Partyflock
 
­ United Kingdom

Q-BASE 2015 Mission Briefing

published by , on
Q-BASE 2015 Mission Briefing
12 May 2015
PartyQ-BASE · Lock 'n Load
DateSaturday 12 September 2015
LocationAirport Weeze Site
De onbetwiste eindbaas van de harder styles festivals staat strak bovenaan de bucket list van iedere raver. En niet zonder reden. De ware die-hards zullen het bevestigen: dit is de ultieme underground ervaring. Op 12 september haalt Q-BASE op Airport Weeze het zwaarste geschut uit de kast. Lock 'n' Load!

De kaartverkoop start op 16 mei om 13:00 CEST.



De ultieme festivallocatie
Een essentieel onderdeel van Q-BASE is de locatie: een verlaten luchtmachtsbasis. Rauw afsneden constructies vormen een verlengstuk van de snoeiharde sounds die de boventoon voeren. Terwijl je langzaam van het licht naar de duisternis gezogen wordt, kun je jezelf hier compleet verliezen. Geen geluidsrestricties, dus zet je schrap voor de volle lading.

14 uur raven & extra lange dj sets
Gedurende het 14-urige festival marathon drijven ze je tot het uiterste. Iedere area vertegenwoordigt een compleet andere laag van het muzikale spectrum. Dit is waar het avontuur zich bevindt. Laat je verrassen door DJ's die langere sets draaien en dieper in hun catalogus duiken.

De area's
Q-BASE onderstreept de diversiteit binnen de harder styles. Je kunt helemaal losgaan op de grote area's, maar ook het nieuwe stijlen ontdekken. Stap in de legendarische Hangar of waag je in één van De Bunkers; het is volledig aan jou.

Open Air – Hardstyle
The Hangar – Raw hardstyle
Warehouse - Hardcore
Dirty Workz - Hardstyle
PRSPCT - Drum 'n bass and hardcore
Paradox - Millennium Hardcore
Theracords - Extra raw
Ruthless Invites - Freestyle
Back in Time - Early hardstyle ('05-'10)
Noisekick's Terrordrang - Terror
Panic Room - Techno
The Qonfederation - Industrial raw

Kaartverkoop en travel opties
Agenda's in de aanslag! De kaartverkoop voor Q-BASE start op 16 mei om 13:00 CEST, exclusief op . Je kunt daarbij ook direct je parkeerkaart bestellen.

Wil je direct tot actie overgaan? Dan is één van de Q-BASE Travel weekend packages wellicht een oplossing voor jou. Hier zit een ticket bij inbegrepen. De perfecte manier om je missie nauwkeurig te benaderen en te evalueren. Check hier de informatie.

Ben je van plan om per bus naar Q-BASE te reizen? De volgende partners nemen je graag mee.

Nederland – Event Travel, Party-vervoer
Duitsland – Bass Tours, Feierreisen, HardTours
Frankrijk – Trip & Teuf, Akkros
Denemarken – Hardstylers
Zweden – Hardstylers, Coretours

66 comments

Dit blijft toch altijd 1 van de vetste festivals!
Wtf is Industrial Raw nu weer? En kan er geen ruimte gemaakt worden voor iets anders dan hardstyle?
Quote of HKE-Jeroen on Tuesday 12 May 2015 at 12:25:
Wtf is Industrial Raw nu weer? En kan er geen ruimte gemaakt worden voor iets anders dan hardstyle?


Die Hardstyle-hype mag van mij ook wel ophouden.
Waarom geen Early Hardcore Area?
Beter doen ze die Back in Time stage in een grotere bunker/tent, was vorig jaar zo propvol!
Quote of HKE-Jeroen on Tuesday 12 May 2015 at 12:25:
En kan er geen ruimte gemaakt worden voor iets anders dan hardstyle?


dat dus! kuthardstyle :kots:
Ga dan naar een hardcore feest als je zo graag Hardcore wilt...simpel zat toch?
Quote of BASS*ADDICTED on Tuesday 12 May 2015 at 13:00:
Beter doen ze die Back in Time stage in een grotere bunker/tent, was vorig jaar zo propvol!


Ze hadden beter allen de early hs vanaf 2001 moeten pakken tot 2009
De onbetwiste eindbaas van de harder styles festivals staat strak bovenaan de bucket list van iedere raver. En niet zonder reden. De ware die-hards zullen het bevestigen: dit is de ultieme underground ervaring.


