Partyflock
 
Forumonderwerp · 12784
­ Nederland
Ik moest weer eens een stuk met de trein, en ik dacht; laat ik eens wat te lezen kopen. Mijn oog viel op de playboy van deze maand, waar een interview met Tiesto instond. In dat interview stond de volgende text:

Playboy: We hebben het over fans gehad. Heb je ook vijanden?
Ik ben niet iemand die vijanden maakt. Ik wil altijd aardig gevonden worden en soms is dat erg vermoeiend. Misschien heeft dat wel met mijn onzekerheid te maken. Ik kon lange tijd slecht tegen kritiek, maar nu sta ik daar boven. Ik heb er pas wat aan als iemand me vertelt waarom ik een avond minder goed heb gedraaid. Dan kan ik het met die persoon eens zijn of niet. Op message boards heeft iedereen een mening tegenwoordig, maar vaak is het alleen maar gescheld. Als ze schrijven dat Tiesto een huilebalk is, of een homo, wat vaak gebeurt, dan kan ik daar niets mee. Ik denk dan maar dat het met jaloezie te maken heeft, waardoor ik het juist weer vermakelijk vind dat mensen zich zo laten gaan. Ik denk ook dat door Internet die hele mystiek van de danswereld verloren is gegaan. Iedereen kan lezen wat voor platen je draait en hoe het feest was. Vroger hoorde je die berichten alleen maar via-via en dat was een stuk spannender. Bovendien zit het in de mens om sneller kritiek te spuien dan om een compliment te geven, waardoor zo'n message board een digitale klaagmuur wordt. Uitgaan is plezier hebben. En als een avond wat minder is allemaal, dan is er het weekend daarop om in de herkansing te gaan. Ik geloof ook dat het een heel klein groepje is dat op die message boards schrijft. De meeste mensen gaan gewoon lekker uit en denken: fuck it."


Kijk, dit is nou interessant wat Tijs te zeggen heeft. Deels ben ik het wel met hem eens... kritiek geven is natuurlijk altijd makkelijk en dat zit ook in de mens. Maar is het dan fout om een mening te hebben? Smaken verschillen natuurlijk ook, dat is aan iedereen zelf om dat te beslissen. Natuurlijk zijn er vele meningen over de muziek die Tijs draait en maakt, en ook drukken sommige mensen dan nogal bot en lomp uit af en toe, maar ik vind het best wel stupid als hij zegt dat het met jaloezie te maken heeft. Sorry hoor, maar ik ben totaal niet jaloers op hem. Het is natuurlijk leuk om een bekende DJ te zijn, maar dan nog.

Over die mystiek daar kan ik me deels in vinden. Maar als internet er niet zou zijn, dan zouden heel veel producers/dj's niet de aandacht hebben die ze nu krijgen, en dan zouden we allemaal naar ID&T feestjes gaan omdat zij de meeste reclame maken. Ik vind het juist leuk om te horen welke platen iemand gedraaid heeft. Dit geeft ook kansen aan beginnende Dj's om vette platen te kopen.
Ook is het zo dat het internetpubliek cq. mp3publiek behoorlijk verwend is... per maand zijn er wel 3 Tiesto-sets van over de hele wereld. DAN kan je zeggen dat je Tiesto voorspelbaar vind natuurlijk, en misschien is dat ook wel zo. Hell, dat zeg ik ook wel eens ja. Maar eigenlijk zijn we dus vet verwend. Zonder internet zou ik misschien niet eens zo'n grote fan zijn van Tiesto & kornuiten (..andere dj's van Blackhole....).

Dat uitgaan plezier hebben is klopt natuurlijk, maar wat hij daarna zegt "En als een avond wat minder is allemaal, dan is er het weekend daarop om in de herkansing te gaan" vind ik een beetje bullshit.
Vroeger was het misschien zo, toen house in de kinderschoenen stond en je ieder weekeinde dezelfde mensen tegenkwam. Tegenwoordig is het anders, tegenwoordig betaal je 50 euro voor een groot feest en 20 euro entree voor een club. Mensen gaan niet ieder weekend meer, dat kunnen ze niet betalen! Ook de DJ's worden steeds prijziger. Een DJ moet naar mijn mening constant voor de volle 300% gaan en het publiek waar voor zijn geld geven. Een offday kan natuurlijk wel, maar toch is de dj nu meer dan gewoon een dj. Hij is een popster (zoals Tijs ook zelf in het artikel zegt).

En die laatste zin "Ik geloof ook dat het een heel klein groepje is dat op die message boards schrijft. De meeste mensen gaan gewoon lekker uit en denken: fuck it.", vind ik ook niet kloppen.
Die groep wordt steeds groter. Dat is niet mijn main punt; ik vind het juist GOED dat steeds meer mensen op deze boards schrijven. De meeste mensen op die boards zijn echt bezig met de muziek waar ze van houden. Die weten als ze op een feest komen welke dj er draait, wat voor een style het is, en bv van welk label sommige platen zijn.
Als je van een muziek houdt (correct me if i'm wrong) dan ga je daar toch ook helemaal voor, en dan wil je daar toch ook alles van weten? Dan is het toch niet van 'fuck it'? Je komt wel voor een good time naar een discotheek of feest, maar achtergrond info is daar toch wel makkelijk bij?
Toch is het niet helemaal oke wat ik hier als laatste maybe schrijf. Ik had laatst een discussie over Sensation, en een bekende van me zei "Wat zeik je nou? Was jij er? NEE! De sfeer was perfect en het was een superfeest!". De vent was 17 en het was zijn eerste feest... Niemand die het hem natuurlijk kwalijk neemt...maar oke, dat soort mensen denken denk ik wel op zo'n moment van 'fuck it, ik had een leuk feestje, boeit mijn niet wat mensen erover zeggen'.

Mensen die het interview verder willen lezen, check de Playboy van deze maand.......

Amen :)

Greetz,
SnuggLe
Hmmz.. ik kan tiesto wel begrijpen
Tiesto heeft gelijk, het is echt zo wat ie zegt er worden zomaar uitlatingen gedaan zonder echt te weten waar het over gaat, 'een digitale klaagmuur' en 'gescheld' zonder echt beargumenteert commentaar, waar die inderdaad wel wat aan heeft en dan kan ie misschien bepaalde verbeteringen in z'n draai-sessies doorvoeren, maar als het aan mij ligt blijft ie lekker zo draaien als ie nu doet...


TIESTO STAAT NIET VOOR NIX OP NR. 1!
 
Al dat gezeik op Tiesto altijd,

Voor mij is hij nummer 1 en voor de rest van de wereld ook :D haha!!

Helaas wel eigenlijk ik vond die kleine feestjes waar hij vroeger draaide en nog gezellig met ons kon kletsen veel leuker!
Wauzr is en blijft un HOMO, ook al zegt ie zelluf van niet.

:kots: Wauzr !!!!
Gooi het in de groep Wauzr.
Hoe voel je je nou na deze opmerking?
Een opmerking waar niet over nagedacht is, maar die uit de losse vingers zijn geschoten.
Je bent de MAN Wauzr.
Jij weet trouwens een hoop over Tiesto.
Hoe komt dat zo?
laatste aanpassing
 
Joh gaat toch verder met Tiesto te zuigen !!!! Flikker !!
 
KimSt*r, een tijdje terug was er een 'private' UW-XP party voor 500 man met DJ Tiesto & DJ Francois ... die heb je toch niet gemist???
 
NuTeRo> Nu-tteloze
Te-ring
Ro-tkop
WauZR je hebt een berichtjah :)
laat iedereen ffe in zijn waarde
 
Waar dan?? Was dat in Breda?