Partyflock
 
Forumonderwerp · 911053
­ Nederland
 
De drie zusjes Alariachi, gezellige meiden met de retoriek van moderne vrouwen maar met het hart van orthodoxe moslims, konden bij Pauw en Witteman geen afstand nemen van de woorden van de Haagse imam Fawaz, die in 2004 Hirsi Ali en Van Gogh met vervloekingen had overladen.

Verbijsterend
Vervloekingen horen er een beetje bij, vonden de meiden, en ze deden nogal badinerend over de ophef over de heilige vervloekingen door de imam.

Esmaa, Jihad en Hajar Alariachi, moge Allah jullie vervloeken. O Allah, moge Hij Esmaa’s ogen verblinden zoals Hij haar hart heeft verblind. O Allah, verblindt ook het zicht van Jihad en Hajar, zodat zij gedrieën kreupel door het leven zullen gaan. O Allah, bezorg hun hersenen een kanker. Amen! Bezorg deze meiden van Halal niet allen hersenkanker maar ook tongkanker. O Allah, zorg ervoor dat zij onvruchtbaar zijn en bezorg hen ziekten die door geen bewoner van deze aarde kunnen worden genezen. Amen!

Esmaa, Jihad, Hajar: jullie hebben geen last van dergelijke vervloekingen? Jullie vinden dat de Nederlandse samenleving maar moet accepteren dat een geestelijk leider dergelijke woorden uit over bestaande, levende (op dat moment nog) Nederlandse burgers? Jullie vinden dat zoiets moet kunnen? Vinden jullie het normaal dat een Imam dergelijke haat spuit? Het is verbijsterend dat jullie niet onomwonden afstand namen van die reactionaire man maar een beetje lachend om de hete brei draaiden. En jullie zijn moderne geëmancipeerde vrouwen?

En de ‘deskundige’ Ruud Peters wist in de Volkskrant de woorden van de imam als volgt uit te leggen: ‘We moeten ons teweerstellen, wat ze gedaan hebben is heel erg. We bidden tot God dat ze straf in het hiernamaals krijgen.’

Onwettig
Wat een moedige, eerlijke man is Peters. De imam heeft de Heer gesmeekt om ziektes voor Ayaan en Van Gogh in het hier en nu, en Peters slaagt erin om de meest gruwelijke verwensingen weg te redeneren.

En de Arabist Maurits Berger kon het ook niet nalaten de woorden van de imam in een bredere context te plaatsen: ‘Hij geeft uiting aan het gevoel van het onbegrepen slachtoffer. De aanval op de islam, dat leeft enorm.’ Maar Berger heeft zo zijn twijfel over de vraag of de woorden van de imam onwettig zijn: ‘Is het opruien in juridische zin?’

Snotneus
Nu we toch bezig zijn met hypocrisie: zojuist was koning Abdullah van Jordanië in Nederland op bezoek. Het Jordaanse Koningshuis is een tirannie, maar wanneer de leden van die tirannie op bezoek in het Westen zijn, zetten ze hun moderne gezicht op. De leden van het Nederlandse politieke establishment wisten van gekkigheid niet hoe diep ze moesten buigen voor die Middenoosterse despoot.

Hier wat cijfers over hoe Jordaniërs denken, van het Pew Research Center, van 14 juli 2005:

Hebben Jordaniërs vertrouwen in Bin Laden?
Veel vertrouwen heeft 60 procent, niet zoveel 20 procent en geen vertrouwen 18 procent.

Hoe kijken Jordaniërs tegen christenen en joden aan?
58 procent kijkt positief naar christenen, en maar liefst nul procent kijkt positief naar joden (we hebben het over joden, niet over Israëliërs!). Negatief is 41 procent over christenen, en 100 procent over joden.

Zien Jordaniërs zichzelf in de eerste plaats als Jordaans burger of als moslim?
63 procent ziet zichzelf primair als moslim, en 23 procent ziet zichzelf primair als burger.

