Partyflock
 
Forumonderwerp · 16742
Iedereen die zich supporter noemt. Of dat nou hooligan of achter de buis of in het stadion is . Is er een groot scheepse actie op gezet. Het zal plaats vinden in eindhoven. Het zal gaan om te protesteren tegen het beleid van de KNVB. Mensen die bang zijn dat er rellen uit breken, hoeven neit bang te zijn. Het zal een vriendelijk actie zijn gericht op de KNVB en niet op supporters tegen elkaar. Wij zijn het zat

Voor meer info kunnen jullie kijken op:

www.voetbalisvanons.nl

elke supporter die komt, wordt bij voorbaat bedankt om mee te doen met deze actie
En laten we eens ff eerlijk zijn luitjes:

Hoevaak zie je in Nederland nog rellen in het stadion ???

Daarom !!!!

De bobos uit Zeist moeten eens niet zo zeuren, tegenover 15 jaar geleden is dit dus niks, of nog erger, kijk maar eens in het buitenland.
Daar zijn wekelijks nog steeds ergere dingen rondom voetbalwedstrijden, maar daar speelt geloof heel wat mee, en niet de strijd om het voetbal.

Maar daar hoor je niks over !!!
 
2baxter.... waarom post je dan. Als je de discussie niet aankan ga je maar ff lekker voetballen ofzo PUNT!

en dan nog een ding mensen: Als ik het niet snap leg het me dan uit hoe het wel zit en niet tien keer hetzelfde gebruiken. Of te zegen dat ik het toch niet snap als ik jullie mening weerleg. Dat is nl. geen discussie voeren
 
Ik ben helemaal niet aan het terugkrabbelen. Ik heb nooit gezegd dat de supporters zonder schuld zijn. Ik reageerde alleen op jouw woorden dat de supporters de hand in eigen boezem moeten steken en dat de playmobielpoppen niets te verwijten valt. Ik heb geprobeerd het jou duidelijk te maken dat de NVB en playmobielpoppen minstens net zo schuldig zijn aan de problematiek. Als dat je niet helemaal duidelijk is, moet je maar eens een tijdje met een fanatieke supportersgroep meelopen....Dan zal het je allemaal heel snel duidelijk worden denk ik....
 
En Maus, op basis waarvan durf jij te stellen dat de NVB en co niets te verwijten valt?
 
2 maus:

IK HEB GEEN ZIN OM HET JOU UIT TE LEGGEN (2e x)

btw: wat heb ik eraan als ik het jou uitleg?

miskien op een feest een x, forum wordt veel te lang verhaal. klaar
 
Over eenzijdigheid gesproken:S:S.
elke keer als ik zei dat het dtrenge optreden komt door die relschoppers werd dat afgedaan met een simpel antwoord dat het de schuld van de ME was:S
 
2baxter. Wel grappig, keek net in je profiel. Ik dacht namelijk serieus te maken te hebben met een 16 jarig gassie. Blijk je gewoon al 24 te zijn:S:S. En dan nog waarom maak je een post dat ik het niet snap, maar vervolgens weigert dat te onderbouwen. Waarom doe je dan mee????
Ik vind het best dat je het me niet uit wil leggen, maar zeg dan gewoon niks en hou je er lekker buiten. Jay en Uk komen tenminste met onderbouwingen waar je iets mee kan. Maar opmerkingen als deze slaan natuurlijk als een lul op een drumstel:S

IK HEB GEEN ZIN OM HET JOU UIT TE LEGGEN (2e x)

btw: wat heb ik eraan als ik het jou uitleg?


MAUS FOR PRESIDENT !!! not:D


(snap je nu waarom ik je jonger schatte;))
baxter 7 september 2002 15:02
2 sam: mijn reactie iszo, omdat jullie(maus & jij) het niet snappen en toch je eigen visie hebben.
-------------------------------------------------------------------

Hier kan ik nou zo pissed over worden!!! Wat snap ik dan niet? Men weet hier nog steeds niet wat ik ben :Supporter, Rel schopper, medewerker van de KNVB... Omdat ik niet mee lul met iedereen en omdat ik een eigen mening heb snap ik het niet. Waar rook is is vuur. De KNVB reageert niet uit het niets zo. Dat ze te fel reageren ben ik mee eens, maar het blijft nog altijd een feit dat een kwart van de supporters geen lieverdjes zijn.

