gegaan door de Spanjaarden . De berekeningen van tijd en data en de volledige omschrijvingen van omwentelingen van hemellichamen is door dergelijke culturen al volledig gedocumenteerd en vastgelegd, eeuwen voordat de Europeanen daar eens kaas van gegeten hadden.

Zoals je dan misschien ook wel weet, is dat de Maya kalender ophield met bestaan in het jaar 2012...7 jaar van nu.

Ook andere beschavingen, zoals de egyptenaren hielden deze datum aan. Het verhaal gaat dat de mensheid iets te wachten staat. Misschien is het ook intressant om in dit topic over deze datum te speculeren.

http://2012.pagina.nl/

op deze startpagina staan legio links naar sites die over deze datum en andere verwante zaken speculeren dan wel feiten vertellen die betrekking hebben op de Maya cultuur en hun bijzondere kalender.
 
Zoals je dan misschien ook wel weet, is dat de Maya kalender ophield met bestaan in het jaar 2012...7 jaar van nu.

Ook andere beschavingen, zoals de egyptenaren hielden deze datum aan. Het verhaal gaat dat de mensheid iets te wachten staat. Misschien is het ook intressant om in dit topic over deze datum te speculeren.

Klopt, ik ben in de links die overal in dit topic verspreid staan een beetje gaan snuffelen. Op http://www.niburu.nl staat er informatie over onder het kopje 'Niburu' aan de linkerkant in het menu.

Van de website:
Mars : de atmosfeer is aanzienlijk dikker geworden (twee keer zo dik)
Maan : begint een atmosfeer te krijgen samengesteld uit natrium. Dr. Dmitriev verklaard: "rond de maan bevindt zich een 6.000 km dikke natrium laag, deze laag is nog nooit eerder gemeten. De laag is nieuw.
Aarde : in bovenste laag van de atmosfeer begint zich HO gas te vormen, gas hoort hier in deze hoeveelheid helemaal niet voor te komen.
Venus : duidelijke stijging in lichtsterkte en helderheid.
Jupiter : grote energie uitstoot dat een geïoniseerde stralingsbuis kunnen waarnemen welke gevormd wordt tussen haar maan IO. Deze energiestraal is recentelijk gefotografeerd.
Ook is het magnetische veld meer dan verdubbeld.

Wat mij erg tegenstaat aan Niburu.nl is dat ze nauwelijks nog andere referenties erbij aanhalen. Ik kan ook wel iets beweren dat een of andere Dmitriev gezegd heeft en er een artikel over schrijven. Punt om je theorie een stuk te verduidelijken is om zoveel mogelijk te verwijzen naar bronnen en achtergrond informatie en dat laten de mensen acther Niburu.nl nogal eens na.

Van http://www.de-voice-spiritueel.be/page143.html
Je hoeft dit niet te begrijpen of te onthouden, het enige dat telt is het feit dat een constante van 13.0 MHz genoeg is om de vierde dimensie in te gaan! Sinds 1980, echter, neemt deze resonantie langzaam toe. Op dit moment zit hij al aan 12 cyclussen per seconde. Dit betekent dat de dagen nu nog maar 16 uur duren, in plaats van 24 uur.

WAAAAAAAAAAAAAAAAATT???

1) Een constante is iets wat constant is. De resonantie die ze aanhalen neemt toe en is dus niet constant.
2) Waar halen ze vandaan dat deze resonantie toeneemt?
3) Waarom zou deze resonantie toenemen?
4) Wat heeft resoneren met de 4e dimensie ingaan te maken?

Het enige wat ik op punt 4 kan bedenken is dat er veel physici zijn die de theorie onderschrijven dat de beweging van massa een rimpeling in de tijd-ruimte veroorzaakt en zo doende iets kan veranderen. Ik weet niet precies meer hoe dit zat maar moet een paar oude boeken van mij er nog eens op na slaan.