Hier zijn een paar bezwaren van Alan Dershowitz, hoogleraar Harvard Law School:

Jordanië heeft een wet die het specifiek verbiedt dat joden burger worden of dat een Jordaniër land aan joden kan verkopen
In Jordanië is marteling een standaardprocedure. Men martelt ook familieleden van verdachten
Jordanië is geen democratie. Er bestaan geen meningsvrijheid of persvrijheid. Het land heeft geen onafhankelijke rechtspraak of een door het volk gekozen parlement
Maar de joodse en vrijheidslievende democraat Job Cohen stond als een snotneus naast de despoot, net als onze Majesteit en het hele Haagse establishment, allemaal figuranten in dit Theater van de Schande.

Ja, ik heb m’n lol deze week weer gehad
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:01:
Dus als ik het goed begrijp vind jij dat deze imam niet vervolgd moet worden?

Mensen vinden,dat mensen aangepakt moeten worden,die dingen zeggen die niet in hun straatje passen.

Vrijheid van meningsuiting is een groot recht,dus dat geld voor iedereen!
Dus ook voor een Imam......(ookal ben ik het niet altijd eens met wat Imam's zeggen,maar goed ,ik was het ook niet altijd eens met Theo van Gogh).

Maar vrijheid van meningsuiting,mag nooit iets worden van de meerderheid,anders heb je geen vrijheid van meningsuiting meer!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:01:
Dat heb je mij of iemand anders niet horen postten. Het gaat om de ophef rond zijn uitspraken over THEO, terwijl Theo precies hetzelfde deed.

Dat deed hij ook met een reden denk ik:S Hij deed prc wat immamen doen om duidelijk te maken dat dit wel heel achterlijk en onacceptabel is... En zoals in de koran staat geschreven moeten ongelovigen gestraft worden terwijl de immam nog even rustig doorgaat!
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:03:
Theo zet ook aan tot.

Zie de reacties op zijn dood.

dat is niet te vergelijken
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:12:
Dat deed hij ook met een reden denk ik Hij deed prc wat immamen doen om duidelijk te maken dat dit wel heel achterlijk en onacceptabel is...

Denk je? :x

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:13:
dat is niet te vergelijken
waarom niet?
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:01:
Dus als ik het goed begrijp vind jij dat deze imam niet vervolgd moet worden?

Imam en Theo met elkaar vergelijken is als water en vuur
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:13:
dat is niet te vergelijken

Dat is wel te vergelijken!
In de Koran staat iets beschreven en andere mensen maken daar hun eigen interpetatie van!

Theo van Gogh verteld iets of zegt iets en mensen maken daar hun eigen interpetatie van!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:07:
Je bedoeld je gelovige ouwe moer.

je gaat er automatisch vanuit dat ik gelovig ben


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:10:
Mensen vinden,dat mensen aangepakt moeten worden,die dingen zeggen die niet in hun straatje passen.

Vrijheid van meningsuiting is een groot recht,dus dat geld voor iedereen!
Dus ook voor een Imam......(ookal ben ik het niet altijd eens met wat Imam's zeggen,maar goed ,ik was het ook niet altijd eens met Theo van Gogh).

Maar vrijheid van meningsuiting,mag nooit iets worden van de meerderheid,anders heb je geen vrijheid van meningsuiting meer!laatste aanpassing 4 november 2006 17:12

Ok, dan stel ik jou de vraag:

Vind jij dat deze imam (of theo) vervolgd moet worden?


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:13:
dat is niet te vergelijken

Is dat je enige reactie op wat ik gepost heb?

Er blijft niks over van je bereik-verhaal of over 'mensen aanzetten tot denken'

jij mag mij uitleggen hoe je mensen uitnodigt tot denken als je over een politicus zegt dat de kankercellen hem moeten opvreten en mensen aanzet tot pissen op zijn graf.

Leg mij uit hoe dat jou tot denken heeft gezet.

Geef mij vervolgens de cijfers van het aantal mensen die de preek van de imam hebben bezocht en het aantal mensen dat theo zn uitlatingen las.

Denk dat er geen spaan over blijft van je bereik-argument en het 'aanzetten tot denken'
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:16:
waarom niet?

iemands dood en iemands woorden kun je niet met elkaar vergelijken. zowiezo de reacties op zijn dood is niet wat Theo wilde of gehoopt had.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:18:
iemands dood en iemands woorden kun je niet met elkaar vergelijken. zowiezo de reacties op zijn dood is niet wat Theo wilde of gehoopt had

De imam ook niet.