Kwas iets te overijverig, maar heb drie kwart verandert naar een kwart.... mijn excuses
laatste aanpassing
 
'maar het blijft nog altijd een feit dat 3 kwart van de supporters geen lieverdjes zijn'

Vind je het gek dat je niet serieus wordt genomen als je dit soort dingen zegt....
 
En waarom word ik dan niet serieus genomen????
laatste aanpassing
Maus en Sam, om jullie alle ins en outs te vertellen inzake alles dat betrekking heeft op voetbal... daar zijn meerdere boekwerken voor nodig.
Ik heb in de loop der jaren dingen meegemaakt die gericht waren op de supporters... nou nou, als een dergelijk iets zou gebeuren tegen bijv. een Willem Alexander... dan had je jarenlang krantenkoppen gehad op de voorpagina en werden er levenslange gevangenisstraffen uitgedeeld.

Het probleem is tegenwoordig dat echt iedere media-instelling alleen nog kan voortleven door sensatie verhalen. Of het klopt of niet, dat wordt maar even lekker nonchalant voor lief genomen.

Vroeger was een dolletje met supporters van de tegenpartij (zo'n 25-30 jaar geleden) gewoon een spelletje... ook de politie en M.E. speelde dit spelletje mee en geregeld gebeurde het zelfs dat ze na afloop nog samen een biertje konden drinken. Tegenwoordig wordt een groot deel van de ongeregeldheden zelfs uitgelokt door de M.E. en politie.

Veruit het grootste deel van de ongeregeldheden en acties is een direct gevolg van de dingen die steeds verzonnen worden door de diverse partijen. Schuldigen hieraan zijn: KNVB, Burgemeesters (en gemeenten), club-bestuurders, media, politiek, enkele individuen, politie en justitie. In hoeverre en waaraan ze schuldig zijn, dat is een te lang verhaal...

Feit is en blijft dat zij grotendeels (dus niet helemaal) schuldig zijn aan de gevolgen die ongeregeldheden en acties mogen heten. De supporters willen praten, maar de andere partijen denken het zelf allemaal heel goed te weten en maken momenteel het voetbal helemaal kapot... overigens maken alle beslissingen steeds alles nog erger... Ze schieten er dus helemaal niets mee op en dat heeft ook negatieve invloeden op de samenleving....

Stel: je hebt een kaartje voor een wedstrijd en je kan plotseling niet. Je verkoopt het kaartje snel aan iemand door en kan vervolgens veroordeeld worden tot een torenhoge boete en een stadionverbod van een half jaar tot een jaar. Overigens is het dan ook helemaal niet vreemd dat je een strafblad voor je kiezen krijgt....

In ieder geval moeten de andere partijen nu maar eens gaan inzien dat ze het zo alleen maar meer verpesten en dat ze met ons moeten gaan praten.... Wij hebben slechts een paar hele simpele eisen: Wij willen gewoon gezellig naar de voetbal met onze vrienden, een biertje drinken, een gebondenheid hebben met de club waar we alles voor over hebben, normale prijzen betalen, een normale behandeling genieten, enigszins inspraak hebben in de zaken die ons aangaan en ons betrekken, zien dat de spelers hun best voor ons doen, normale tijden hanteren, respect, enz, enz, enz!

Is dat nou zoveel gevraagd?

Om maar eens te zwijgen over de andere dingen die gebeuren in Nederland.... waar blijft de aandacht die dat allemaal verdient?
Geld is overigens niet eens een issue. Als ze ons iets meer ruimte geven om alles zelf te sturen en praten met ons over bepaalde zaken.. dan hoeft men vele malen minder geld te verkwisten.. Daarnaast betalen we zelf voor alles wat er uitgegeven wordt en heeft de normale Nederlandse burger hier verder helemaal niets mee te maken.. ook al spiegelt iedereen zich dit wel lekker simpel voor.....
 
