Partyflock
 
­ Nederland
Daar heb ik dus echt een hekel aan. Het zijn vaak nog de grootste klootzakken ook. Wat vinden jullie?
Tjaah zolang ze er niet omvragen vindt ik het best maar je hebt ook van die knale knikkers ertussen die doodleuk vragen hey krijg ik geen fooi!
Maarjah.. Ik vergeet dat altijd hoor... Denke r echt nooit aan...
Heb meestal ook geen losgeld meer..
Het zijn honden. Als iets ze niet bevalt dan kom je gewoon niet binnen... En gaan ze beetje breed voor de deur staan als je er uit wilt van: geef me een fooi.. Die lui verdienen geld zat.

En met vrouwen zijn ze stront vervelend.. liep ik met mijn ex en een paar vriendinnen dan mochten we altijd voor en zo.. daar hou ik helemaal niet van. Bah..
Hehe..als je in die discotheek bij ons kijkt...ze zijn opzich wel aardig, maar het kunnen ook klootzakken zijn...en volgens mij hebben ze alle barmeisjes daar al gehad..
 
ehm sjah meestal geef ik ze wel fooi :)

maar ik ken meestal ook goed met ze opschieten hehe BEHALVE met uitsmijters die in rotterdam rondlopen!!!!
 
Als ik het naar me zin heb gehad geef ik die mensen vaak wel wat. Al vind ik het eigenlijk niet nodig want ze krijgen gewoon betaald. Maar zie het als je eigen voordeel. je gaat weg duwt die vent wat in zijn hand, geeft hem er een hand bij en bedank hem voor de fijne avond en je zal daarna weinig problemen met die jongens hebben...

Verder noem ik het geen portier of uitsmijters maar gastheren. Het kunnen eikels zijn ok.. maar ik heb er dus nagenoeg nooit problemen mee. Op b2s heb ik trouwens met me wappie hoofd nog een half uur staan te lullen met 1 van die lui. Was leuk...

Hoorde daarna alleen dat ze mensen die naar buiten wilde 5 piek vroegen, dat gaat natuurlijk weer iets te ver, maar ja zo heeft iedere tent wel wat...
 
zijn rotterdammerse uitsmijters zoveel erger dan andere dan? :)
 
jah op b2s stond ik boven in de koepel. waar dus eigenlijk bijna alleen maar gabbers te vinden waren. en ik vond ze echt A-rielext daarow ze keken me vuil aan weet ik veel wat voelde me gewoon nie op me gemak daarow beneden viel het wel mee. mahjah geef mij maar amsterdam :) op rebound heb ik geloof ik bijna alle portiers gelukkkig nieuwjaar gewenst en die vind ik dus zwaar rielext :)
Sommigen zijn inderdaad wel kewl. Ken er hier veel in Nijmegen (vrienden van zeg maar...) en die doen het ook gewoon goed. Vriendelijk en zo en als iets is niet eerst er op rammen en dan vragen wat er is.
Ik weet dus wat zo'n security van een professioneel bedrijf verdiend.. Dat is gemiddeld zo'n 30 Euro per uur. En als ik echt vind dat ze hun werk goed hebben gedaan, geef ik best een fooi. Maar als ze me totaal niet bevallen, kunnen ze mooi opflikkeren whehe
Als de bakker me een lekker brood verkocht heeft geef ik hem toch ook geen fooi?
 
whehehe neej das waar krive :)
Wanneer ik een fijne avond heb gehad, en alles goed geregeld was, dan geef ik fooi (1 euro of zo, niet meer).

Dat overdreven bedelen daar hou ik trouwens ook niet van. Dan geef ik meestal ook nix
Waarom geef je dan wel een fooi aan hen en niet aan andere? Ik begrijp dat echt niet waarom het zo gewoon is... ik vind het ook nog eens niet eerlijk ook waarom zij wel en de rest van het personeel niet. Blurgh ik walg er van..
en 1 euro weet je hoeveel die lui dan ophalen dat is echt niet normaal. Bah...

