iets wat ik zelf overigens wel van plan ben met een live-drummer/percussionist, maar de main kick zal toch echt wel via een sequencer of drumbak komen...)
Lijkt me erg verstandig !
Ik denk dat mensen geen idee hebben hoeveel tijd in het produceren van een goeie live-act zit
Dat denk ik ook. Verders ziet het er gewoon vet uit als je veel hardware op een podium neerzet ! Vetter als alleen een opengeklapt laptopje
En stop nou eens te zeggen dat je het niet kan of zou kunnen. Je hebt nooit echt de mogelijkheid gehad om zoiets te doen. Dus zeg nooit nooit.
Oke.
Ik wil graag een keer komen kijken bij een van jullie live-acts. En dan bedoel ik niet ff luisteren, maar echt kijken, hoe zo'n live-act eraan toe gaat
Bij wie mag ik kijken?
Ligt ook aan de stijl. Ik ken meer dan genoeg livesets die langer duren dan een half uur:
Acid Junkies Live
Alexander Kowalski Live
Daft Punk Live
Secret Cinema Live
Speedy J Live
T-Raumschmiere Live
Toni Rios vs Vincent de Wit Live
Jerome Live
Devon Miles Live
Christian Wünsch Live
Justin Berkovi Live
ik snap jullie problemen niet zo
Acid Junkies Live
Alexander Kowalski Live
Daft Punk Live
Secret Cinema Live
Speedy J Live
T-Raumschmiere Live
Toni Rios vs Vincent de Wit Live
Jerome Live
Devon Miles Live
Christian Wünsch Live
Justin Berkovi Live
ik snap jullie problemen niet zo
Maarrreee om effe terug te komen of die live-acts en zo dan, hè.. ik vond dat er wel een goed gesprek gaande was, dus laten we dat weer oppikken.
Denken jullie dat organisatoren binnenkort zelf meer rekening houden, en interresse krijgen in live-acts, en daar zowel letterlijk als figuurlijk meer ruimte voor gaan bieden? Of zullen de live-acts en producers daar zelf hard voor moeten vechten om dat voor mekaar te krijgen?
Of zie je het zo zomber in dat het helemaal niet positief gaat ontwikkelen op dat gebied?
Denken jullie dat organisatoren binnenkort zelf meer rekening houden, en interresse krijgen in live-acts, en daar zowel letterlijk als figuurlijk meer ruimte voor gaan bieden? Of zullen de live-acts en producers daar zelf hard voor moeten vechten om dat voor mekaar te krijgen?
Of zie je het zo zomber in dat het helemaal niet positief gaat ontwikkelen op dat gebied?
Denken jullie dat organisatoren binnenkort zelf meer rekening houden, en interresse krijgen in live-acts, en daar zowel letterlijk als figuurlijk meer ruimte voor gaan bieden? Of zullen de live-acts en producers daar zelf hard voor moeten vechten om dat voor mekaar te krijgen?
Ik denk het laatste. Organisatoren willen hun tent vol, met zo min mogelijk kosten. Het zal hun een zorg zijn wie het geluid uit de speakers laat knallen, zolang het maar geld oplevert...
Pete Green: www.g-dm.nl
Mooie site man, alleen je agenda is vrij leeg
Denken jullie dat organisatoren binnenkort zelf meer rekening houden, en interresse krijgen in live-acts, en daar zowel letterlijk als figuurlijk meer ruimte voor gaan bieden? Of zullen de live-acts en producers daar zelf hard voor moeten vechten om dat voor mekaar te krijgen?
Of zie je het zo zomber in dat het helemaal niet positief gaat ontwikkelen op dat gebied?
Of zie je het zo zomber in dat het helemaal niet positief gaat ontwikkelen op dat gebied?
Het blijft hard vechten denk ik. Het ligt ook een beetje vanuit welke hoek je het allemaal bekijkt. In de festival hoek zie je namelijk wel weer veel dance live act's opduiken..(daar boeken ze weer minder snel een DJ en willen ze toch meer een soort band-achtig iets zeg maar)...
Ik denk het laatste. Organisatoren willen hun tent vol, met zo min mogelijk kosten. Het zal hun een zorg zijn wie het geluid uit de speakers laat knallen, zolang het maar geld oplevert...
Plus spelen de organisatoren ook nog op safe, want een live act doet z'n eigen ding en dat is vaak niet bekend bij het grote publiek..dus hebben ze vaak liever een dj die bekende platen draait denk ik.
nou giegeldegiegel...
hou op schei uit, malle poeperts.
Als je een beetje goed zoekt, dan vind je wel organisaties die het niet om het geld gaan, zowel groot als kleinschalig. Maar die bieden ook vaak een andere minder toegankelijke muziek als op de reguliere feesten, festivals en clubavonden.
Precies, maar dit geeft ook aan, dat de muziekale smaak van de gemiddelde feestganger misschien wel een verfijning en verbreding kan gebruiken, en dat gaat natuurlijk niet zo snel als de organisatoren bezig blijven aan de wens van de gemiddelde doelgroep feestganger te houden. Dus die twee vertragen elkaar in hun ontwikkeling, en dat is iets wat komt door een haat/liefde verhouding tussen muziek en geld.