Goed stuk. Er zijn alleen een paar dingen die ik me af blijf vragen. Als het idd de KNVB is die voor die agressie zorgt, waarom gaan die hooligans met dan elkaar op de vuist??

Maarre is het gelukt die demonstartie?? Gaat de KNVB om de tafel zitten met..... Wie zou dat eigenlijk zijn, is daar een overkoepelend orgaan voor ofzo?

Dit is stukken beter dan je voorgangers want die kwamen niet verder dan "je snapt het toch niet"
laatste aanpassing
Ik kom er morgen even op terug.... Zal je dan direct nog even een aantal stukken laten zie van de laatste tijd.. een paar van mijzelf en een paar van anderen... dat zal ook een aantal zaken even verduidelijken...;)

Nu is even weinig tijd meer..:)
Kijk hier hebben we tenminste wat aan!
2 Prhyme ---> Gezellig een biertje drinken enzo klinkt allemaal heel leuk. Maar de RELLENDE supporters verpesten het het voor de GEZELLIGE supporters.
Een maat van me durft niet meer met zijn zoonjte naar het voetbal omdat er van die gestoorde %^&%^*&%^*& mongolen zonodig met stenen en andere troep moeten gooien. Ok de ME provoceerd ook maar ik vind dat ze nog veel harder mogen optreden.
Gewoon schieten met rubberkogels en als dat niet helpt schiet er maar een paar in hun benen ;D

Kijk bijvoorbeeld hoe het in de UK geregeld is.
Supporters zitten daar relaxed voetbal te kijken zonder hekken of niks.
 
En de UK is nu rustiger vanwege zo'n voetbal wet (wildplassen is stadion erbod enzo). Sinds die er is verloopt daar alles rustig:) Wordt dat dat ook in NL komt
Alleen op de tribunes van de Premier League ja.
Buiten het stadion wordt genoeg afgerelt , en in de lagere divisies komt helemaal veel geweld voor.
Vergeleken bij Engeland is hier niks aan de hand.
Je hoort er alleen 0,0 over.
Waar 2 vechten, hebben 2 schuld :-D
 
hehehe...tjah, tis maar wat je rustig noemt in de UK. Dat daar geen hekken zijn heeft te maken met Hillsborough, maar dat wil nog niet zeggen dat er niks gebeurt. Tis daar toch wel een stukkie erger dan hier in Nederland...Maar in bijna heel Europa is het erger dan hier....
In de UK is het zo dat als je relt in of om een stadion dat je dan een stadionverbod krijgt voor ALLE stadions in de UK. In nedeland kennen ze dat helaas niet. In de UK worden de stadion verboden ook wat strikter nageleefd, als je er 1 hebt kom je er echt niet in..
 
Ook in Nederland gaat het zo hoor LadyK. Je krijgt een landelijk stadionverbod plus nog een boete van 450 euro. Daar hoef je trouwens niet eens voor te rellen. Wildplassen is al voldoende. En ook hier worden die sv`tjes over het algemeen goed gecontroleerd......
geef jij dan eens een reden waarom in de UK wel zonder hekken om het veld heen gespeeld kan worden en in NL niet! En geef nou niet als reden dat wat er in Hillsborough gebeurd is, want ik denk niet dat dat de relschoppers tegenhoudt ofzo.

Toch weet ik wel zeker dat SV-tjes in de UK beter gecontroleerd worden dan in NL!!
 
In Nederland wordt er in een aantal stadions ook zonder hekken gespeeld. Vitesse, De Graafschap, Heracles, RBC om er maar een paar te noemen. Daar kan je als je wilt in 1 stap op het veld staan. En in Engeland hebben de meeste stadions geen hekken, vanwege de Hillsborough ramp. Om een herhaling te voorkomen zijn de hekken verwijderd. De consequenties voor het betreden van het veld zijn daar niet kinderachtig geloof ik, vandaar dat er niet zo vaak iets gebeurt in het stadion. Maar het gebeurt elk seizoen wel een paar keer dat het veld wordt bestormd. Dus denk maar niet dat het daar allemaal vlekkeloos verloopt.....
Ik zeg ook niet dat het vlekkenloos loopt daar!
Ik zeg alleen dat ze in UK gewoon strenger zijn met dat soort dingen dan in NL.
 
