Partyflock
 
Forumonderwerp · 1112625
­ Nederland
 
Poll, geopend op vrijdag 25 februari 2011, looptijd van 4819.2 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Is er een illuminati.

11356%
Ja
7135%
Nee
189%
Anders

Illuminati, laatste paar jaren (eeuwen)denken mensen dat er een soort van bepaalde macht is wat boven iedereen staat en dat we in de gaten worden gehouden door de overheid of juist mensen die daar boven staan. Alles is gebaseerd op complottheorieën.
Voorbeelden.
Chemtrails..Volgens sommige mensen gewoon rook/water wat uit het vliegtuig komt, volgens andere weer Chemicaliën die in de lucht worden vrij gelaten.

Het wel bekende 9/11 crap. Of het is een aanslag of het is vanuit Amerika zelf geregeld.

Satan is schijnbaar ook overal :S

En schijnbaar is zelfs de dollar geen veilig geld omdat er een uil ofzoiets op zit en nog meer onverklaarbare dingen.

De spannende uil op de dollar (uil staat voor nachtdier dus kan dingen zien die wij niet kunnen zien :S )


Zijn de mensen nou gewoon gek aan het worden, om overal maar iets achter te willen zoeken en alles te moeten verklaren..?? Of is er echt iets aan de hand.
Schijnbaar zit het overal in en komt het overal in voor in games,serie, reclame`s enz enz
laatste aanpassing
Uitspraak van point blank op woensdag 20 juni 2012 om 12:02:
Ik vind gewoon dat ouwe Eckhart oude oosterse wijsheid goed weet te vermarkten, en dit maakt hem daarmee een beetje de Sonja Bakker van de spiritualiteit.


tolle is zelf verlicht geraakt toen ie erachter kwam dat hij uit 2 dingen bestond namelijk zijn verstand en zijn ziel/hogere zelf.

hij had namelijk allemaal negatieve gedachtes en zei tegen het verstand dat dat moest stoppen en toen besefte hij dat hij zijn verstand niet was en tegen wat anders praatte en hij uit twee delen bestond.


dus de uitkomst is, dat hij nu alles puur ziet, zonder een oordelend stemmetje wat overal een label op plakt en over alles een oordeel heeft.

toen hij verlicht is geraakt heeft hij 3 weken op bankjes gezeten genietend van alle energieen om hem heen, die hij voorheen niet zag omdat zijn verstand er hele tijd doorheen tetterde met gedachtes. na die tijd kwamen er mensen naar hem toe en die zeiden tegen hem; wat jij hebt, dat wil ik ook! en vanaf dat moment is hij lezingen gaan geven en boeken gaan schrijven
Uitspraak van point blank op woensdag 20 juni 2012 om 12:02:
David Icke, die zonder enige vorm van bewijs zaken als feiten presenteert.


zo lijkt het misschien omdat heel veel informatie van ons weg gehouden is. david icke krijgt veel informatie omdat hij kan communiceren met buitenaardsen uit hogere dimensies, deze buitenaardsen zitten op planeten die kwa techniek 3000 jaar op ons voor lopen, en ook hun bewustzijns niveau is veel hoger, oorlogen,egos en haat hebben ze daar niet.
nog even dit,,veel mensen die beweren buitenaardsen te hebben gezien of hun voertuigen zijn niet gek..ze laten zich alleen zien wanneer zij dit willen en om informatie over te brengen. ze hebben technieken om hun ruimteschepen onzichtbaar te maken, waarschijnlijk doen zij dit door de trillingsfrequentie van het schip te veranderen. alles heeft namelijk een bepaalde trillingsfrequentie jij,ik alles, daarom zijn er ook andere dimensies zij zitten op een andere trilling en daarom kan het door ons niet gezien worden. net zoals je muziek niet kan zien en een boom wel ze hebben allebei een andere trilling.
dit woord ook bedoeld met de teksten van de majas en het grote 2012 vraagstuk wat nu speelt. de wereld zal niet vergaan, maar de aarde bereikt een hogere trilling en alles wat op de aarde leeft zal daar of het nu wil of niet in mee gaan.
de aarde is een levend ding, je kunt het vergelijken met een steen, het ademt niet maar heeft een eigen trilling en het is als jij en ik en de aarde, het zijn allemaal moleculen/atomen enz. die heel snel heen en weer bewegen.
Uitspraak van isildur25 op donderdag 21 juni 2012 om 16:42:
net zoals je muziek niet kan zien en een boom wel ze hebben allebei een andere trilling.


deze vergelijking klopt niet aangezien muziek geen materie is,,foutje..
Artiest Manic
Gebruikt de volgende keer aub de edit knop..

En reptillians is bullshit
Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 20:02:
En reptillians is bullshit


ligt eraan in welke context.

Shapeshift gelul, als in gedaanteverandering geloof ik ook niet in... Is ook in de verkeerde context geplaatst...imo..

Maar het feit(aangetoond) dat mensen met macht en geld vaak minder empatisch handelen kan je terugvoeren op hoe hun brein werkt.
De minder empatische mensen opereren veelal vanuit hun reptielenbrein... vecht, vlucht, angst-reactie die vanuit het oudste deel van het brein ontstaan en vaak oncontroleerbaar zijn...

Als je reptillians in die context plaatst kan ik er iig heel wat meer mee...

Shapeshiften...zelfde id...

