Partyflock
 
Flockonderwerp · 99711
­ Nederland
Poll, geopend op maandag 13 juli 2009, looptijd van 5410.3 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

N/A-motoren met meer dan 100 pk per Liter zijn technische hoogstandjes!

375%
Eens
125%
Niet eens
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Eens"

Een paar prachtige voorbeelden:

Toyota Corolla/Celica 1.8 VVTi T-Sport - 1,8L, 192 pk.
Honda Civic EK9 Type R - 1.6L, 185 pk. (!)
Honda Civic EE8 (?) VTi - 1.6L, 160 pk.
Honda Integra Type R - 1.8L, 200 pk (?).

Laat me weten of je het er mee eens bent:D
En zet er nog een paar neer die (over/op) deze magische lijn zitten!
 
Uitspraak van Koen [TRD] op maandag 13 juli 2009 om 21:24:
Honda Civic EE8 (?)

mwah, klopt ook, aangezien de CRX ook een Civic is (het is oficieel ook een Civic CRX Coupé)
maar de Hatchback is een EE9

nog een leuk voorbeeldje is de '06 JDM Honda Civic Type R met 240 PK
en uiteraard de honda S2000 CR 2.2 met 257 PK

de Renault Clio III Sport haalt het bijna met 197 PK (zelfde als de Golf V GTI, mét turbo!)

op papier haalt de Audi RS4/R8 V8 (420 PK) dat ook, maar in de theorie blijkt dat ie tussen de 380 en 400 pk blijft steken!

De BMW E36 3.2 M3 haalt het ook, dus daarom ben ook ik als nederlander dol op deze "turkenbak"!

en dat ze magisch zijn? hell yeah! op papier staat het mooi uiteraard, maar verder zijn dat vaak ook hoogtoerige monsters waar je gewoon de boodschappen mee kan doen, maar trap je 'm op z'n staart en komt ie boven de ... toeren, dan:O

en he geluid wat er uitkomt, vind ik prachtig!:kwijl: (vooral in de hoge toeren!)


(hoewel deze niet meer "N/A" is...:P)


(ach, hier zegt de titel het al...;))

:respect:
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juli 2009 om 22:42:
mwah, klopt ook, aangezien de CRX ook een Civic is (het is oficieel ook een Civic CRX Coupé)
maar de Hatchback is een EE9

Ik bedoelde eigelijk jouw favoriete Civic, de EG is dat dan?
Vandaar ook die (?):P
Maar CRX'en horen er natuurlijk ook bij.
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juli 2009 om 22:42:
op papier staat het mooi uiteraard, maar verder zijn dat vaak ook hoogtoerige monsters waar je gewoon de boodschappen mee kan doen, maar trap je 'm op z'n staart en komt ie boven de ... toeren, dan

Idd, zoals ze bij Autoweek al zeiden in een test van een Corolla 1.8 T-Sport,
onder de 4000 toeren doetie vrijwel niets, maar daarna, en dat geluid!:K

Wat moet het eerste woord zijn op de laatste regel van dat shirt?
 
Uitspraak van Koen [TRD] op dinsdag 14 juli 2009 om 12:00:
Wat moet het eerste woord zijn op de laatste regel van dat shirt?

"Never"
Uitspraak van Koen [TRD] op dinsdag 14 juli 2009 om 12:00:
Maar CRX'en horen er natuurlijk ook bij.

niet de europese;) de japanse SiR en amerikanse Si horen daar wél bij, de EDM heeft "maar" 150 PK
en qua VTEC heb ik liever zo'n ouwe, die hebben echt zo'n VTEC kick in the ass na 5200 toeren, bij die nieuwere VTEC's in onder andere de EG is het meer over het hele toerengebied verspreid!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 juli 2009 om 12:45:
die hebben echt zo'n VTEC kick in the ass na 5200 toeren

Beetje turbo-lag-achtig, maar wel machtig:D (en dat rijmt xD)
 
Uitspraak van Koen [TRD] op dinsdag 14 juli 2009 om 13:11:
Beetje turbo-lag-achtig, maar wel machtig (en dat is MEGAVET)

Uitspraak van Koen [TRD] op dinsdag 14 juli 2009 om 13:11:
(en dat rijmt xD)

idd:P:respect:
*Brul, ik ben nu ook lid*

Bestook jullie even met wat Duitsers:

Audi Ur-Quattro S1 Pikes Peak. 2225cc 5 cilinder met 688pk. Dat is 309pk per liter.

Audi RS2, 2225cc 5 cilinder met 315 pk. Dat is 142pk per liter.

Audi RS4 B5, 2700cc V6 Bi-Turbo met 381 pk. Dat is 141pk per liter.

Audi RS6 C6, 5000cc V10 Twin Turbo met 580 pk. Dat is 116pk per liter.

Mercedes SLR McLaren, 5.5 AMG V8 met 626pk. Dat is 114pk per liter.

Mercedes SL65 AMG Black Series, 6.5 AMG V12 met 670pk. Dat is 103pk per liter.
laatste aanpassing
Uitspraak van Alpina op dinsdag 14 juli 2009 om 20:43:
Audi RS4 B5, 2700cc V6 Bi-Turbo met 381 pk. Dat is 141pk per liter.

