Best Dance Hits Ever - Top 100 (afbeelding)
Het is altijd lastig om "­nee"­ te zeggen als er een CD aangeboden wordt, zeker aangezien het medium steeds zeldzamer lijkt te worden en ik het verzamelen ervan stiekem wel leuk vind.­ Ik verwachtte eigenlijk een compilatie, maar 100 tracks op 2 CD's: dat moet een mix zijn.­ Nu mix ik ook wel eens een plaatje en een snelle blik op de tracklist leert dat de platen zo uiteenlopend zijn dat de DJ in kwestie hier een flinke uitdaging in gaat krijgen...­
FabricLive 98 mixed by Dimension (afbeelding)
Drum & Bass is altijd een beetje het achter gebleven kindje van de dancescene geweest, ondanks dat een aantal grote namen het genre jarenlang levend hebben gehouden. Echter met de invloeden van EDM en een nieuwe generatie producers neemt het genre een interessante wending. Aan de hand van "Dimension" maken we met een vernieuwde en frisse blik opnieuw kennis met een genre dat zich uitstekend laat lenen voor een goed feestje. Laat je verrassen door de nieuwe FabricLive mix #98 mixed by Dimension.
Multigroove (afbeelding)
Multigroove
donderdag 10 mei 2018
Iedereen die deelneemt aan de dance-scene weet dat Multigroove anders is dan de meeste organisaties. Anders dan de absolute top terwijl het langer bestaat dan 99% van de op dit moment in de scene actieve mensen en organisaties. Ontstaan in de tijd dat er geen concurrentie was, alleen vriendschap, respect en een onderlinge band gesmeed door de liefde voor de rave en de muziek. Alternatievelingen, creatieven en vrijdenkers creëren uit niets een belevenis. Er was nog geen sprake van beteugeling of betutteling.....
Promo - The Worst of #3 (afbeelding)
Promo - The Worst of #3
maandag 7 mei 2018
Al jaren een veelbesproken persoon met vele alter ego's, al jaren een man die gaat voor kwaliteit in plaats van kwantiteit, al jaren één van de peilers waar de hedendaagse hardcore op gebouwd is. Met zijn derde "Worst of"- compilatie brengt Promo al die jaren weer samen. Wie kent alle tracks nog?
Fabric 98 mixed by Maceo Plex (afbeelding)
Veelzijdigheid is een eigenschap die niet voor iedere dj is weggelegd. Sommige excelleren doordat ze zich beperken tot één stijl, anderen doordat ze juist heel breed georiënteerd zijn. Maceo Plex valt in de tweede categorie. Dankzij een uitgesproken smaak en roots in verschillende subgenres weet hij tot op heden ten dage zijn sets en mixen gevarieerd te houden. 5 jaar na zijn mix voor !K7 volgt nu een mix op het Fabric label. Enjoy!
Unknown Landscapes vol 5 mixed by Jonas Kopp (afbeelding)
'Abstracte techno' is een stijl die nooit echt zijn eigen serie heeft gehad, totdat PoleGroup een jaartje of 5 geleden besloot, dat het tijd werd om ook hiervoor plaats te maken. Op deze manier kon het label niet alleen zijn eigen releases meer naamsbekendheid geven, maar ook platen van andere labels promoten die in dit straatje passen. "Unknown Landscapes" was geboren.
Masters of Hardcore XL – Tournament of Tyrants (afbeelding)
Courage, Honor, Strength
Zomaar een aantal eigenschappen die van een gladiator verlangt worden. Die van hem een overwinnaar maken. Die hem voor doen gaan in de strijd. Een man van aanzien en respect. Een leider, hij die zijn mannetje staat. Op het slagveld, op de muur of in welke arena dan ook. Hij die niet opzij stapt of wegkruipt, maar de confrontatie vol aan gaat. Voor tijdens en na de strijd . "MoH – Tournament of Tyrants", brengt de arena tot bij je thuis. Want voor een Master, is de strijd nooit gestreden...
Reckless - Trueschool (afbeelding)
Reckless - Trueschool
donderdag 22 maart 2018
Kleur buiten de lijntjes, luister eens niet naar al die goed bedoelde adviezen, voldoe eens niet aan het standaard profiel, maak je eigen keuze en als je daarbij anderen tegen je in het harnas jaagt, so be it! Met deze instelling gingen 2 'grootmeesters in de hardcore' de studio in en kwamen eruit met een schijf vol onvervalste kicks, gefreakte melodielijnen en een recht voor z'n raap boodschap: "­The Real is Back".­
DJ-Kicks presents Deetron (afbeelding)
DJ-Kicks presents Deetron
donderdag 8 maart 2018
Er zijn maar weinig artiesten die de kunde hebben, om binnen een mix ruim 30 jaar aan techno-geschiedenis te kunnen overbruggen en tot één logisch geheel weten te smeden. Daarbij lettend op samenhang, diversiteit in platenkeuze en algemene kwaliteit van de aangeboden mix. Oftewel, is de mix plezierig om naar te luisteren, naadloos gemixt en gevarieerd?
