Partyflock
 
Forumonderwerp · 911053
­ Nederland
 
De drie zusjes Alariachi, gezellige meiden met de retoriek van moderne vrouwen maar met het hart van orthodoxe moslims, konden bij Pauw en Witteman geen afstand nemen van de woorden van de Haagse imam Fawaz, die in 2004 Hirsi Ali en Van Gogh met vervloekingen had overladen.

Verbijsterend
Vervloekingen horen er een beetje bij, vonden de meiden, en ze deden nogal badinerend over de ophef over de heilige vervloekingen door de imam.

Esmaa, Jihad en Hajar Alariachi, moge Allah jullie vervloeken. O Allah, moge Hij Esmaa’s ogen verblinden zoals Hij haar hart heeft verblind. O Allah, verblindt ook het zicht van Jihad en Hajar, zodat zij gedrieën kreupel door het leven zullen gaan. O Allah, bezorg hun hersenen een kanker. Amen! Bezorg deze meiden van Halal niet allen hersenkanker maar ook tongkanker. O Allah, zorg ervoor dat zij onvruchtbaar zijn en bezorg hen ziekten die door geen bewoner van deze aarde kunnen worden genezen. Amen!

Esmaa, Jihad, Hajar: jullie hebben geen last van dergelijke vervloekingen? Jullie vinden dat de Nederlandse samenleving maar moet accepteren dat een geestelijk leider dergelijke woorden uit over bestaande, levende (op dat moment nog) Nederlandse burgers? Jullie vinden dat zoiets moet kunnen? Vinden jullie het normaal dat een Imam dergelijke haat spuit? Het is verbijsterend dat jullie niet onomwonden afstand namen van die reactionaire man maar een beetje lachend om de hete brei draaiden. En jullie zijn moderne geëmancipeerde vrouwen?

En de ‘deskundige’ Ruud Peters wist in de Volkskrant de woorden van de imam als volgt uit te leggen: ‘We moeten ons teweerstellen, wat ze gedaan hebben is heel erg. We bidden tot God dat ze straf in het hiernamaals krijgen.’

Onwettig
Wat een moedige, eerlijke man is Peters. De imam heeft de Heer gesmeekt om ziektes voor Ayaan en Van Gogh in het hier en nu, en Peters slaagt erin om de meest gruwelijke verwensingen weg te redeneren.

En de Arabist Maurits Berger kon het ook niet nalaten de woorden van de imam in een bredere context te plaatsen: ‘Hij geeft uiting aan het gevoel van het onbegrepen slachtoffer. De aanval op de islam, dat leeft enorm.’ Maar Berger heeft zo zijn twijfel over de vraag of de woorden van de imam onwettig zijn: ‘Is het opruien in juridische zin?’

Snotneus
Nu we toch bezig zijn met hypocrisie: zojuist was koning Abdullah van Jordanië in Nederland op bezoek. Het Jordaanse Koningshuis is een tirannie, maar wanneer de leden van die tirannie op bezoek in het Westen zijn, zetten ze hun moderne gezicht op. De leden van het Nederlandse politieke establishment wisten van gekkigheid niet hoe diep ze moesten buigen voor die Middenoosterse despoot.

Hier wat cijfers over hoe Jordaniërs denken, van het Pew Research Center, van 14 juli 2005:

Hebben Jordaniërs vertrouwen in Bin Laden?
Veel vertrouwen heeft 60 procent, niet zoveel 20 procent en geen vertrouwen 18 procent.

Hoe kijken Jordaniërs tegen christenen en joden aan?
58 procent kijkt positief naar christenen, en maar liefst nul procent kijkt positief naar joden (we hebben het over joden, niet over Israëliërs!). Negatief is 41 procent over christenen, en 100 procent over joden.

Zien Jordaniërs zichzelf in de eerste plaats als Jordaans burger of als moslim?
63 procent ziet zichzelf primair als moslim, en 23 procent ziet zichzelf primair als burger.

Hier zijn een paar bezwaren van Alan Dershowitz, hoogleraar Harvard Law School:

Jordanië heeft een wet die het specifiek verbiedt dat joden burger worden of dat een Jordaniër land aan joden kan verkopen
In Jordanië is marteling een standaardprocedure. Men martelt ook familieleden van verdachten
Jordanië is geen democratie. Er bestaan geen meningsvrijheid of persvrijheid. Het land heeft geen onafhankelijke rechtspraak of een door het volk gekozen parlement
Maar de joodse en vrijheidslievende democraat Job Cohen stond als een snotneus naast de despoot, net als onze Majesteit en het hele Haagse establishment, allemaal figuranten in dit Theater van de Schande.