Anyhow, 2012. Tjah mooie datum om aan ons eind te komen ;). Beetje jammer alleen dat ik nauwelijks serieuze wetenschappelijke websites erover kan vinden, maar voornamelijk knullige homepages over mensen die de meest gare conspiracy theories geloven. Bovendien halen ze nergens goede referenties aan waar ik dingen kan nalezen of meer informatie kan zoeken :S.
laatste aanpassing
 
Je hebt gelijk, maar misschien hoort dit bij het g­rote overheid-vertelt-de-bevolking-niets-in-verban­d-met-massahysterie-doofpot-complot van deze tijd?­

Ik heb dat artikel op niburu ook gelezen over ­de maya's en op 2012 pagina staat ook veel over di­e Maya kalender en alles daar omheen.

Ergens o­p niburu staat ook een artikel over hoe atlantis v­erloren zou gegaan zijn, en hoe de overlevenden zi­ch stichten in Zuid-amerika (hoe het toen heette w­eet ik niet) dus de Maya's en in Egypte als de hyp­ertechnologische egyptenaren en op nog een plek ma­ar die weet ik niet meer.
 
niburu.nl:
Er zijn anderen die werkelijk aan de touwtjes trekken. Er is namelijk een zeer klein percentage dat het beleid van alle landen over de hele wereld bepaald. Deze zeer kleine groep mensen, die ook wel “de Illuminati” wordt genoemd, heeft als uiteindelijke doel de hele aarde in z’n macht te krijgen.

Even ter verduidelijking:
1) Een kleine groep bepaalt het beleid van ALLE landen over de HELE wereld.
2) Hun doel is ALLE macht in handen te krijgen.

Die macht hebben ze dan toch al als ze al het beleid bepalen? :)
well, Join the Club V.Westerhoven

Ik heb het dus helaas ook niet gezien

Zucht...
Iemand wel eens gehoord van het Oera Linda boek? Stond pas nog iets over in de krant. Er wordt beweerd dat het een mystificatie is, maar er staan zaken in waarvoor pas de laatste decennia bewijzen zijn gevonden.
Het beschrijft de wereldgeschiedenis vanaf een x aantal jaren na de ondergang van Atlantis en die ziet er heel anders uit dan hoe wij geleerd hebben.

En ik zie een hoop links tussen Atlantis enerzijds en Egypte en Zuid-Amerika anderzijds, heeft iemand er al aan gedacht dat in Azië ook pyramidevormen te vinden zijn? De bekendste is Angkor Vat in het huidige Cambodja.
de tempels van de aztheken hebben ook een pyramideachtige vorm
maar zo kun je alle verhalen wel aan elkaar gaan hangen.
toch vind ik zulke documantaires altijd wel interessant...
lang leve NGC en DC:jaja:
2) Hun doel is ALLE macht in handen te krijgen.


= de New World Order, zie The New World Order

well, Join the Club V.Westerhoven

Ik heb het dus helaas ook niet gezien

Zucht...


Op uitzendinggemist.nl kon je'm op de dag zelf nog bekijken, maar op de website van 'twee vandaag' staat nu dat de uitzendrechten niet bij hun liggen en kan dus niet meer bekeken worden...

Helaas...
laatste aanpassing
 
echt he ... dit soort dingen kan ik blijven lezen ...

*zucht* had expres al deze soort topics verbannen uit mijn gezichts veld :/
Gisteren op national Geograpic een onwijs interessante docu zitten volgen over
THE DIVA MUMMY
In de jaren '70 legden Chinese bouwvakkers het graf van Xin Zhui bloot, een aristocrate uit de Han-dynastie. Ze werd tweeduizend jaar geleden begraven, maar is waarschijnlijk toch een van de best bewaarde doden uit de oudheid.