Dat zou kunnen. Ik weet niet hoe ze daar te werk gaan. Ik weet alleen dat het hier allemaal ook wel behoorlijk goed wordt gecontroleerd....
 
en hoe is `t gelopen????
2 Prhyme ---> Gezellig een biertje drinken enzo klinkt allemaal heel leuk. Maar de RELLENDE supporters verpesten het het voor de GEZELLIGE supporters.


Dat valt wel mee hoor. Meestal zijn de echte supporters (de fanatieke) de meest gezellige. Daarnaast zijn ook deze supporters degenen die het op een gegeven moment niet meer pikken en dus de uitdragers van eerder genoemd gevolg zijn.

Een maat van me durft niet meer met zijn zoonjte naar het voetbal omdat er van die gestoorde %^&%^*&%^*& mongolen zonodig met stenen en andere troep moeten gooien. Ok de ME provoceerd ook maar ik vind dat ze nog veel harder mogen optreden.
Gewoon schieten met rubberkogels en als dat niet helpt schiet er maar een paar in hun benen


Je vergeet hierbij even dat OOK de M.E. schuldig is aan gewelddadigheden die zwaar buitenproportioneel zijn. Vaak zijn zij en politie ook nog eens een oorzaak van alles wat in en rondom een stadion gebeurt.

Daarnaast willen wij gerust praten en ook enigszins de ruimte krijgen om zelf van alles te regelen. Ook wij worden doodmoe van de zaken die in- en om het stadion gebeuren, maar dat krijg je als ze er alles aan doen om maar geen groepsvorming te krijgen. De meesten die dat soort dingen doen hebben geen idee hoe alles volgens ongeschreven regels zou moeten gaan, wie wie is, kennen haast niemand, enz enz. Zolang dat zo is zal het alleen maar doorgaan en kunnen wij er zelf weinig aan doen.

Kijk bijvoorbeeld hoe het in de UK geregeld is.
Supporters zitten daar relaxed voetbal te kijken zonder hekken of niks.


Zoals jay al zei, ook hier kun je zo het veld op komen. Bij ons kun je zo de gracht inspringen en het veld oplopen, bij Twente hoef je vanuit de gracht maar 2 meter de klimmen en sta je op het veld.. Het is wel te doen, maar het heeft totaal geen zin om erop te gaan.
Dus ik snap niet wat iedereen nou de hele tijd heeft aan het opmerken dat er geen hekken zijn in Engeland.
Overigens gebeurt er in de stadions in Engeland inderdaad minder (wordt wel meer overigens)... daarbuiten gaat het veel meer los dan in Nederland.. VEEL MEER!!!

Daarnaast zijn ze in Engeland zeker niet echt strenger. Ik durf zelfs te stellen dat het hier veel strenger is. Iemand (en dat gebeurt zeker wel eens) die in een stadion gesignialeerd wordt krijgt direct 5 jaar S.V. en een boete van vele duizenden Euro's...
Weet ook precies in hoeverre iedere politieman (en stille) alle mensen kent die een stadionverbod heeft (mensen met fotografisch geheugen zijn er ook bij). Ze worden er zo uitgepikt, kennen alle gezichten en namen, waar ze wonen, enz enz enz....

Daarbij heeft de politie in Nederland zichzelf nog een hele lading extra rechten gegeven die volgens het wetboek niet mogen... niemand controleert of checkt dit echter.
In Engeland kunnen ze alleen maar een groep verzoeken om weg te gaan als er nog niets gebeurt. Hier pakt men je preventief op of je krijgt direct een charge....
Als ze zo streng controleren op SV's; waarom hoor je dan van zoveel mensen dat het makkelijk is om ondanks een SV toch het stadion in te komen?