Dat die mensjes handelen vanuit reptielenbrein..is in bepaalde situatie's heviger...

bv: accumulatie macht, of juist het dreigen te verliezen van macht, waardoor mensen vecht, vlucht en-angst reacties krijgen... >apatisch>reptiel> volledig op de automatisch piloot handelen om te 'overleven'...

Wil dus niet zeggen dat die mensen niet empatisch over kunnen komen, maar is situatie gerelateerd..

Daarom shapeshiften...gedaante veranderen..>> veranderen van mindset..

Ene moment mogelijk tot empathie>>mens/bewust, andere moment juist apatisch>>>reptiel/onbewust> automatisch...
 
Ik identificeer me met de elite van de wereld, dus ik vind de illuminati cool, en ik wil bij hun horen!
dat is oud nieuws denK ik.
laatste aanpassing
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 20:16:
Maar het feit(aangetoond) dat mensen met macht en geld vaak minder empatisch handelen kan je terugvoeren op hoe hun brein werkt. De minder empatische mensen opereren veelal vanuit hun reptielenbrein... vecht, vlucht, angst-reactie die vanuit het oudste deel van het brein ontstaan en vaak oncontroleerbaar zijn...


Verschillende mensen hebben verschillende breinen.. Hoe kom je erbij dat er een reptielenbrein in een mens' hoofd zit? :/

De fight / flight / freeze reactie is ook menselijk hoor. Geen enkele reden om aan te nemen dat die mensen in werkelijkheid reptielen zijn of afstammelingen ervan..
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 20:16:
Ene moment mogelijk tot empathie>>mens/bewust, andere moment juist apatisch>>>reptiel/onbewust> automatisch...


:no: het zijn gewoon psychopaten met een heel sterk charisma.. Check de docu 'I am fishead', erg goeie docu, waarin onderzoekers vertellen dat ze hebben aangetoond dat tussen de mensen die hoger staan in de hiërarchie van grote bedrijven (en dus meer macht hebben) een veel hoger percentage psychopaten zit dan bij 'normale' mensen.
En ze leggen uit dat dit waarschijnlijk komt omdat deze 'corporate psychopaths' een voorsprong hebben op mensen die wél empathie hebben, om hogerop te komen.
Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 20:38:
Verschillende mensen hebben verschillende breinen.. Hoe kom je erbij dat er een reptielenbrein in een mens' hoofd zit? :/


Het eerste deel van het brein wat gevormd wordt, heet het reptielenbrein, is gewoon medisch - anatomisch juist hoor. check het maar na.

Het is het deel van het brein wat ervoor zorgt dat we onszelf beschermen in geval van impending doom...ghehe... Het neemt veel functies over v/h brein wanneer levensgevaar dreigt. Alles gaat dan op de automatische piloot.

Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 20:38:
De fight / flight / freeze reactie is ook menselijk hoor. Geen enkele reden om aan te nemen dat die mensen in werkelijkheid reptielen zijn of afstammelingen ervan..


Het is idd een menselijke reactie, ik leg alleen maar de link tussen het gezwam van Icke en de werking van ons brein.
Wij stammen wel degelijk af van reptielen. Als je de ontwikkeling van een foetus volgt. Dan kan je de verschillende stadia zien die wij als mens zijn doorlopen.
Van 1cellige>>2-cellige>>4,8,16,32,64,128,256 en 512 cellen..tot uiteindelijk de vorm van een kikkervisje ontstaat, die groeit uit tot kikker, dan tot hagedis(reptiel) enz enz..
Onze evolutie is ws ontstaan in het water(1-cellig),toen vis, daarna amfibisch(kikker), toen helemaal het water verlaten, maar nog steeds koudbloedig(hagedis/reptiel)....dit ontwikkeld zich verder tot een zoogdier(warmbloedig) en later...mensenzoogdier...;)

Er is op inet wel een filmje te zien, waarin het hele verhaal op beeld is vastgelegd, en kan je met eigen ogen waarnemen dat we in de baarmoeder evolueren van visachtige(waterwezen) tot hagedis(landdier) tot zoogdier... mens.

Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 20:38:
het zijn gewoon psychopaten met een heel sterk charisma.. Check de docu 'I am fishead', erg goeie docu, waarin onderzoekers vertellen dat ze hebben aangetoond dat tussen de mensen die hoger staan in de hiërarchie van grote bedrijven (en dus meer macht hebben) een veel hoger percentage psychopaten zit dan bij 'normale' mensen.
En ze leggen uit dat dit waarschijnlijk komt omdat deze 'corporate psychopaths' een voorsprong hebben op mensen die wél empathie hebben, om hogerop te komen.


Gedeeltelijk mee eens.
Alleen een voorsprong kan je het niet noemen aangezien veel managers zo blootgesteld worden aan stress dat ze vroegtijdig overlijden.
Dus de mate van succes word weer bepaald aan de hand van functie>>>geld... Dat is geen realisme imo.
Nogal wiedes dat ze op corporate level goed presteren, sack een paar dudes en je krijgt een bonus ...tegenwoordig... Ik bedoel, logisch, dat je dan geen empathie bezit, als je zoiets kan.
laatste aanpassing
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 20:54:
Het eerse deel van het brein wat gevormd wordt, heet het reptielenbrein, is gewoon medisch - anatomisch juist hoor. check het maar na.

Het is het deel van het brein wat ervoor zorgt dat we onszelf beschermen in geval van impending doom...ghehe... Het neemt veel functies over v/h brein wanneer levensgevaar dreigt. Alles gaat dan op de automatische piloot.