De best bewaarde mummie ooit ! Ze heeft ledematen die niet stijf zijn, en haar huid en vlees zijn nog zacht. Sterker nog... Het BLOED in haar aderen was nog steeds ROOD !
Het is iedereen een raadsel hoe t mogelijk is. Maar in haar kist is een vloeistof teruggevonden die de oude Chinezen gebruikten als "levens-elixer"

2-juli-2005 zal het worden herhaald, dus ik zou zeggen, KIJKEN !!! (Y)
laatste aanpassing
is er al eerder opgeweest.
mensen check ook ff deze boeken: voorspellingen van de mayas ontsluierd,
en de orion profetie. voor die gene die geintereseert zijn in de voorspellingen van de maya calender en het jaartal 2012.
technodude citeer 2 juli 2005 15:48
is er al eerder opgeweest.

Het zal best een herhaling zijn geweest, :/ doen ze vaker en het wordt ook nog vaker herhaald, maar ik had t niet eerder gezien.

:flower:
 
Werkzaam bij Triple R-Events
Artiest {SHOWLIST artist 31337, 17972, 27639}
Ik heb het ook zitten kijken :)

Erg opmerkelijk dat dat lichaam zo goed bewaard is gebleven na zo'n lange tijd.
Heee, onze topic-schone wekt de boel weer tot leven!

Thanks!
Ja ja,..ik hou vooralsnog de oogjes en de oortjes open ;-)

T is maar waar je interesses liggen natuurlijk.
Maar de kristallen schedel staat gewoon in mijn volglijstje (Y)
is t geen swarovski ????? :P
 
Volg dit topic al een geruime tijd maar hier kijk ik ook van op! :(
Ja, doet altijd een beetje pijn als een mythe wordt doorgeprikt...

Maar wel goed!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 mei 2005 om 13:00:
Even ter verduidelijking:
1) Een kleine groep bepaalt het beleid van ALLE landen over de HELE wereld.
2) Hun doel is ALLE macht in handen te krijgen.

Die macht hebben ze dan toch al als ze al het beleid bepalen?

je mist het punt!

feit is dat ze buiten het beleid dat word gepubliceerd door de media,dat zij ook andere zaken aan het controleren zijn en dat zij nogal wat hebben bereikt.

Vraag jezelf het volgende maar eens af:
- Ben ik onafhankelijk?
- Ben ik ergens bang voor?
- Volg ik gedwee mijn meerdere?
- Laat ik voor mezelf denken?

je zal in alle gevallen ja moeten antwoorden
 
klopt niet helemaal wat je daar zegt. als je onafhankelijk bent laat je juist niet door jezelf denken. ik snap wat je bedoelt maar t klopt niet helemaal hoe je het zegt.

Vraag jezelf eens af ben ik een vrij mens? kan ik doen en laten wat ik wil?
laatste aanpassing
 
volges mij houden jullie je bezig met totaal onbelangrijke dingen8)

niks beters te doen:smoke:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 september 2005 om 20:10:
klopt niet helemaal wat je daar zegt. als je onafhankelijk bent laat je juist niet door jezelf denken. ik snap wat je bedoelt maar t klopt niet helemaal hoe je het zegt.

ik had de toelichting erbij moeten doen dan klopte het wel :kots:
 
zieke shit hoor. Ga me er ook maar eens in verdiepen. Heb dit soort dingen altijd wel intressant gevonden ;)
 
volges mij houden jullie je bezig met totaal onbelangrijke dingen

Misschien is het wel belangrijker dan je denkt, misschien ook niet :)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 september 2005 om 21:19:
Misschien is het wel belangrijker dan je denkt, misschien ook niet

misschien heb ik nu wel heel veel honger, misschien ook niet
Ik wel.
 
ik niet meer :p
 
Dat hele stonehenge is dus weer rechtop gezet in 1900 ofzo...

dit wist ik dus ook niet :no:
check deze film: what the bleep do we no ofzoiets.
 
Kheb em op me pc staan maar nog nie gekeken zal ik van de week es doen (Y)

En tis nie egt een film meer een docu :)
allebei he .quantum fysica is cool laat ff weten wat je er van vind.
 
