Partyflock
 
Forumonderwerp · 742177
 
luckky strike (Y)
marlboro
laatste aanpassing
 
pall mall of marlboro
 
Pall Mall..
 
geluks treffers;)
 
Camel of Djarum super
 
weer begonnen..stressss hè...moeilijk moeilijk...camel lights my favourite ;)
 
marlboro of pall mall :P
 
Barclay licht blauw :)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 21:23:
lboro of pall mall

:jaja:
heb jaren Marlboro gerookt, nu al 3 maanden gestopt(y)
 
Camel Light!!
 
marlboro of pall mall
Drumstel ;) en met stappen marlboro
 
brandaris:cheer:
 
ik rookte marlboro
Sinds een week geen enkel merk meer :D
Daarvoor wisselend Chesterfield, West en L&M...
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 21:06:
weer begonnen..stressss hè...moeilijk moeilijk...camel lights my favourite

Rook jij dammmmmmmmm wat slecht!
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 22:49:
Rook jij dammmmmmmmm wat slecht!

tja ik weet t..maar beter dan drugs en die shit..toch? ;)
 
Dunhill Menthol, anders Lucky Strike en als ik bijna blut ben JPS
barclay of marlboro
 
L&M
 
Marlboro Light
marlboro maar nu hebben ze er 1 uitgehaald voor E 3,80. Ben overgestapt op West E3,30
barclay (kent) menthol
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 21:06:
camel lights my favourite

Mine too :D
barclay (de gewone)
Marlboro Light
Vroeger altijd marlboro
tegenwoordig L&M veel goedkoper en net zo lekker
 
L&M :D
 
marlboro light of davidoff
Marlboro is wel t lekkurst..
 
Marlboro :yes:
Marlboro Light


laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 november 2006 om 00:11:
tja ik weet t..maar beter dan drugs en die shit..toch?

:no:

als ik met uitgaan of soms op een feest rook ofzo haal ik meestal B&H Gold of Camel....
 
en pall mall om joints mee te draaien :woepwoep:
 
Camel :D
 
West
Gauloises of Lucky strike
Roker laat de portemonnee spreken
Door ELLEN DEN HOLLANDER



ROTTERDAM - Hij was een verstokt Camelroker, Richard van Leeuwen (36), eigenaar van lunchroom Le Petit Kloor in Den Haag.


Toch stapte de Hagenaar een jaar geleden over op JohnPlayerSpecial. Eerst JPS red en vervolgens silver. Sinds twee weken steekt hij dagelijks een stuk of dertig shagjes van Evergreen op. „Dat kost 3,55 euro en daarvan kun je er ongeveer 60 rollen.’’

Zijn vrouw Jelke (30) laat ook haar portemonnee spreken. Zij rookte jarenlang Gauloises blauw, maar drie jaar geleden stapte zij wegens de kosten over op Barclay. Inmiddels is zij al een jaar aan de JPS silver. Scheelde weer een euro per pakje. ,,Minder lekker dan Gauloises,’’ geeft Jelke toe, ,,maar zolang de sigaretten normaal smaken en ik geen pijn in mijn keel krijg, maakt het mij niet uit.’’

De kosten van roken zijn afgelopen jaren sterk opgelopen: in 2005 kostte een pakje van 25 sigaretten in de populairste prijsklasse 4,60 euro: 75 procent meer dan in 1995.

Geld speelt steeds vaker een doorslaggevende rol bij rokers, ziet Eric Groot, eigenaar van Sigarenhandel Opdam in Den Haag. ,,Ik merk heel sterk dat klanten naar de prijs kijken en soms overstappen op een ander merk. De marges komen enorm onder druk te staan. Het is in onze branche al centenwerk. Dat geldt voor sigaretten en voor lectuur. Ik ben blij dat ik het van de sigaren moet hebben. Daar gaat het beter mee dan met de sigaretten.’’

Tabakshandelaren bevestigen dat rokers gevoelig zijn voor de prijzenslag. Er is zeker een strijd aan de gang om de roker, bevestigt Willem- Jan Roelofs van de Stichting Sigaretten Industrie. ,,Het is anderhalf à twee jaar geleden begonnen met de opkomst van de huismerken van supermarkten. De merksigaretten moesten iets terugdoen.’’

Dat kan door sigaretten goedkoper te maken, maar het kan subtieler door de prijs niet te verhogen. Op 1 april ging de accijns omhoog. ,,Door de prijs van een pakje niet te verhogen, proberen fabrikanten hun marktaandeel overeind te houden,’’ aldus Frans van Bommel van onderzoekbureau AC Nielsen. ,,Dat geeft aan dat de concurrentie sterk is. Ze vechten om hun marktaandeel. De merken die het hardst zijn gegroeid, zijn West en JPS van Imperial Tabacco.’’

De uitstraling, het imago van een merk, is belangrijk. Jongeren kiezen graag een merk dat als cool wordt beschouwd. Dat kan Camel zijn, Lucky Strike of Gauloises. De stoere Marlboro-cowboy is al jaren uit het straatbeeld verdwenen, maar veel rokers voelen zich nog aangesproken door de air van onafhankelijkheid die om hem heen hing.