Ik heb al een idee voor een oplossing voor dit probleem, je moet wát met je hoofd , door alle transacties binnen de muziek voor een bepaald percentage in een eigen waarde-eenheid uit te 'betalen'. En dat je dat alleen weer in muziek-transacties kan steken. Denk aan het kopen van aparatuur, instrumenten, betalen van mede muzikanten etc.
you dig?!?
hou op schei uit, malle poeperts.
Ik denk het laatste. Organisatoren willen hun tent vol, met zo min mogelijk kosten. Het zal hun een zorg zijn wie het geluid uit de speakers laat knallen, zolang het maar geld oplevert...
Als je een beetje goed zoekt, dan vind je wel organisaties die het niet om het geld gaan, zowel groot als kleinschalig. Maar die bieden ook vaak een andere minder toegankelijke muziek als op de reguliere feesten, festivals en clubavonden.
Plus spelen de organisatoren ook nog op safe, want een live act doet z'n eigen ding en dat is vaak niet bekend bij het grote publiek..dus hebben ze vaak liever een dj die bekende platen draait denk ik.
Precies, maar dit geeft ook aan, dat de muziekale smaak van de gemiddelde feestganger misschien wel een verfijning en verbreding kan gebruiken, en dat gaat natuurlijk niet zo snel als de organisatoren bezig blijven aan de wens van de gemiddelde doelgroep feestganger te houden. Dus die twee vertragen elkaar in hun ontwikkeling, en dat is iets wat komt door een haat/liefde verhouding tussen muziek en geld.
Ik heb al een idee voor een oplossing voor dit probleem, je moet wát met je hoofd , door alle transacties binnen de muziek voor een bepaald percentage in een eigen waarde-eenheid uit te 'betalen'. En dat je dat alleen weer in muziek-transacties kan steken. Denk aan het kopen van aparatuur, instrumenten, betalen van mede muzikanten etc.
you dig?!?
laatste aanpassing
Ik moet over een maand of 2 ook voor het eerst live, en ben op zoek naar een paar ideeen, maar het is best wel lastig. Nou heb ik niemand hier horen zeggen dat het niet lastig is, maar toch. Het probleem is dat je heel goed na moet denken over wat het publiek wil zien/horen. Je kunt wel iets doen wat je zelf erg vet vindt, maar als dit niet aanslaat heeft het denk ik niet zo veel zin. Om het publiek iets te bieden, maar dan ook iets te doen wat nog niet eerder gedaan is (!), is echt heel lastig. Maar het gaat goed komen, gelukkig hebben we nog aardig wat tijd...
Je moet gewoon je ding doen. Tijdens t spelen zie je t vanzelf wel hoe ze reageren
Inderdaad...Als het goed is kom je vanzelf verder.
Ik heb al een idee voor een oplossing voor dit probleem, je moet wát met je hoofd , door alle transacties binnen de muziek voor een bepaald percentage in een eigen waarde-eenheid uit te 'betalen'. En dat je dat alleen weer in muziek-transacties kan steken. Denk aan het kopen van aparatuur, instrumenten, betalen van mede muzikanten etc
Die is wel errug vaag, wat staat hier nou ?
Ok, ik zal het proberen nader toe te lichten.
Ik bedenk dit toch allemaal gedeeltelijk as we speak. Dus als je kritiek heb of opmerkingen hoor ik het graag, zodat ik het idee hiervoor kan aanpassen.
Stel je hebt naast het gewone geld, een andere geld-eenheid. Ik noem het voor het gemak Mumo (Music Money). Alles wat je in muziek doet, krijg je voor een gedeelte, uitbetaald in Mumo's. Mumo's werken hetzelfde als geld, maar staan op een speciale mumo-rekening, met bijbehorende (pin)pas of credit card. Deze mumo's kan je uitsluitend gebruiken voor transacties die met muziek te maken hebben. Transacties als: instrumenten kopen, medemuzikanten boeken, licht, geluid, act, dansers, zaaltjes, platen kopen, studioruimte huren, etc. Ook is er een digitale constructie te bedenken zodat wanneer er een mp3'tje gedowload of gespeeld wordt erg mumo's overgemaakt worden naar je rekening. Zodat de muzikant minder te lijden heeft van het mp3download gebeuren. Als je geboekt wordt voor een event krijg je voor een gedeelte betaald in mumo's, maar ook houd die mumo-rekening bij hoe je stroom is van in- en uitkomsten, daar kan die mumo-bank dan vervolgens weer een mumo-krediet op bazeren waarmee je dus gemakkelijker op de pof met muziek bezig kan zijn. Ook zou talent getoetst kunnen worden om muzikanten mumo-krediet te geven. Explioteurs van muziekwinkels, poppodia etc, kunnen die mumo's weer gebruiken om andere muziek transacties mee te doen of omwisselen vooe geld bi de mumo bank. Ik denk dat iets als dit heel goed bevorderend zou kunnen werken voor muziekland, met name voor de muzikanten zelf, maar ook voor het publiek, omdat er meer en betere muziek van zou kunnen komen. denk ík dan, hè...