Je hebt gelijk. Maar dit is een naam die wij zelf hieraan hebben gegeven.. Heeft verder niets met reptielen te maken :p

Daarbij: als dat reden is om te denken dat er reptillians zijn, dan is dus elk mens reptillian? :lol:
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 20:54:
Wij stammen wel degelijk af van reptielen. Als je de ontwikkeling van een foetus volgt. Dan kan je de verschillende stadia zien die wij als mens zijn doorlopen.
Van 1cellige>>2-cellige>>4,8,16,32,64,128,256 en 512 cellen..tot uiteindelijk de vorm van een kikkervisje ontstaat, die groeit uit tot kikker, dan tot hagedis(reptiel) enz enz..
Onze evolutie is ws ontstaan in het water,(vis) daarna amfibisch(kikker), toen helemaal het water verlaten, maar nog steeds koudbloedig(hagedis)....dit ontwikkeld zich verder tot een zoogdier(warmbloedig) en later...mensenzoogdier...

Er is op inet wel een filmje te zien, waarin het hele verhaal op beeld is vastgelegd, en kan je met eigen ogen waarnemen dat we in de baarmoeder evolueren van visachtige(waterwezen) tot hagedis(landdier) tot zoogdier... mens.


Uiteindelijk stamt waarschijnlijk elk wezen op aarde af van hetzelfde 1-cellig organisme.. Niet alleen wij mensen..
En het klopt niet wat je zegt dat wij evolueren in de baarmoeder. In de baarmoeder ontwikkelen wij, en daarbij nemen we tijdelijk een soortgelijke vorm aan. Dat is wel even heel wat anders als evolueren ;) Het is ook niet zo dat je aan de ontwikkelingsfases van een foetus kan zien hoe de mens in de loop der tijd is geëvolueerd. Er zijn wel vergelijkende factoren, waardoor het aannemelijk is dat er zelfde voorouders zijn, maar het hoeft niet te zijn dat dit bijv de kikker was oid. Sterker nog, waarschijnlijk is dit ook niet eens zo, maar is het al veel eerder gesplitst. Dus de kikker heeft waarschijnlijk ergens dezelfde voorouders als de mens, maar de kikker is niet een voorouder van de mens.
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 20:54:
Gedeeltelijk mee eens.
Alleen een voorsprong kan je het niet noemen aangezien veel managers zo blootgesteld worden aan stress dat ze vroegtijdig overlijden.
Dus de mate van succes word weer bepaald aan de hand van functie>>>geld... Dat is geen realisme imo.
Nogal wiedes dat ze op corporate level goed presteren, sack een paar dudes en je krijgt een bonus ...tegenwoordig... Ik bedoel, logisch, dat je dan geen empathie bezit, als je zoiets kan.


OK streep voorsprong door en maak er van "meer kans" :s je snapt wat ik bedoel toch. Maar ik verwijs je ook naar die docu, want daar wordt het uitgelegd.
Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:09:
Je hebt gelijk. Maar dit is een naam die wij zelf hieraan hebben gegeven.. Heeft verder niets met reptielen te maken :p
:lol: Tuurlijk hebben wij die naam eraan gegeven...EN met een reden...Om de gelijkenis met het gedrag van een reptiel aan te tonen..duh? dat gekoppeld aan het feit dat de vorm van het brein lijkt op dat van een reptiel.


Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:09:
Daarbij: als dat reden is om te denken dat er reptillians zijn, dan is dus elk mens reptillian? :lol:

Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 20:16:
context.


Wat denk je dat ik net probeer te vertellen?

Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:09:
Uiteindelijk stamt waarschijnlijk elk wezen op aarde af van hetzelfde 1-cellig organisme.. Niet alleen wij mensen..

Man o man, bedankt voor de info....

Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:09:
En het klopt niet wat je zegt dat wij evolueren in de baarmoeder. In de baarmoeder ontwikkelen wij, en daarbij nemen we tijdelijk een soortgelijke vorm aan. Dat is wel even heel wat anders als evolueren ;)

Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:09:
:s je snapt wat ik bedoel toch.

Ik gebruik de term evolueren, omdat in 9 maanden tijd. De ontwikkeling van een mens alle stadia van de evolutie doorloopt. Dat lijkt me duidelijk.

Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:09:
Dus de kikker heeft waarschijnlijk ergens dezelfde voorouders als de mens, maar de kikker is niet een voorouder van de mens.

Ik zeg niet dat een kikker een voorouder van een mens is. Ik zeg dat de vorm die een embryo aanneemt dezelfde is als een kikkervisje, en later dezelfde vorm als een amfibisch wezen, en nog later een reptielenwezen...en nog later een zoogdier.
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 21:19:
Wat denk je dat ik net probeer te vertellen?


Ja nee maar dan zijn we het met elkaar eens :)
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 21 juni 2012 om 21:19:
Ik gebruik de term evolueren, omdat in 9 maanden tijd. De ontwikkeling van een mens alle stadia van de evolutie doorloopt. Dat lijkt me duidelijk.


Wat ik probeer te vertellen, is dat je dat niet zo kan aannemen. Die stadia van een foetus, zijn niet per se ook de stadia van de evolutie vd mens.
Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:24:
Ja nee maar dan zijn we het met elkaar eens :)


:woep: (y)
Uitspraak van Manic op donderdag 21 juni 2012 om 21:24:
Wat ik probeer te vertellen, is dat je dat niet zo kan aannemen. Die stadia van een foetus, zijn niet per se ook de stadia van de evolutie vd mens.


