Partyflock
 
Forumonderwerp · 731244
­ Nederland
Bij deze het officiele persbericht door het Trimbos instituut :

WAARSCHUWING


In Nederland is cocaine in omloop die is verontreinigd met het levensgevaarlijke atropine.

Let op: Het uiterlijk van de cocaine zegt niets over de samenstelling!!

EHBO tips


Wanneer iemand in de problemen komt door de verontreinigde cocaine:

Bel onmiddelijk 112
en vertel de hulpverleners dat het mogelijk om een atropine-vergiftiging gaat.

Slachtoffers van een overdosis atropine kunnen de volgende symptomen vertonen: psychotische verschijnselen, hallucinaties, hartkloppingen, rusteloosheid en gedaald bewustzijn (tot bewusteloosheid).

In het uiterste geval leiden deze verschijnselen tot een dodelijke afloop, als gevolg van ademhalings- en hartritmestoornissen.

Je kunt cocaine laten testen.

Voor testadressen zie www.drugs-test.nl

Voor meer informatie:
DrugsInfoLijn: 0900-1995 (0,1 €/min)
laatste aanpassing door een beheerder
 
drugs :yes: alcohol:yes: maar toch een beetje uit kijken :yes:
je bent gewoon oerdom als je het neemt..punt uit...eigen schuld weer...
:gaap:

wat een geweldige toevoeging weer al die fantastisch onderbouwde meningen

:gaap:

HorroristJ rookt niet, drinkt niet, blowt niet en rijdt geen auto neem ik aan?
laatste aanpassing
Drinken :yes: omdat 't lekker is.
Coke :yes: omdat dat 't drinken wat aangenamer maakt.

Verontreinigde c. nog niet tegengekomen en die zal ik ook niet tegenkomen :D
en die zal ik ook niet tegenkomen


Want jij laat je spul testen voordat je het neemt?? (Y)

anders: pas op met wat je zegt, het komt in heel NL voor en dat jouw vaste dealer anders altijd topkwaliteit spul heeft zegt nu NIETS!
 
ik denk dat je intentie (van dit topic) nu verloren gaat in een discussie over wel en niet gebruiken.

De boodschap van dit topic moge duidelijk zijn. de discussie over wel of niet gebruiken is hier niet ter sprake lijkt me.
Als je gewoon zorgt dat je redelijk dicht bij de bron zit is er weinig aan de hand. Als je je dealer een beetje kan vertrouwen en hij krijgt zijn zooi onversneden binnen is er weinig aan de hand denk ik.

Je bent sowiezo een grote mongool als je het van een onbekende koopt..
laatste aanpassing
De boodschap van dit topic moge duidelijk zijn.


Heb er hier in Purmerend ook al over horen praten dat ook hier in de omloop is :s
Het is overal in omloop... er zijn op heel diverse plaatsen mensen in het ziekenhuis opgenomen.
 
psychotische verschijnselen, hallucinaties, hartkloppingen, rusteloosheid en gedaald bewustzijn (tot bewusteloosheid).

In het uiterste geval leiden deze verschijnselen tot een dodelijke afloop, als gevolg van ademhalings- en hartritmestoornissen.


Wel vervelend dat deze symptomen worden genoemd ivm met de atropine zaak.

Ik ken zat mensen die na PURE coke (dus zonder andere ACTIEVE ingrediënten) ook zulke verschijnselen kregen.

Ikzelf had als ik coke gebruikte ook vaker hartkloppingen (haast iedereen die ik ken trouwens na gebruik van een redelijke hoeveelheid...), rusteloosheid en soms psycho neigingen DOOR de hartkloppingen.

Dus ik hoop niet dat nu heel veel mensen die ALLEEN COKE (zonder die atropine) en die toch enkele van deze verschijnselen hebben onnodig 112 gaan belasten.

Kunnen ze niet wat meer specifieke symptomen geven, deze zijn zo globaal dat je er geen ruk mee kunt :-D

Ben trouwens blij dat ik met alle drugs (behalve alcohol) ben gestopt hehehe hoef ik me tenminste geen zorgen meer te maken over zulke gevaren.

GreetX Chris
laatste aanpassing
Ik weet ze wel, maar weet niet of ik die mag doorgeven.

Het is ook niet echt relevant, je moet gewoon overal extra voorzichtig zijn nu.
Chris, van gewone coke ga je echt niet hallucineren hoor %)
 
Lekker ondoorzichtig weer, ik denk niet dat de GGD dit jullie in dank zal afnemen.

Vandaag met 2 lui van de GGD gesproken bij mij in de winkel en die zeiden ook al dat de 112 sinds het uitgaan van dit bericht extreem veel telefoontjes te verwerken heeft gekregen.

