Partyflock
 
Forumonderwerp · 1149019
Stel je had vanaf vandaag de Wet in handen. Wat zou je allemaal verbieden in dit land? En wat zou je legaliseren?
 
Uitspraak van Vlaco op woensdag 25 september 2013 om 20:38:
Verbod op mensen die de islam willen verbieden.


Moslim vriendje ?


De hoofd doek !!! Geen gezicht joh
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 september 2013 om 20:53:
Moslim vriendje ?


De hoofd doek !!! Geen gezicht joh


Ik ben geen moslimvriendje. Ik ben ook geen Christenvriendje, geen jodenvriendje en ga zo maar door. Ik beoordeel/behandel mensen als individuen en of ze nou religieus, atheïst of agnost zijn interesseert me echt niet. Zolang men zich aan de binnen dit territoir geldende wetten houdt, heeft iedereen de vrijheid om te leven hoe hij wil. Als iemand een hoofddoek wil dragen, moet diegene dat vooral lekker doen. Ik heb er geen last van en begrijp ook niet dat er mensen zijn die er last van menen te hebben. Ik kan me wel ergere dingen voorstellen dan het feit dat iemand een hoofddoek draagt. De vrijheid om wel of geen hoofddoek te dragen vind ik juist een groot goed; net als het feit dat jij gebruik maakt van jouw vrijheid van meningsuiting om te stellen dat een hoofddoek geen gezicht is.
 
Uitspraak van Vlaco op woensdag 25 september 2013 om 21:15:
De vrijheid om wel of geen hoofddoek te dragen vind ik juist een groot goed; net als het feit dat jij gebruik maakt van jouw vrijheid van meningsuiting om te stellen dat een hoofddoek geen gezicht is.


:lol: je bent wel 'n beetje 'n Don Quichote he.....maar :respect: voor je manier van denken, het recht loopt altijd achter de feiten aan, is 'n regelrechte Bimbo's en Boerka's discussie aan het verworden :X

Uitspraak van Vlaco op woensdag 25 september 2013 om 21:15:
Ik kan me wel ergere dingen voorstellen dan het feit dat iemand een hoofddoek draagt.


Het verbod op keppeltjes dat Le Pen in Frankrijk bijvoorbeeld propageert, als onderdeel van 'n omvangrijker wetsvoorstel dat, mocht het aangenomen worden, uitingen van religieuze aard in Frankrijk verbiedt bijvoorbeeld ?
Uitspraak van inactief op donderdag 26 september 2013 om 00:40:
je bent wel 'n beetje 'n Don Quichote he.....maar :respect: voor je manier van denken, het recht loopt altijd achter de feiten aan, is 'n regelrechte Bimbo's en Boerka's discussie aan het verworden :X


In tegenstelling tot Don Quichot besef ik me maar al te goed dat ik hier tegen windmolens vecht ;) Maar ik blijf het belangrijk vinden om een tegengeluid te laten horen.

Uitspraak van inactief op donderdag 26 september 2013 om 00:40:
Het verbod op keppeltjes dat Le Pen in Frankrijk bijvoorbeeld propageert, als onderdeel van 'n omvangrijker wetsvoorstel dat, mocht het aangenomen worden, uitingen van religieuze aard in Frankrijk verbiedt bijvoorbeeld ?


Ben ik pertinent op tegen. Jarenlang is er gestreden voor vrijheid, in allerlei vormen, dus ook vrijheid van geloof/religie. Waarom zou een persoon geen keppeltje, kruisje of hoofddoek mogen dragen? Personen die zich daar altijd zo druk om maken begrijp ik nooit. Wat kan het jou nou schelen of iemand een keppeltje draagt? Alsof er geen grotere problemen zijn, kleingeestig gedrag vind ik het.
 
Religie
Hiphop
Witte auto's
Golf
Hockey
Zeilen
Roken
 
Verbod op vrijheid
 
je moeder
 
Kauwgom en nachtwinkels!
 
moskeen.
 
zwarte pieten
 
Uitspraak van Barry op zaterdag 17 augustus 2013 om 18:20:
En wat zou je legaliseren?


Zwart geld B)
verbod op verbieden
Een verbod op, mensen die op stopknopjes drukken bij een eindstation van de bus.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 september 2013 om 10:39:
Verbod op vrijheid
Verbod op autochtonen in NL
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 september 2013 om 10:39:
Verbod op vrijheid
 
Verbod op seks.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 november 2013 om 16:59:
Verbod op seks.


