Partyflock
 
­ Nederland

DJ Mag top 100 uitgelekt

gepubliceerd door , op
DJ Mag top 100 uitgelekt
24 oktober 2010
OrganisatieDJ Mag Site
Op 27 oktober aanstaande wordt de prijs uitgereikt in de Ministry of Sound in Londen, maar, het lijkt wel 'traditie', de DJ Mag top 100 is uitgelekt. Armin van Buuren is de nummer één dj van 2010.

Het commentaar op de lijst is doorgaans niet van de lucht wat betreft de waarde van de prijs. Het gaat wellicht niet zozeer om kwaliteiten, maar vooral ook om populariteit.

Tevens verhitte discussies levert het op als we kijken naar de vertegenwoordigde muziekstijlen. Dit jaar is in elk geval een aantal critici een beetje de mond gesnoerd, want opvallend is dat er dit jaar ook een aantal artiesten in de lijst staan die de harde stijlen vertegenwoordigen: Headhunterz, D-Block & S-te-Fan, Noisecontrollers en Showtek vinden we terug op respectievelijk de 36e, 73e, 90e en 91 plek!

Partyflock feliciteert alle artiesten en met name ook ons 'Neerlands trots'!

Top 10
1. Armin van Buuren
2. David Guetta
3. Tiësto
4. deadmau5
5. Above & Beyond
6. Paul van Dyk
7. Gareth Emery
8 .Markus Schulz
9. Ferry Corsten
10. Axwell

Klik om de volledige lijst te bekijken

NB Het is een gelekte lijst dus we kunnen natuurlijk nooit met zekerheid zeggen dat dit ook daadwerkelijk de uitslag is!
Bron 1
Bron 2

182 opmerkingen

Artiest Mizla
De enige serieuze lijst hieromtrent is die van Resident Advisor.
 
Uitspraak van Rik K. op maandag 25 oktober 2010 om 16:56:
Boys Noize

staat ook belachelijk laag eigenlijk...
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 oktober 2010 om 15:23:
frustraties

:roflol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 oktober 2010 om 15:23:
Zo'n DJ Mag draait dan ook helemaal niet alleen om techniek dus snap het hele commentaar dan ook niet.

Ze hebben het toch over de beste DJ? Dan gaat toch over de skills van de desbetreffende dj...!
Uitspraak van Remco op zondag 24 oktober 2010 om 12:23:
k mis Roog, Housequake, Choolate Puma, Dennis Ferrer ... need to go on?

Nee doe maar niet!!!
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Uitspraak van Dj Focus op zondag 24 oktober 2010 om 19:21:
dit is meer een producers top100

? De "top 3" maakt bijv. sowieso al geen plaat zelf. ;)
Uitspraak van Roland op zondag 24 oktober 2010 om 12:49:
Uitspraak van D@NIEL op zondag 24 oktober 2010 om 12:18:
Die lijst is al jaren corrupt en zegt niet zoveel meer en al helemaal niet over kwaliteit. Als je puur zou kijken naar wie het best verkoopt, hoogste bezoekersaantallen heeft en het meeste verdiend lijkt me dat Tiesto nog verreweg het populairst in de wereld is op dit moment....maar hij heeft het niet meer zo met de djmag, dus gunnen ze hem zeker geen eerste positie. Had dit jaar eigenlijk wel verwacht dat David Guetta 1 zou zijn. Die is wereldwijd toch wel beter bezig dan Armin, alleen al om zijn Top 40 hits.

Maar ja...het is gissen en lijstje worden tegenwoordig gemaakt door stemmende, voorgeprogrammeerde computers en niet alleen door liefhebbende fans die een stemming doorgeven via de site

helemaal mee eens zown lijstje zegt helemaal nix en als je indd gaat kijken naar verkoop en bezoekersaantallen en dergelijken dan is tiesto met kop en schouders de grootste en populairste dj ter wereld

Totaal mee eens! Tegen de mensen die zeggen dat Tiesto over zijn top is, verdiep je eerst in iets voordat je een comment post. Grootste Nederlandse dj ooit en hij is momenteel populairder dan ooit in zowel NL als in de US. Geef toe de man is de commerciële kant opgegaan, maar hij is nog steeds immens populair!!
Werkzaam bij Scherpe Randjes
Artiest {SHOWLIST artist 98660, 96877, 68048, 84231}
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 oktober 2010 om 15:23:
Uitspraak van Hellie R_AW op zondag 24 oktober 2010 om 18:07:
Hahaha ja ze zijn wel beter idd maar er zijn veeeeeeeeel betere dj's.. DJ PRODUCER, promo, hellfish en vince.

