Partyflock
 
Forumonderwerp · 874301
HILVERSUM - Het voetballied 'Wij houden van Oranje' van André Hazes is door rapper Ali B in een nieuw jasje gestoken. Het eerste exemplaar van de single wordt donderdag aan de rapper overhandigd door Johan Cruijff in het Olympisch Stadion in Amsterdam.

De Radio 538-dj's Edwin Evers en Ruud de Wild namen het initiatief om het nummer opnieuw uit te brengen. Weduwe Rachel Hazes heeft haar toestemming gegeven. De single is vanaf 22 mei te downloaden via de internetpagina van de radiozender en ligt vanaf 2 juni in de winkels. Ali B heeft al laten weten dat zijn deel van de opbrengst naar de Cruijff Foundation gaat. De organisatie van oud-voetballer organiseert sportprojecten voor kinderen.

Bron: Telegraaf.nl

Lekker origineel :/
laatste aanpassing
 
een hele beledinging en verkrachting van Wij houden van oranje
 
Ik moet altijd wel lachen om Ali B als hij op tv is. Die Ali B is gewoon geen domme jongen.
 
vind het een rot lied

ali b weet wel hoe hij hazes moet verkrachten!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 15:36:
ali b weet wel hoe hij hazes moet verkrachten!

sex met doden :rot:
 
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 12:34:
Die Ali krijgt echt stuen uit iedere denkbare hoek, volgens mij zit de regering hier gewoon echt achter, het kan gewoon niet anders

Inderdaad, want hoe kan een Marokkaan nou populair zijn in NL???


:s :s :s :s :s
 
had ie beter neit kunnen doen
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 16:38:
Inderdaad, want hoe kan een Marokkaan nou populair zijn in NL???

Je ziet het zelf toch:d

Het is gewoon een gemaakt persoon als voorbeeldfuntie voor (en misschien voor al voor) de allochtone jeugd :jaja:
Ali B , wat een grap.
Met z'n kinder rap, het rijmt niet eens.
Die gozer wil alleen maar de geweldige Marokaan uithangen...oke hij maakt wel knaken.

Maar laten we eerlijk zijn...waar gaat het nou om?
Om zijn jeuk rap???
Dacht t niet...
Enkel voor beeldvorming.
 
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 16:55:
Het is gewoon een gemaakt persoon als voorbeeldfuntie

en Jan Smit, Willeke Alberti en Marco Borsato dan?

Ook allemaal ingekocht door de overheid?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 17:06:
en Jan Smit, Willeke Alberti en Marco Borsato dan?

Ook allemaal ingekocht door de overheid?

Weer zo'n ontwijkende vraag :/

Dat zijn NL-ers, en hoe je het ook went of keert, de meeste problemen komen voort uit de allochtone gemeenschap, en het zou me geenzins verbazen als een persoon als Ali B enige steun krijgt ter bevordering zodat hij een voorbeeld functie kan zijn voor (allochtone) jongeren, zijn nummers hebben namelijk heel vaak / altijd die maatschappelijke ondertoon die toch jongen in een bepaalde richting moet sturen. En dan ook al die publicitiet die hij krijgt, Ali-B en de koningin, Ali b en Marco Bosato, Ali B ridder van het land van ooit:s en ga zo nog maar effe door, hij krijgt volgens mij opzettelijk zo veel airtime. Maar ja als het helpt om jongeren bij te sturen, waarom dan niet..... Ik alleen niet op dat soort muziek te wachten.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 17:15:
Weer zo'n ontwijkende vraag

Je kant ontwijkend antwoorden, maar ontwijkend vragen?

Dat zijn NL-ers,

Ooow, is DAT het grote verschil waarom de een wel succesvol mag zijn en aan liefdadigheid mag doen en een ander niet?

hij krijgt volgens mij opzettelijk zo veel airtime

Jensen ook, heeft hij ook een voorbeeldfunctie?

Om serieus je vraagstuk te beantwoorden : het is een artiest met een gave die ook nog eens erg makkelijk is in de omgang en aan liefdadigheid doet omdat hij ook de donkere kant van het leven kent.
Of je van zijn muziek houd is een totaal andere discussie.
 
Wat een overdreven reacties weer........
als je iets zingt moet je er wel achter staan..
ali b houd miss alleen van oranje 🇳🇱, omdat die hier tenminste wel geld kan verdienen :)
 
Uitspraak van †.. Kaampjuh ..† op zaterdag 20 mei 2006 om 17:31:
ali b houd miss alleen van oranje 🇳🇱, omdat die hier tenminste wel geld kan verdienen

Ja, net als de meeste voetballers die liever in het buitenland zitten en die dragen dan nog eens oranje.
 
En iedereen die naar het buitenland gaat is een verrader toch?
 
