Partyflock
 
Forumonderwerp · 882121

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

 
Omdat ik het pennygehalte in het "paarden" topic een beetje hoog vind, open ik een nieuw topic voor de mensen die ook wedstrijden met de paarden rijden.

Wat rij jij, wat voor paard heb je, welke niveau rij je, en wat is streven?

Ik heb een (Vos)Ruin van 1.61, ik rijd nu L1+8 met hem, maar door middel van een peesblessure zijn we even uit de running. We zijn vorige zomer 4e van Zuid-Holland geworden op de Kampioenschappen.
ik rijd met een kwpn merie ze is ongeveer 1.62. Ze springt graag wil wel wedstrijden gaan rijden maar ben afhankelijk van andere mensen die mij brengen.
heb 2 wedstrijden gereden onderling

en van showtjes rijden
laatste aanpassing
 
mooi dat pak wat je aan hebt, ga binnekort met max ook een show rijden ( heel mischien :P ) op de haflingerdagen doe dan ook zoiets aan alleen dan creme achtig, past mooi bij mn haf.
Met hulpteugels is het iid hoe je ermee omgaat. Ik rij ook wel eens met een slof, en ik longeer ook altijd met hulpteugels (anders gebeurt er niks, dan kan ik hem net zo goed in het land laten lopen). Een gogue gebruik ik eigenlijk nooit, maar als je hem goed bevestigd en met beleid gebruikt valt het allemaal wel mee hoor.

Longeren doe ik ook regelmatig met dubbele lijnen, dat werkt super!
Meestal longeer ik met bijzet, maar wil zo'n passoa gaan kopen.
Ik heb het bij Vanita een aantal kaar geprobeerd met een dubbele longeerlijn maar dat vind ze helemaal niks.
 
Hoi ik heb een ruin van 19 ik heb hem sinds januari.. tenminste vanaf die tijd verzorgde ik hem.. ik ken hem al meer dan een jaar.. maar sinds 2 maanden is hij van mij.. hij is Z2 dressuur geweest en naar mijn weten denk ik ook dat hij wel eens in springen is uitgebracht want hij is daarin echt super, en werkt graag. Hij is niet uit te putten niemand gelooft ook dat hij 19 is, dat moet ik bij wijze van spreken bewijzen met zijn paspoort.. als ik zou zeggen dat hij 12 is zouden ze het ook geloven..
Ik wil super graag met hem weer het wedstrijden oppakken, omdat hij het leuk vind.. ik heb in augustus een spring wedstrijd met hem, iedereen zegt dat we wel in de prijzen moeten vallen!! ik vind het wel spannend heb nog nooit een wedstrijd gereden!!
Dit is me shadow vorig jaar toen hij hier kwam!



Dit is best wel een erge foto vind ik haha :P








En zo zijn we nu :)
 
Leuk ding, erg sprekend!
Ik heb er ook eentje waarvan ze altijd denken dat hij jonger is!
Wat een rare witte vlekken heeft dat paard op zijn buik? Volgens mij heeft er iemand een tijd op gereden die flink met zijn sporen heeft lopen prikken. Dan krijg je van die plekken vergelijkbaar met een drukplek en komen er witte haren terug. Bij sommige paarden zie je ook van dat soort vlekken ook aan de benen. Dan hebben ze schurende of te strak zittende peesbeschermers om gehad.
 
Uitspraak van Salut! op woensdag 19 juli 2006 om 14:13:
Wat een rare witte vlekken heeft dat paard op zijn buik? Volgens mij heeft er iemand een tijd op gereden die flink met zijn sporen heeft lopen prikken. Dan krijg je van die plekken vergelijkbaar met een drukplek en komen er witte haren terug. Bij sommige paarden zie je ook van dat soort vlekken ook aan de benen. Dan hebben ze schurende of te strak zittende peesbeschermers om gehad.

Hoi, ja ik wist dat erop gereageerd zou worden.. in zijn paspoort staat dat hij ze vanaf jongs af aan al had.. aan de andere kant denk ik dat hij naar de Z getrapt is ja door die plekken want onder het witte zit geen roze (zoals bij witte paarden) maar ja het zit ook bij zijn hals, zijn borst en achterhand dus hoe ze dat voor elkaar hebben gehad??