Alleen...hier (nog) niet...:lol:

In plaats van te klagen over wat er fout is en of het allemaal wel of niet waar is, 1 ding staat vast en dat is dat het geldsysteem niet zo door kan gaan, kijk maar om je heen. ga eens bedenken hoe we dit kunnen veranderen.
ik heb een oplossing die je eerst ff moet laten bezinken en heel logisch nadenken.
Hetgeen wat het lastig maakt is dat we het met zn allen moeten doen. doen we dit niet, dan zal het vanzelf gaan gebeuren omdat het geldsysteem met rente niet deugt, wie moet uiteindelijk die rente betalen? die groep word steeds groter en uiteindelijk blijven ze zelf met het geld zitten.
Ach ja dan drukken ze toch gewoon weer wat bij...

Als we allemaal stoppen met geld vragen voor de diensten die wij doen (werken) dan zullen de grote banken (machthebbers) hun macht verliezen (we moeten niet stoppen met werken), wij zullen wel een stuk minder dagen hoeven werken omdat er op deze manier geen werkloosheid (te weinig werk aanbod) zal zijn,
Om nog meer pluspunten op te noemen zal er geen criminaliteit (armoede) zijn, hebzucht veranderd in trots en iemand zal datgeen kunnen bereiken wat hij altijd al wou, puur omdat er geen kosten aan verbonden zijn. we hoeven geen regering, we staan allemaal met elkaar in contact!!!
We hoeven 1 wereldwijde poll te maken en we weten meer van elkaar dan de regering denkt te weten.
Uitspraak van ilan84 op zaterdag 30 juni 2012 om 06:15:
Als we allemaal stoppen met geld vragen voor de diensten die wij doen (werken) dan zullen de grote banken (machthebbers) hun macht verliezen (we moeten niet stoppen met werken), wij zullen wel een stuk minder dagen hoeven werken omdat er op deze manier geen werkloosheid (te weinig werk aanbod) zal zijn,
Om nog meer pluspunten op te noemen zal er geen criminaliteit (armoede) zijn, hebzucht veranderd in trots en iemand zal datgeen kunnen bereiken wat hij altijd al wou, puur omdat er geen kosten aan verbonden zijn. we hoeven geen regering, we staan allemaal met elkaar in contact!!!
We hoeven 1 wereldwijde poll te maken en we weten meer van elkaar dan de regering denkt te weten.


Droom maar lekker verder :p Dat gaat nooit gebeuren. Wat je dan krijgt is een hoop mensen die gewoon helemaal niet meer gaan werken, iig mensen die saai of zwaar werk hebben. Wordt 1 grote chaos... Je kan zoiets ook niet organiseren, want dan moet IEDEREEN op de wereld het met je eens zijn, en dat krijg je ook niet voor elkaar. Verschillende mensen hebben verschillende meningen.

Het idee van een geldloze economie is niet nieuw en kan ook zeker in de toekomst wel gebeuren (ik hoop het), maar niet op jouw manier. Wat je dan moet doen is eerst zo veel mogelijk werk automatiseren (robots etc), zodat er gewoon steeds minder is wat wij mensen moeten doen. Ondertussen moet je wel een goed vangnet hebben voor mensen die daardoor werkloos worden. Op een gegeven moment komt er een punt dat bijna iedereen werkloos is en een uitkering krijgt, vanaf zo'n punt kun je gewoon al het geld waardeloos maken en alles gratis maken oid.

Maar hier gaat jaaaaren overheen om zoiets te doen. Is voor de huidige problemen geen oplossing. Voor nu moeten we gewoon simpelweg een staatsbank maken beheerd door onze eigen overheid, zodat de overheid haar eigen geld kan drukken, zonder schuld op te bouwen. Simpel, doeltreffend.
vergeet die staatsbank...
zolang er geld is, zal iedereen alleen maar meer en meer willen, ook al heb je het niet eens nodig en ook dan zullen we weer hetzelfde probleem krijgen. geld is macht...
Als je gelijkheid wil creeeren zal het geld weg moeten. en denk maar niet dat iedereen voor de makkelijke baantjes gaat, iemand kan eindelijk doen wat hij leuk vind, dat wil zeggen dat iemand die zn hele leven bv dokter wou worden, het eindelijk nu kan omdat er geen geld aan verbonden zit. wat zal je dan goede dokters krijgen, niet iemand die t voor t geld doet, maar puur om de mensen te helpen.
En idd een hoop mensen zal op dat moment niet meer gaan werken en zullen we misschien ff in de problemen komen, maar de meeste mensen zullen op den duur echt wel weer willen werken, ik kan echt niet me hele leven niet werken, nu moet je werken, dan mag je werken. er zijn genoeg mensen die willen werken, zelfs nu in het systeem met geld heb je vrijwilligerswerkers... Het probleem nu is dat iedereen moet werken om te overleven, met al het geautomatiseerde van tegenwoordig zal het werkaanbod alleen maar minder worden en de hoeveelheid vraag alleen maar meer.
dit hoeft niet meer met de technologie die we hebben. mensen willen uitblinken, nu gebeurd dat met geld en macht, straks met wat je kan en waar je goed in bent.
tuurlijk is er saai werk, maar ik vind het niet erg om 1 keer per jaar een keer een saai werkje te doen. variatie maakt het ook weer leuk.
 


laatste aanpassing
 
Uitspraak van isildur25 op woensdag 20 juni 2012 om 05:40:
google david icke..en bekijk wat filmpjes..