Als je de letterlijke tekst erbij pakte, hoopte hij dat God hem een ziekte zou geven.

Dat is iets heel anders dan mensen aanzetten tot iemand doden. De imam heeft zelf gezegd dat dat niet zijn bedoeling is geweest.

MAAR

dat is wel hoe (bepaalde) individuen een boodschap op kunnen pakken

en dat is wat er aan BEIDE kanten helaas is gebeurd

er zijn zoveel vergelijkingen te trekken tussen de uitlatingen van de imam en theo

Jij bekijkt het alleen veel te gekleurd en de argumenten tonen dat ook aan.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:18:
Vind jij dat deze imam (of theo) vervolgd moet worden?

Dat is aan het O.M.,iemand die 1 van deze twee zou kunnen hebben aanklagen,en uiteindelijk is het aan de rechter die bepaald of iemand verkeerd bezig is geweest!

Wij hebben wetten in dit land en er zijn rechters voor om die te toetsen,ik kan alleen mijn mening geven!(zo werkt het in Nederland)
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:18:
Denk dat er geen spaan over blijft van je bereik-argument en het 'aanzetten tot denken'

als je het verschil niet kent tussen het bereik en de macht/invloed van een imam en theo snap je het denk ik niet.

Waneer een imam dat soort zaken zegt, gelooft de achterban erin en neemt het uitermate serieus, zoals ook blijkt:|

de invloed van een Imam is toch veel groter, bij moslims al helemaal, mensen nemen alles letterlijk, serieus.

Zelfde als de paus iets zegt...bv
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:22:
De imam ook niet.

Als je de letterlijke tekst erbij pakte, hoopte hij dat God hem een ziekte zou geven.

Dat is iets heel anders dan mensen aanzetten tot iemand doden. De imam heeft zelf gezegd dat dat niet zijn bedoeling is geweest.

ken een andere imam die homos naar beneden wilde gooien met hun hoofd naar beneden.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:22:
dat is wel hoe (bepaalde) individuen een boodschap op kunnen pakken

en dat is wat er aan BEIDE kanten helaas is gebeurd

alleen zijn bepaalde mensen nogal heetgebakerd en minder tolerant in deze samenleving
mijn visie is duidelijk, het gros wat in dit topic post moet verboden worden om ooit nog een vergelijkbaar kansloze uitspraak te doen

misschien is het een goed idee om voortaan een systeem van 1e en 2e rangs burgers in te voeren, dat wil zeggen, met of zonder recht van spreken, en een 2e rangs burger mag geen politiek getinte uitspraken doen zonder toestemming van een 1e rangs burger

het is natuurlijk behoorlijk vrijheidsbeperkend voor een hoop mensen, maar het is misschien in staat om de golf van achterlijkheid die momenteel door het land raast in te dammen. als je geen fatsoenlijke mening hebt die je kunt onderbouwen, uit m dan ook niet aub
De uitspraak komt van een imam in een moskee in Den Haag.

Niemand wist er vanaf tot onlangs de uitspraken naar buiten kwamen.

Hoezo bereik?

Theo zn uitspraken kende iedereen, gelovig of niet gelovig, rechts of links.

En over INVLOED....die had theo ook. Ayaan/theo/fortuyn/geertje hebben zeker weten invloed. Zoals ik al zei: zie de reacties op zijn dood

Dus wat jij hier zegt:


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:24:
Waneer een imam dat soort zaken zegt, gelooft de achterban erin en neemt het uitermate serieus, zoals ook blijkt

geldt ook voor Theo.

EN hij bereikt meer mensen. Overal in het land waren aanslagen op moskeeen en op een basisschool.

GEEN invloed wou je zeggen?
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:28:
zie de reacties op zijn dood

Dat is de algemene tendens.
Uitspraak van Taub op zaterdag 4 november 2006 om 17:27:
misschien is het een goed idee om voortaan een systeem van 1e en 2e rangs burgers in te voeren, dat wil zeggen, met of zonder recht van spreken, en een 2e rangs burger mag geen politiek getinte uitspraken doen zonder toestemming van een 1e rangs burger

Ik denk dat je dan bepaalde politieke partijen kunt opheffen.
Uitspraak van Weger op zaterdag 4 november 2006 om 17:28:
Dat is de algemene tendens.

