Partyflock
 
Forumonderwerp · 1038856
→ als beheerder
Sommigen hadden het al gemerkt, er is een beleidswijziging, ditmaal betrekking op Ebay en/of Marktplaats.

Topics met (alleen) een verwijzing naar een van deze (of andere) veilingsites worden ook als spam gezien. De enige reden is om meer exposure te krijgen en zo eventueel een betere prijs te krijgen.

Als je hier wat verkoopt (volgens het beleid) is dat prima maar Partyflock mag niet gebruikt worden om meer bekendheid te geven aan je spullen. Dit zal bestraft worden als spam.

Topics op partyflock met verwijzingen naar ebay of marktplaats-veilingen worden ook als spam gezien.

http://vip.partyflock.nl/policy/forum

Edit 21-12
Na flink overleg hebben we besloten om alleen als spam te bestraffen als er slechts een verwijzing naar een andere veilingsite gegeven wordt. Als er ook biedingen via Partyflock gedaan kunnen worden en er hier voldoende info word gegeven is dit ok.
Onze excuses voor de overlast en bedankt voor jullie meningen geduld. [/b]
laatste aanpassing
 
Triest.

Je wil toch wat je verkoopt op zoveel mogelijk sites zetten om het te verkopen?

Dus als t op Marktplaats staat of Ebay, mag je het via PF niet verkopen?
Tuurlijk wel, alleen niet linken naar je Marktplaats advertentie.
 
Uitspraak van Rob. op donderdag 27 november 2008 om 16:36:
Tuurlijk wel, alleen niet linken naar je Marktplaats advertentie.

Oww, ok..

Jammer voor die paupers die te lui zijn om hun foto's te plaatsen
 
Artiest Chris tc
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 16:35:
Dus als t op Marktplaats staat of Ebay, mag je het via PF niet verkopen?

Uitspraak van Rob. op donderdag 27 november 2008 om 16:36:
Tuurlijk wel, alleen niet linken naar je Marktplaats advertentie.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 16:38:
Uitspraak van ToyKuh (F) op donderdag 27 november 2008 om 16:35:
Dus als t op Marktplaats staat of Ebay, mag je het via PF niet verkopen?


Uitspraak van Rob :) op donderdag 27 november 2008 om 16:36:
Tuurlijk wel, alleen niet linken naar je Marktplaats advertentie.

Ja, 1 keer is genoeg :P
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 16:39:
Ja, 1 keer is genoeg :P

je bent te snel :p
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 16:35:
Dus als t op Marktplaats staat of Ebay, mag je het via PF niet verkopen?

Uitspraak van Rob. op donderdag 27 november 2008 om 16:36:
Tuurlijk wel, alleen niet linken naar je Marktplaats advertentie.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 16:39:
Ja, 1 keer is genoeg
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 16:42:
je bent te snel

Heb k anders nooit.
Uitspraak van FR op donderdag 27 november 2008 om 16:43:
Uitspraak van ToyKuh (F) op donderdag 27 november 2008 om 16:35:
Dus als t op Marktplaats staat of Ebay, mag je het via PF niet verkopen?


Uitspraak van Rob :) op donderdag 27 november 2008 om 16:36:
Tuurlijk wel, alleen niet linken naar je Marktplaats advertentie.


Uitspraak van ToyKuh (F) op donderdag 27 november 2008 om 16:39:
Ja, 1 keer is genoeg

Grrr.
Ik vind dat foto's ook verplicht moeten worden als je bijv iets wilt verkopen als een scooter of telefoon. En dan geen foto's van het internet geplukt.
 
ok
Beetje onzin of niet?

Of is dit ons Nederland ;(

Met normen en waarden!!

Vrijheid ontnemen is mens onwaardig ;)
 
Uitspraak van Reporter op donderdag 27 november 2008 om 17:16:
Beetje onzin of niet?

Of is dit ons Nederland ;(

Met normen en waarden!!

Vrijheid ontnemen is mens onwaardig ;)

:respek:
Kinderachtig beleid weer (n)
Waarom heet het anders een "Markt"forum?
laatste aanpassing
Uitspraak van Harry Muff op donderdag 27 november 2008 om 17:52:
Kinderachtig beleid weer (n)
Waarom heet het anders een "Markt"forum?

Ik vind het zo heerlijk dubbel.

In het actueel sub-forum, is men nu verplicht om een kloppende url neer te zetten bij nieuwsberichten, en hier mag geen url naar een andere (verkoop)site plaatsen.

Dus de regel;
Uitspraak van Fairytale op donderdag 27 november 2008 om 16:33:
als spam gezien

Mwah, min of meer, maar niet geheel, anders alle linken verbieden, maar dat gaat niet.