Soms heeft hij gelijk, maar soms zoekt hij het te diep of te ver, en draaft hij door.

Ik heb zelf de greys wel eens gesproken tijdens een LSD trip, er is altijd ook nog het goede niet alleen kwaad.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 juli 2012 om 11:43:
Ik heb zelf de greys wel eens gesproken tijdens een LSD trip, er is altijd ook nog het goede niet alleen kwaad


Ik vind gewoon dat dit onomstootbaar bewijs is van alien influence op aarde!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van point blank op maandag 2 juli 2012 om 17:30:
Ik vind gewoon dat dit onomstootbaar bewijs is van alien influence op aarde!
Uitspraak van ilan84 op zaterdag 30 juni 2012 om 22:10:
vergeet die staatsbank...
zolang er geld is, zal iedereen alleen maar meer en meer willen, ook al heb je het niet eens nodig en ook dan zullen we weer hetzelfde probleem krijgen. geld is macht...
Als je gelijkheid wil creeeren zal het geld weg moeten. en denk maar niet dat iedereen voor de makkelijke baantjes gaat, iemand kan eindelijk doen wat hij leuk vind, dat wil zeggen dat iemand die zn hele leven bv dokter wou worden, het eindelijk nu kan omdat er geen geld aan verbonden zit. wat zal je dan goede dokters krijgen, niet iemand die t voor t geld doet, maar puur om de mensen te helpen.
En idd een hoop mensen zal op dat moment niet meer gaan werken en zullen we misschien ff in de problemen komen, maar de meeste mensen zullen op den duur echt wel weer willen werken, ik kan echt niet me hele leven niet werken, nu moet je werken, dan mag je werken. er zijn genoeg mensen die willen werken, zelfs nu in het systeem met geld heb je vrijwilligerswerkers... Het probleem nu is dat iedereen moet werken om te overleven, met al het geautomatiseerde van tegenwoordig zal het werkaanbod alleen maar minder worden en de hoeveelheid vraag alleen maar meer.
dit hoeft niet meer met de technologie die we hebben. mensen willen uitblinken, nu gebeurd dat met geld en macht, straks met wat je kan en waar je goed in bent.
tuurlijk is er saai werk, maar ik vind het niet erg om 1 keer per jaar een keer een saai werkje te doen. variatie maakt het ook weer leuk.


ik vind het eerlijk gezegd een heel goed idee, ik denk alleen wel dat zolang er hebzucht is en dus een overheersende ik gedachte, de hebzucht zich verplaatst van geld naar meteriele dingen(spullen) zoals dat nu ook gebeurt met autos, telefoons, kleding, huizen etc..ik denk daarom niet dat geld het probleem is maar de hebzucht.
 
Uitspraak van isildur25 op maandag 2 juli 2012 om 22:12:
ik vind het eerlijk gezegd een heel goed idee, ik denk alleen wel dat zolang er hebzucht is en dus een overheersende ik gedachte, de hebzucht zich verplaatst van geld naar meteriele dingen(spullen) zoals dat nu ook gebeurt met autos, telefoons, kleding, huizen etc..ik denk daarom niet dat geld het probleem is maar de hebzucht.


Hmmmm... ik vind het vaak wat vreemd om over dat soort grote dingen over hebzucht te spreken. Hebzucht is toch wel echt een uitgesproken drive achter dingen willen bemachtigen. Ik denk dat wat je ziet in de Westerse wereld eerder het gevolg is van een vrije samenleving waarin alles makkelijk voor handen is. Dit neemt het gevoel van individuele verantwoordelijkheid weg (want: iedereen doet het toch?), en zorgt dat prioriteiten en belangen van mensen anders komen te liggen. Secundaire levensbehoeften worden meer de primaire en zo. Het wordt vanzelfsprekend dus om luxe-artikelen aan te schaffen, en bij ons mensen onder elkaar krijg je dan allerlei normverschuivingen. Maar is dat dan hebzucht? Denk het toch niet hoor.. het zijn andere standaarden waar men aan gaat wennen, en waar men verder geen individuele verantwoordelijkheid bij ervaart, omdat we verder geen directe gevolgen ondervinden op persoonlijk niveau.
Men mag de bevolking dan wel eens beginnen zich meer bewust te maken van dat soort zaken.. maar voorlopig gaat het uitzenden van commercials die tot aankopen moeten leiden gewoon door :P
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 juli 2012 om 11:43:
Soms heeft hij gelijk, maar soms zoekt hij het te diep of te ver, en draaft hij door.


ik denk niet dat hij doordraaft, maar ik denk dat hij het als zijn taak ziet om dit soort onderwerpen aan het licht te brengen, en daarom niet bang is om belachelijk gemaakt te worden. verder houdt het me niet zo bezig, en relativeer ik het, omdat die zogenaamde reptillians ook maar verdwaalde zielen zijn met een groot ego en een laag bewustzijns niveau die deel uitmaken en gecreeerd zijn vanuit dezelfde bron als wij.