Geloof je 't echt?

Qua draaien wel ja
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 25 oktober 2010 om 17:33:
? De "top 3" maakt bijv. sowieso al geen plaat zelf.

Klopt. tegenwoordig niet meer nee.
laatste aanpassing
Uitspraak van Oosiee op maandag 25 oktober 2010 om 16:58:
tja waar dit nou allemaal weer op gebaseerd is.

Stemmen van het publiek ;)
Guetta op #2, belachelijk gewoon wat voor bagger hij produceert.
''Het commentaar op de lijst is doorgaans niet van de lucht wat betreft de waarde van de prijs. Het gaat wellicht niet zozeer om kwaliteiten, maar vooral ook om populariteit.''

Deze lijst gaat alleen maar om populariteit:) Dit gaat toch nergens over? *Zucht*


Ik noem maar een Boys Noize, die zich helemaal kapot werkt op een feest, wat een skillz heeft die gast! Alleen dat is al een feest om te zien. Het kan toch niet zo zijn dat hij op plaats 72 staat. En dan met alle respect Daft punk nog op 44.
laatste aanpassing
73. D-Block & S-te-Fan
90. Noisecontrollers

Die mogen wel iets meer omhoog :O
Jammer dat er geen dubstep artiesten in staan..
en dan staat infected mushroom er wel in..
wat n lelijke top 100
ik ben wel blij voor de hardstyle liefhebbers e.d. tenminste wat van de popi troep eruit
Uitspraak van Roland op maandag 25 oktober 2010 om 13:31:
Als het op prestaties zou gaan Bijv grote van de shows bezoekers aantallen nummer 1 hits in dance charts album verkoop en dat soort dingen dan is dit de meest voor de hand liggende top 3
1.Tiesto : wegens zijn ongelofelijke wereld tours sold out arena's en noem maar op
2.David Guetta : Om al zijn nummer 1 noteringen in dance charts
3.Armin Van Buuren : omdat hij tog wel populair is maar eigenlijk niet heel veel presteerd kwa wereld tours en dergelijken

+1
Uitspraak van Stampertje de enige echte !! op zondag 24 oktober 2010 om 12:49:
En dan geeft Showtek een hoop geld uit voor een wereldtour....en waar staan ze.... 91ste.

Heeft dus veel nut gehad, hhz staat nog ver boven hun.....

eeeuhm, ??
hoeveel dj's hebben we tegenwoordig opp de wereld? das niet op een paar handen te tellen:p
heeft dus wel nut gehad, als je ziet dat ze in een top100 staan... toch?
Werkzaam bij Crazyland
Artiest Mike S
Uitspraak van killingscum op maandag 25 oktober 2010 om 18:28:
fake

precies! stuur een vote for me naar 100.000 mensen en je staat erin...bah bah. dat dit nog bestaat... zo nep! waar zijn alle techno helden bijvoorbeeld? slaat echt nergens op dit
 
Elk jaar weer het zelfde rond dit nietszeggende commersie circus.

Uitspraak van Sandy SPC1.0 op maandag 25 oktober 2010 om 17:51:
Tegen de mensen die zeggen dat Tiesto over zijn top is, verdiep je eerst in iets voordat je een comment post. Grootste Nederlandse dj ooit en hij is momenteel populairder dan ooit in zowel NL als in de US. Geef toe de man is de commerciële kant opgegaan, maar hij is nog steeds immens populair!!

