Partyflock
 
Forumonderwerp · 1086071
­ Nederland
AMSTERDAM - Veel Rotterdammers hebben met verbazing kennis genomen van de nieuwe PvdA-verkiezingsposters in de deelgemeente Delfshaven. Op één van de posters is zelfs geen letter Nederlands te vinden.

De poster van Fikri Demirtas, nummer vier van de lijst, is geheel in het Turks afgedrukt. Op de poster van Seydi Ali Çürük (nummer 17) staat welgeteld één Nederlandse zin: 'Kies 3 maart PvdA-Delfshaven'. De rest van de tekst staat er in het Turks.

De posters zijn opvallend omdat de inmiddels afgetreden PvdA-minister Vogelaar in 2008 de campagne Het Begint met taal lanceerde. "Het spreken van de Nederlandse taal is van groot belang om mee te kunnen doen in de samenleving. Het is een kans die de inburgeraar moet grijpen. ... Samenleven begint met elkaar verstaan", aldus de website





BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6034458/__Verbazing_Turkse_PvdA-posters__.html

Goed bezig :roflol:

Veel meer posters in het Turks

AMSTERDAM - Niet alleen de PvdA-posters in de deelgemeente Delfshaven zijn in het Turks, ook de pamfletten van raadsleden van D66 en GroenLinks bevatten amper Nederlands. Terwijl een kandidaat-raadslid in Den Haag graag flyert in zijn geboortetaal.

Beweerde de PvdA gisteren nog dat de posters in Delfshaven een incident waren, bij GeenStijl kwamen al snel tips binnen dat de Haagse kandidaat Abderrahim Kajouane (nummer 9 op de lijst) in zijn stad graag kaartjes uitdeelt in het Turks.

Prompt blijkt dat ook de nummer 18 van de D66-lijst in Leiden, Vahit Köroglu, het graag bij zijn geboortetaal Turks houdt. Jamal Challiui van GroenLinks in de Rotterdamse wijk Charlois heeft zijn pamplet in het Arabisch laten afdrukken.

De PvdA in Rotterdam heeft de verkiezingsposters laten weghalen uit Delfshaven, liet PvdA-lijsttrekker Dominic Schrijer dinsdag weten. „Posters met leuzen in een vreemde taal zijn strijdig met de interne partijlijn”, aldus Schrijer. „Het is een incident, ik betreur dat”, liet hij dinsdag weten.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6043844/__Veel_meer_posters_in_het_Turks__.html
laatste aanpassing
Als het begint met taal, dan beginnen we bij onze eigen taal. Niet die van een gastcultuur, want zij die hier geboren zijn. En nogsteeds geen woord Nederlands spreken, vind ik nogsteeds gast.
nou dat vind ik best een beetje ver gaan idd... 2 talige posters alá, (ze zijn er, gaan niet meer weg dus moeten mee kunnen doen aan volksvertegenwoordigers kiezen) maar wonen daar geen nederlanders dan?
ik ben gerust niet de enige nederlander die geen turks spreekt en er ook niet over peinst dat te gaan leren...

:vaag:
Uitspraak van Stanley op maandag 15 februari 2010 om 14:51:
De posters zijn opvallend omdat de inmiddels afgetreden PvdA-minister Vogelaar in 2008 de campagne Het Begint met taal lanceerde.

Ja maar die campagne willen ze natuurlijk best even op pauze zetten om stemmen te winnen...Zwak van de PvdA. Ga dan met die Turken praten in plaats van deze posters.
 
Werkzaam bij Partyflock
Het verbaast mij eigenlijk helemaal niet
laatste aanpassing
 
de tering
dit slaat tog nergens op!!

Party voor de Allochtonen :rot:
NLse verkiezingen en dan posters in het turks ..typisch pvdallochtonen

en nu zeker weer voor je kijken ,doorlopen ,is niet gebeurt ,niets aan de hand..
Uitspraak van GEUX op maandag 15 februari 2010 om 15:18:
dit slaat tog nergens op!!