Een festival met minstens 30.000 mensen en een ticketprijs van meer dan 50 euro een 'underground ervaring' noemen. :')

Ik snap niet waarom er nu 6 (!) hardstyle podia zijn en geen early hardcore meer, lijkt me lichtelijke overkill. En schiet alsjeblieft degene af die 'Industrial Raw' bedacht heeft...

Quote of GabberPinda4Life on Tuesday 12 May 2015 at 13:42:
Ze hadden beter allen de early hs vanaf 2001 moeten pakken tot 2009


Early hardstyle van 2009? Dat bestaat niet. 2005 tot 2010 mag je eigenlijk al bijna geen early meer noemen..
last change
Quote of BASS*ADDICTED on Tuesday 12 May 2015 at 13:00:
Beter doen ze die Back in Time stage in een grotere bunker/tent, was vorig jaar zo propvol!


Inderdaad, was echt drama!
NOISEKICK'S TERRORDRANG!!
Super vet!!! Eindelijk eens wat fatsoenlijke terror op Q-base :bounce:
 
6 Hardstyle stages en dan ook nog eens een nieuw iets wat "industrial hardstyle" genoemd gaat worden. :')

Rot op :lol:

Q-Base was leuk toen er 2 labels de avond met artiesten volpropte en muzikaal de avond beter maakte naarmate het later werd.. Nu is het gewoon een zelfde soort feest waar feesten/organisaties een stage hosten..
Quote of HKE-Jeroen on Tuesday 12 May 2015 at 12:25:
Wtf is Industrial Raw nu weer? En kan er geen ruimte gemaakt worden voor iets anders dan hardstyle?


Quote of Nordien Maduro on Tuesday 12 May 2015 at 12:44:
Die Hardstyle-hype mag van mij ook wel ophouden.


Quote of Sten1990 on Tuesday 12 May 2015 at 15:09:
En schiet alsjeblieft degene af die 'Industrial Raw


Quote of removed on Tuesday 12 May 2015 at 16:20:
"industrial hardstyle"


Waarom wordt er al meteen vanuit gegaan dat dit om hardstyle gaat? Mijn gedachte ging meteen uit naar hardcore?
Of heeft dit ergens gestaan?
Industrial raw :') ... Het wordt steeds zieliger ..
Quote of ArtStyle on Tuesday 12 May 2015 at 16:31:
Of heeft dit ergens gestaan?


Ja. Dit concept is vorig jaar ingeleverd bij de DyoA contest en gaat nu blijkbaar in de praktijk gebracht worden.

http://q-dance.com/apps/dyoa/the-qonfederation.pdf
Quote of MarviinxNL on Tuesday 12 May 2015 at 13:15:
Ga dan naar een hardcore feest als je zo graag Hardcore wilt...simpel zat toch?


Lees eerst voordat je met een domme reactie komt.
Denk dat early hardstyle tot 12 uur is in een bunker en daarna dat dirty workz gebeuren
 
Quote of ArtStyle on Tuesday 12 May 2015 at 16:31:
Waarom wordt er al meteen vanuit gegaan dat dit om hardstyle gaat? Mijn gedachte ging meteen uit naar hardcore?
Of heeft dit ergens gestaan?


https://www.facebook.com/events/600645370078626/

Een Facebook event voor hun bunkertje op Q-Base.
Ach zolang er een hardcore area is vind ik het best. Beetje druk liggen maken over hoeveel hardstyle area's er wel niet zijn kom op:lol::rot:
Quote of Tha Clown on Tuesday 12 May 2015 at 16:38:
Industrial raw :') ... Het wordt steeds zieliger ..


Ik begrijp het wel, maar dit is bijna hetzelfde als Theracords of Spoontech.


Quote of GabberPinda4Life on Tuesday 12 May 2015 at 18:08:
Ach zolang er een hardcore area is vind ik het best. Beetje druk liggen maken over hoeveel hardstyle area's er wel niet zijn kom op


Genres worden gewoon vergeten. Early hc, industrial hc, schranz..
Dan kan er echt wel een hs bunkertje veranderen in iets anders. Dat DWX maar van zijn beginjaren muziek laat horen ipv hs 8)
Quote of Judas :[ on Tuesday 12 May 2015 at 18:36:
Genres worden gewoon vergeten. Early hc, industrial hc, schranz.