Hoerenlopen wordt in Frankrijk toekomstig bestraft met € 1500,-
Uitspraak van inactief op woensdag 27 november 2013 om 19:47:
Hoerenlopen wordt in Frankrijk toekomstig bestraft met € 1500,-


Seri???
 
Uitspraak van Barry op donderdag 28 november 2013 om 16:42:
Seri???


Ja echt, weet niet hoever ze in de Franse Assemblé nu zijn maar dat is serieus de bedoeling van de regering Hollande.
 
Uitspraak van Esthrr_ op maandag 11 november 2013 om 12:10:
Een verbod op, mensen die op stopknopjes drukken bij een eindstation van de bus.


hihihi (Y) miskien een steuntje in de rug; algeheel verbod op beperkinge!
 
en negatievelingen en hebberts!!!
Op alles wat leuk is :cry:
 
:nocheer:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Stanley3x0 op vrijdag 3 januari 2014 om 18:10:
Op alles wat leuk is :cry:


....als hét dan maar wél gedoogd word!
 
:cheer:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 augustus 2013 om 14:34:
Verbod op vogels houden in een kooitje. Van parkiet tot papegaai, verbieden als huisdier. Enige wat nog zou mogen is ze rond laten vliegen in speciale, kunstmatige ruimte die een bos of regenwoud simuleren.


Wat schattig. (y)

Uitspraak van inactief op maandag 23 december 2013 om 13:04:
hihihi (Y) miskien een steuntje in de rug; algeheel verbod op beperkinge!


Leuke paradox. Das een beperking an sich. :cry:

Uitspraak van Vlaco op donderdag 26 september 2013 om 10:26:
Ben ik pertinent op tegen. Jarenlang is er gestreden voor vrijheid, in allerlei vormen, dus ook vrijheid van geloof/religie. Waarom zou een persoon geen keppeltje, kruisje of hoofddoek mogen dragen? Personen die zich daar altijd zo druk om maken begrijp ik nooit. Wat kan het jou nou schelen of iemand een keppeltje draagt? Alsof er geen grotere problemen zijn, kleingeestig gedrag vind ik het.


(y)

Persoonlijk vind ik dat ze hardstyle moeten verbieden. Wat een baggermuziek. Wansmaak, goedkoop en voornamelijk heel cheesy. Maar vooruit, aangezien er nogal wat mensen zijn die het wel leuk vinden, zal ik er niet mijn doel van maken om dit uit te bannen. In plaats daarvan, ga ik voor een verbod op kortzichtigheid. Kijk allemaal eens wat verder dan je neus lang is.
 
'n 'Verbod' op discrepantie tussen Europees en nationaal recht. Het laatste moet weer gaan prevaleren boven het eerste: baas in eigen land !!
 
Uitspraak van inactief op zaterdag 4 januari 2014 om 14:34:
'n 'Verbod' op discrepantie tussen Europees en nationaal recht. Het laatste moet weer gaan prevaleren boven het eerste: baas in eigen land !!


Daar wachten ze nog maar even meej! ;P
 
Uitspraak van inactief op dinsdag 7 januari 2014 om 11:07:
Daar wachten ze nog maar even meej! ;P


Hoe bedoel je ? Ben je tegen patriottisme ?
 
Nou dat niet zozeer, maar dat brussel de kraakwet overruled vind ik a moment wel gunstig :D
 
Verbod op intelligentie!
Al die linkse intellectuelen met hun verderfelijke gerelativeer en hun zogenaamde 'goede' moraal, aan de galg!
Ook brildragers oppakken, en mensen die andere talen spreken!!
 
Aambijenhomo's :yes:
 
oh ja en beulen! ;p
 
pleh?!
verbod op geweld, verbod op agressie, verbod op dreigen, verbod op liegen, verbod op doden, verbod op stelen, verbod op discriminatie, verbod op dwangarbeid, verbod op censuur, verbod op verkrachting, verbod op gijzelen, verbod op gedwongen huwelijk
verbod op uitbuiten, verbod op afpersen
 
Ik wil nergens een verbod voor , politie alles afschaffen
Uitspraak van Hasta la Pasta op vrijdag 17 januari 2014 om 10:34:
verbod op geweld, verbod op agressie, verbod op dreigen, verbod op liegen, verbod op doden, verbod op stelen, verbod op discriminatie, verbod op dwangarbeid, verbod op censuur, verbod op verkrachting, verbod op gijzelen, verbod op gedwongen huwelijk


Daar is allemaal toch al allemaal een verbod op?
niet overal, op sommige plekken in de wereld, worden de verboden nog niet goed nageleefd.
 