Ja, ik heb m’n lol deze week weer gehad
 
ken een andere imam die homos naar beneden wilde gooien met hun hoofd naar beneden

Oh komt er een aan met El-Moumni, die uitspraak is totaal uit zijn verband gerukt. Zoek eerst eens uit in welke context dat staat in de koran voor je oordeelt.

Je neemt iets klakkeloos over uit de krant of van de tv en gebruikt dat als argument maar je slaat de plank er een beetje mee mis
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:30:
Elke morgen, rond half 7 voordat ik naar me werk ga doe ik de tv aan, kijk voor nieuws, zie ik dan elke x weer die drie vrouwen met vaatdoeken op hun hoofd.

welk net?
El Moumni is aangeklaagd en vrijgesproken.

Voor een ieder die wil weten hoever de vrijheid van meningsuiting reikt, lees de uitspraak in de zaak El Moumni eens.

Ik heb over de rijkweidte van de vrijheid van meningsuiting onderzoek gedaan en een verslag geschreven. Helaas stond dat verslag op een oude pc die dood is.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:30:
Elke morgen, rond half 7 voordat ik naar me werk ga doe ik de tv aan, kijk voor nieuws, zie ik dan elke x weer die drie vrouwen met vaatdoeken op hun hoofd.

Weet je hoe dat komt?
Omdat onder die vrouwen met vaatdoeken,olie ligt!
Dus wij hebben belangen in vaatdoekenland!

Anders kom jij niet op je werk!
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 17:18:
Je bedoeld je gelovige ouwe moer.

je gaat er automatisch vanuit dat ik gelovig ben

zijn jullie dan 1 en de zelfde persoon. Dom dommer domst
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:36:
Voor een ieder die wil weten hoever de vrijheid van meningsuiting reikt

Dat ligt aan wat voor macht die persoon heeft.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:28:
Ja maar waarom viel men Moskeeen en een Islamitische basisscholen aan?!?

Juist ja, omdat de dader (zich voordeed als) moslim was en Theo daar felle kritiek op uitte.

Zijn woorden waren dus wel degelijk de invloed achter de daden die volgend op zijn dood.

onzin, puur zijn dood had die acties tot gevolg. als hij nog gewoon had geleefd was er niets van dat alles gebeurd.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:43:
onzin, puur zijn dood had die acties tot gevolg. als hij nog gewoon had geleefd was er niets van dat alles gebeurd.

Dus jij gelooft dat als Theo NOOIT iets over de islam had gezegd en hij zou zijn vermoord door mohammed b, de reactie hetzelfde zou zijn?

bwahahahahaha

juist omdat hij zo fel reageerde op de islam, werden er na de moord op hem aanslagen op moskeeen gepleegd.

je maakt onderscheid, terwijl er nauwelijks onderscheid is

beiden zetten ze aan tot geweld, beide verwensen ze iemand kanker.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:40:
Dat ligt aan wat voor macht die persoon heeft.

voor de wet niet, niemand (hoort boven) staat boven de wet.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:46:
Dus jij gelooft dat als Theo NOOIT iets over de islam had gezegd en hij zou zijn vermoord door mohammed b, de reactie hetzelfde zou zijn?

bwahahahahaha

juist omdat hij zo fel reageerde op de islam, werden er na de moord op hem aanslagen op moskeeen gepleegd.

helemaal juist, stel balkenende werd vermoord waren die acties er ook gekomen, zelfde gold voor Pim Fortuyn.

heeft ermee te maken dat de samenleving steeds meer de pik krijgt op de Islam....
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:47:
voor de wet niet, niemand (hoort boven) staat boven de wet.

Inprincipe (theorie) is dat ook zo maar we weten ook dat de praktijk heel anders uitwijst.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:49:
helemaal juist, stel balkenende werd vermoord waren die acties er ook gekomen, zelfde gold voor Pim Fortuyn.

heeft ermee te maken dat de samenleving steeds meer de pik krijgt op de Islam....laatste aanpassing 4 november 2006 18:50

dus als halsema wordt vermoord gaan er ook moskeeen de fik in?

dacht het niet
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:51:
dus als halsema wordt vermoord gaan er ook moskeeen de fik in?

dacht het niet

Als er net zulke opruiende krachten als in de moslim wereld aan het werk zouden zijn ....dacht het dan wel..maar nu ..idd nee
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:49:
heeft ermee te maken dat de samenleving steeds meer de pik krijgt op de Islam....laatste aanpassing 4 november 2006 18:50

Dat heeft er zeker ook mee te maken.