stelden de greys vragen?
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 juli 2012 om 22:25:
Hmmmm... ik vind het vaak wat vreemd om over dat soort grote dingen over hebzucht te spreken. Hebzucht is toch wel echt een uitgesproken drive achter dingen willen bemachtigen. Ik denk dat wat je ziet in de Westerse wereld eerder het gevolg is van een vrije samenleving waarin alles makkelijk voor handen is. Dit neemt het gevoel van individuele verantwoordelijkheid weg (want: iedereen doet het toch?), en zorgt dat prioriteiten en belangen van mensen anders komen te liggen. Secundaire levensbehoeften worden meer de primaire en zo. Het wordt vanzelfsprekend dus om luxe-artikelen aan te schaffen, en bij ons mensen onder elkaar krijg je dan allerlei normverschuivingen. Maar is dat dan hebzucht? Denk het toch niet hoor.. het zijn andere standaarden waar men aan gaat wennen, en waar men verder geen individuele verantwoordelijkheid bij ervaart, omdat we verder geen directe gevolgen ondervinden op persoonlijk niveau.
Men mag de bevolking dan wel eens beginnen zich meer bewust te maken van dat soort zaken.. maar voorlopig gaat het uitzenden van commercials die tot aankopen moeten leiden gewoon door :P


klopt ook wat je zegt, ons collectieve bewustzijn is ook nog niet op het gewenste niveau om dat te doorzien..
maar hebzucht is soms heel onschuldig en omdat het idd op grote schaal gebeurt lijkt het geen hebzucht maar is dat het wel, alleen goed gecamoufleerd.
neem als voorbeeld jezelf, je hebt bijvoorbeeld 1 cd van de rolling stones maar je wilt heel snel al weer de volgende(nog meer), en voor je het weet ga je steeds meer waarde hechten aan de collectie platen die je hebt opgebouwd, je hang naar spullen/materie wordt dus als maar meer.
op dat moment hecht je dus waarde aan het hebben van spullen/hebzucht..en ook al hebben mensen niet door dat het hebzucht is, het blijft en it is hebzucht.
Uitspraak van ilan84 op zaterdag 30 juni 2012 om 22:10:
vergeet die staatsbank...
zolang er geld is, zal iedereen alleen maar meer en meer willen, ook al heb je het niet eens nodig en ook dan zullen we weer hetzelfde probleem krijgen. geld is macht...
Als je gelijkheid wil creeeren zal het geld weg moeten. en denk maar niet dat iedereen voor de makkelijke baantjes gaat, iemand kan eindelijk doen wat hij leuk vind, dat wil zeggen dat iemand die zn hele leven bv dokter wou worden, het eindelijk nu kan omdat er geen geld aan verbonden zit. wat zal je dan goede dokters krijgen, niet iemand die t voor t geld doet, maar puur om de mensen te helpen.
En idd een hoop mensen zal op dat moment niet meer gaan werken en zullen we misschien ff in de problemen komen, maar de meeste mensen zullen op den duur echt wel weer willen werken, ik kan echt niet me hele leven niet werken, nu moet je werken, dan mag je werken. er zijn genoeg mensen die willen werken, zelfs nu in het systeem met geld heb je vrijwilligerswerkers... Het probleem nu is dat iedereen moet werken om te overleven, met al het geautomatiseerde van tegenwoordig zal het werkaanbod alleen maar minder worden en de hoeveelheid vraag alleen maar meer.
dit hoeft niet meer met de technologie die we hebben. mensen willen uitblinken, nu gebeurd dat met geld en macht, straks met wat je kan en waar je goed in bent.
tuurlijk is er saai werk, maar ik vind het niet erg om 1 keer per jaar een keer een saai werkje te doen. variatie maakt het ook weer leuk.


Ik vind gewoon dat jij totaal geen eigen mening hebt, en een beetje het venusproject napraat. Ik vind gewoon dat geld niet direct het probleem is, maar de intrinsieke motivatie bij mensen om zich op een of andere manier boven de ander te werken. Ik vind gewoon dat als je geld als incentive weghaalt, het voor de hand liggend is dat er op andere gebieden zal worden gewedijverd. Want dat is wat wij doen: beter zijn dan anderen :)



Uitspraak van isildur25 op maandag 2 juli 2012 om 22:42:
omdat die zogenaamde reptillians ook maar verdwaalde zielen zijn met een groot ego en een laag bewustzijnsniveau die deel uitmaken en gecreeerd zijn vanuit dezelfde bron als wij.

stelden de greys vragen?


Ik vind gewoon dat hier zo verschrikkelijk veel onzin staat in 33 (! masonery!!!) woorden, dat ik niet eens de moeite ga nemen om hier tegenin te gaan. Ik vind gewoon dat het daarom verstandiger is om vragen te stellen, ook al haalt dit mijn hele stijltechnische manier van posten onderuit.

Waar baseer jij je nu eigenlijk op? Je kopieert een beetje David Icke, bent kritisch naar de hele wereld, maar niet naar jezelf of naar dit verhaal....


Uitspraak van isildur25 op maandag 2 juli 2012 om 23:12:
em als voorbeeld jezelf, je hebt bijvoorbeeld 1 cd van de rolling stones maar je wilt heel snel al weer de volgende(nog meer), en voor je het weet ga je steeds meer waarde hechten aan de collectie platen die je hebt opgebouwd, je hang naar spullen/materie wordt dus als maar meer.
op dat moment hecht je dus waarde aan het hebben van spullen/hebzucht..en ook al hebben mensen niet door dat het hebzucht is, het blijft en it is hebzucht.