Uitspraak van Kleintje :') op zaterdag 4 januari 2014 om 13:55:
Leuke paradox


:D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 september 2013 om 20:53:
De hoofd doek !!! Geen gezicht joh


Wel gezicht, alleen geen haren

Uitspraak van Hasta la Pasta op vrijdag 17 januari 2014 om 10:47:
verbod op scheefwaarderen


Misschien ben ik wel een ontzettende allochtoon nu, maar volgens mij bestaat dat woord niet

Ik vind dat stemgerechtigheid wel aan wat voorwaarden mag voldoen, want je gaat ook niet de wil van de meerderheid in een gekkenhuis laten gelden
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 januari 2014 om 05:06:
Ik vind dat stemgerechtigheid wel aan wat voorwaarden mag voldoen, want je gaat ook niet de wil van de meerderheid in een gekkenhuis laten gelden


Mwah....het gaat om het geheel, gekken en extrmisten zijn en blijven onderdeel van de gemeenschap en ik vind het dan ook nogal ondemocratisch dat zij niet in aanmerking komen om iig passief stemrecht te behouden als ze als zodanig zijn gediagnosticeerd.
 
Uitspraak van Hasta la Pasta op zaterdag 25 januari 2014 om 16:22:
verbod op slavernij


wie moet het werk dan in jouw plaats doen ?
Uitspraak van inactief op zaterdag 4 januari 2014 om 14:34:
'n 'Verbod' op discrepantie tussen Europees en nationaal recht. Het laatste moet weer gaan prevaleren boven het eerste: baas in eigen land !!

Bedoel je puur op het gebied van verdragsvrijheden van het VWEU? De mate van discrepantie valt verder nogal mee. Als dat niet het geval is denk ik dat je de invloed van Europees (en wellicht ook Internationaal) recht enigszins overschat; Nederland is namelijk nog steeds grotendeels baas in eigen land. Denk aan wide margin of appreciation van nationale rechters. Bovendien biedt het Europees en Internationaal recht ons de mogelijkheid tot toetsing van de Grondwet aan verdragen. Dit is een zeer goede zaak, aangezien we in Nederland nog altijd een constitutioneel toetsingsverbod hebben. Straatsburg is eerder een handvat voor de burger inzake bescherming tegen de Nederlandse staat dan een valkuil.
 
Uitspraak van Vlaco op zaterdag 25 januari 2014 om 21:53:
wide margin of appreciation van nationale rechters


Jaja zou ik zeggen, de individuele burger (ook de crimineel geaarde) vaart er in geval van aanklacht, vervolging en berechting wel bij ja. Dat is nu juist het probleem.

Uitspraak van Vlaco op zaterdag 25 januari 2014 om 21:53:
Bovendien biedt het Europees en Internationaal recht ons de mogelijkheid tot toetsing van de Grondwet aan verdragen. Dit is een zeer goede zaak, aangezien we in Nederland nog altijd een constitutioneel toetsingsverbod hebben. Straatsburg is eerder een handvat voor de burger inzake bescherming tegen de Nederlandse staat dan een valkuil.


Er is veelal sprake van toetsing met afwijzend oordeel en dat speelt onze mede-Europeanen uit vooral Oost-Europa behoorlijk in de kaart (N) Je kunt je patriottistische gevoelens wel in het varkenshok gooien op die manier.
Uitspraak van inactief op zondag 26 januari 2014 om 00:34:
Jaja zou ik zeggen, de individuele burger (ook de crimineel geaarde) vaart er in geval van aanklacht, vervolging en berechting wel bij ja. Dat is nu juist het probleem.


Dit is een contradictie op hetgeen ik stel inzake de wide margin.....Noem eens een voorbeeld.

Uitspraak van inactief op zondag 26 januari 2014 om 00:34:
Er is veelal sprake van toetsing met afwijzend oordeel en dat speelt onze mede-Europeanen uit vooral Oost-Europa behoorlijk in de kaart (N) Je kunt je patriottistische gevoelens wel in het varkenshok gooien op die manier.


Die Oost-Europeanen hebben veel meer voordeel van de VWEU verdragsvrijheden (vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal). Niet zozeer de toetsing van de Grondwet aan verdragen is dan het probleem, maar de Europese verdragsvrijheden an sich. (Maar wellicht beoog je dat ook te zeggen, zij het met andere woorden.)
Aangezien wetten in formele zin niet aan de Grondwet getoetst kunnen worden, is het vanuit optiek van de grondrechten een goede zaak dat verdragstoetsing bestaat; burgers worden beschermd tegen mogelijke tirannie van de overheid en dat is mijns inziens een groot goed.