uhhhh :rot:
De catchy synthesiser geluidjes van de foute eurodance of eurohouse hits die een normale house of danceliefhebber niet trok, daarmee maakte deze pannekoek trancemuziek en heeft met het groot worden van zijn bocht een heel mooi genre naar de klote geholpen.
Insiders uit de scene trokken deze commerciele bocht totaal niet, maar een nieuwe doelgroep wel; mensen die totaal onbekend waren met "Housen" en er ook eens aan wilden ruiken.
Gevolg was dat waar deze commersie-boy geboekt werd er ineens meisjes met fluor-roze cowboyhoedjes en bijbehorende beenwarmers op die feesten verschenen :rot:
Dus Tiesto is vanaf 1996 al een commersie-hoer :nocheer:
Met dank aan hem en de grote dance-organisaties werden entreekaartjes van een feest ineens 100% of meer duurder, maar 'het nieuwe publiek' betaalde zonder blikken of blozen.
Volgens velen is het leuk dat hij NL als dance-exporteur op de kaart heeft gezet en we daar trots op moeten zijn, in mijn beleving heeft de grote vercommercialisering juist heel veel kapot gemaakt...de scene van welleer is met dank aan oa Tiesto vernietigd :cry:
Uitspraak van Mike S en Tanya S op maandag 25 oktober 2010 om 22:28:
zo nep!

Als er iemand zulke dingen beter niet kan roepen dan ben jij het wel :roflol:
Uitspraak van Mike S en Tanya S op maandag 25 oktober 2010 om 22:28:
stuur een blablabla naar 100.000 mensen

foute 40+ swingersfeest-spam berichten enzo :x
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 oktober 2010 om 15:23:
Geloof je 't echt?

Hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Deze lijst is imo dan ook totaal niet representatief voor wat het opperd te zijn...
Meeste onzin is swedisch house mafia in de lijst staan..... beetje dubbel op.
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 25 oktober 2010 om 22:45:
De catchy synthesiser geluidjes van de foute eurodance of eurohouse hits die een normale house of danceliefhebber niet trok, daarmee maakte deze pannekoek trancemuziek en heeft met het groot worden van zijn bocht een heel mooi genre naar de klote geholpen.
Insiders uit de scene trokken deze commerciele bocht totaal niet, maar een nieuwe doelgroep wel; mensen die totaal onbekend waren met "Housen" en er ook eens aan wilden ruiken.
Gevolg was dat waar deze commersie-boy geboekt werd er ineens meisjes met fluor-roze cowboyhoedjes en bijbehorende beenwarmers op die feesten verschenen :rot:
Dus Tiesto is vanaf 1996 al een commersie-hoer :nocheer:
Met dank aan hem en de grote dance-organisaties werden entreekaartjes van een feest ineens 100% of meer duurder, maar 'het nieuwe publiek' betaalde zonder blikken of blozen.
Volgens velen is het leuk dat hij NL als dance-exporteur op de kaart heeft gezet en we daar trots op moeten zijn, in mijn beleving heeft de grote vercommercialisering juist heel veel kapot gemaakt...de scene van welleer is met dank aan oa Tiesto vernietigd :cry:

Uitstekende analyse, geheel waar.
Artiest Charon
Uitspraak van mafkeesbrigadier:bounce: op maandag 25 oktober 2010 om 21:18:
Uitspraak van Stampertje de enige echte !! op zondag 24 oktober 2010 om 12:49:
En dan geeft Showtek een hoop geld uit voor een wereldtour....en waar staan ze.... 91ste.

Heeft dus veel nut gehad, hhz staat nog ver boven hun.....

eeeuhm, ??
hoeveel dj's hebben we tegenwoordig opp de wereld? das niet op een paar handen te tellen
heeft dus wel nut gehad, als je ziet dat ze in een top100 staan... toch

ik had eerlijk gezegd showtek ook wel wat hoger verwacht :)

al met al, top 10 is mooi, op david guetta na
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 25 oktober 2010 om 22:45:
Dus Tiesto is vanaf 1996 al een commersie-hoer

Hij is samen met Oakie 1 van de dj's die de dj supersterstatus heeft doen verkrijgen.

En da's fout imo want het zijn de producers die de credits horen te verdienen, een DJ stelt alleen iets voor als ie ook zelf nieuwe muziek kan maken, door in de studio te produceren of door live al scratchend van bestaande sounds nieuwe muziek te maken.

