ik ben zeg maar net begonnen met beetje produceren voor de lol en heb 1 vraag over reason.
Stel je hebt een loop met allemaal kicks erin en je pleurt er een compressor/limiter op en dat staat dan op een aparte sequencertrack en op een andere sequencertrack staan loops van een drumkit (zonder kicks) en daar zet je ook een compressor/limiter op, dan gaat ineens 1 van de 2 tracks heel zacht, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
dus misschien is het wel handig om ff te weten wat die compressor/limiter precies inhoud, ik dacht dat dat was om het geluid zachter of harder (voller minder vol) te maken, maar dan niet dat het een andere sequencertrack zou beinvloeden.
owja en wat kan je met de velocity control?
Stel je hebt een loop met allemaal kicks erin en je pleurt er een compressor/limiter op en dat staat dan op een aparte sequencertrack en op een andere sequencertrack staan loops van een drumkit (zonder kicks) en daar zet je ook een compressor/limiter op, dan gaat ineens 1 van de 2 tracks heel zacht, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
dus misschien is het wel handig om ff te weten wat die compressor/limiter precies inhoud, ik dacht dat dat was om het geluid zachter of harder (voller minder vol) te maken, maar dan niet dat het een andere sequencertrack zou beinvloeden.
owja en wat kan je met de velocity control?