Maar goed het maakt mij niks meer uit het is gewoon een kanjer, en hij zal best wel wat mee gemaakt hebben in zijn leven maar daar denk ik maar gewoon niet aan..
De vorige eigenaren zeiden dat hij heel heet was en soms onbetrouwbaar en dat je niet zomaar op hem kon stappen en niet naast hem kon lopen.. nou daar heb ik tot de dag van vandaag nog niks van gemerkt.. ja hij is soms wel heet maar meer in de zin van dat hij hard wil lopen... en gaat schreeuwen..
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 juli 2006 om 14:25:
maar ja het zit ook bij zijn hals, zijn borst en achterhand dus hoe ze dat voor elkaar hebben gehad??

Misschien door schurende dekens? Sommige paarden krijgen eenmaal sneller witte haren als hun huid beschadigd dan andere... Maar het maakt verder ook niet uit hoor, als ie maar lief is...

Mijn ene paard heeft ook een paar witte vlekjes op zijn schof, dat kwam door zijn winterdek, die schuurde iets op de schoft. Nu ik er een extra bontje overheen heb laten zetten schuurt het niet meer.
 
Uitspraak van Salut! op woensdag 19 juli 2006 om 14:35:
Misschien door schurende dekens? Sommige paarden krijgen eenmaal sneller witte haren als hun huid beschadigd dan andere... Maar het maakt verder ook niet uit hoor, als ie maar lief is...

Mijn ene paard heeft ook een paar witte vlekjes op zijn schof, dat kwam door zijn winterdek, die schuurde iets op de schoft. Nu ik er een extra bontje overheen heb laten zetten schuurt het niet meer

ja het zit ook op ze schoft en ze dekens die ik erbij kreeg waren idd wel te klein (zomerdekens) maar ja hij krijgt van mij geen deken op zolang het echt koud word...
 
vlekken of niet, kvind het een supermooi paardje hoor! je zou echt niet zeggen dattie 19 is! cheri (mijn verzorgpaardje) is inmiddels al 22 maar ziet er (vind ik) ook veel jonger uit (zo gedraagt ze zich ook)
 
hij heeft een leuk koppie, maar aan zijn lijf kan je wel zien dat het al een ouder paard is ;)
 
Hier is mijn grote vriend





Hij heet Wino
wat een bjoetie!

I'm in luve :lief:
 
haha:) Ukke pukkie he:) Maar tis zon lieverd. Maar zijn neusje is zo verbrand. Dus morgen even lapje aan zn halster binden. Moet hem vrijdag tien dagen missen:(
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 23:19:

uiercreme als het al verbrand is en er zitten velletjes aan werkt ook goed en ter preventie zonnebrancre vooral als de neus roze is verbrand hij snel
 
Uitspraak van koala-lover op woensdag 19 juli 2006 om 23:33:
uiercreme als het al verbrand is en er zitten velletjes aan werkt ook goed en ter preventie zonnebrancre vooral als de neus roze is verbrand hij snel

niet doen overdag en vooral niet met deze hitte, uiercreme brand er nl in!! s'nachts smeren gaat dus wel.
Ik smeer niks op max's neus. max dur huid is onder haar bles donkerder en daarom verbrand het niet. Paarden met een lichte huid verbranden wel ...
Oh en iedereen die bij ons op stal zonnebrand smeert, toevallig hebben hun paarden allemaal een verbrande neus, terwijl ze vorig jaar niks smeerde en toen was er ook niks aan de hand, ik snap nog steeds niet wie zonnebrandcreme op een paard heeft uitgevonden maar oke!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 00:03:
niet doen overdag en vooral niet met deze hitte, uiercreme brand er nl in!! s'nachts smeren gaat dus wel.