Een deel van de samenleving wel te verstaan, er zijn ook mensen die kunnen nuanceren.

Maar dat neemt niet weg dat theo ook dat deel van de samenleving dat de pik heeft op de islam, aanzet tot haat met zijn uitlatingen.

hij verergerde de zaak.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:51:
dus als halsema wordt vermoord gaan er ook moskeeen de fik in?

dacht het niet

als je daarna juichende moslims op tv ziet, dacht het wel.

onderschat de rol van de media ff niet.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:54:
onderschat de rol van de media ff niet.

Onderschat jij de uitlatingen van theo van gogh maar niet.

Want 1 ding is zeker, als theo geen islam-basher was, waren de reacties op zijn dood zeker niet zo fel.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:54:
Maar dat neemt niet weg dat theo ook dat deel van de samenleving dat de pik heeft op de islam, aanzet tot haat met zijn uitlatingen.

hij verergerde de zaak.

Theo had 2 gezichten liet die ook wel blijken met sommige uitspraken en zijn films, bv over de islam vrouwen.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:55:
Onderschat jij de uitlatingen van theo van gogh maar niet.

zijn uitlatingen werden versterkt door de media, denk maar niet dat dat soort figuren de metro lazen of naar zijn programma keken, het zijn anderen geweest (imams ofzo+media) die de echte haat hebben aangesticht.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:56:
Theo had 2 gezichten liet die ook wel blijken met sommige uitspraken en zijn films, bv over de islam vrouwen.

Die 2 gezichen kunnen alleen mensen onderscheiden die zich verdiepen in Theo van gogh.

maar mensen die moskeeen aanvallen en basisscholen in brand zetten (of mensen vermoorden) die doen dat niet

die zijn aangezet tot haat, simplistische zielen

Dus ondanks dat theo misschien dubbele bedoelingen had, bij een flink aantal mensen kwam dat niet over en zette hij indirect aan tot haat.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 18:59:
bij een flink aantal mensen kwam dat niet over en zette hij indirect aan tot haat.

Maar dat kun je Theo niet aanrekenen,Theo was gewoon een persoon met een mening!
En Theo heeft(misschien)Nederland wel een beetje onderschat!

Wij Nederlanders hebben ons vrijgevochten van van alles en nog wat!
Alleen we hebben we niet gekeken naar de wereld om ons heen!
Dat is(denk ik)ons probleem!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:05:
Maar dat kun je Theo niet aanrekenen,Theo was gewoon een persoon met een mening!

als dat je mening is, dan ben je dus ook van mening de imam een persoon is met een mening (zijn interpretatie van de islam) en hem dat ook niet aangerekend kan worden
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:07:
als dat je mening is, dan ben je dus ook van mening de imam een persoon is met een mening (zijn interpretatie van de islam) en hem dat ook niet aangerekend kan worden

NOU,ga mij nou eens vertellen waar ik heb gezegd dat een Imam zijn mening niet mag vertellen?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 18:49:
zelfde gold voor Pim Fortuyn.

heeft ermee te maken dat de samenleving steeds meer de pik krijgt op de Islam....

Wat heeft de islam te maken met de dood van Pim Fortuyn?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:09:
NOU,ga mij nou eens vertellen waar ik heb gezegd dat een Imam zijn mening niet mag vertellen?

dat beweer ik ook niet dat je dat gezegd heb, ik veronderstel dat jij daarin geen onderscheid maakt.

in tegenstelling tot x-ception die oogkleppen opheeft.
Uitspraak van Roel63 op zaterdag 4 november 2006 om 19:11:
Wat heeft de islam te maken met de dood van Pim Fortuyn?

Fortuyn had kritiek op de Islam. Fortuyn werd vermoord door een milieuactivist. Toch zijn er mensen die de Islam de schuld ervan gaven.

:s
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:12:
in tegenstelling tot x-ception die oogkleppen opheeft.

Dan moet je bij X-Ception zijn en niet bij mij!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:13:
Dan moet je bij X-Ception zijn en niet bij mij!

?

het enige wat ik zeg is dat je GEEN onderscheid maakt

was heus geen aanval op je.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:13:
Dan moet je bij X-Ception zijn en niet bij mij!

waarom voel jij je ineens zo aangevallen?! :aai:
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:07:
als dat je mening is, dan ben je dus ook van mening de imam een persoon is met een mening (zijn interpretatie van de islam) en hem dat ook niet aangerekend kan worden

en dit is Nederland, geen Islam land.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:13:
Fortuyn had kritiek op de Islam. Fortuyn werd vermoord door een milieuactivist. Toch zijn er mensen die de Islam de schuld ervan gaven.