En trouwens de winst op die feesten is meer dan genoeg!
Mensen achter de bar krijgen net zo goed wel eens fooi van mij :-), dus niet ALLEEN de uitsmijters.
Moet ik wel zo eerlijk zijn dat als ik het een mooie dame vind die mij vriendelijk helpt dat ik dan ook....
p.s. Als ik met bonnen of munten moet betalen, komt de fooi (als ik die geef) bij de bonnen loketten terecht :-)
Artiest {SHOWLIST artist 141318, 1859, 17165}
Ze staan er wel de hele avond om o.a. ook JOU te beshermen en ze staan NIET allemaal zo breed voor een deur te hangen :)
Ik ben tot op heden nog niet bij tenten geweest waar ik NIEt naar binnen mocht ze weigeren alleen meestal verd8 uitziende mensen :)
maar daar ben ik het ook niet echt mee eens.

dus als je een fijne avond hebt gehad geef ze een knaak (kuch 1 euro) ofzow, als iedereen dat doet hebbe ze een goeie avond :)
Ik geef portiers / uitsmuiters altijd wel een fooitje! Gewoon een knaak of een euro... ze zijn er immers wel voor de veiligheid van de bezoekers. Die gasten lopen natuurlijk wel gevaar, omdat er genoeg sjaaken met wapens even langs komen om gedag te zeggen. Vooral als ze er een keer zijn uitgedonderd dan heb je van die lui die terug komen om die uitsmuiter ff in elkaar te rossen... %-)
Mmmzz ja ja..

Ik ga volgende keer bij de bakker een fooi geven.
 
Nooit problemen gehad met uitsmijters..Ik geef die lui ook aardig wat fooi ook aan de mensen achter de bar, komt misschien ook omdat ik zelf in de horeca werk en dus een hekel aan mensen heb die niks geven of heel weinig geven. Als ze bijvoorbeeld met een kwartje aanzetten neem ik het niet eens aan, geef dan niks pfff stelletje krentekakkers.
Nooit :)
Ik doe het soms, als het nodig is om te slijmen....
Waarom moet je slijmen bij een uismijter dan...?:)
Of je alsjeblieft weg mag? :)
Ik geef ze wat als de stemming minder is, en als ik lang in zo'n tent geweest ben.

Maar als je bv ff erin wipt en dan gelijk weer naar buiten gaat en zo'n gozer houdt je tegen van "Geef me is een fooi" kom ik dus NOOIT meer in die tent... bah
ik ken een kroeg hier in hoofddorp, als je daar minder dan een euro geeft moet je de deur uit rennen, anders flikkeren ze het naar je kop toe terug (SERIEUS)
tssss, echt superzielig....:(
 
ik gad meestal een piek, op b2s heb ik er ook 1 gegeven, maar met STEVIGE tegenzin (maar anders was het PETS denk ik) ivm het 5 guldenverhaal van pasquinell (ja dat was ik, moest nl ff pinnen)
 
ja , fooi geven is kut!
Maar je zal maar een x problemen hebben binnen en die uitsmijter kent jou van een fooitje en die andere niet! dan tyfen ze hem dus mooi de straat op en jou waarschijnlijk niet!

Nu met de euro wordt het nog kutter betalen!
eerst gaf ik een pieke maar om nu met 50 eurocent aan te komen????!!! dat muntje lijkt net van chocolade :(
Ik geef altijd fooi, tenzij ik een keer echt door me geld heen ben. Maar dan zeg ik altijd van, volgende keer jongen. Geef nu gewoon altijd 2 euro fooi.
Ja die gasten staan er ook voor mijn bescherming. En die gasten die echt fooi gaan vragen, vind je vaak niet in goede clubs, maar meer in skihuttenten.

Ik geef trouwens iedereen fooi, bij de garderobe, de wc, de bar. Damn nu snap ik waarom me geld altijd zo snel op is :-D
Een collega vertelde me dat ie met z'n wause kop uit de fun kwam lopen en toen de uitsmijter ipv geld (had ie niet meer) z'n handschoenen gaf omdat het zo tering koud was!! :D:D:D:D

Was die gast behoorlijk blij mee ;)
Ik word portier
hahahaha toffe collega Shibby!! Prachtig wat een actie.... :-D Gewoon een handschoen geven gaaf!!
Ik moest ook wel lache jah toen ie dat vertelde!

Maarja, hij was wous en had ze toch niet nodig want was met de auto. Toen hij die arme portier zo zag kou lijden kreeg ie medelijden :D
 
op zich wel een coole actie, hoop voor hem dat het niet erg dure handschoenen waren:D
Ik doe er niet moeilijk om.Als ik geld heb dan geef ik en anders hebben ze pech.