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 12:34:
Die Ali krijgt echt stuen uit iedere denkbare hoek, volgens mij zit de regering hier gewoon echt achter, het kan gewoon niet anders

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 12:34:
En het enige waarom deze discussie uberhaupt bestaat is het feit dat er nog steeds mensen zijn die heilig geloven in een complottheorie terwijl die er gewoon niet is. En dat komt voor uit onwetendheid en dingen "willen zien" die er gewoon niet zijn.
slaat weer nerges op zo'n nummer...

Zo'n nummer vant WK moet geen rapnummer of wat dan ook zijn... zie je iedereen al rappend int stadion zitte... Die duitsers lache ons uit!!!


"Wil ali B naar kassa A komen alstublieft"
 
Uitspraak van B) Jerommeke B) op zaterdag 20 mei 2006 om 14:36:
Hahaha, het is altijd wel leuk om al die reacties te lezen

Is ook zo b)
 
Artiest Jaak
Ali Baggerlul die een oranje hit van H6 VERNEUKT...Het word steeds gekker.

Snap niet dat Rachel Hazes daar toestemming voor heeft gegeven.....Jah ken ze lekker centjes vangen...
waarom wil die blije marokkaan steeds laten zien dat hij geintegreerd is....of althans...hij verneukt een klassieker....

dit nummer zal dus alleen maar gekocht worden door breezersletjes die zich bij de naam andre hazes afvragen of ze dat kunnen eten :[
te erg voor woorden!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 17:20:
Dat zijn NL-ers,

Ooow, is DAT het grote verschil waarom de een wel succesvol mag zijn en aan liefdadigheid mag doen en een ander niet?

Je moet echt goed leren lezen, en dan pas verwijten maken, en dat noemt zichzelf een politicus. Je bent ongetwijfeld het slechtste voorbeeld dat ik ken, en mensen zoals jij moeten ons land / gemeentes besturen, je moet je je ogen uit je kop schamen VIP. (en je bent gelijk zo vooroordeelbevestigend voor een PvdA-er)

Ik zeg namelijk zelf:
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 17:15:
Maar ja als het helpt om jongeren bij te sturen, waarom dan niet..... Ik alleen niet op dat soort muziek te wachten.

Dus het maakt me niets uit wie of wat enz, dat probeer jij me aan te meten.....

(je weet waar het envolopje zit, klik maar weer )

@Just M3, ik geloof niet in een complottheorie, ik zeg alleen dat het mogleijk is dat hij enige steun krijgt ter bevordering van zijn voorbeeldrol. Meer niet.
 
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 21:55:
Je moet echt goed leren lezen, en dan pas verwijten maken, en dat noemt zichzelf een politicus. Je bent ongetwijfeld het slechtste voorbeeld dat ik ken, en mensen zoals jij moeten ons land / gemeentes besturen, je moet je je ogen uit je kop schamen VIP. (en je bent gelijk zo vooroordeelbevestigend voor een PvdA-er)

Gelukkig weet ik wie het zegt, dus dat scheelt een boel.

Dus het maakt me niets uit wie of wat enz, dat probeer jij me aan te meten.....

Dat heb je toch echt zelf gezegd hoor :
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 12:34:
Die Ali krijgt echt stuen uit iedere denkbare hoek, volgens mij zit de regering hier gewoon echt achter, het kan gewoon niet anders :D

Beet jammer dat je mij gaat lopen zwart maken, terwijl je het zelf hebt gezegd, maar goed we kennen elkaar al langer dus is het bekend dat niemand dit serieus neemt :)

ik geloof niet in een complottheorie, ik zeg alleen dat het mogleijk is dat hij enige steun krijgt ter bevordering van zijn voorbeeldrol. Meer niet.

Ja, wat is het nou? Je lijkt de VVD wel, alles ontwijken en niets raken.
:gaap:
 
:gaap:
onzinnige zooi dit... want Nederland komt toch niet ver..
en ali B.. opsouten!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 22:46:
ik zeg alleen dat het mogleijk is dat hij enige steun krijgt ter bevordering van zijn voorbeeldrol.

die krijgt ie ja, door dit soort geintjes. maar verder gaat het echt niet
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 22:46:
Dat heb je toch echt zelf gezegd hoor

Jaja datgene wat ik zelf zeg heeft niets te maken met
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 17:20:
Ooow, is DAT het grote verschil waarom de een wel succesvol mag zijn en aan liefdadigheid mag doen en een ander niet?

Dat had ik dus helemaal niet gezegd, en ook helemaal niet zo bedoeld want ik zei zelf dit:

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 mei 2006 om 17:15:
Maar ja als het helpt om jongeren bij te sturen, waarom dan niet.....