Niemand had raar opgekeken als een moslim de moordenaar geweest was, achteraf gelukkig maar dat dit niet zo was. anders waren er grote problemen ontstaan.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:16:
het enige wat ik zeg is dat je GEEN onderscheid maakt

Nou,dat onderscheid probeer ik dus wel te maken!
Ik ben ook een Nederlander met een verleden wat niet meer te controleren valt,maar heb wel zoiets,van,hey,ik ben het niet altijd eens met mensen als X-Ception!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:20:
Niemand had raar opgekeken als een moslim de moordenaar geweest was, achteraf gelukkig maar dat dit niet zo was. anders waren er grote problemen ontstaan

Toch worden Fortuyn en Van Gogh vaak in één adem genoemd. En de islam wordt vaak met hun beider dood geassocieerd terwijl alleen de dood van Van Gogh eenbewezen islamitische oorzaak heeft.
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:12:
dat beweer ik ook niet dat je dat gezegd heb, ik veronderstel dat jij daarin geen onderscheid maakt.

Oeps,nu ik het teruglees,heb ik het verkeerd begrepen,mijn fout,SORRY!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:20:
Niemand had raar opgekeken als een moslim de moordenaar geweest was, achteraf gelukkig maar dat dit niet zo was. anders waren er grote problemen ontstaan.

Dan wel? Ik denk dat er genoeg is gebeurd... maar iedereen houdt nu wijs zijn mond dicht terwijl er nog een paar moskeeen worden bijgebouwd en een ziekenhuis, komt er halal vlees in de Appie Happie en........ nog zo veel meer.

Ik geloof dat de moord op beide mensen een groot feest waard was binnen de moslim gemeenschap in nederland. Jammerlijk voor hen werd Ayaan te goed beschermd anders was zij ook niet meer in leven ben ik bang. Wat ik zojuist heb geschreven moet toch wel enige woede oproepen? Bij mij in iedergeval wel... en ik denk ook wel terecht.

Eens zei een franse moslim tegen een franse communist: Nederland is een pakje boter.
laatste aanpassing
Zat ik net even te kijken op Nederland 3. Was het de Nederlandse Moslim Omroep met ondertiteling in het Arabisch en Turks volgens mij( kan het niet lezen)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:27:
Ik geloof dat de moord op beide mensen een groot feest waard was binnen de moslim mensen in nederland.

Denk je dat nu werkelijk?
Weet je wat alle mensen op de wereld willen?

Een goede toekomst voor hun kinderen!
En dat zit hem niet in het doden van iemand om je eigen gelijk te behalen!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:34:
Denk je dat nu werkelijk?
Weet je wat alle mensen op de wereld willen?

Ja dat denk ik werkelijk ik heb er met eigen ogen naar toe staan kijken... wees niet zo naief alsjeblieft.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:34:
Weet je wat alle mensen op de wereld willen?

Een goede toekomst voor hun kinderen!
En dat zit hem niet in het doden van iemand om je eigen gelijk te behalen!

Gelijk heb je, zou je het alleen aan al die andere mensen willen vertellen die niet is staat zijn zo te denken.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:19:
en dit is Nederland, geen Islam land.

ook geen van gogh-land

iedereen mag hier zijn mening uiten, ook mensen met een ander geloof
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:26:
Oeps,nu ik het teruglees,heb ik het verkeerd begrepen,mijn fout,SORRY!

hoef je geen excuus voor te maken, (onbedoelde) fouten maken is menselijk
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:20:
Niemand had raar opgekeken als een moslim de moordenaar geweest was,

Waarom had niemand dan raar opgekeken? Juist ja, omdat fortuyn de boel op scherp zette. Hij deed felle uitspraken over de Islam.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je 2 kanten tegen elkaar opzet met uitspraken die aanzetten tot haat.

Als ik jouw kanker verwens, zal ik mensen aanzetten tot haat tegen mij (degene die het niet eens zijn met mijn uitlating) én ik zal mensen aanzetten tot haat tegen jou (mensen die mij wel of jou niet zien zitten).

Dat zogenaamde 'shockeren/reactie ontlokken' waar van gogh het over had of 'woede kanaliseren' waar de imam het over heeft......

tjah, persoonlijk vind ik het bullshit en schiet je het doel voorbij, je creeert alleen maar meer haat tussen groepen onderling.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:38:
Gelijk heb je, zou je het alleen aan al die andere mensen willen vertellen die niet is staat zijn zo te denken.

Die mensen heb je helaas aan 2 kanten.