Niet waar, er zijn heel veel mensen in NL die zulke reacties afkeuren.

Gelukkig maar.
 
Uitspraak van Taub op zaterdag 4 november 2006 om 17:27:
mijn visie is duidelijk, het gros wat in dit topic post moet verboden worden om ooit nog een vergelijkbaar kansloze uitspraak te doen

Dus jij bent tegen vrijheid van meningsuiting,omdat deze meningen niet de jouwe zijn?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:31:
Dus jij bent tegen vrijheid van meningsuiting,omdat deze meningen niet de jouwe zijn?

nee, je leest niet goed wat hij zegt

hij zegt dat die meningen verboden zouden moeten worden omdat ze niet of ontzettend slecht onderbouwd zijn.

Maar ik wou graag iets van je weten:


Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:18:
Ok, dan stel ik jou de vraag:

Vind jij dat deze imam (of theo) vervolgd moet worden?
ja klopt hassanova, kun je netzogoed alle partijen opofferen

ik weet dat het niet haalbaar is, en natuurlijk fout

maar zaak is nu eenmaal om de onopgevoede nietnadenkende massa of op te voeden of de mond te snoeren, zodat toekomstige generaties in elk geval niet de gevolgen hoeven te voelen van de egoistische keuzes van het achterlijke gepeupel
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:26:
alleen zijn bepaalde mensen nogal heetgebakerd en minder tolerant in deze samenleving

bedoel je mensen die brandbommen naar scholen gooien?

Uitspraak van Taub op zaterdag 4 november 2006 om 17:27:
als je geen fatsoenlijke mening hebt die je kunt onderbouwen
mag ik dan bepalen wat wel en wat niet fatsoenlijk is? O:)
Uitspraak van Taub op zaterdag 4 november 2006 om 17:33:
maar zaak is nu eenmaal om de onopgevoede nietnadenkende massa of op te voeden of de mond te snoeren, zodat toekomstige generaties in elk geval niet de gevolgen hoeven te voelen van de egoistische keuzes van het achterlijke gepeupel

dat is onmogelijk

de intelligentie en interesses van mensen zijn verschillend

toch mogen deze mensen ook hun mening uiten, in het stemhokje of ergens anders.

Gelukkig kunnen er ook een hoop mensen wel zelf nadenken en wel of geen gewicht hangen aan iemands mening.

Helaas zijn er ook mensen die dat niet kunnen.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:32:
Maar ik wou graag iets van je weten:

Ik vind niet dat ze vervolgd moeten worden!
Ieder zijn mening!

Als ik wel had gevonden dat ze vervolgd moesten worden,had ik dat kunnen doen!

Net als een ieder in Nederland!
Dus ben je het niet eens met een Imam?,vervolg hem!
Ben je het niet eens met mensen als Theo van Gogh?,vervolg deze mensen!

Je hoord van de rechter wel of je gelijk hebt of niet!
als jij een mening kunt onderbouwen heb ik daar waardering voor

als ik puur irrationeel gebraak op dat toetsenbord waarneem, ontbreekt die waardering
hassanova, ben het met je eens hoor, maar een mening moet onderbouwd worden

deze onderbouwing dient op ratio gebaseerd te zijn

is deze onderbouwing niet op ratio gebaseerd, dan dient deze als volkomen waardeloos en absoluut niet interessant beschouwt te worden
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:36:
Ik vind niet dat ze vervolgd moeten worden!
Ieder zijn mening!

Als ik wel had gevonden dat ze vervolgd moesten worden,had ik dat kunnen doen!

Net als een ieder in Nederland!
Dus ben je het niet eens met een Imam?,vervolg hem!
Ben je het niet eens met mensen als Theo van Gogh?,vervolg deze mensen!

Je hoord van de rechter wel of je gelijk hebt of niet!

Precies, prachtig systeem toch?

Maar goed, jij vindt dat het iemand zn mening is en dat diegene niet vervolgd zou moeten worden.

Ik ben van mening dat de vrijheid van meningsuiting GRENZEN kent, niet onbeperkt is.

Gelukkig vind de wetgever dat ook.
 