Maar het leeuwendeel had dus gewoon ALLEEN coke gehad, maar door die berichten gingen ze zich dan juist zorgen maken.

Niet te vergeten, al die mensen die ECHT hulp nodig hebben en de 112 centrale niet kunnen bereiken door een stel doorgesnoven en bange coke gebruikers :-(

OOh en als je echt een bikkel bent en je bent zuinig op je lichaam, dan haal je gewoon 5 gram coke en geef je 1 gram (a 50 euro HAHAHAHA :devil:) af bij je plaatselijke breiderstichting, ggd, trimbos whatever en laat je dat testen.
Uiteraard krijg je die gram niet meer terug, maar je bent wel zeker van coke zonder atropine.

Chris
 
Chris, van gewone coke ga je echt niet hallucineren hoor

Waar zei ik dat dan???

Trouwens zelfs volgens lycaeum en erowid is het algemeen bekend dat sporadische gebruikers bij hoeveelheden boven de halve gram al hallucinaties reporten.

Inge zag na een aantal lijnen altijd mensen met paars haar enz en dat was gewoon coke hoor ;-)

Chris
 
Even een van de effect lijstjes volgens erowid:

The Experience
As with many substanecs, the effects of cocaine depend greatly on the person and the dose. Possible effects include feelings of well-being, decreased appetite, stimulation, sexual arousal, and increased focus. Negative effects can include increased body temperature and heart rate, agitation and anxiety, paranoia, dizziness, nausea/vomiting, violent behavior, kidney failure, seizure, stroke, and heart attack.


Zowat alle verschijnselen die worden genoemd ivm atropine vinden dus ook plaats als je alleen coke gebruikt.

Nogmaals, ze kunnen beter de symptomen verfijnen!

hier wat echte effecten van atropine:

ATROPINE

Atropine (dl-hyosciamine) a plant alkaloid, is the prototype drug of the group, and when used systematically in adequate doses, it provides all of the affects described above for the group as a whole. In most cases, it produces and initial transitory central vagal stimulant action before the blocking effect is manifested.

The CNS is stimulated by atropine; restlessness, mental excitement, mania, delerium, and hallucinations occurr with large doses. Large doses also cause hyperpyrexia because of a combination of central and peripheral effects (decreased sweating).

Atropine is well absorbed when given orally, and is rapidly eliminated from the body. About equal amounts of unchanged atropine and inactive metabolites are excreted in the urine; excretion is nearly complete in 24 h. Usually, 3 or 4 doses/day are needed to sustain pharmacologic effects, but cycloplegia and mydriasis may persist for days after a single dose, especially if given topically. The usual dose of atropine sulfate is 0.4 to 3mg/day orally or parentally (s.c., IM, or IV). Above 3mg, mental status and behavior usually change. The dose and maximum tolerated daily dose is usually given orally in 3 or 4 divided doses. Its use in the treatment of sinus bradycardia and incomplete atrioventricular block is described under CARDIAC ARRYTHMIAS in Ch. 25. In opthamology, it is used topically as a mydriatic and cycloplegic drug (for cycloplegia, 1 drop t.i.d. for 3 days prior to examination and 1 drop on day of examination; for iritis, solution or ointment b.i.d. or t.i.d.). Atropine can also be given orally as tincture of belladonna (0.03% solution, 0.3 to 3ml daily) or belladonna extract (15 to 60mg daily).

Poisoning with atropine is best treated with physostigmine salicylate (see above), which antagonizes atropine effects both in the CNS and the priphery.


Atropine zit trouwens ook in bepaalde shit van de smartshop(wel in kleinere hoeveelheden als in die besmette coke denk ik)

Chris
't gaat over coke en Chris zit er weer als de kippe bij ;p
Chris, het lastige is juist dat de effecten ook heel erg op de gewone effecten van coke lijken.

Maar dingen als hallucineren en bewusteloos raken horen daar niet bij.
 
Artiest Pat Houston
dat is het risico. Het is kut maar ja het is wel zo. Haal sowieso niks bij een vreemde. Veel mensen doen dat wel op een party. Heel dom vind ik.
 
echt sneu dat er zoveel mensen zijn die zonder drugs geen plezier hebben. Want waarom gebruik je het anders
 
Goed dat je het hier plaatst, genoeg snuivers hiero!!!8)

(stoeipoes b.v:D)
hehehe 8)
niet alleen stoeipoes hoor
heeeeee awakaranka weet je ook waar die shit in omloop is of is het in heel nl in omloop???????????

bv. zuiden vh land of westen of oosten enz....
 
Artiest Gohan
Is deze coke echt plaatsgebonden (Amsterdam & Lelystad) of kan het overal ineens opduiken? En hoe lang kan dit wel niet duuren voordat het weer uit de rolatie is, lijkt me vrij moeilijk om een ''punt'' te bepalen vanaf wanneer je weer ''veilig'' coke kan gebruiken.
 