Ik heb hem vanmiddag gezien, maar de theorie is idd wel grappig maar de rest vam die hele vertoning is meer dan triest :(
Die zielige crappy soap hadden ze beter weg kunnen laten met die rare flubber wezens :p
Lang geleden zijn er astronauten, misschien van Venus of van de Pleiaden, op aarde geland. Zij hebben hun kennis gedeeld met de Atlantiërs. Deze kennis omvat o.a. sterrenkunde en technieken om de zwaartekracht te overwinnen.
Deze astronauten dan wel de Atlantiërs hadden een blanke of blauwe huidskleur en zijn de mythologische reuzen.
Nadat tijdens een cataclysme Atlantis ten onder ging, hebben de overlevenden zich verspreid over o.a. Zuid-Amerika, Afrika en Azië en zijn later door nieuwe rampen getroffen en door primitievere volkeren verdrongen, die de resterende kennis in hun mythologieën opnamen.

Bron: talrijke archeologische vondsten en mythologische overeenkomsten tussen volkeren over de hele wereld, met elkaar vergeleken in het boek "Aarde zonder tijd" van Peter Kolosimo. ISBN 9060457641
Lijkt wel beetje op die schedel uit de House films :D
zeer vaag verhaal, wel interesant,
maar het zal jammer genoeg nog wel heel lang duren voordat ze weten wat het is..
nog nieuws over kristallen schedels?
Wel zeer interessant die schedel en het hele verhaal erbij van uit de Maya cutuur,en dat de kalender van de Maya`s stopt bij 2012..... :vaag: hoor !!!!

Nog ff 6/7 jaartjes wachten dus O:) maar zeker wel een boeiend forum dit :yes:
 
idd vette shit
 
hallow...ik heb ff in sneltreinvaart alles zittuh leze en het is best wel errug boeiend :D

Ik heb zelf altijd veel gelezen over atlantis ensow en heb er zelfs een soort documentaire over gemaakt voor mijn school en ik zie dat veel mensen hier een verkeerd beeld van atlantis oproep...

Atlantis zoals het idee oorspronkelijk "ontstaan" is, is gewoon een stukje aarde (waarschijnlijk een eiland) waar al heel vroeger mensachtigen leefde. (Ik zeg mensachtige omdat ik niet durf te zeggen dat het mensen waren zoals zij ze nu kenne, mss ware het zelfs mensen van een andere planeet.)
Deze mensachtige ware voor die tijd ver ontwikkeld.

Dat er dingen toegeschreven worden aan de atlantiers zoals de piramiden ensow is nooit egt de bedoeling geweest van de mensen die atlantis "ontdekten" denk ik.

De mensen die niet willen geloven dat antartica het verloren atlantis is hebben zich blijkbaar niet genoeg verdiept in de geologie van de aarde;) Het is namelijk best mogelijk dat antartica vroeger op een plek in de oceaan lag en is verschoven door krachten op de platen. Ook poolwisselingen zijn geologisch gezien mogelijk en dat zou verklaren waarom het vermeende atlantis nu dus 1 en al ijs is. Ik vind deze theorie in ieder geval veel aannemelijker dan dat atlantis gezonken is ook al zegge de oude mythes dat wel. Die mythes zou ik verklaren met het feit dat platen over elkaar heen kunnen schuiven. Ik ben natuurlijk geen wetenschapper dus dat gis ik maar gwoon;)

Al met al denk ik dat er veel te veel van atlantis wordt gemaakt als wat het ooit bedoeld is. Voor de een een utopia voor de ander een verklaring voor het onverklaarbare voor weer een ander iets om naar te verlangen en over te dromen.

Ik vind het in ieder geval hartstikke leuk om alles te lezen en zal dit topic vanaf nu ook ckr volge!! Ik hoop ook dat ik nix vergete ben te verklare:$