Phase 04 - Fear The Future

door , inactief, gepubliceerd op , waardering: 82/100
Phase 04 - Fear The Future
31 december 2008
8 november jongstleden vond Phase 04 plaats bij onze zuiderburen, een compilatie kon niet uitblijven. Vicious D & Larsson en de wat bekendere Dr. Rude kregen de eer om de cd’s aan elkaar te draaien.

CD1 - Mixed by Vicious D & Larsson geschreven door: inactief

Vicious D & Larsson. Wie? Ja, in Nederland hebben deze twee heren (nog) niet de naamsbekendheid die ze bij onze zuiderburen inmiddels wel verworven hebben. Meer zelfs, de twee mannen zijn veruit de bekendste hardstyledj’s van België. Flink gehyped door Bass Events hebben ze al op elk noemenswaardig event in la Belgique hun kunsten mogen vertonen, wat ze nu dus ook op de compilatie van Phase 04 mogen doen.

Hoewel ik toch de nodige verwachtingen had voor ik de cd ging luisteren (ik had het Belgische duo een paar keer live aan het werk gezien en toen wisten ze me aangenaam te verrassen) werd ik de eerste minuten van de cd toch een beetje teleurgesteld. Met ‘The scene’ van Luna & Dutch Master wordt er nog sterk geopend, maar daarna wordt het - naar mijn insziens - iets minder. ‘Just a freak’ en vooral het wel erg cheesy ‘Atmosphere’ van Nagoom halen het niveau dat de eerste plaat gezet heeft wat naar beneden. Frontliner stelt met zijn uitmuntende ‘Muzyk’ echter orde op zaken. Wat volgt is voor de rest een prima cd die echter nergens uitblinkt, zowel in de tracklist als in het mixwerk. Het zit gewoon goed in elkaar, niet meer en ook niet minder. Er komen genoeg lekkere platen langs (het heerlijke ‘Revenge’ van Wildstylez en Dozers ‘Legacy’ om er maar een paar te noemen) maar het wordt nergens echt opzienbarend. Dat deze cd voornamelijk voor de Belgische markt bedoeld is zal hier ook mee te maken hebben.

We komen op deze cd dus voornamelijk tracks tegen die al wat ouder zijn en we daardoor al vaker hebben gehoord op feesten en compilatie-cd's. Dit hoeft niet echt een nadeel te zijn, maar gezien de grote concurrentie komt deze cd er toch wat minder uit. De heren leveren een aardige cd af. Daar is het ook alles mee gezegd foutloze overgangen die evenwel nergens echt opvallen, en dat kan ook over de tracklist worden gezegd. Ze kiezen voor de vertrouwde, al bekendere hardstyletracks, wat voor de Belgische hardstyleliefhebbers een prima reden is om deze cd aan te schaffen. Wij - verwende Nederlanders dat we zijn - kiezen beter voor een andere cd.

CD2 - Mixed by Dr. Rude geschreven door: Rico [Niet Verhoeven].

Dr. Rude staat al jaren bekend om zijn veelzijdigheid en dat bewijst hij met deze mix maar weer eens. Deze cd opent met DJ Promo en zijn “Up Yours”. Betere opening kan ik me niet voorstellen en dit wordt gevolgd door een klassieker genaamd “98 to the piano” van Forze DJ Team. Geniaal tot nu toe en we zijn nog maar net onderweg. Dat Dr. Rude een floorfiller is als hij achter de decks staat was al duidelijk maar de tracklist kent veel verassingen waaronder DJ Outblast met “Masters Symphony”. Normaal niet mijn ding, maar in de geheime remix/fix van…., ja, dat moeten we in het midden laten, is dit zeker een meesterlijk stukje.

Zoals al eerder aangegeven is dit een veelzijdige mix, want we komen nu uit bij het hedendaagse gedeelte van de cd. Onder andere DJ Neophyte & Tha Playah met “Still Nr. 1” en Art of Fighters & Endymion met hun “Let’s get it on” komen langs, welke tegenwoordig alle zalen laten schudden. Tot nu toe heb ik nog geen fout kunnen bespeuren in het strakke mixwerk, die door het getik af en toe in de tracks verraadt dat het echt ‘handmade’ is. Na een aantal nummers vliegen we weer naar de jaren negentig met DJ Isaac en “Bass & Sound”. Wat een giga klassieker en heerlijk over gemixt met “Offensive Trillah” van Paul Elstak. Vooral laatst genoemde doet het goed. Recept: Neem drie oude vergane nummers, plak ze in een mash-up aan elkaar met een vernieuwde kick erop en je hebt een nieuwe hit. Geniaal bedacht dit en respect voor deze man.