En volgens mij was er laatst een programma op tv waarin werd verteld dat er in UK strenger opgetreden wordt en gecontroleerd wordt dan in NL.
Als ze zo streng controleren op SV's; waarom hoor je dan van zoveel mensen dat het makkelijk is om ondanks een SV toch het stadion in te komen?


Niet gemakkelijker dan in Engeland hoor. Ken genoeg mensen die tijdens een s.v. in het stadion gepakt zijn.. en die boeten daar flink voor.

En volgens mij was er laatst een programma op tv waarin werd verteld dat er in UK strenger opgetreden wordt en gecontroleerd wordt dan in NL.


Je moet lang niet alles geloven van wat je in de media hoort of ziet. De media kots ik momenteel echt helemaal uit. Het is niet zo vreemd overigens dat ze steeds ook allerlei sensatie verhalen laten zien, want als men dat niet doet dan moet men het afleggen tegenover andere stations en kan men inpakken.
Het erge is dat heel Nederland op alle vlakken gemanipuleerd wordt en een mening vormt a.d.h.v. de vreemde praktijken van de media.

Zelf krijg ik de indruk dat de media onder betaling (of niet) eisen van bijv. politie e.d. inwilligt.
Ik weet voor de volle 100% zeker dat het hier veel strenger is... en dan kunnen ze je dat lekker voorhouden om het zootje weer op te stoken en evt. nog strengere maatregelen te kunnen nemen.

Ondertussen durft Engeland niets bekend te laten worden over de taferelen die zich daar afspelen m.b.t. eventueel gezichtsverlies. Ze willen zeg maar niet voor lul staan tegenover de andere landen.
Men loopt hier te roepen om een voetbalwet, maar dat heeft daar ook een heel slecht effect gehad. IN het stadion gebeurt weliswaar niet zoveel meer (ook al wordt het momenteel wel weer meer), maar daarbuiten is het continu raak.
De politie kan daar echt niets tegen doen. Als men ooit van plan is om daadwerkelijk die voetbalwet toe te passen, dan voorzie ik alleen maar slechte uitwerkingen op diverse vlakken.
Overigens is het goed verlopen Gabbermamma. Men heeft er weinig tot niets van kunnen vernemen in de media en dus valt er weinig sensatie te vertellen of negatieve verhalen over voetbalsupporters.

Wel kopte nu.nl wel heel heldhaftig met "voetbalvandalen houden acties". Hoe bedoel je criminaliseren en generaliseren van voetbalsupporters????!!
Verder werd er weinig gemeld over de toch wel redelijk grote verkeersopstoppingen/files die ontstaan zijn en het vele geld wat ze er weer aan hebben moeten spenderen voor o.a. 3 helicopters en een vliegtuig.

De politie wilde nog wel een paar keer een gemakkelijke buit maken door preventief een jongen die bij een benzinestation een jerrycan met benzine had gevuld op te pakken. Bleek totaal niet voetbalgerelateerd te zijn.
Ook heeft de politie aan o.a. den Haag wat verkeersboetes te geven.. nogal simpel vind ik als je een actie aan het houden bent op de weg.. Dit omdat je wel moet.. als je wat anders doet, dan heb je de poppen sowieso aan het dansen. Voor een normale demonstratie krijgen Palestijnen, Molukkers en nazi's bijv. wel een vergunning, maar een voetbalsupporter kan het vergeten....
 
ja,ondanks alles,ben ik toch blij dat iedereen weer heel thuis studio sport zit te kijken:)
Nouja, dan verschillen we hierover duidelijk van mening!! :-D
Maus,

Jij geeft te kennen weinig kaas van de problematiek te hebben gegeten. Ik kom hier nog op terug.
 
hehe ik word niet gepakt als ik al toeterend roepend shoarma ga halen:D:D;)
laatste aanpassing
 
ik zou best wel eens van de harde kern willen weten waarom ze naar het voetbal uberhaupt nog gaan?