Ik vind gewoon dat jij evengoed hebzuchtig bent, en wel op een level dat het erger is dan het materiele. Ik vind gewoon dat jij je waarschijnlijk heel belangrijk voelt omdat je drie filmpjes van Icke hebt gekeken en nu de geheimen des levens kent. Ik vind gewoon dat dit precies is wat ik hier boven schreef: haal geld weg en de hebzucht veranderd van middel, maar nooit van doel.
Uitspraak van point blank op dinsdag 3 juli 2012 om 10:28:
Waar baseer jij je nu eigenlijk op? Je kopieert een beetje David Icke, bent kritisch naar de hele wereld, maar niet naar jezelf of naar dit verhaal....


ons verschil in standpunt heeft met bewustzijn te maken , je incarneert vele duizenden keren vanaf het moment dat je los komt van de bron en naar de aarde gaat, op aarde zijn er als stoffelijk mens 4 bewustzijns niveaus die je vanaf sfeer 1 alle vier moet doorlopen en nog 3 sferen als niet stoffelijk totdat je weer naar de bron gaat..
omdat er steeds meer mensen op aarde kwamen konden er ook meer zielen in huizen, dus de zielen die eerder op aarde kwamen hebben daardoor een bewustheids voorsprong zogezegd.
de meeste mensen met een hoger bewustzijn(die dus meer eerder of sneller zijn geincarneerd) weten al heel lang af van het bestaan van allerlei soorten aliens,(het kan ook zijn dat je karma anders is, en je dus nog geen toegang tot die info hebt gekregen of juist wel in een vroeg stadium en zelfs nog in sfeer 2 zit. de meesten vertellen dit niet omdat deze groep ver in de minderheid is, en door de maatschappij niet word serieus genomen.
Uitspraak van isildur25 op dinsdag 3 juli 2012 om 16:39:
ons verschil in standpunt heeft met bewustzijn te maken ,


Dude, je gaat echt ver... (n)
Uitspraak van isildur25 op dinsdag 3 juli 2012 om 16:39:
ons verschil in standpunt heeft met bewustzijn te maken , je incarneert vele duizenden keren vanaf het moment dat je los komt van de bron en naar de aarde gaat, op aarde zijn er als stoffelijk mens 4 bewustzijns niveaus die je vanaf sfeer 1 alle vier moet doorlopen en nog 3 sferen als niet stoffelijk totdat je weer naar de bron gaat..
omdat er steeds meer mensen op aarde kwamen konden er ook meer zielen in huizen, dus de zielen die eerder op aarde kwamen hebben daardoor een bewustheids voorsprong zogezegd.
de meeste mensen met een hoger bewustzijn(die dus meer eerder of sneller zijn geincarneerd) weten al heel lang af van het bestaan van allerlei soorten aliens,(het kan ook zijn dat je karma anders is, en je dus nog geen toegang tot die info hebt gekregen of juist wel in een vroeg stadium en zelfs nog in sfeer 2 zit. de meesten vertellen dit niet omdat deze groep ver in de minderheid is, en door de maatschappij niet word serieus genomen.


Ik vind gewoon dat ik je dankbaar moet zijn dat je enkel mijn punt onderstreept, aangezien jij jezelf boven anderen stelt (je bent immers een hogere vorm van bewustzijn)....
Byt the way vind ik gewoon dat het erkennen van een buitenaardse levensvorm totaal iets anders is dan dat deze de wereld besturen....
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 3 juli 2012 om 16:43:
Dude, je gaat echt ver...


Idd man, je verneukt dit hele topic met je gezwets over bewustzijn, reïncarnatie en reptillians :lol:

Laten we het even objectief houden hiero..
 
:lol: LOL @ de 2005-new-age-zweef-style :d Lang niet meer gelezen hier op PF :P
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2012 om 18:53:
de 2005-new-age-zweef-style


dat niet dus :p
 
??

Rond die tijd was dat helemaal hip hier. Met gekkeng omkara aan het roer en zo :P
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2012 om 18:57:
??


Bedoel: dat moeten we hier dus niet hebben :p Illuminati heeft niets te maken met new age onzin, bewustzijn, ufo's en weet ik veel wat allemaal.

Illuminati heeft te maken met geschiedenis, economie en politiek.

Oja en met mafia praktijken, geheime genootschappen, psychopaten etc. Maar allemaal heel 'echte' dingen.. Geen zweverig gedoe
laatste aanpassing
 
Precies. Dat lijkt me ook heel wat waarschijnlijker. :jaja:

Hooguit kun je zeggen: het is de duisternis/het kwaad, mits het bestaat.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2012 om 19:05:
de duisternis/het kwaad


Is mij ook al te zweverig..
 
Sommige mensen hier zijn echt brain-washed new age, waar is Tom cruise?
Zwaar geforceerde shit here going on
laatste aanpassing
 
Pffff... wees blij met de pliessie.

Ik vind dat toch van dat spannende jongetjes gedoe die zichzelf graag in een stoere film willen wanen, waarin de politie vet evil is en het hele coole straatleven verpest dit dat :lol:
De ene geeft het de naam, de andere niet.
maar zonder dat we het beseffen zijn wij allemaal gevangen; de één al door zijn gezin & de ander onbewust door de wereld.
een mens is nooit vrij, je kan niet zomaar naartoe gaan waar je wilt of doen wat je wilt; ook al lijkt het nu met vliegtuigen enzo dat dit wel het geval is.