Sascha 15 december 2004 20:29
hehehe
niet alleen stoeipoes hoor

haahahahahaah :respect:
 
Maar wat moet jij met die troep trouwens?:D
als er bekent is dat er troep in drugs aanwezig zijn is het toch beter om dit ook bekent te maken?
of moet er gewacht worden tot de eerste dode valt?
dat de verschijnselen lijken op "gewoon" coke gebruik maakt het er niet minder gevaarlijk door.
het is nu voor alle coke-gebruikers beter opletten.
en zij, die ervaring hebben met coke zullen echt wel merken als de effecten deze keer anders zijn of heviger.
en natuurlijk op elkaar opletten!
[..] weet je ook waar die shit in omloop is of is het in heel nl in omloop???????????


Veel meldingen uit regia Amsterdam en Almere.
Dat heeft iig een tijdje geleden in de krant gestaan.
 
En dan nog... de mensen die het hardst roepen dat drugs gebruiken sneu is, zuipen zichzelf vaak wel een slag in de rondte en alcohol is ook drugs!!

ZO hé hé!! :respect: !!
Ben het helemaal met je eens!!
Sommige mensen lopen dan wel de zeiken & zeuren maar inderdaad alcohol staat ook opde drugs lijst..Maar ja dat wordt nooit zo snel als drugs gezien!
Erg krom!
 
Nee door je neus lekker nffffffffffffffff is helemaal niet anders :no: en hoe je der op lange termijn van gaat veranderen qua geest ook niet.

En gezondheid shiiiiiiittt das helemaal erg;)
 
Ik drink bijna nooit geen alcohol. Op feesten zeker niet, van bier wordt ik slap van, en ik moet altijd rijden.
Ben altijd nuchter:D:D
 
Moet je die shit zowieso maar niet gebruiken
Moet je die shit zowieso maar niet gebruiken


ff geciteerd uit 'ekeiram B' haar eigen text

Blijf dicht bij jezelf
Zelfs als anderen je niet begrijpen

Jouw gevoel hoeft voor anderen niet te wijken

Loop je eigen weg
Begrijpen ze het niet
Dan heeft men pech

Laat een ander niet oordelen
Wat goed voor je is


Jij bent diegene die over
Jouw leven beslist


Een beetje tegenstrijdig. ;)
 
Juist niet :)

Denk eerst maar eens na waarom veel mensen drugs gebruiken
je kunt het op 2 manieren bekijken

Jij bent diegene die over
Jouw leven beslist

Wel handig om het niet te verprusten natuurlijk,want veel gaan te ver
Als je daarvoor kiest..tsja moeten ze zelf weten.. wel een beetje dom vind ik :)
laatste aanpassing
wel een beetje dom vind ik


Dat is jouw oordeel ;)
Ik had het al gehoord, maar goeie zaak dat je dit hier neerzet, joh!!


:yes:
 
Fijn dat het er staat, redelijk frustie als de gezonde medemensch hierdoor geen hulp krijgt door coke-doorgesnoven mensen.....




maarja, that's the netherlands.
 
Dat is jouw oordeel


:yes:
laatste aanpassing
ekeiram oordeelt over drugs, niet over mensen.

Dat is haar goed recht :)
wie anthropine versnijd met coke
is niet goed bij zijn hoofd!
Hahaha, nee dat doet ze niet.

Moet je die shit zowieso maar niet gebruiken


Ze bedoeld het waarschijnlijk wel.
Of ben ik nou een mierenneuker ? ;p


wie anthropine versnijd met coke
is niet goed bij zijn hoofd!


Is dat atropine dan niet duur ?
Duurder dan ander versnijdmiddel ?
laatste aanpassing
 
mmm ik begin het te snappen.... deze mededeling doen ze natuurlijk om snuivertjes ervan af te helpen, psychologisch afkickmiddel :D ;) o ja en als mensen zich zo druk maken over wat mensen slikken, snuiven etc. ga dan op een ander forum kijken. dan krijg je ook geen hartkloppingen ;)
Peppi het is Atropine.

En Jacomine... nee het is geen psychologisch afkickmiddel, het is helaas bittere ernst.
 
ik vind het klasse spul en ga er behoorlijk goed op
Ik laat me zeecontainer uit Columbia direct testen :jaja:
 
Moeten ze maar geen drugs gebruiken :D
ik snats alleen zuivere coke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
geen zooi.
das harstikke gevaarlijk!!!!atropine!!
SNUIVERS PAS OP:p
Blij dat ik geen coke snuif, maar neemt niet weg dat ik dit een behoorlijk trieste zaak vind!