GREETZ!!
Ik heb al eens ruzie met 1 gehad, omdat ik hem geen geld gaf toen ik weg ging, zegt ie: "ja dat hoort erbij", ik zo "er hoort wel meer bij" en toen ben ik gauw onder zijn arm die de deur blokkeerde door gedoken.
Uitsmijters kunnen van mij altijd wat krijgen. Op zich hoort het tegenwoordig eigenlijk bij het uitgaan. Maar 1 keertje gehad in een discotheek in de buurt van Noordwijk. Hele elftal wezen stappen daaro en daar lieten de uitsmijters je pas naar buiten gaan als je een fooitje had gegeven. Dat mondde dus uit in een gigantische vechtpartij en die kant moet het denk ik niet op gaan lijkt mij toch?!
Eén van de redenen dat ik het uitgaan in Purmerend (jaja) leuker vind dan in Amsterdam (dan heb ik het over de 'tentjes' Thorbecke-, Rembrands- en Leidseplein). Als jij geen fooi geeft in Amsterdam. Of ze een gulden geeft (wat ze zien als belediging, zijn ze zo instaat je er de volgende keer met een gare kutsmoes er niet in te laten. Ook als je naar buiten gaat meteen zo een bedelend handje voor je smoel.

In Purmerend geen handje en als je dan fooi geeft zijn ze je meteen blijkbaar dankbaar. Achja...
Artiest {SHOWLIST artist 48346, 59806}
Ik geef af en toe eens fooi, maar vind het wel overdreven. Zoals al eerder werd gezegd: "Waarom security wel en de mensjes bij de muntverkoop niet? :s
Haha die Kill toch :-P

Maar ik geef ook nooit wat... maar ik vind het zoooo stom dat ze om hun fooi gaan "bedelen" met hun handje... TSSS.. of lekker laten horen, dat gerinkel met die munten.. TSSS...

Ik heb zoiets van, ze krijgen toch wel wat van de jongen achter mij... en aangezien ik toch n meisje ben, kijken die portiers er niet raar van op gna gna :-P
 
De gemiddele portier doet geen reet op een avond. Af en toe een keer butsen incasseren, wat hij toch wel gewend is want het is altijd mega gajes. Daar krijgt hij voor betaald dus moet zeiken.

Ik ben ZEER gul met fooien maar dan wel voor de barvrouw
Nee ze doen geen reet!Dat is het nou juist! Zou jij het leuk vinden om de hele avond bij de deur in de tocht stil te staan?

Daar word je toch chagerijnig van? Oke, om fooi vragen vind ik erg overdreven, maar ik vind het leuk voor ze als ze met een extra'tje thuiskomen! Een kwestie van gunnen is het!

Soms zitten ze je dwars maar soms helpen ze je uit de meest erge situaties, dat moet niet vergeten worden!

Er zijn ook hele leuke, je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren....
Als ik naar n feest ga geef ik vaak niks...Daar let ik dan niet eens op. Maar als ik naar mn vaste discotheek (zak) ga dan geef ik vaak wel wat! Maar niet aan iedereen...er lopen daar n paar uitsmijters bij wat gewoon klootzakken zijn. Maar meestal geef ik gewoon wat. En ik moet zeggen dat ze daar ook altijd blij mee zijn. Vooral omdat er haast geen meisjes zijn die fooi geven (daaro). En tja wat ik geef...ligt eraan. Het is duitsland dus meestal wat marken maar nu met euro's...tja vorige week zaterdag heb ik omgerekend iets van Fl.10,- gedaan (had nog marken over).
StraX zeker ook Dj's die met de pet langs komen door de zaal.... als je nu geen geld geeft speel ik die volgende plaat niet.... Quite.

Ik geef ze gewoon niX, maar wordt er ook zelden mee geconfronteerd dat ze staan te bedelen tenslotte. Heb zo'n kerel in Utrecht 's een keer een flippo gegeven, merkte die pas bij degene na me en toen stond 'ie toch ff raar te kijken ;)
 
haha dat is pas een coole actie, ik gaf eens 6 kwartjes of zo, hij keek me zo aan, en ik terugkijken: het is echt op hoor!
Weet je ik ben heeeeeeeeeeeeeel lief en aangezien jullie zeer gul zijn met fooien allemaal en ik altijd geld goed kan gebruiken:

Giro 3912616
Ik vind dat fooi geven erbij hoort.Ze staan er tenslotte voor onze veiligheid
Meestal geef ik wel fooi ben wel blij dat ze er rond lopen maar als ze erom vragen en je hebt op dat moment geen los geld bij je en ze kijken je boos aan (wat ook gebeurt) dan bekijken ze t maar.
nou als je weet wat die lui betaald krijgen voor een avondje........ dan maakt die fooi in principe niet uit... maar t ligt er aan de ene keer geef ik wel en de andere keer niet...
Zoveel verdienen ze niet hoor.Ik denk dat het beetje verschilt..
ze moeten er in ieder geval niet om vragen