Armin produceert zijn eigen muziek zelf, hoewel hij wel vaker samen werkt met anderen heeft ie de nodige platen volledig solo gemaakt, hij heeft het produceren btw geleerd van Ben Liebrand, maar aangezien hij dus een musicus en componist is verdient hij het ook om superster te zijn. Zelfde geldt voor PVD, ook die maakt zijn eigen muziek. En Ferry Corsten natuurlijk.

Wat Tiesto en Oakenfold en Sasha & Digweed betreft, wat hun doen kan 80% van de mensheid leren qua aanleg, plaatjes gelijk laten lopen en tot 32 tellen en zo een overgang goed timen.

Oke, Tiesto heeft sommige traxx gemaakt waar geen producer credits op staan maar ook die zijn gewoon door anderen gebouwd alleen namen die genoegen met een vast bedrag vantevoren, zonder de credits op te hoeven strijken.
laatste aanpassing
 
Ziet er niet verkeerd uit hoor .. staan zeker top namen bij maar twijfel toch een beetje aan de volgorde.
 
armin maakt de meeste tracks dus 80 procent nog steeds zelf de andere 20 procent benno de goeij weder helft van rank 1.armin blijft kwa producties nog steeds heer en meester.tijs verwest laat alles doen mischien 10 procent doet ie wat met zoiets vandoe dit maar doe dat loopje en dat kickje plus zangeresje.meer regiseren dan produceren.
Uitspraak van mafkeesbrigadier:bounce: op maandag 25 oktober 2010 om 21:18:
En dan geeft Showtek een hoop geld uit voor een wereldtour....en waar staan ze.... 91ste.

blijkt nu toch dat het crap is :)
Artiest {SHOWLIST artist 95822, 39766}
Niemand in de muziekscene neemt deze verkiezing serieus
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 26 oktober 2010 om 00:10:
Armin produceert zijn eigen muziek zelf

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 oktober 2010 om 06:40:
armin maakt de meeste tracks dus 80 procent nog steeds zelf de andere 20 procent benno de goeij weder helft van rank 1.armin blijft kwa producties nog steeds heer en meester.tijs verwest laat alles doen mischien 10 procent doet ie wat met zoiets vandoe dit maar doe dat loopje en dat kickje plus zangeresje.meer regiseren dan produceren.

Dat is beiden niet waar. Benno produceert het grootste deel voor Armin, Armin doet echt geen 80% zelf... alsof hij daar tijd voor heeft.
Tiesto produceert ook niet zelf, dat doet Dennis Waakop-Reijers voor hem.

PvD weet ik niet, Ferry produceert 100% zeker alles zelf.
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 26 oktober 2010 om 00:10:
Hij is samen met Oakie 1 van de dj's die de dj supersterstatus heeft doen verkrijgen.
En da's fout imo

Dat is zeker fout, dj's met een supersterstatus was iets nieuws, die 'dj is a god' onzin is iets wat in mijn beleving niet bij een housescene hoort.
Een dj is iemand die plaatjes staat te draaien en als die dat goed doet kan hij veel respect krijgen maar om zo iemand als een popidool te verafgoden :rot:

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 26 oktober 2010 om 00:10:
een DJ stelt alleen iets voor als ie ook zelf nieuwe muziek kan maken, door in de studio te produceren of door live al scratchend van bestaande sounds nieuwe muziek te maken.

Een dj en een producer zijn 2 totaal verschillende dingen.
Als een dj toevallig ook nog eens een goede producent is, dan is dat mooi meegenomen, maar ik heb een hekel aan producenten die denken een goede dj te zijn, een cdtje opzetten kan 'iedereen' .
DJ's die anderen hun muziek laten maken en laten lijken alsof ze het zelf hebben gemaakt moeten zich schamen en zijn zo diep gezonken alsware het de MillieVanillie's van deze eeuw zijn :loser:
Grote DJ's worden geboekt om de producties die ze door anderen hebben laten maken?
Heel t wereldje is door de grote superster dj's en mega-organisaties gewoon 1 grote plastic fake wereld geworden.