Ik denk niet dat er een stuk of 100 mannen iedereen van de wereld controleren, maar ik geloof wel dat de overheid opzich louche is, ook al willen ze dit niet.
Enkele mensen die een groep mensen regeren? hoe absurd! & dan maken ze ons nog wijs dat ze ons vertegenwoordigen!

Ik vind dat overal regels nodig zijn, maar ik vind niet dat overal regeerders nodig zijn het is een contradixi en een verloren wens.

Zolang de meerderheid er niets van ondervind is het al veel, want wat is macht?
macht is meer een mythe denk ik, als we willen kunnen we makkelijk op tegen een hogere macht, het zijn ook maar mensen; mensen met veel "macht" maar macht over wat?

om tot mijn conclusie te komen ;)
Ik denk dat het bestaat
maar ik denk dat het een proces is geweest, die we misschien zelf wel een beetje in de macht hebben gehad.
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 juli 2012 om 11:43:
Ik heb zelf de greys wel eens gesproken tijdens een LSD trip, er is altijd ook nog het goede niet alleen kwaad.


Damn bij jou komen er altijd wel substanties te pas in je dagelijks leven he?......kan aan mij liggen hoor. maar het valt gewoon op.
Ik vind gewoon dat Mr STief de broer is van Boelma
 
Uitspraak van ilan84 op zaterdag 30 juni 2012 om 22:10:
vergeet die staatsbank...
zolang er geld is, zal iedereen alleen maar meer en meer willen, ook al heb je het niet eens nodig en ook dan zullen we weer hetzelfde probleem krijgen. geld is macht...
Als je gelijkheid wil creeeren zal het geld weg moeten. en denk maar niet dat iedereen voor de makkelijke baantjes gaat, iemand kan eindelijk doen wat hij leuk vind, dat wil zeggen dat iemand die zn hele leven bv dokter wou worden, het eindelijk nu kan omdat er geen geld aan verbonden zit. wat zal je dan goede dokters krijgen, niet iemand die t voor t geld doet, maar puur om de mensen te helpen.


Mwha denk het niet. Alles heeft een keerzijde. De controle verdwijnt, ook de inspecties en de controleurs. Dus dan krijg je ook mensen die dokter worden juist voor het tegenover gestelde.

Het is te makkelijk te denken dat door geld iedereen slecht wordt. Het is juist het misbruik ervan, het verdienen met geld. En niet geld als ruilmiddel. Leningen, hypotheken, etc etc etc. Dat maakt geld als machthebber, terwijl het alleen om waarde iets is. En waarde kan je niet uitlenen voor waarde met meer waarde als rente. Want het is niet fysiek, en waarde kan iedere dag veranderen.

Je kan nu ook doen wat je leuk vindt, alleen beperk jij jezelf met het idee van geld. Dan heeft de bank juist het meeste invloed op jou.
 
Uitspraak van Jesheila op woensdag 4 juli 2012 om 22:49:
maar zonder dat we het beseffen zijn wij allemaal gevangen; de één al door zijn gezin & de ander onbewust door de wereld.
een mens is nooit vrij, je kan niet zomaar naartoe gaan waar je wilt of doen wat je wilt; ook al lijkt het nu met vliegtuigen enzo dat dit wel het geval is.


Een mens is nooit vrij van verplichtingen. Maar een vliegtuig moet ook bestuurd worden, dus de piloten zijn op dat moment niet vrij. Maar zodra hij klaar is met zijn dienst kan hij van zijn vrijheid genieten zodat andere weer hun verplichtingen werk kunnen doen,. Zoals bijvoorbeeld een kok voor hem eten kookt, en de bediening het eten serveert. Zodra de kok en de bediening klaar is kunnen hun weer van hun vrijheid genieten.

Complete vrijheid zal niet als enige bestaan. Als je alle vrijheid zal hebben. Hoe zou je dat zien met 5 miljard mensen op deze aardkloot?.

Of jij bakt zelf je brood, slacht zelf je koe, legt zelf verbindingen zodat jij wat je nu zegt op facebook plaatst.

Het is niet gevangen zijn, doordat je misschien je vrije tijd niet uitvoert zoals jij wilt zie je het als gevangen.

Een vogel vliegt waar hij wilt maar is ook niet vrij, ook hij moet eten zoeken!. Dus is hij gevangen aan het leven van eten zoeken?. Nee om zijn vrijheid te hebben zal hij een stukje daarvan in moeten leveren om daarna van vrijheid te genieten.

Dit dus terug komend op het zonder kwaad is er ook geen goed. Want je maakt immers geen onderscheid als er alleen maar goed is.

Alleen al dat jij het verschil kan zien tussen goed en kwaad geeft jou de vrijheid om bewust je keuzes te maken.

Je geeft aan: de één al door zijn gezin. Misschien is dit dus juist voor diegene vrijheid zodra hij thuis komt van werken.


Iemand die sex slaaf is en de kans niet krijgt om VRIJ te zijn, die zijn gevangen. Maar dat jij 's avonds vredig kunt eten, slapen en wakker worden zonder enige problemen. Dan kan jijzelf toch echt een vrij persoon noemen, alleen niet vrij van verplichtingen. Dat is een heel verschil.


Denk in gevangen, leef in gevangen. Denk ik vrijheid, leef in vrijheid.
laatste aanpassing