alleen knokken kan je er buiten ook nog wel

harde kern>>> in veel andere sporten is dit de meeste trouwe groep aanhangers mensen die altijd mee reizen juichen en steun geven
die een attentie voor hun spelers mee nemen maar toch loyaal zijn naar de andere spelers

ik bedoel maar kijk eens naar ijshockey
best een ruwe sport
maar de harde kernen zitten van wel door elkaar nooit gemat tijdens de wedstrijd en wat buiten op een veldje gebeurd mja niemand die het weet ze vallen er geen rustige supporters mee lastig

snap ie het nog

waarom spreek je die nepsupporters er niet op aan?
dat is je plicht als echte supporter (als je tenminste echt om je club geeft, het is een schande dat jij als ajax/feynoord/psv or whatever de boel loopt de verzieken :(, of niet helpt dat te verbeteren door de rotte peren er uit te halen )
doe ff een klikactie /stel een zwarte lijst op/alcohol verbod zoveel uur voor, tijdens en na de wedstrijd.

did i make a point??

als jullie dat doen doe ik wel mee met de stille mars om weer een beter gestemde knvb te krijgen!!
 
Ik weet niet of je wel eens naar het ijshockey geweest bent, maar dat daar nooit ruzie is slaat helemaal als een lul op een drumstel !

De ervaring die ik ermee heb is dat daar meer gebeurd als bij een normaal voetbalwedstrijdje.

Maar ja.. Wie ben ik...
 
de wedstijrden die ik gezien heb
gebeuren de ruzies simpel weg op het veld
:P

dat heeft zelfs een speciale naam

van de supporters heb ik niks gemerkt maar ja

ik kom voor het spel niet voor die gasten

zouden die lui ook moeten denken (ook die harde kern van voetbaaaaaaalluh :( )

tamme zooi blerk
Er is een reden voor waarom er nu minder bij ijshockey gebeurd dan vroeger.. De relschoppers die eerst bij het ijshockey herrie aan het maken waren zijn op een gegeven moment heel hard aangepakt; ze kwamen de stadions niet meer in. Die groep heeft zich toen verplaatst naar het voetbal.. Worden ze hier ook weer zo hard aangepakt dan verplaatst het zich dus weer naar een andere sport..

Oke dit heb ik van 1 of andere geleerde gehoord ofzo.. :-D
So don't blame me als dit niet klopt :-D
 
LadyK> klopt niet :P

Moet je maar es checken hoeveel voetbal liefhebbers weten hoe ijshockey bijvoorbeeld in mekaar zit, laat staan een club van naam kennen...
 
Volgens mij gaan er toch aardig wat naar de Boretti Tigers...
 
In de Jaap Edenhal :)

Maar dat zijn een enkeling maar...
Het gaat de relschoppers in het voetbal ook niet om het voetballen zelf.. Het gaat gewoon om het rellen.. ;-)
 
Daar kan je je ook beswel in vergissen LadyK. Er zijn idd relschoppers die zich geen fuck interesseren voor het voetbal, maar veel zijn er ook egwel helemaal gek van voetbal...
Don't blame me!! I'm just a girl :-D ;-)
Ik blijf het tobbers vinden :P
 
Ze doen het hier gewoon fout
kijk in England daar durven ze niet eens het veld op te komen....
 
Tielliewiellie...Vaak genoeg gezien dat het veld werd bestormd....En LadyK, ik vergeef het je ;):P
:P 100 :P
 
101, ah wat ben ik weer lekker kinderachtig ;p
TiellieWiellie 9 september 2002 21:22
Ze doen het hier gewoon fout
kijk in England daar durven ze niet eens het veld op te komen....


Lees even wat ik en anderen hierover hebben gezegd in deze thread.

LadyK 9 september 2002 09:46
Nouja, dan verschillen we hierover duidelijk van mening!!


Sorry Lady, heeft niets met meningen te maken.... heeft met weten te maken..;)

ik zou best wel eens van de harde kern willen weten waarom ze naar het voetbal uberhaupt nog gaan?