Dus ik laat mijn "goodwill"echt wel blijken en toch zit jij me weer zwart en dat doe je gewoon om het persoon Thijs1984 en niet op iets anders, je leest ook alleen maar wat je goed uit komt(zelfs als er niets te lezen valt, want dan verzin je zelf wel weer wat) dus wat dat betreft laat je weer je ware aard zien, zelfs als ik gewoon mijn goodwill laat zien dan is het nooit goed, wat dat betreft ben je echt geestelijk ziek, anders doe je dat niet.
laatste aanpassing
 
ben hem net aan het downloaden :P
 
is hem niet wat een eikel wie de titel dan verandert :@
 
Ali B :/


Weg ermee :yes:
 
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 21 mei 2006 om 13:36:
Jaja datgene wat ik zelf zeg heeft niets te maken met

Dat had ik dus helemaal niet gezegd,

Thijs, ik reageer van jouw letterlijke tekst, dus hoe kan dat er nou niets mee te maken hebben?
Misschien dat ik jouw tekst verkeerd interpreteer (al betwijfel ik dat), maar de tekst heeft er wel degelijk mee te maken.

Dus ik laat mijn "goodwill"echt wel blijken en toch zit jij me weer zwart en dat doe je gewoon om het persoon Thijs1984 en niet op iets anders

Goodwill, waarom kan je niet gewoon accepteren dat het een talentvolle marokkaan is die het gemaakt heeft?
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 mei 2006 om 14:59:
talentvolle marokkaan

:lol: laat me niet lachen...
 
Talentvol :/


Dat ex crimineeltje wat nu de knuffelmarokkaan uithangt :/

Wat talentvol.

Dat kan iedere idioot :D
Niks talentvols aan :no:
laatste aanpassing
 
Ali B ....Het zou het VERBODEN moeten worden !
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 mei 2006 om 14:59:
Goodwill, waarom kan je niet gewoon accepteren dat het een talentvolle marokkaan is die het gemaakt heeft?

Talent :d, dat durf ik te betwisten, en dat is een persoonlijke mening natuurlijk, voor mij gaat ie iig niet op.

En het heeft niets te maken met accpeteren, van mij mag hij succelvol, zeker als het de doelgroep een beetje kan bijsturen. Ik vraag me alleen af in hoeverre het mogelijk een gemaakt succes kan zijn. (d.m.v. een steuntje in de rug van bepaalde instanties)
laatste aanpassing
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 21 mei 2006 om 21:13:
Ik vraag me alleen af in hoeverre het mogelijk een gemaakt succes kan zijn. (d.m.v. een steuntje in de rug van bepaalde instanties)

Heb je er hard bewijs voor?

Of zelfs maar sterke aanwijzingen?
Het is en blijft gewoon een 'Hazes nummer' :jaja: !
Uitspraak van Hassanova op zondag 21 mei 2006 om 21:16:
Heb je er hard bewijs voor?

Of zelfs maar sterke aanwijzingen?

Geen hard bewijs. Daarom is het ook meer een vermoeden.

Maar het is wel een optelsom van al die extra aandacht die hij krijgt samen met de onderhuidse boodschap die hij uitdraagt. Hij mag zelfs bij de konigin "op schoot zitten" enz enz enz. Terwijl hij nou niet echt een uitblinkende artiest is, anders hadden ze hem al lang ontdekt in het buitenland.

Het lijkt een heel erg gemaakt succes. En mocht Ali B idd een steuntje krijgen van onze regering dan zal men er alles aan doen om dit zo goed mogelijk verborgen te houden, want anders is hij zijn voorbeeldfunctie kwijt als hij een soort marionet van de regering blijkt te zijn. :d
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 21 mei 2006 om 21:32:
Maar het is wel een optelsom van al die extra aandacht die hij krijgt samen met de onderhuidse boodschap die hij uitdraagt.

Wat is die onderhuidse boodschap dan volgens jou.


Uitspraak van Thijs-BK op zondag 21 mei 2006 om 21:32:
Terwijl hij nou niet echt een uitblinkende artiest is, anders hadden ze hem al lang ontdekt in het buitenland.

Slecht argument, rappen in het Nederlands brengt je nergens in het buitenland.

Hij heeft wel samen met Akon een remake gemaakt van Akon - Ghetto, dat gebeurt echt niet als je er geen zak van kan.

Blijft een persoonlijke mening of je m goed vindt of niet, maar achter Akon gaat natuurlijk een grote platenmaatschappij schuil en die gaan alleen met je in zee als je geld oplevert.




Uitspraak van Thijs-BK op zondag 21 mei 2006 om 21:32:
Het lijkt een heel erg gemaakt succes

Nog steeds geen argumentatie gezien van je, geen sterke argumentatie althans
 
Uitspraak van Hassanova op zondag 21 mei 2006 om 21:41:
rappen in het Nederlands

Is dat toch Nederlands :o

Ik versta er namelijk nooit wat van.. :x
Uitspraak van Hassanova op zondag 21 mei 2006 om 21:41:
Wat is die onderhuidse boodschap dan volgens jou

Verdraagzaamheid / tollerantie / respect voor anderen enz.
Uitspraak van Hassanova op zondag 21 mei 2006 om 21:41:
Slecht argument, rappen in het Nederlands brengt je nergens in het buitenland

Swithcen lijkt me niet zo moeilijk.

