Bel de onderdelenlijn die staan in contact met alle 2dehands auto bedrijven in NL geef op wat voor auto je hebt en wat je nodig hebt maar niet op je eerste aanbod afgaan want je zal nog 3 dagen gek gebeld worden met verschillende prijzen! tsjekk www.onderdelenlijn.nl
hey, ik werk zelf zaterdags op een sloperij. Een dynamo daar kost niet veel, zeker niet in vergelijking tot een nieuwe.
Als je er een beetje bijkan zit een dynamo er in 15 minuten in. Het eruithalen kost 5 minuten. Japanse dynamo's kan je met een sleutel 12 en 14 eruit halen. Er zijn wel verschillende types. Je moet het aantal cc van de motor doorgeven alswel het bouwjaar. Er zijn ook verschillende types in qua aansluiting van de draden. Als je hem erzelf inzet, zorg er dan voor dat de snaar onder voldoende spanning staat om slippen te voorkomen. Dat maakt anders zo een herrie als je weg rijdt en zorgt voor een hogere slijtage van de snaar waardoor deze eerder stukgaat. Met een grote schroevendraaier kan je de dynamo klemzetten, waardoor deze onder voldoende kracht blijft om hem vast te kunnen draaien. Pas echter wel op waar je de schroevendraaier op laat rusten!!! Als er draden klem komen te zitten zorgt dit voor sluiting, laat de schroevendraaier op het harde gedeelte van je blok rusten. Je blok is van aluminium toch? Monteer ook de draden op dezelfde manier als de vorige om sluiting ed te voorkomen.
Je kan trouwens ook proberen om het zwarte kastje aan de achterkant te vervangen. Als de wegenwacht gezegd heeft dat het kastje het euvel is dan. Die gaan ook weleens stuk. Die kost iets van 10 euro bij een auto-onderdelenwinkel. Deze zijn geloof ik universeel.
Als je er een beetje bijkan zit een dynamo er in 15 minuten in. Het eruithalen kost 5 minuten. Japanse dynamo's kan je met een sleutel 12 en 14 eruit halen. Er zijn wel verschillende types. Je moet het aantal cc van de motor doorgeven alswel het bouwjaar. Er zijn ook verschillende types in qua aansluiting van de draden. Als je hem erzelf inzet, zorg er dan voor dat de snaar onder voldoende spanning staat om slippen te voorkomen. Dat maakt anders zo een herrie als je weg rijdt en zorgt voor een hogere slijtage van de snaar waardoor deze eerder stukgaat. Met een grote schroevendraaier kan je de dynamo klemzetten, waardoor deze onder voldoende kracht blijft om hem vast te kunnen draaien. Pas echter wel op waar je de schroevendraaier op laat rusten!!! Als er draden klem komen te zitten zorgt dit voor sluiting, laat de schroevendraaier op het harde gedeelte van je blok rusten. Je blok is van aluminium toch? Monteer ook de draden op dezelfde manier als de vorige om sluiting ed te voorkomen.
Je kan trouwens ook proberen om het zwarte kastje aan de achterkant te vervangen. Als de wegenwacht gezegd heeft dat het kastje het euvel is dan. Die gaan ook weleens stuk. Die kost iets van 10 euro bij een auto-onderdelenwinkel. Deze zijn geloof ik universeel.
laatste aanpassing
THNX DiYaMa
No problem. Als je nog vragen over je auto heb mag je me die stellen hoor. Misschien kan ik je helpen.
Ik kan via de sloop waar ik op zaterdag werk ook wel navragen hoeveel het kost als zij een nieuwe bestellen. Dit is uiteraard veel goedkoper dan in de winkel.
Als je je dynamo trouwens vervangt draai je snaar ff binnenstebuiten en kijk of hier scheurtjes inzitten, als die het geval is, is het het beste als je deze ook vervangt.
Grtz
ga gewoon naar de sloop en haal voor 20euro een andere...
U kunt online de prijzen van verschillende auto-onderdelenwinkels vergelijken en vervolgens de meest geschikte optie voor u kiezen https://www.signeda.nl/motoronderdelen-c2718/multiriem-dynamo-en-kettingen-c2723/startmotor-c2901
laatste aanpassing