Ik krijg een slappe plassert van qbase zo.
Op naar de eerste editie die overdag is en een weekend lang :dood:
Quote of Freakz on Tuesday 12 May 2015 at 19:17:
Op naar de eerste editie die overdag is en een weekend lang :dood:


Laten we dat maar niet doen...
Q-Base moeten ze zo laten
Quote of Hard-Harder on Tuesday 12 May 2015 at 16:08:
NOISEKICK'S TERRORDRANG!!
Super vet!!! Eindelijk eens wat fatsoenlijke terror op Q-base :bounce:


Er is 1 iemand blij met een bunker :lol:
Quote of Faniac on Tuesday 12 May 2015 at 13:19:
De Early Hardcore wordt gewoon helemaal weggelaten :nocheer:


early hardcore is voor mij hetzelfde als millennium hoor. Zeg maar de hardcore van rond 2000 tot 2007

Early rave. Dus de jaren '90 gabber ontbreekt wel, maar dIe plaatjes zullen bij de freestyle area vanzelf voorbijkomen de laatste uurtjes
 
Back in time aub iets groter dit jaar. was aardig proppen;d
Industrial en ultra raw?... ben benieuwd
Quote of toerist on Tuesday 12 May 2015 at 22:40:
early hardcore is voor mij hetzelfde als millennium hoor


Ga je mond eens heel gauw spoelen! :x :rot:
last change
Quote of Judas :[ on Tuesday 12 May 2015 at 18:36:
Genres worden gewoon vergeten. Early hc, industrial hc, schranz..
Dan kan er echt wel een hs bunkertje veranderen in iets anders. Dat DWX maar van zijn beginjaren muziek laat horen ipv hs


Klopt maar ze zullen wel een goeie reden hebben. Zie ook dat de Hangar nu volledig raw hardstyle is en de mainstage harstyle en een hardcore act als afsluiter. Zou Partyraiser wel mooi vinden op de main. Die had echt een super dikke set vorig jaar in de tih area gedraaid:respect:
 
Quote of HKE-Jeroen on Tuesday 12 May 2015 at 12:25:
Wtf is Industrial Raw nu weer? En kan er geen ruimte gemaakt worden voor iets anders dan hardstyle?


Industrial Raw :lol: is wel wazig. Zometeen krijg je nog Darkhardstyle CrossbreedStyle en Frenchhardstyle :lol:
Quote of Pascal_1974 on Wednesday 13 May 2015 at 09:38:
dat ventje heeft zich er goed ingeslijmd bij Q


Of niet haha! Da's wel the way to go daar bij Q geloof ik....
Quote of active on Wednesday 13 May 2015 at 10:43:
Of niet haha! Da's wel the way to go daar bij Q geloof ik....


tsja je moet iets als je zelf niks fatsoenlijks presteert
Industrial Raw :lol: Wat gaan we nog meer krijgen? Terrorstyle.
Toch wel jammer dat er geen Ghosttown area is zoals vorig jaar...... maar vermaak me toch wel :-)
 
Quote of Pascal_1974 on Wednesday 13 May 2015 at 11:00:
tsja je moet iets als je zelf niks fatsoenlijks presteert


Sta er echt van te kijken dat notabene Q hier zo in meegaat....

Wat hebben we nu allemaal?

- Hardstyle
- Euphoric Hardstyle
- Raw Hardstyle
- Extreme Raw Hardstyle
- Industrial Raw
- Early Hardstyle
Quote of active on Wednesday 13 May 2015 at 14:11:
- Hardstyle
- Euphoric Hardstyle


Dat is hetzelfde..
 
Quote of Spector45 on Wednesday 13 May 2015 at 14:16:
Dat is hetzelfde..


Ow sorry, zit er niet meer zo in....
Ben eigenlijk gestopt toen zo een beetje die splitsing kwam.
Toen nooit gedacht dat de muziek zo leeg zou gaan klinken :o
Quote of Faniac on Wednesday 13 May 2015 at 07:04:
Ga je mond eens heel gauw spoelen! :x :rot:


Early rave is jaren '90 en early hardcore zeg maar alles wat na de welbekende gabbertijd is uitgekomen. Dus vanaf medio '98. Alleen wordt die laatste tegenwoordig millennium genoemd. Maar goed. Geef het beestje maar een ander naampje. Het komt op hetzelfde neer.
Quote of toerist on Wednesday 13 May 2015 at 16:51:
Early hardcore is zeg maar alles wat na de welbekende gabbertijd is uitgekomen.



Dus een hardcore nummer uit 2006 is Early Hardcore?
Goh....Weer wat geleerd. :)
last change
Quote of Faniac on Wednesday 13 May 2015 at 07:04:
Ga je mond eens heel gauw spoelen! :x :rot:


voor mij is early rave de jaren '90 gabber. Millennium van medio '98 t/m 2000 en early hardcore van 2001 tot 2007. Alleen de laatste tijd is de trend toch een beetje dat (organisaties) alles vanaf 2000 als millennium bestempelen?!