Ik bedenk dit toch allemaal gedeeltelijk as we speak. Dus als je kritiek heb of opmerkingen hoor ik het graag, zodat ik het idee hiervoor kan aanpassen.
Stel je hebt naast het gewone geld, een andere geld-eenheid. Ik noem het voor het gemak Mumo (Music Money). Alles wat je in muziek doet, krijg je voor een gedeelte, uitbetaald in Mumo's. Mumo's werken hetzelfde als geld, maar staan op een speciale mumo-rekening, met bijbehorende (pin)pas of credit card. Deze mumo's kan je uitsluitend gebruiken voor transacties die met muziek te maken hebben. Transacties als: instrumenten kopen, medemuzikanten boeken, licht, geluid, act, dansers, zaaltjes, platen kopen, studioruimte huren, etc. Ook is er een digitale constructie te bedenken zodat wanneer er een mp3'tje gedowload of gespeeld wordt erg mumo's overgemaakt worden naar je rekening. Zodat de muzikant minder te lijden heeft van het mp3download gebeuren. Als je geboekt wordt voor een event krijg je voor een gedeelte betaald in mumo's, maar ook houd die mumo-rekening bij hoe je stroom is van in- en uitkomsten, daar kan die mumo-bank dan vervolgens weer een mumo-krediet op bazeren waarmee je dus gemakkelijker op de pof met muziek bezig kan zijn. Ook zou talent getoetst kunnen worden om muzikanten mumo-krediet te geven. Explioteurs van muziekwinkels, poppodia etc, kunnen die mumo's weer gebruiken om andere muziek transacties mee te doen of omwisselen vooe geld bi de mumo bank. Ik denk dat iets als dit heel goed bevorderend zou kunnen werken voor muziekland, met name voor de muzikanten zelf, maar ook voor het publiek, omdat er meer en betere muziek van zou kunnen komen. denk ík dan, hè...
laatste aanpassing
Haha, errug leuk ideetje maarre ik vrees dat men toch bij de euro blijft
Ik denk dat we jou Mumo gewoon moeten vertalen naar Euro (of dollar) want instrumenten, licht en geluid aanschaffen/huren kost zoveel geld dat men toch echt harde valuta wil zien (hoe je het ook wend of keert, uiteindelijk draait alles om geld)
btw Ik heb trouwens ooit zo'n systeem op tv gezien, iets met betalen met sterren ofzo (is erg lang geleden). Dus het zou inprincipe wel kunnen werken...maarja theorie & praktijk zijn twee verschillende werelden.....
Ik denk dat we jou Mumo gewoon moeten vertalen naar Euro (of dollar) want instrumenten, licht en geluid aanschaffen/huren kost zoveel geld dat men toch echt harde valuta wil zien (hoe je het ook wend of keert, uiteindelijk draait alles om geld)
btw Ik heb trouwens ooit zo'n systeem op tv gezien, iets met betalen met sterren ofzo (is erg lang geleden). Dus het zou inprincipe wel kunnen werken...maarja theorie & praktijk zijn twee verschillende werelden.....
iets met betalen met sterren ofzo
Jij hebt teveel naar sterrenbeurs gekeken
Hee nog even een vraag Normaal gesproken is het tijdens een live act toch niet de bedoeling dat je remixen draait die je gemaakt hebt van andere nummers, of is dit wel 'toegestaan'?
laatste aanpassing
ik vind dat we hier in nederland ut engelse systeem voor "liveacts" moeten gaan toepassen.
geen live act maar een p.a. (personal appearance)
dan draai je een uur lang je eigen tracks, komplete muziekale vrijheid als het ware.
introos, en outroos worden dan misschien weer wat meer gebruikt.
enneuh over die MUMO'S zo'n soort systeem moet idd gewoon mogelijk zijn, naast de EURO bedoel ik dan.
er is zoiezo veel te veel shit die je als beginnend producer op je dak krijgt,
oa. buma-stemra, sena, kvk, en nog een hele waslijst aan bedrijven/instanties rond de tafel voor je daadwerkelijk een plaat in de winkel hebt.
En tis niet gratis al die info die je daar krijgt (meestal kom je niet eens een steek verder)
moet allemaal veel makkelijker kunnen lijkt me.
geen live act maar een p.a. (personal appearance)
dan draai je een uur lang je eigen tracks, komplete muziekale vrijheid als het ware.
introos, en outroos worden dan misschien weer wat meer gebruikt.
enneuh over die MUMO'S zo'n soort systeem moet idd gewoon mogelijk zijn, naast de EURO bedoel ik dan.
er is zoiezo veel te veel shit die je als beginnend producer op je dak krijgt,
oa. buma-stemra, sena, kvk, en nog een hele waslijst aan bedrijven/instanties rond de tafel voor je daadwerkelijk een plaat in de winkel hebt.
En tis niet gratis al die info die je daar krijgt (meestal kom je niet eens een steek verder)
moet allemaal veel makkelijker kunnen lijkt me.