Juist de harde/fanatieke kern gaat naar het voetbal. Zij zijn er altijd, geven er zeer veel geld aan uit... it's a way of life zeg maar....
Wij willen gewoon ons voetbal terug.. de zaken die het mogelijk maken om naar een leuk potje voetbal te gaan.. Is dat zo belachelijk ofzo? Wat er daarnaast allemaal voor gevoelens en gedachten bij komen kijken is eigenlijk niet uit te leggen. Dat moet je hebben gewoon.


ik bedoel maar kijk eens naar ijshockey
best een ruwe sport
maar de harde kernen zitten van wel door elkaar nooit gemat tijdens de wedstrijd en wat buiten op een veldje gebeurd mja niemand die het weet ze vallen er geen rustige supporters mee lastig


Dit is totaal niet met voetbal te vergelijken. De belangen zijn vanwege animo voor de sport veel kleiner en het gevoel is heel anders. Ook zijn alle praktijken die bij het voetbal komen kijken niet van toepassing bij Ijshockey.

waarom spreek je die nepsupporters er niet op aan?
dat is je plicht als echte supporter (als je tenminste echt om je club geeft, het is een schande dat jij als ajax/feynoord/psv or whatever de boel loopt de verzieken , of niet helpt dat te verbeteren door de rotte peren er uit te halen )
doe ff een klikactie /stel een zwarte lijst op/alcohol verbod zoveel uur voor, tijdens en na de wedstrijd.


Alcohol krijgen we in het stadion sowieso niet, dus gooit iedereen in een zo een kort mogelijke tijd alles van te voren naar binnen... Impact dus juist weer averechts... nachten doorhalen zijn daardoor dus meestal ook niet vreemd. (oorzaak -> gevolg... zo moeilijk is het niet)

Daarbij: wie of wat is een nepsupporter? Ik durf nu al te zeggen dat ik daarover een geheel andere opvatting heb als jij.

did i make a point??


Nee, je snapt het nog niet helemaal; helemaal niet zelfs. Stel je voor: Je bent een hindoe (of hoe dan ook) en je mag alleen maar trouwen met het meisje wat je vader heeft uitgezocht of afgesproken voor je in zijn thuisland. Ondertussen heb je hier in Nederland een meisje leren kennen en je hebt er ondertussen al jarenlang een hartstochtelijke relatie mee. je bent hopeloos verliefd... je wilt je leven met haar verder doorbrengen en ondertussen zij ook met jou, maar dan komt het....
Je vader eist op een gegeven moment dat je met het meisje gaat trouwen wat door hem is uitgekozen in zijn vaderland. je moet dus, vanwege goedsdienstelijke redenen, afscheid nemen van je vriendin en iemand trouwen die je niet moet.... Welke gevoelens zou jij koesteren? Ik kan je zeggen: je bent niet blij! En dat is nou eigenlijk precies wat wij meemaken... we hebben alles en uiteindelijk wordt er van alles afgepakt, omdat een paar bobo's dat nodig achten. Oorzaak -> gevolg... je zou het niet pikken en dat doen wij ook niet. Een deel van ons leven en onze grote hobby wordt afgepakt. We worden behandeld als criminelen, worden in kooien gezet, moeten ons continu laten legitimeren en fouilleren, krijgen geen eten of drinken, kunnen niet naar de W.C., moeten om de meest belachelijke tijden vertrekken (en dan vervolgens uren wachten in een vak), krijgen voor wildplassen een boete + stadionverbod + aantekening, zijn vogelvrij, krijgen andere wetten voorgeschoteld als anderen.... enz... enz.... enz.... zo gaat het maar door..... Snap je nu een beetje waarom we pissig worden??????

als jullie dat doen doe ik wel mee met de stille mars om weer een beter gestemde knvb te krijgen!!


Wij willen zelf meer ruimte krijgen om de boel veel meer te sturen, maar men reageert niet op ons aangeven hiervan. Zelf willen we zorgen dat die nutteloze ongeregeldheden eruit gaan, maar zo lukt het niet.
Als alle partijen eens met ons gaan praten en zich een normaal gaan gedragen, dan ben ik er zeker van dat het voor alle partijen een stuk leuker kan worden.