Het is wel heel makkelijk om naar 1 kant te kijken, maar het probleem is echt niet zo makkelijk.
maar goed mensen, het is mooi geweest, ik ga wat doen met mn zaterdagavond
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:43:
Waarom had niemand dan raar opgekeken? Juist ja, omdat fortuyn de boel op scherp zette. Hij deed felle uitspraken over de Islam.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je 2 kanten tegen elkaar opzet met uitspraken die aanzetten tot haat.

Als ik jouw kanker verwens, zal ik mensen aanzetten tot haat tegen mij (degene die het niet eens zijn met mijn uitlating) én ik zal mensen aanzetten tot haat tegen jou (mensen die mij wel of jou niet zien zitten).

Dat zogenaamde 'shockeren/reactie ontlokken' waar van gogh het over had of 'woede kanaliseren' waar de imam het over heeft......

tjah, persoonlijk vind ik het bullshit en schiet je het doel voorbij, je creeert alleen maar meer haat tussen groepen onderling.

lijkt me ook wel een mooie afsluiter (y)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:38:
wees niet zo naief alsjeblieft.

Waren we allemaal maar zo naief!
 
Uitspraak van Hassanova op zaterdag 4 november 2006 om 19:43:
tjah, persoonlijk vind ik het bullshit en schiet je het doel voorbij, je creeert alleen maar meer haat tussen groepen onderling.

Ik vind dat bepaalde uitspraken geuit mogen worden zodat mensen worden wakker geschud of worden ingelicht! Door je mond te houden voorkom je geen problemen.. ze worden soms zelfs alleen maar groter. En waar Theo en Pim zich over druk maakte en voor waarschuwde.. is de islam.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 20:05:
Ik vind dat bepaalde uitspraken geuit mogen worden zodat mensen worden wakker geschud of worden ingelicht!

waarom mag die imam dan geen mensen wakker schudden of inlichten?
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 20:13:
waarom mag die imam dan geen mensen wakker schudden of inlichten?

Dat mag die wel alleen is het onzin wat hij zegt..
laatste aanpassing
Ik heb op een ander topic al een hele discussie met een moslim die mij niet wil begrijpen...
Als vrouw voel je je ook gediscrimineerd door moslims en als ongelovige ook.
Ik snap daarom ook niet waarom discriminatie altijd alleen in hun voordeel gebruikt word!
Ik word op dat andere topic alweer rascist genoemd enzo terwijl ik gewoon ook donkere vrienden heb en ons neefje is ook half antiliaans.Ik word gelijk aangevallen omdat ik bevooroordeelt zou zijn terwijl ze dat zelf ook zijn.
En dat alleen omdat ik een opmerking maak over de naam van de topic opener die "G-had" in zijn naam heeft staan..:S
Als andere mensen het woord Oi of geen SS in hun naam mogen zetten,vind ik dat dit ook niet mag!
Anders vind ik het omgedraaide discriminatie...:)
ze zijn allemaal vervloekt man8)
af en toe shaam ik me eigen nederlander te zijn , laf$@$@%#$@#$@#$#@$@ volk
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 15:51:
Geloof is onstaan uit onderdrukking van de mensheid.
Om de mensen angst in te boezemen en een rede om te moorden.

Wat een bullshit... 8)
Geloof of zelfs religie ontstaat uit verwondering...verwondering over de natuur, het heelal etc. en hetgene wat daarvoor verantwoordelijk is...
Dat er gemoord word uit naam van een religie heeft niks met het ontstaan van de religie zelf of de oorspronkelijke boodschappers hiervan te maken...
Dat heeft te maken dat er op deze aardbol een helehoop klootzakken rondlopen die geilen op macht en vervolgens de oorspronkelijke boodschap flink gaan verdraaien omdat die ze niet zo goed uitkomt...in veel religies vind je namelijk een verborgen boodschap om machthebbers te verwerpen...
Machthebbers doen daarom hun uiterste best om zo'n boodschap naar hun hand te zetten om daarmee de bevolking onder controle te krijgen...o.a. met angst idd...
Gebruiken het vervolgens als excuus om wederom hun zieke praktijken weer uit te kunnen voeren...
Maar dat heeft niks met de religie zelf te maken... :no:

Dat soort praktijken vinden nog steeds plaats...niet meer uit naam van religie maar uit allerlei andere namen gebeuren dezelfde praktijken nog steeds...
Men herkent ze alleen niet meer omdat het in een iets ander jasje gestopt word...

Dan heb ik nog meer respect voor boeddhisten met hun religie...nog meer respect voor soefi's met hun religie...nog meer respect voor gnostici met hun religie...en zo nog wat religies...
Kunnen veel atheisten nog een voorbeeld aan nemen... :yes: