Partyflock
 
Forumonderwerp · 906159
­ Nederland
 
bron Nu.nl
Nederlandse militair in Uruzgan pleegt zelfmoord

Uitgegeven: 11 oktober 2006 11:54
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2006 12:03

DEN HAAG - Een Nederlandse militair heeft zichzelf op Kamp Holland in Uruzgan van het leven beroofd met zijn dienstwapen. De man, een sergeant, is woensdagochtend dood aangetroffen door collega's.

Het ministerie van Defensie heeft dat woensdag gemeld. Zijn familie is inmiddels ingelicht. De Koninklijke Marechaussee doet onderzoek naar de dood van de man. Alles wijst erop dat het om zelfdoding gaat.


De woordvoerder van Defensie wil verder niets zeggen over de gebeurtenis en de betrokkene. Verslaggevers van RTL4, die momenteel op de basis in Tarin Kowt aanwezig zijn, melden dat de man is gevonden in een dienstvoertuig. Hij heeft zichzelf vermoedelijk met zijn eigen dienstwapen van het leven beroofd.

Wederopbouw

Op de basis in Tarin Kowt verblijven ongeveer duizend Nederlandse en enkele honderden Australische militairen. De ISAF-missie is opgezet om de Afghanen te helpen bij de wederopbouw van hun land.

Volgens Defensie komen zelfmoorden bij de organisatie een paar keer per jaar voor. Soms gebeurt dat tijdens de diensttijd of op een missie in het buitenland. Voor zover de woordvoerder bekend, gebeurde dat de laatste keer in Bosnië in 2002.
Uitspraak van Terreur op vrijdag 27 oktober 2006 om 15:47:
ik denk niet dat je professor hoeft te zijn om te concluderen dat er toch iets mis met je moet zijn om tot zelfmoord over te gaan
correct me if I'm wrong

dat bedoel ik ook niet :/

ik bedoel dat je maar hard reageert op het feit dat die man "waarschijnlijk" iets in zn hoofd had,en dat dat maar zijn eigen schuld is,(zo komt het tenminste over als ik je posts lees)terwijl hij er waarschijnlijk er niks aan kan doen.
de ene is nou eenmaal anders dan de ander en kan die dingen die daar gebeuren niet aan,en dat merk je dan pas en dan is het blijkbaar te laat.

ben het wel met sommige dingen eens,geef die man geen gelijk dat tie het daar op het kamp doet.
maar dat is nou eenmaal gebeurt
Artiest {SHOWLIST artist 47917, 61544}
waaruit blijkt dat ik vind dat alles z'n eigen schuld is volgens jou?
door welke opmerking is dit zo op jou overgekomen?
Uitspraak van Terreur op maandag 23 oktober 2006 om 13:34:
emotioneel minder stabiele mensen zouden hier verkeerde dingen mee kunnen doen
en dit voorval is hier een voorbeeld van

Uitspraak van Terreur op vrijdag 20 oktober 2006 om 20:22:
aan de uitzending kan het niet gelegen hebben

Uitspraak van Terreur op dinsdag 24 oktober 2006 om 19:37:
ik denk niet je op een dag opstaat met het idee om zelfmoord te plegen, hier denk je eerst heel goed over na lijkt mij

Uitspraak van Terreur op vrijdag 27 oktober 2006 om 00:01:
ik denk dat dit de reden is dat dit is gebeurd. Wat moet het anders geweest zijn?

Uitspraak van Terreur op dinsdag 24 oktober 2006 om 20:25:
want als je dat doet zit er ergens in je hoofd iets verkeerd
ik vind dat uit deze reacties van mij niet blijkt dat ik hem de schuld geef van wat er mis zat in zijn hoofd
maar jij kan dit natuurlijk anders opvatten

ik weet niet wat de reden is dat hij tot dit besluit is gekomen, dus al helemaal niet of hij hier schuld aan heeft
 
gecondoleerd aan de familie leden van deze sergeant
 
gecondoleerd aan de familie leden van deze sergeant
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 oktober 2006 om 10:07:
Denk niet dat defensie dat moet doen, maar het kabinet. Defensie krijgt alleen de opdracht...Daarbij zou Nederland aan geen een missie meer kunnen deelnemen, in elke missie kom je dingen tegen waarbij je je gedachtes over kan laten gaan..

Defensie(mag ik toch hopen?)heeft een adviseerende taak,als het om missie's gaat!
Als de Nederlandse militairen alleen maar om politieke redenen in Uruzgan zitten,hebben ze 1 groot probleem!

Militairen moeten op zekere hoogte inspraak hebben,als het gaat om de haalbaarheid van een missie(zij moeten het immers doen)!

Politieke belangen alleen,leiden tot slachoffers onder de militairen!
 
Artiest Zephyros
Ja natuurlijk hebben ze een adviserende rol daarin, maar als minister Kamp en de rest van het kabinet hun steun toezegt aan Bush of beter gezegd; het is een Navo missie, dan zijn we als Nederland verplicht te steunen, kan Defensie alleen maar adviseren over hoe ze de missie gaan aanpakken. Dus hoeveel man, welk materieel, welke onderdelen enz enz.
 
nou bij werving en selectie als je een beetje logisch nadenkt en geen gezeik heb gehad met justitie kom je er makkelijk doorheen :| maar ja dat zo iets gebeurd is gewoon heel triest er zijn genoeg mensen ook daar waar je terecht kan als je problemen hebt toch,ik denk niet echt dat het om een ruzie gaat:S maar ja