Er is btw ook een gratis en te ruil optie bij veilingsites, maarja.. ;)

Uitspraak van Fairytale op donderdag 27 november 2008 om 16:33:
Sommigen hadden het al gemerkt, er is een beleidswijziging, ditmaal betrekking op Ebay en/of Marktplaats.

Nou, iedereen naar speurders toe. :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van Funtje (F) op donderdag 27 november 2008 om 18:05:
Nou, iedereen naar speurders toe.

:respect:
ja verdomme, topic werd verwijderd :no:

Uitspraak van jasper op donderdag 27 november 2008 om 19:18:
Nou, iedereen naar speurders toe.

hehe
 
Uitspraak van Harry Muff op donderdag 27 november 2008 om 17:52:
Kinderachtig beleid weer

Er klopt sowieso helemaal geen reet van het beleid op PF. Om maar enkele punten te noemen.

1. Marktplaats en eBay mag dus niet meer? Andere sites dus wel in principe?

2.
Als je hier wat verkoopt (volgens het beleid) is dat prima maar Partyflock mag niet gebruikt worden om meer bekendheid te geven aan je spullen. Dit zal bestraft worden als spam.

Volgens mij zijn er hier een hoop verkopers, die dingen verkopen die ze zelf niet op de markt gebracht hebben. Dus met andere woorden; zoveel spam op dit punt heb ik door de jaren heen hier op PF niet gezien.

3.
Topics op partyflock met verwijzingen naar ebay of marktplaats-veilingen worden ook als spam gezien.

"Nu kopen" op ebay wordt ook als een veiling gezien. Dus in principe zou PF beter het markforum direct maar kunnen sluiten aangezien daarin ook soms vaste prijzen genoemd worden.

Het enige wat ik terugvind in het beleid is

Handel uit commercieel oogpunt is op het Partyflock-forum niet toegestaan. Dus geen partijverkoop of verkoop voor bedrijven.

Dus in principe zou iedereen zijn / haar waar aan mogen bieden, tenzij men er alleen pure winst op maakt. Handel uit commercieel oogpunt houdt in dat je winst maakt. Hoe kan PF oordelen of iemand wel of geen winst maakt op zijn / haar aangeboden waar?

Zo kan ik een heel mooi voorbeeld noemen; mijn platenverkoop. Ik heb zo'n 5000 platen die hier staan die de deur uit mogen. Daarvan is een groot gedeelte mijn eigen collectie, waar ik op een groot gedeelte totaal geen cent winst maak of waar ik quitte op draai. Ook zitten er platen tussen van vrienden, die geen tijd meer hebben om het te verkopen. Die verkoop ik voor ze. Zij maken overigens daarop alleen maar verlies (helaas).

En dan heb ik de platen waar ik wel winst op maak. Nu kan ik begrijpen, dat dat laatste wel in strijd is met het beleid. Het eerste echter niet. Daarbij kan PF hoog en laag springen, maar iets met verlies verkopen of quitte spelen is niet handelen uit commercieel oogpunt. Mocht de crew van PF anders beweren, dan kan ik haar aanraden om zich eens meer te verdiepen in handelen.

Om alles samen te vatten; het schort hier ontzettend aan wat wel en niet mag. Dan ben je zo'n grote en drukbezochte site, maar bezit je niet over de mensen die verstand van zaken hebben en een mooi stukje beleid kunnen opstellen. Er zijn nu gewoon veel te veel onduidelijkheden. Ga daar eerst eens mee aan de slag voordat de crew compleet nutteloze topics als deze plaatst.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 november 2008 om 00:12:
Om alles samen te vatten; het schort hier ontzettend aan wat wel en niet mag. Dan ben je zo'n grote en drukbezochte site, maar bezit je niet over de mensen die verstand van zaken hebben en een mooi stukje beleid kunnen opstellen. Er zijn nu gewoon veel te veel onduidelijkheden. Ga daar eerst eens mee aan de slag voordat de crew compleet nutteloze topics als deze plaatst.

:respect: amen!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 november 2008 om 00:12:
Om alles samen te vatten; het schort hier ontzettend aan wat wel en niet mag. Dan ben je zo'n grote en drukbezochte site, maar bezit je niet over de mensen die verstand van zaken hebben en een mooi stukje beleid kunnen opstellen. Er zijn nu gewoon veel te veel onduidelijkheden. Ga daar eerst eens mee aan de slag voordat de crew compleet nutteloze topics als deze plaatst.

Uitspraak van jasper op vrijdag 28 november 2008 om 08:04:
amen!!