Op zich zie ik er wel het nut van in...Maar het is nogal flauw als je zelf een taal campagne begint. Ze kunnen beter naar zo'n theehuis gaan, eventueel met die Turkse vent zelf, kunnen ze lekker Turks babbelen en dan NEDERLANDSE posters achter laten.
Uitspraak van actief op maandag 15 februari 2010 om 14:57:
Het verbaast mij eigenlijk helemaal niet
Wat is het probleem? Als de meerderheid van Rotterdam het maar kan lezen :lol:
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Maurice de Hond, graag een update over het aantal zetels van de PvdA. :D
Uitspraak van GEUX op maandag 15 februari 2010 om 15:18:
Partij voor de Allochtonen
 
Uitspraak van Stanley op maandag 15 februari 2010 om 14:51:
Goed bezig
 
Omg:S

Ja, ze weten wel hoe ze zieltjes moeten winnen bij de
Uitspraak van gekkehuus30 op maandag 15 februari 2010 om 15:40:
pvdallochtonen

:/
..
laatste aanpassing
Verbazing? Nou nee, niet echt eigenlijk.
partij voor de finnen was het toch :') ?
Tja... de nieuwe taal straks in de Enclave Randstad
 
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 15 februari 2010 om 16:01:
Wat is het probleem? Als de meerderheid van Rotterdam het maar kan lezen

:roflol:
fucking niet normaal!
 
dat er buitenlanders mogen in een party voor nederland:S
waar gaat het heen met nederland :/
nog even, en dan zijn wij de buitenlanders :Rot: wilders heeft misschien soms iets te extreme dingen, maar liever dat hij het meer voor het zeggen krijgt :jaja:
partyflock is al een voorbeedl van dan zijn wij de buitenlanders.
Je moet al finnen zeggen of nooren anders heb je punten
Uitspraak van verre neef op maandag 15 februari 2010 om 16:21:
Verbazing?

ja! als dit niet tegenstrijdig is met het beleid van de regering om intergratie te bevorderen, dan weet ik het ook niet meer!!!!
ze moeten wat om zieltjes te winnen, maar dit slaat echt als een tang op een varken!
Uitspraak van Jaapieee op maandag 15 februari 2010 om 16:47:
e moet al finnen zeggen of nooren anders heb je punten

:lol:
 
ach ja we leven tenslotte toch in Nederkye
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 15 februari 2010 om 15:41:
Op zich zie ik er wel het nut van in...Maar het is nogal flauw als je zelf een taal campagne begint. Ze kunnen beter naar zo'n theehuis gaan, eventueel met die Turkse vent zelf, kunnen ze lekker Turks babbelen en dan NEDERLANDSE posters achter laten.

:yes:
Dit kan ECHT niet! Dat de PvdA dit überhaupt toelaat! Echt slecht... we leven hier in Nederland dus dien je gewoon Nederlands te praten en in het Nederlands reclame te maken. En zo zie je maar wat voor achterlijke kut regering wij hebben, eerst zeggen dat de Nederlandse taal van groot belang is en vervolgens toch maar alles naar het Turks te vertalen omdat die geiten het anders niet snappen!?

Serieus, dit hele land wordt langzaam overgenomen, het begon met moskeeën, toen oeleboele zenders op tv (Op Nederland 1 nota bene), toen een f*cking Turk of wat is het als burgemeester van Rotterdam En nu dit...

NEDERLAND WORDT WAKKER!
De een spuit opruiende taal en probeert in te spelen op de onderbuikgevoelens, de ander probeert mensen te bereiken via hun moerstaal.

All's fair in love and war. And politics.
Uitspraak van Stanley op maandag 15 februari 2010 om 14:51:
Goed bezig

Ik heb in Rotterdam-Zuid gewoont (Bloemhof) en daar hingen ook verkiezingsposters van de PvdA waar geen woord Nederlands op stond.