Maar het blijft idd een persoonlijke mening, ik kan alleen zeggen dat het me niet zou verbazen als hij hier daar vanuit politieke kringen steun zou krijgen als het bijv morgen in de krant zou staan dan zou het me geenzins verbezen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 mei 2006 om 21:42:
Is dat toch Nederlands

Ik versta er namelijk nooit wat van..

Haha ik moet soms zelfs moeite doen o het nog te ontcijferen.
Ach ja daarvoor hebben teletekst pagina 888 :d
Die remix van Akon heeft ie natuurlijk alleen maar mogen doen, omdat hij zo populair is in Nederland. Akon had beter in zee kunnen gaan met The Opposites of Opgezwolle, maar ja Ali B brengt meer geld in het laatje. Rappen kan hij trouwens sowieso niet..Hij heeft absoluut geen flow, hij articuleert net zo goed als Daffy Duck en freestylen kan ie niet..
Die muziek van hem kan je ook nauwelijks Rap of Hiphop noemen..Is gewoon pop muziek :)

Dat hij succesvol is staat buiten kijf.
Maar die jongen heeft echt geen talent. Als artiest niet iig, als persoon vind ik hem wel heel sympathiek overkomen, maar dat is een ander verhaal.

Vind ik dan he..
Ali B kan ik met zn amsterdamse accent en raar straattaalgebruik nog altijd veel beter verstaan dan de zuidelijke accenten, Achterhoeks of noordelijke accenten.
Uitspraak van Necrid op zondag 21 mei 2006 om 21:52:
Maar die jongen heeft echt geen talent. Als artiest niet iig, als persoon vind ik hem wel heel sympathiek overkomen, maar dat is een ander verhaal

Ben ik het wel mee eens, vind hem zelf ook niet talentvol, maar blijkbaar is er een doelgroep die hem wel talentvol vindt.

Kijk, ik vind Frans Bauer, Andre Hazes etc ECHT NIET talentvol.....maar er zijn mensen die er wel van houden.

Moet zeggen dat ik Ali B altijd maar een nerdje vond, maar toen ik hem bij Jenssen zag en een aantal andere tv-shows kwam ie heel sympathiek bij me over.

Nadat ik op internet wat afleveringen zag van Rap Around the world kon ie bij mij niet meer stuk. Dat ie zich nu inzet voor een goed doel door een nummer van Hazes te coveren vind ik (y)

Sowieso als mensen zich inzetten voor het goede doel :respect:

'Beschuldigingen' als dat dat puur voor de publiciteit is.......als je daarmee iets goeds doet voor een ander vind ik het alsnog (y)

En ik geloof niet dat hij het doet voor zn publiciteit, helemaal niet nadat ik Rap Around The World zag.
 
Uitspraak van Necrid op zondag 21 mei 2006 om 21:52:
Die muziek van hem kan je ook nauwelijks Rap of Hiphop noemen..Is gewoon pop muziek :)

Uiteraard, hij is geen Osdorp Posse :D


Uitspraak van Hassanova op zondag 21 mei 2006 om 21:53:
Ali B kan ik met zn amsterdamse accent en raar straattaalgebruik nog altijd veel beter verstaan dan de zuidelijke accenten

No offence, en vat het aub niet persoonlijk op.

Maar is dat niet de taal van elke marokkaan :/
Logisch dat men onderling elkaar beter verstaat dan buitenstaanders (Y)
 
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 21 mei 2006 om 21:50:
Haha ik moet soms zelfs moeite doen o het nog te ontcijferen.
Ach ja daarvoor hebben teletekst pagina 888 :d

Zelfs die gebruik ik niet 8)
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 mei 2006 om 22:17:
No offence, en vat het aub niet persoonlijk op.

Maar is dat niet de taal van elke marokkaan
Logisch dat men onderling elkaar beter verstaat dan buitenstaanders

???

Dat is de taal die veel mensen tegenwoordig op 'straat' gebruiken en is niet gebonden aan nationaliteit, er zijn ook nederlanders, surinamers, antillianen enz enz die zo praten.

'elke marokkaan' is een erg grote overdrijving, neem aan dat je najib amhali wel kan verstaan?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Hassanova op zondag 21 mei 2006 om 22:30:
er zijn ook nederlanders, surinamers, antillianen enz enz die zo praten.

Wel een heel stuk minder :yes:


Uitspraak van Hassanova op zondag 21 mei 2006 om 22:30:
neem aan dat je najib amhali wel kan verstaan?

Weet nieteens wie het is ;)