Deetron is zo'n dj die het in zich heeft om zo'n mix te verzorgen en laat hij nu net de laatste editie van DJ-Kicks gemixt hebben.
Above & Beyond - Common Ground (afbeelding)
Above & Beyond - Common Ground
woensdag 14 februari 2018
Als een van de grootste trance acts een nieuw album uitbrengt is dat altijd iets om naar uit te kijken. De "Acoustic" shows hebben bewezen dat we te maken hebben met drie ontzettend getalenteerde heren waarbij hun muzikaliteit verder reikt dan de computer als instrument. Met albums die stuk voor stuk klassiekers hebben geleverd ben ik benieuwd of Above & Beyond en ondergetekende zich nog steeds op "Common Ground" bevinden.
Plaster - Transition (afbeelding)
Plaster - Transition
dinsdag 13 februari 2018
'Transition' is het hagelnieuwe album van Italiaanse producer Plaster. We gaan eens kijken wat hij voor ons in petto heeft.
Hard Bass 2018 – Mixed by Sound Rush, D-Block & S-Te-Fan, B-Front & Rebelion (afbeelding)
Een goed begin is het halve werk, zo moet bijna iedere liefhebber van de hardere stijlen denken tegenwoordig. Hard Bass 2018 was er weer eentje voor in de boeken. Ook de mixcompilatie mag er zeker zijn, ditmaal nemen Sound Rush, D-Block & S-Te-Fan, B-Front en Rebelion voor de 2018 editie van de compilatie.
Dance Yearmix Top 100 2017 (afbeelding)
Dance Yearmix Top 100 2017
donderdag 11 januari 2018
De zoveelste jaarmix van Cloud9. Met pijn in mijn hart, schuif ik de cd in de speler en hoop dat mijn cd speler niet ontploft.
Grotesque 300 - Mixed by RAM, Marco V & Darren Porter (afbeelding)
We hebben hem in handen; de mixcompilatie die de successen viert van het Grotesque label. RAM heeft de handen ineen geslagen met bazen Marco V en Darren Porter om drie pompende mixen af te leveren.
Prism Volume 2 - Mixed by Mark Sherry & Tempo Giusto (afbeelding)
Ook Mark Sherry zit niet stil. Zijn Outburst label gaat als een speer en alsof dat nog niet genoeg is, krijgen we ook nog zijn nieuwe mixcompilatie genaamd 'Prism Volume 2'. Voor deze mixcompilatie komt Tempo Giusto ook nog even een handje helpen.
I AM HARDSTYLE Yearmix 2017 - Brennan Heart (afbeelding)
In al het jaarmixen geweld, komt ook Brennan Heart met zijn 'I AM HARDSTYLE Yearmix', editie 2017. Eens kijken of deze de moeite waard is.
Fabric 96 mixed by DVS1 (afbeelding)
Fabric 96 mixed by DVS1
maandag 18 december 2017
Na enkele wat minder uitgesproken releases op het Fabric label is het nu weer tijd om de diepte in te duiken met DVS1. Verwacht vooral abstracte puristische techno met een vloeiende vibe. Geen knetterharde stuiter-bassen, maar subtiel door kloppende drums en percussie die het ritme bepalen, afgewisseld met scherpe synths en hypnotiserende effecten.
Hardcore Top 100 - Best of 2017 (afbeelding)
Hardcore Top 100 - Best of 2017
dinsdag 5 december 2017
Met nog 5 weken te gaan in 2017 is het tijd om de balans op te maken, Wat was hot and what not!?! Als we kijken naar het aanbod aan albums en EP's van afgelopen jaar, dan zullen er weer behoorlijk wat bekende tracks voorbij gaan komen.­ Eens zien wat Cloud9Dance ervan gebakken heeft.­
Paul van Dyk - From Then On (afbeelding)
Paul van Dyk - From Then On
maandag 4 december 2017
Wat is het recept om een recensent en tevens trance liefhebber van zijn winter depressie af te helpen? Het nieuwe album van Paul van Dyk!
Qlimax 2017 - Temple of light (afbeelding)
Qlimax 2017 - Temple of light
vrijdag 24 november 2017
Het feest dreunt nog na terwijl wij deze cd mogen beluisteren en vooral beoordelen.­ Wordt de standaard hoge kwaliteit waar Q-dance voor staat ook op deze verzamelaar gehaald?
Thunderdome - 25 Years of Hardcore 1992 - 2017 (afbeelding)
'Welcome to another edition of Thunderdome', de woorden die iedere gabber kan dromen. Na 25 jaar staat dit concept nog steeds als een huis. Al dan niet op een laag pitje gezet, maar bij lange na nog niet vergeten. Een onkreukbare reputatie, een legende, een mythe. Nog steeds werkelijkheid en diep geworteld in de harten van zovelen.