Nope Is Dope 13 – Mixed by Suyano & Ralvero

door , gepubliceerd op , waardering: 68/100
29 juli 2012
ArtiestenRalvero
Suyano
Genre: house
Eén van de vele house concepten die Nederland rijk is, komt nu met deel 13 in de gelijknamige compilatiereeks. Ditmaal gemixt door rijzende ster Suyano en een Ralvero. Zoals gebruikelijk zal iedere dj een mix aan ons voorschotelen en MC Boogshe zal de heleboel op een sierlijke wijze aan elkaar praten.

Suyano
De man wiens loopbaan een boost kreeg na zijn eerste productie 'Airplay', opent met het bijna stokoude 'Bleckentrommel' van Tiësto, Montana en Storm, ditmaal in de Sick Individuals remix. Erg lang mogen we niet genieten van deze remix, want deze wordt al vrij vlot over gemixt naar 'Freefalling' van Baggi Begovic. Dit zorgt al meteen voor een lekkere tempo boost. De volgende plaat is 'All By Myself' van Dubvision, welke ik nooit verwacht had terug te vinden op een cd als deze. Dit is gewoon echt een lekker swingende plaat. Zijn opvolger 'Leo' van de Fransman Norman Doray doet dat nog eens dunnetjes over. Ongeveer halverwege komen we opnieuw een remix tegen van de Sick Individuals. Deze keer moest 'Free To Go' van Nadia Ali en Alex Sayz eraan geloven. Deze remix is een aanzienlijk beter resultaat dan de opener van deze schijf, kunnen we wel stellen. Ook productioneel gezien zit Suyano natuurlijk niet stil. 'Thirtheen' maakt hij samen met Beauriche en het is een vrij zware ogende plaat, uitstekend geschikt voor de clubs. Iets waar velen van ons de kriebels van krijgen is de remake van 'Lethal Industry' door Sunnery James & Ryan Marciano. Je had beter het origineel er tussen kunnen mixen, maar goed smaken verschillen. De afsluiting van de mix is weggelegd voor Firebeatz met 'Miniman' en voor 'Apogee' van Hard Rock Sofa en Swanky Tunes.

Ralvero
Ralvero kiest voor een iets andere weg. Hij knalt hits achter elkaar alsof het niets is. Te beginnen met Tujamo & Plastik Funk met 'WHO', een plaatje die veel weg heeft van 'Samir's Theme' van een aantal jaar terug. Daaropvolgend een track van een heel ander karakter, namelijk 'The Night Out' van Martin Solveig in de Madeon remix. Wat ons betreft is dit een prima remix van het origineel. Niets op aan te merken. De in de Verenigde Staten wonende Fransman Cedric Gervais komt dan vervolgens met het wat vage 'Molly'. De vocalen voegen weinig toe en er had net zo goed een instrumentale versie van deze plaat op de cd gezet kunnen worden. Verder worden de hitjes achter elkaar door gemixt; Afrojack's 'Can't Stop Me Now', 'Spaceman' van Hardwell, 'Cascade' van Tommy Trash en ga zo maar verder. Je moet ervan houden…. Een leuke toevoeging zijn de nieuwe producties van Ralvero, namelijk 'Spectrum' en 'Rage'. Beiden bevatten ze de typische 'Dirty Dutch' sound. You hate it or you love it!

Nope is Dope?
Nummer 13 laat een dubbel gevoel achter. Aan de ene kant een degelijke mix van Suyano en aan de andere kant een nogal voorspelbare mix van Ralvero. Laatstgenoemde had wat meer diversiteit kunnen aanbrengen in zijn trackkeuze wat tot een beter resultaat had kunnen leiden.

Score; 68/100

CD 1 – Mixed by Suyano
  • 01. Tiesto, Storm, Montana - Bleckentrommel (Sick Individuals