Ach ja. Geef het beestje maar een naampje zoals jij dat het liefst wil hebben ;)
last change
Quote of toerist on Wednesday 13 May 2015 at 19:36:
early hardcore van 2001 tot 2007


Oke.....wat jij wil.
Quote of toerist on Wednesday 13 May 2015 at 19:36:
Millennium van medio '98 t/m 2000 en early hardcore van 2001 tot 2007


Juist. :vaag:
 
Early hardcore is 2008-2011
Quote of removed on Thursday 14 May 2015 at 00:03:
Early hardcore is 2008-2011


nog veel te leren pipo. millenium zegt het al, vanaf het millenium jaar ( 2000, nu is er tussen 2000 en 2002 een flinke dip geweest dus word het meestal vanaf 2002 gerekend tot ongeveer 2006/2007) early is van voor 2000
last change
 
Quote of stan_renkens on Thursday 14 May 2015 at 00:24:
nog veel te leren pipo. millenium zegt het al, vanaf het millenium jaar ( 2000, nu is er tussen 2000 en 2002 een flinke dip geweest dus word het meestal vanaf 2002 gerekend tot ongeveer 2008) early is van voor 2000


Ik durf hier 100 euro om te wedden dat het niet zo is.
pfff prima wat jij wil. ben ook nieuw in die scene. mag jij mij uitleggen hoe het dan wel zit. weet in ieder geval zeker dat je zwaar fout zit. maar ja iets aan nemen van iemand is toch moeilijk
Early is volgens mij idd tot ''99 - 00.
Daarna Millenium..
Quote of removed on Thursday 14 May 2015 at 00:03:
Early hardcore is 2008-2011


Nee joh........Dat is Happy Hardcore
Early Hardcore is 2012 - 2015

En Early Rave is alles in de jaren 80
last change
 
Quote of stan_renkens on Thursday 14 May 2015 at 00:32:
pfff prima wat jij wil. ben ook nieuw in die scene. mag jij mij uitleggen hoe het dan wel zit. weet in ieder geval zeker dat je zwaar fout zit. maar ja iets aan nemen van iemand is toch moeilijk


Luister nou er zijn maar weinig mensen met zoveel verstand van muziek als ik. Even voor de duidelijkheid,
Regel 1 : Ik heb altijd gelijk.
Regel 2 : Zo niet, zie regel 1!
Works for JP dance events
Artist {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Quote of removed on Tuesday 12 May 2015 at 16:20:
Q-Base was leuk toen er 2 labels de avond met artiesten volpropte en muzikaal de avond beter maakte naarmate het later werd.. Nu is het gewoon een zelfde soort feest waar feesten/organisaties een stage hosten.

De eerste editie was nog gaaf, met de landen/muziekstijlen. Daarna werd het eenheidsworst met alleen artiesten uit het eigen roster en zeer beperkte hoeveelheid muziekstijlen :/
last change
q base is leuk als je GVD van het terrein komt !! ipv 3 uur lang wachte tot je van de parking af komt !!!
Quote of removed on Thursday 14 May 2015 at 01:05:
Even voor de duidelijkheid,
Regel 1 : Ik heb geen gelijk. Mocht ik wel gelijk hebben zie regel 2.

Regel 2 : Ik heb geen gelijk. Mocht ik wel gelijk hebben zie regel 1.
Ik besef dat ik mijzelf belachelijk maak door hier nog een keer op door te gaan, maar (volgens mij) is dit hoe het zit:

Early Rave is muziek uit de periode dat er nog geen splitsing was tussen Mellow en Hardcore. Dit is dus zo’n beetje alles wat voor 1992 uitkwam.

Early Hardcore komt daarna. Dus de eerste echte hardcore platen, Dreamteam tijd, die evolueert naar Gabber tot 1998.

Hardcore evolueerde hierna naar een meer industriële, venijnigere underground sound die niet altijd paste bij de sound die ervoor kwam. Op feesten in die tijd werd onderscheid gemaakt tussen Early Hardcore (tot ’98) en Present Hardcore (na ’98). Die Present Hardcore wordt tegenwoordig ook wel Millennium genoemd.

Hierna is elektronische muziek zich meer in breedte gaan ontwikkelen en heb je splitsingen qua genre’s maar niet echt meer qua tijd. Industrial Hardcore, Mainstream Hardcore, Frenchcore, etc.