Audi RS6 C6, 5000cc V10 Twin Turbo met 580 pk. Dat is 116pk per liter.

Maar dat zijn geen N/A motoren:P
N/A = Naturally Aspirated = ongeblazen.
Had je moeten weten d.m.v. Gran Turismo 4:O
Dat zijn bijna allemaal blokken met óf turbo's óf superchargers:P
Ik vroeg me al af waar het voor stond..:P:$
laatste aanpassing
Jahaa, kom nu maar op met je Duitsers:P
 
Uitspraak van Koen [TRD] op dinsdag 14 juli 2009 om 22:29:
Jahaa, kom nu maar op met je Duitsers




Uitspraak van Jeroen, Ja he?! :D op donderdag 6 augustus 2009 om 23:49:
Elke gek kan daar voor zorgen !

het merk van hem is anders nóóit op dat idee gekomen!
122 PK met een 1.4 mét turbo!!!:roflol:
laatste aanpassing
Dat is dus 170 pk met 1.4 xD!

De 3 cilinders,

1L T, 75 PK.
1.2L (N.G), 8V - 60 PK en de 16V - 70 PK.
1.2 FSI, 90 PK.

De 4 cilinders,

1L (N.G), 69 PK.
1.2 TSI, 105 PK.
1.4 (N.G), 74 PK.
1.4 16v (N.G), 100 PK.
1.4 TSI, 180 PK.
1.6 (N.G), 105 PK.
1.6 FSI, 116 PK.
1.8 (N.G), 103 PK.
1.8 16v (N.G), 130 PK.
1.8 20v T, 240 PK.
2L (N.G), 117 PK.
2L 16v (N.G), 150 PK.
2L FSI, 150 PK.
2L TFSI, 285 PK.

(EA888)

1.8 T(f)SI, 170 PK.
2L T(F)SI, 211 PK.
2.5 (N.G), 170 PK. (USA)
2.5 TFSI, 340 PK.

6 cilinders,

2.8 30v (N.G), 190 PK.
2.8 FSI, 220 PK.
3L (N.G), 220 PK.
3L TFSI, 330 PK.
3.2 VR6 (N.G), 250 PK.
3.2 VR6 FSI, 250 Pk.
3.2 FSI, 265 PK.
3.6 VR6 (N.G), 280 PK.
3.6 VR6 FSI (N.G), 300 PK.

8 cilinders,

4.0 W8 (N.G), 275 PK.
4.2 40v (N.G), 350 PK.
4.2 FSI, 420 PK.
6.75 Bi-T, 510 Pk.

10 cilinders,

5L TFSI, 580 PK.
5.2 FSI, 450 PK.

12 cilinders,

6L W12, 450 PK.
6.5 48v(N.G), 640 Pk.

16 cilinders,

8L W16 Quad-T, 1001 PK.

Volgens mij zijn dit alle VAG motoren, natuurlijk heb je ze in meerdere varianten. "N.G" betekent Niet Geblazen, dus geen TFSI,TSI,FSI. (Al is FSI niet geblazen.)
leuke info, maar toegevoege waarde? :nee:
wat probeer je duidelijk te maken???:S
Nou, VAG moet je de turbo motor van hebben ;). Anders klopt ie niet, en kwa kleine motoren zijn ze redelijk goed bezig aangezien de 1.4 TSI prijzen heeft:

Was winner of the "Best New Engine" category in the 2006 annual competition for International Engine of the Year.
Was winner of the "1.0-litre 1.4-litre" category for four consecutive years in the 2006, 2007, 2008 and 2009 annual competition for International Engine of the Year.
Was winner of the "Green Engine ot the Year" category in the 2009 annual competition for International Engine of the Year.
Was outright overall winner of the 2009 International Engine of the Year annual competition.
Uitspraak van Jeroen, Ja he?! :D op zaterdag 8 augustus 2009 om 21:01:
Nou, VAG moet je de turbo motor van hebben

daar heb je helemaal gelijk in!, voor sportieve volkswagens heb je turbo/compressormotoren nodig!, alleen vind ikzelf ze standaard érg zwak afgesteld (volkswagen zelf zou ze zo moeten afstellen als audi, bijv 1.8T 20V 150 pk-225 pk, 2.0 TFSI 200 pk-270 pk)
maar dat zijn blokkies met érg veel potentie!
alleen zou ik wel eens willen weten wat er met die 1.4 TSI-tjes kan:P
daar heb ik nog geen extreme projecten van/mee gezien!
laatste aanpassing
Volkswagen doet dat alleen met speciale modellen, de rest is allemaal milieu afgesteld :S! Zoals de Scirocco R;)?
Uitspraak van Jeroen, Ja he?! :D op zaterdag 8 augustus 2009 om 21:09:
Zoals de Scirocco R?

ben meer benieuwd naar de Golf R eerlijk gezegd, meer mijn smaak!, begin trouwens aardig te wennen aan de 6, begin ze zelfs mooi te vinden! een zwarte Highline is niet verkeerd!(Y)
en ook een Donkerblauwe GTI!...:kwijl:
laatste aanpassing