15 Years Of Moon Harbour

15 Years Of Moon Harbour
5 november 2015
ArtiestMatthias Tanzmann Site
LabelMoon Harbour Recordings
Het is niet veel label vergeven om hun vijftienjarig bestaan te vieren. Het in Leipzig (Duitsland) gevestigde Moon Harbour Records, gerund door Matthias Tanzmann, is hier een uitzondering op. Het label staat bekend om haar vaak fijnzinnige, swingende techhouse- en technoreleases. Zoals gezegd is Matthias Tanzmann de eindbaas van Moon Harbour Records. Naast labeleigenaar is dit drukke baasje ook actief als dj en producer. Hij is één van de bekendste Circoloco/DC10 resident dj's. In de vijftien jaar dat Moon Harbour Records bestaat hebben artiesten als Luna City Express, Samim, Marlow, Vicenzo, Philip Bader en Sable Sheep naast Matthias Tanzmann hun steentje bijgedragen aan het succes van het label.

Over zijn label zegt Matthias Tanzmann het volgende:

"I was still pretty young when we started the label in 2000, so we have all grown up together for 15 years now. Moon Harbour is like my child. I am happy many artists joined the family or became good friends and that the label has become a home for all of us." Next to core family members and label acts like Luna City Express, Sable Sheep, Marco Faraone, Sven Tasnadi, Dan Drastic and the boss himself are new school talents and carefully A&Red artists like Adam Port, Re.You, Ekkohaus, wAFF, Cuartero, Steve Lawler, DJ T., Chris Wood & Meat, Butch and Detlef.

Het label heeft meer dan 100 EP's op haar cv, daarnaast ook nog eens vijf artiestenalbums en en tien compilatiealbums. De artiestenalbum zijn afkomstig van Matthias Tanzmann, Luna City Express, Martinez, Ekkohaus en Sven Tasnadi. Onder de compilatiealbums vallen onder andere vier Circoloco mixcompilaties. De compilatie die verschenen is naar aanleiding van het vijftienjarig bestaan van het label omvangt dertien tracks, allen in ongemixte vorm. Zoals gebruikelijk is het gecompileerde materiaal uitermate geschikt voor de dansvloer. De compilatie wordt afgetrapt met twee degelijke producties van Steve Bug en Marco Faraone. Het is echter het bijzonder pakkende "Rise Of The Fallen" van Sable dat de aandacht weet te trekken. Als overtreffende trap is de peaktime floorfiller "Words" van Daniel Stefanik te horen. Deze productie heeft zo'n groovy bassline dat stilstaan bijna onmogelijk is. Hetzelfde geldt voor "Keep On Walking" van Dan Drastic. In deze track zit naast een heerlijke bassline ook nog een catchy minimalistische melodielijn. Een andere track die de aandacht ook weet te trekken is het eveneens zeer dansbare Zokhi's "Dope Dog". Als afsluitende track is "Nothing But Heat" van Sven Tasnadi & Christian Nielsen te horen, een track waarin duidelijk de drumloop van Michael Jackson's "Billie Jean" waarneembaar.

Het vijftienjarig bestaan van Moon Harbour Records wordt gevierd en wel met een uit dertien tracks bestaande compilatie waarin het swingende Moon Harbour geluid duidelijk naar voren komt. Deze compilatie is alleen digitaal te verkrijgen via de bekende dowloadportals. Naast deze release zullen ook nog diverse succestitels uit het verleden een re-release krijgen om het vijftienjarig bestaan nog verder kracht bij te zetten.

soundcloud.com/moon-harbour

1. Steve Bug - Lifting The Anchor
  2. Marco Faraone - Night In Lima