Uitspraak van Taub op zaterdag 4 november 2006 om 17:36:
als jij een mening kunt onderbouwen heb ik daar waardering voor

als ik puur irrationeel gebraak op dat toetsenbord waarneem, ontbreekt die waardering

Prima,dat is dan jouw mening!
Ik zie het anders!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:36:
Je hoord van de rechter wel of je gelijk hebt of niet!

We gaan steeds meer die kant op. De koers is gezet.

Vooroordelen dienen de mens. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Taub op zaterdag 4 november 2006 om 17:38:
is deze onderbouwing niet op ratio gebaseerd, dan dient deze als volkomen waardeloos en absoluut niet interessant beschouwt te worden

Maar ook dat is subjectief.

Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ik vind dat we minder auto moeten gaan rijden om het milieu te sparen: opwarming van de aarde (broeiaseffect) tegengaan.

Jij zou het met me eens kunnen zijn en dat een sterke onderbouwing vinden.

Anderen zouden zeggen dat het broeikaseffect niet bewezen is en dat mijn onderbouwing om minder te gaan autorijden POEP is.

onmogelijk dus om te bepalen wat een goede onderbouwing is en wat niet.

Dat is voor een ieder wat anders.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:39:
Maar goed, jij vindt dat het iemand zn mening is en dat diegene niet vervolgd zou moeten worden.

Hoeveel mensen vervolg jij dan om hun mening?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:43:
Hoeveel mensen vervolg jij dan om hun mening?

Alleen degene die daadwerkelijk aanzetten tot haat en geweld en waarbij de bewijslast gemakkelijk is.

Een mening van een eenzame rukker op het internet die aanzet tot geweld hoef je niet te vervolgen.

Politieke partien, columnschrijvers, geestelijken. etc etc

Iedereen met een achterban of redelijk bereik die te ver gaat zou vervolgd moeten worden.

Gevolg is dat mensen NA GAAN DENKEN voordat ze iets roepen of schrijven. Lijkt mij geen gek idee.
ja, goed idee... laten we er een democratuur van maken :/
En voor het aanzetten tot geweld geldt hetzelfde als alle andere misdrijven: lang niet iedereen wordt vervolgd/aangeklaagd.

Maar het moet wel duidelijk zijn dat niet alles getolereerd wordt.
 
Uitspraak van Weger op zaterdag 4 november 2006 om 17:40:
We gaan steeds meer die kant op. De koers is gezet.

Dat komt omdat mensen hun mening hebben en die niet willen veranderen,mensen willen het niet meer onder elkaar uitzoeken!

Dan komt de rechter er aan te pas!
Af en toe,toegeven dat je fout zit of je toch wel kunt vinden in het argument van een ander,voorkomt dit soort ellende!

Ik ben niet tegen mensen met een andere mening,maar ik uit mijn mening wel!
Dat doet een Imam ook en dat deed Theo van Gogh ook!
Praat met deze mensen en je kunt wat bereiken,wil je niet praten met deze mensen,dan kun je alleen nog maar naar de rechter of een aanhang zoeken!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:50:
Dat komt omdat mensen hun mening hebben en die niet willen veranderen,mensen willen het niet meer onder elkaar uitzoeken!

we hebben allemaal oogkleppen op.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:50:
Af en toe,toegeven dat je fout zit of je toch wel kunt vinden in het argument van een ander,voorkomt dit soort ellende!

de trots he

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:50:
Ik ben niet tegen mensen met een andere mening,maar ik uit mijn mening wel!

gelukkig kan het (nog)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:50:
Praat met deze mensen en je kunt wat bereiken,wil je niet praten met deze mensen,dan kun je alleen nog maar naar de rechter of een aanhang zoeken

Radicaal zeg
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:28:
geldt ook voor Theo.

EN hij bereikt meer mensen. Overal in het land waren aanslagen op moskeeen en op een basisschool.

GEEN invloed wou je zeggen?

een duidelijk verschil, je vergelijkt iemand zijn dood met iemand anders zijn woorden?