Nadeel van dit soort hokjes van te voren bedenken is dat DJ’s (en ook organisaties) uiteindelijk draaien waar het publiek op reageert. Dus als een plaat buiten het vooropgezette kader aanslaat bij het publiek, zullen ze daarop doorbouwen. Doe je dat niet, dan ben je je geld als DJ niet waard. Alleen krijg je daardoor soms festivals waar je in alle area’s dezelfde hitjes hoort.
last change
Het wordt minder en minder...
Ik kan het mis hebben maar ik dacht altijd dat "Early Rave" een andere benaming was voor "Early Hardcore".
last change
Artist Phaeton
Quote of toerist on Wednesday 13 May 2015 at 19:36:
voor mij is early rave de jaren '90 gabber. Millennium van medio '98 t/m 2000 en early hardcore van 2001 tot 2007. Alleen de laatste tijd is de trend toch een beetje dat (organisaties) alles vanaf 2000 als millennium bestempelen?!

Ach ja. Geef het beestje maar een naampje zoals jij dat het liefst wil hebben ;)


Millennium Hardcore is hardcore van 2000 tm 2010
Alles daar voor is early Hardcore/rave en daarvoor was het oldschool. Snap dat dan!
Quote of Sten1990 on Tuesday 12 May 2015 at 16:39:
Ja. Dit concept is vorig jaar ingeleverd bij de DyoA contest en gaat nu blijkbaar in de praktijk gebracht worden.

http://q-dance.com/apps/dyoa/the-qonfederation.pdf


Leek mij in eerste instantie een vette stage, had gehoopt op setjes van oa Wavolozer, Main Concern en de iets slomere, cleanere industrial zoals Fracture 4. Maar dat pdfje is wel zo ontzettend teleurstellend...
Quote of JVDL on Saturday 16 May 2015 at 08:48:
Millennium Hardcore is hardcore van 2000 tm 2010
Alles daar voor is early Hardcore/rave en daarvoor was het oldschool. Snap dat dan!


Voor mij horen bijvoorbeeld de Promo Files en de Newstyle-platen uit '98 en '99 ook bij Millennium. Omdat de muziek uit die tijd ná de gabber glorie-tijd was en vóór de sound ("mainstream hardcore") zoals die zich vanaf 20002001 heeft ontwikkeld.

Voorbeelden: Neophyte-I will have that power / Promo-vicious circle / The Viper- X-terminate / Razzle Dazzle Trax-Rattle Brain (Dj Isaac's Overdrive Rmx) :)
last change
 
Quote of Kekke kaas on Saturday 16 May 2015 at 10:21:
Leek mij in eerste instantie een vette stage, had gehoopt op setjes van oa Wavolozer, Main Concern en de iets slomere, cleanere industrial zoals Fracture 4. Maar dat pdfje is wel zo ontzettend teleurstellend...


Nog niet gezien haha, o mijn god....
Quote of toerist on Saturday 16 May 2015 at 12:10:
Voor mij horen bijvoorbeeld de Promo Files en de Newstyle-platen uit '98 en '99 ook bij Millennium. Omdat de muziek uit die tijd ná de gabber glorie-tijd was en vóór de sound ("mainstream hardcore") zoals die zich vanaf 20002001 heeft ontwikkeld.


Dat kun je inderdaad beter onder Millennium scharen.

Het nummer: 2 Old Gabbers On Dope - Big Brother Is Not Happy is in 2001 gemaakt maar dat klinkt als een "Early" nummer.

Dat nummer is voor mij ook meer "Early Hardcore" dan "Millennium Hardcore".
last change
Wat is er afgelopen jaren mis gegaan met Q-Base dan? :( ........ Hardcore half weg gecijferd? Beetje HEEL erg jammer :s
 
Works for Core Science
Artist {SHOWLIST artist 74352, 77596}
nu moet ik kiezen tussen prspct en Terrordrang moeiluuukkk ! :(
Artist {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Quote of toerist on Wednesday 13 May 2015 at 19:36:
Millennium van medio '98 t/m 2000 en early hardcore van 2001 tot 2007. Alleen de laatste tijd is de trend toch een beetje dat (organisaties) alles vanaf 2000 als millennium bestempelen?!


Millennium is Hardcore 2000 - 2006. Zo hebben we (Cyndium en wij) het altijd al neergezet. ;)
 
Balen dat de frenchcore bunker is vervangen..