Dus eigenlijk is het gewoon oud nieuws.
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 februari 2010 om 16:44:
dat er buitenlanders mogen in een party voor nederland

Als je het daar niet mee eens bent moet je een wetswijziging aanvragen. Want dat staat gewoon in de Kieswet, artikel B3. Iedereen die meer dan 5 jaar in Nederland woont, legaal is en een verblijfsvergunning heeft mag zich kandidaat stellen. Het is geen toerist als je dat soms denkt...




Uitspraak van SJEEP op maandag 15 februari 2010 om 16:45:
nog even, en dan zijn wij de buitenlanders

Overdrijven is ook een vak. Wat is 'wij' trouwens? Paar duizend jaar geleden woonde er niemand in de modderpoel die Nederland heet. Dan zijn we allemaal buitenlander.


Uitspraak van techno in my mind :bounce: op maandag 15 februari 2010 om 17:30:
die geiten

Waarom zou er toch zo slecht geintegreerd worden? En als ie volgende week een klap krijgt van een Turk is het weer: die buitenlanders moeten er uit want ze hebben geen RESPECT. :frusty:
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op maandag 15 februari 2010 om 17:30:
toen een f*cking Turk of wat is het als burgemeester van Rotterdam

Wat natuurlijk meteen alles zegt over zijn capaciteiten. Hij is een Nederlander trouwens, geen 'fucking Turk'.
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 15 februari 2010 om 17:55:
Overdrijven is ook een vak. Wat is 'wij' trouwens? Paar duizend jaar geleden woonde er niemand in de modderpoel die Nederland heet. Dan zijn we allemaal buitenlander.

:gaap: mensen die hier geboren zijn, kijk eens naar kerst, er mocht eerst op een school geen kerstboom komen, nee stel voor dat je een moslim voor de kop stoot :rot:

ik heb echt helemaal geen problemen met buitenlanders in nederland, maar het kan niet zo zijn dat wij ons moeten aanpassen aan mensen die hier komen wonen?
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 15 februari 2010 om 17:55:
Waarom zou er toch zo slecht geintegreerd worden? En als ie volgende week een klap krijgt van een Turk is het weer: die buitenlanders moeten er uit want ze hebben geen RESPECT. :frusty:

over overdrijven gesproken :lol:

bierbaas gert moet je niet eens serieus op in gaan :lol: als hij het verschil niet weet tussen een Turk of een Marokkaan :lol:
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 15 februari 2010 om 17:55:
Wat is 'wij' trouwens?

De samenleving van Nederland zoals deze samengesteld zou zijn zonder invloedrijke 'vervuiling' in de vorm van grote getale buitenstaanders met afwijkende normen en waarden.
laatste aanpassing
 
gatverdamme
 
Ach ja... als je hier wat van zegt, ben je toch meteen weer een racist... bla bla.
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 15 februari 2010 om 17:55:
Overdrijven is ook een vak. Wat is 'wij' trouwens? Paar duizend jaar geleden woonde er niemand in de modderpoel die Nederland heet. Dan zijn we allemaal buitenlander.

zo lust ik er nog wel een paar vriend, en die modderpoel is wel verworden tot één van de modernste en rijkste staat vd wereld vrind waar menig ''buitenlander maal al te graag komt aankloppen voor geld, vreten en weet ik veel voor alle sociale potjes die er beschikbaar zijn. Dus ik zeg; die mensen moet zich maar eens achter de oren krabben en realiseren dat ze in een land wonen waar relatief weinig zorgen zijn.
Uitspraak van Gelache woar op maandag 15 februari 2010 om 18:42:
Dus ik zeg; die mensen moet zich maar eens achter de oren krabben en realiseren dat ze in een land wonen waar relatief weinig zorgen zijn.

dat sws, maar dat zou iedere inwoner van nederland moeten beseffen
kaphut maken
 
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 15 februari 2010 om 17:55:
Het is geen toerist als je dat soms denkt...

nee maar het is nederland, geen turkije, dus in partijen en in de overheid alleen nederlanders, geen medelanders.
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 15 februari 2010 om 17:55:
Hij is een Nederlander trouwens

medelander;)
:lol:
Typisch PvdA weer (N)