Aan de hand van Theo zijn woorden heb ik nergens aanslagen brandbommen etc gezien?

en hoe het omgekeerd zou zijn weet ik niet, maar wanneer een bekende imam vermoord zou worden zie ik ook heel wat gebeuren hier in NL.
 
een Imam verkondigd geloof, een manier van leven. dat is heel wat intenser dan wat een columnist schrijft of zegt.

Streng gelovigen zullen een Imam geloven omdat het een verkondiger is van het geloof wat ze aanhangen. Nogal een verschil met iemand die toevallig een column van Theo leest.


maargoed
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:00:
en hoe het omgekeerd zou zijn weet ik niet, maar wanneer een bekende imam vermoord zou worden zie ik ook heel wat gebeuren hier in NL.

en dus?
 
worden appels met peren vergeleken hier
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:50:
Ik ben niet tegen mensen met een andere mening,maar ik uit mijn mening wel!
Dat doet een Imam ook en dat deed Theo van Gogh ook!

vind het nog altijd wat anders dan je mening geven of proberen andere mensen ergens tot aan te zetten
 
Jij vindt dat Theo van Gogh wel iemand kanker mag toewensen en dat een imam dit niet mag doen? En de reden daarvoor is dat een imam gelovigen toespreekt en Theo niet?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:06:
en dus?

zou dat de algemene tendens kunnen zijn?
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:10:
vind het nog altijd wat anders dan je mening geven of proberen andere mensen ergens tot aan te zetten

Mensen ergens tot aanzetten,gebeurd altijd!
Dat gaat meestal om eigen belang!

Kijk naar de PVDA,ze zijn overal op tegen,maar stemmen wel vaak voor!
In dit geval gaat het om belangen en stemmen winnen.

Ik heb altijd op de PVDA gestemd,maar nu niet meer!
Eerlijk gezegd weet ik niet waar ik op moet stemmen!

Maar goed,de politieke partijen zetten ook aan,TOT wat zij graag willen!
Zo werkt het,aanhang verzamelen en niet altijd in het belang van iedereen,dat kan namelijk niet omdat een ieder zijn eigen belang diend!!!
 
Uitspraak van Weger op zaterdag 4 november 2006 om 18:14:
zou dat de algemene tendens kunnen zijn?

lijkt me niet.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:16:
Mensen ergens tot aanzetten,gebeurt altijd!

Zieltjes winnen dmv indoctrinatie. Iets wat binnen Geloof niet onbekend is.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Weger op zaterdag 4 november 2006 om 18:22:
Zieltjes winnen dmv indoctrinatie

wow jij praat met dure woorden :O ! whaha
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:16:
Ik heb altijd op de PVDA gestemd,maar nu niet meer!
Eerlijk gezegd weet ik niet waar ik op moet stemmen!

Op niemand lijkt me want het is allemaal 1 pot nat en allemaal in eigen belang;)
 
Uitspraak van Weger op zaterdag 4 november 2006 om 18:22:
Iets wat binnen Geloof niet onbekend is.

Maar ergens in geloven,gaat buiten religie.(religie is niks anders,als ergens in geloven,zo denk ik erover)

En dan zou jouw vraag kunnen zijn!
Waar geloof jij dan in?

Mijn antwoord zou zijn!
We zouden in elkaar moeten geloven,want al die goden maken er een potje van,en het wordt ongeloofwaardig!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:00:
een duidelijk verschil, je vergelijkt iemand zijn dood met iemand anders zijn woorden?

Ja maar waarom viel men Moskeeen en een Islamitische basisscholen aan?!?

Juist ja, omdat de dader (zich voordeed als) moslim was en Theo daar felle kritiek op uitte.

Zijn woorden waren dus wel degelijk de invloed achter de daden die volgend op zijn dood.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:03:
een Imam verkondigd geloof, een manier van leven. dat is heel wat intenser dan wat een columnist schrijft of zegt.

Een imam verkodnigt een geloof zoals hij dat interpreteert. Ook binnen godsdiensten is er veel discussie.

Net als Theo, die was rechtsdenkend, maar toch weer net ff wat anders dan andere rechtsdenkenden.

Een mening is een mening, ga je mening dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen theo en de imam nou niet verdedigen door te zeggen: de een is geestelijke, de ander niet.

Want in feite is Theo ook een geestelijke, een geestelijke van zijn eigen mening/opvattingen.