Het einde nadert van deze cd en dat is balen, want er wordt nog even goed door geknald met “Nosferatu & Ophidian - Psychiatric Ass” en “Angerfist - Gas Met Die Zooi (Tha Playah Remix)”. Dit is dan ook gelijk het grootste minpunt van de cd. Hij stopt en laat je achter met een gevoel dat je naar een feest wilt en totaal los wilt gaan. Helaas zit ik achter de computer en mezelf te verknijpen tot zaterdag. Mijn advies: Alleen luisteren als je richting een feest wilt in de auto of iets anders ben je niet te houden.

Outro

Zoals je kan zien zijn de meningen verdeelt over deze cd. Bij de eerste cd hebben we de nodige twijfels door de oude track en geheel dat niet echt boeit. Daarentegen staat de tweede cd wel als een huis, ondanks hetzelfde principe als de eerste cd. In zijn geheel scoort deze toch absoluut een ruime voldoende.

Score: 82/100

CD1 - Mixed by Vicious D & Larsson
  1. Luna & Dutch Master - The Scene
  2. Ivan Carsten - Amazing Combination
  3. D'Stylerz - Just A Freak
  4. Nagoom - Atmosphere
  5. Frontliner - Muzyk
  6. Hyperdrive - The Punishment
  7. D-Block & S-Te-Fan ft MC Villain - Kingdom
  8. The KGB's - Yerba Diabolika (TBY Mix)
  9. DJ Gius - Nerve
  10. Project One - The Art Of Creation
  11. Wildstylez - Revenge
  12. Coone - Words Of Tee Gang (D-Block & S-Te-Fan Remix)
  13. Dozer - The Legacy
  14. Project One - The Story Unfolds
  15. Tatanka - Borderline (Parto Mix)
  16. Tuneboy - Money Talks, Bullshit Walks (Zatox Remix)
  17. Balistic & Zero Vision - Upgrade The Noize
  18. Max Enforcer - Loudness (Hardstyle Masterz Remix)
  19. Donkey Rollers - Voice Of Conscience
CD2 - Mixed by Dr. Rude
  1. Promo - Up Yours
  2. Forze DJ Team - 98 To The Piano
  3. Promo - Hurricane Brain
  4. Rotterdam Terror Corps - Raveworld
  5. Tha Playah - Mastah Of Shock
  6. Buzzfuzz & The Prophet - Go Get Ill
  7. Stunned Guys - Atmosfera
  8. Neophyte - Braincracking
  9. Outblast - Masters Symphony
  10. Art Of Fighters - Earthquake
  11. Neophyte & Tha Playah - Still Nr 1
  12. Art Of Fighters vs Endymion - Let's Get It On
  13. Mad Dog - Nasty
  14. Evil Activities - No Place To Hide
  15. Stunned Guys & Art Of Fighters - Eternal
  16. Masters Of Ceremony - Dirt
  17. DJ Isaac - Bass & Sound
  18. DJ Paul - Offensive Thriller
  19. Evil Activities - Quiet Dedication (Neophyte & Tha Playah Remix)
  20. The Stunned Guys - Hymn (Amnesys Remix)
  21. Nosferatu & Ophidian - Psychiatric Ass
  22. Angerfist - Gas Met Die Zooi (Tha Playah Remix)

13 opmerkingen

vind em niet bijzonder :) die hardcore cd is nog leuk :jaja: maar hardstyle is nix bijzonders (Y)

cd 1 is inderdaad oud materiaal cd 2 kan er mee door!!

al met al vrij matige cd hiervoor ren je echt niet naar de winkels (laat staan dat je hem download)!!
CD 2 van Dr Rude draai ik al een hele tijd grijs in de auto op weg naar een feest.
Als je deze mix op een feest hoort,dan weet ik zeker dat het enorm losgaat.

Dat deze cd voornamelijk voor de Belgische markt bedoeld is zal hier ook mee te maken hebben.

Dat gevoel had ik ook en het lijkt me logisch dat de cd zich meer op de Belgische markt richt.

@ Ricardo : Top (Y)!

16. Masters Of Ceremony - Dirt :P!

Eerste cd heb ik niet geluisterd, de tweede wel en die vond ik erg lekker (Y)

Ok het zijn misschien de bekende plaatjes, maar laten we niet vergeten dat deze cd in de eerste instantie voor Belgie bedoeld is, waar sommige tracks minder bekend zijn dan hier. De ene klapper na de andere volgt, strak en snel gemixt zoals alleen Dr. Rude dat kan. Fijne mix (Y)
1ste cd vind ik geen moer aan. cd 2 draai ik constant:D lekker mixje van dr. rude (Y)

Dr. rude:respect:
Vette CD schatt (L)