Klopt.. uiercreme brand er inderdaad in. Toen die van mij nog op de wei stond, smeerde ik hem s'ochtends in met de hoogste factor.. en s'avonds deed ik er aftersun op! Hij heeft toen nergens last meer van gehad. Deed ik er niks op, werd het schraal, en ging het scheuren.
laatste aanpassing
 
Brand erinderdaad in. Ik mag e rniet eens aankomen. Als die het door heeft rend ie weg of gaat hij stijgeren. Hij heb nog nooit een verbrande neus gehad dus vandaar dat ik er van te voren nog niks op had gesmeerd. Zitten gewoon rode korsten op.:(
 
ons hengstveulen bandero mag naar de afstammelingenkeuring van vivaldo, tis op 13 september op hengstenhouderij van bommel in aarle rixtel!!
 
Gefeliciteerd, altijd leuk zulke dingen!
 
inderdaad en weer een leuke uitdaging om moeders een beetje in keuringsconditie te krijgen want ze ziet er echt niet uit haha, maar het veulen is net vader precies dezelfde kleur en aftekeningen! En dat ding kan lopen joh!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 09:18:
Zitten gewoon rode korsten op

auw...:/

ik deed bij mijn vorige paard, die had ook een witte neus, altijd sunblock erop, dat werkte altijd wel goed
gewoon zonnebrand creme voor kinderen die wekrt wel goed
ja precies, volgens mij had ik ook altijd zwitsal ofzo...
Ik doe ook wel eens sunblock op wiek zn neus hoor, mn vorige paard had ook een roze snoet.

Als ik het niet smeerde was het geheid ellende.
ben dr wel blij mee dat Lois een donkere snoet heeft..scheelt weer stukje narigheid ;)
Chester heeft een lichte neus :(
Maja elke dag zonnebrand creme op! Hij is gelukkig nog niet verbrand!
kan dit topic niet gesloten worden, gaat toch niet over wedstrijden.....
Idd, lopen eigenlijk al genoeg topics
gewoon niet meer reageren.....
 
We doen wel een wedstrijd..... Wie het meeste berichten kan plaatsen:D. Ik zelf rijd ook gene wedstrijden. Heb wel onderlinge gedaan maar de mijne is gewoon te klein en ik vind als je wedstrijden rijd moet je ook een goede instructrice nemen en er tijd genoeg voor hebben.... En veel oefenen.
klopt :jaja:
 
en veel geld hebben wil je een beetje fatsoenlijk voor de dag komen ;p
1 keer knappe spullen aanschaffen en daar heeeeel zuinig mee zijn :)
 
Uitspraak van Louise(k) op donderdag 20 juli 2006 om 16:24:
kan dit topic niet gesloten worden, gaat toch niet over wedstrijden.....

nee.. we gooien er wat pennygehalte in O:)
:cheer: strandrit:cheer:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juni 2006 om 00:51:
Uh "kind" mijn paard heeft in de BIT gestaan

Owja.. kind.. mijn paardje is op tv geweest B)

En idd Louise.. strandrit :cheer:
Mijn paard wil liever onbekend door het leven :P
Hihihi!!

NL1982 en Louise; Strandrit :cheer:
(volges mij zijn wij de enige die zo heel erg enthousiast erover zijn :P En er zo'n zin in hebbe :P)
 
Uitspraak van **Elianne** op donderdag 20 juli 2006 om 21:00:
Mijn paard wil liever onbekend door het leven

Das ook beter.. anders heb je straks allemaal van die fans aan de deur staan :P
Lois is zoooooo bekend, die draagt een zonnebril en hoed op het land...:P


hahaha ja wij zijn mega enthousiast..:P
 
:cheer:
26augustus strandrit op het Schoorlse strand vanuit Duinmanege van Poelenburgh met manegepaarden er kunnen er nog 4 bij...wil je mee...PB mij dan even ;)
edit kunnen er nog 3 mee hahaha :cheer:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 20:54:
kind.. mijn paardje is op tv geweest

echt? waar? cool :D

Uitspraak van **Elianne** op donderdag 20 juli 2006 om 21:00:
(volges mij zijn wij de enige die zo heel erg enthousiast erover zijn En er zo'n zin in hebbe )

volgende keer in het midden van nederland dan ben ik ook heel enthousiast :)
tis je geraden :[


:P