Partyflock

Forumonderwerp · 981604

Kan je met een herpus ook door de keuring komen van de landmacht . want een maat van me heeft een herpus opgelopen via zijn ex vriendin en is er achter gekomen bij de dokter door eiwitten in zijn urine . nu is die al door de po heen maar nu moet die nog geneeskundig onder zoek hebben en daar gaan ze wel op testen , Maar hoe ver dat een rol speelt weet die niet .

Misschien iemand ervaring mee _
laatste aanpassing
Moet je nou bij de landmacht man?? Gaare shit... Beter kan je naar de kmar of mariniers gaan.

Herpes is helemaal niet erg! Dat hebben zoveel mensen..
Uitspraak van Mike. op dinsdag 26 februari 2008 om 16:38:
kmar

Dat is echt een stuk beter ja hahahaha

Mariniers waarom is dat beter, Lmbl of KCT is ook elite...
Via de kmar of mariniers kan je instroomen bij bijzondere eenheden zoals: BBE, DSI, AT, BSB

Dit wordt via luchtmobiel of commando troepen lastig!
Ik denk dat je dat bij KCT niet meer nodig hebt ;-)
Kmar is echt niks, dat zou ik echt nooit gaan doen
Ik heb net stuk over KCT gelezen, daar kom ik inderdaad wel op terug. Dat is wel een brute eenheid! Alleen niks voor mij, ik hou niet van operaties in het buitenland.

Maar BBE is onderdeel van de KMAR, en reken maar dat dat bruute shit is ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van Mike. op dinsdag 26 februari 2008 om 18:00:
Maar BBE is onderdeel van de KMAR, en reken maar dat dat bruute shit is

bestaande uit ex-KCT'ers en andere elite troepen. Volgens mij was vooropleiding VWO bovendien een vereiste.
Is niet nodig als je uit een speciale elite groep komt. Je kan ook onderaan beginnen en langzaam omhoog werken, zoals via politie naar AT en via AT weer verder naar bijv. DSI, DKDB
Uitspraak van Mike. op dinsdag 26 februari 2008 om 21:22:
Is niet nodig als je uit een speciale elite groep komt. Je kan ook onderaan beginnen en langzaam omhoog werken, zoals via politie naar AT en via AT weer verder naar bijv. DSI, DKDB

Klopt, maar die gasten beginnen dan vroeg op hun 20ste zeg maar.
Tegen de tijd dat ze hogerop komen zijn ze minimaal 35-40 jaar. En dat is toch te oud voor deze eenheid, het duurt namelijk ook bij de Kmar lang voor je hoger komt. Tussen elke functie en dus rang zit gewoon minimaal 5 jaar. Begin je als wachtmeester, na 15 jaar ben je pas hopelijk Opper.
Overigens:

- BSB en Kmarn zit erg veel op missies!
- Ik meen dat je voor die speciale eenheden gevraagd moet worden?
Uitspraak van Ronny P op woensdag 27 februari 2008 om 08:09:
Overigens:

- BSB en Kmarn zit erg veel op missies!
- Ik meen dat je voor die speciale eenheden gevraagd moet worden?

Ik weet het niet. Van de politie eenheden weet ik het wel, maar defensie niet.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 november 2007 om 16:02:
Kan je met een herpus ook door de keuring komen van de landmacht . want een maat van me heeft een herpus opgelopen via zijn ex vriendin en is er achter gekomen bij de dokter door eiwitten in zijn urine . nu is die al door de po heen maar nu moet die nog geneeskundig onder zoek hebben en daar gaan ze wel op testen , Maar hoe ver dat een rol speelt weet die niet .

Misschien iemand ervaring mee _

Vaak spreken mensen over een 'maat' van hun om hun eigen te verbergen van bepaalde feiten, maar oke.
Ja hij kan er mee door denk ik. Maar krijgt wel een behandeling voor hij uiteindelijk erin mag. :yes:
Uitspraak van WhiteHorse op woensdag 27 februari 2008 om 23:25:
Vaak spreken mensen over een 'maat' van hun om hun eigen te verbergen van bepaalde feiten, maar oke.
Ja hij kan er mee door denk ik. Maar krijgt wel een behandeling voor hij uiteindelijk erin mag.

Hij kan er mee door, maar hij bkrijgt een behandeling voor hij erin mag?

Gewoon niet. Defensie zal je nooit een behandeling geven voor je in werkelijke dienst bent. Je komt er dus niet door waarna je een behandeling krijgt. Je gaat eerst zelf de behandeling betalen en dan mag je nog eens opnieuw solliciteren.

@ Mike, op dit moment is de uitzenddruk gewoon ontzettend hoog, vooral door de schrikbarende uitloop in ons onderofficierenkorps.
Bij ons bij 13 Mech zit een eenheid, die qua bezetting manschappen op 65% en qua kader op 35% zit. Dit bataljon zit dus in ontzetend zwaar weer, gaat mogelijk verdwijnen in de toekomst.
Uitspraak van Ronny P op donderdag 28 februari 2008 om 11:36:
Bij ons bij 13 Mech zit een eenheid, die qua bezetting manschappen op 65% en qua kader op 35% zit. Dit bataljon zit dus in ontzetend zwaar weer, gaat mogelijk verdwijnen in de toekomst.

wat is het streven qua bezetting?
Streven is altijd 100% he, eerdere bezetting was ergens rond 85% kader, manschappen waren opgetopt. Maja infanterie-eenheid,

Probleem is natuurlijk de uitzendingen, elk jaar een half jaar weg nu, zijn bijna KCT-beelden qua uitzenddruk
Op zo'n manier ja. P&O-kwesties he, wel interessant hoe defensie probeert aan te pakken, met intensieve radio- en tv-commercials en dergelijke.
laatste aanpassing
Allemaal leuk en aardig ja, maar zo snel als je in dienst zit mag je je zaakjes lekker allemaal zelf regelen, tenminste is mijn ervaring!
Valt veel minder te regelen zonder het in de lijn te gooien als eerst

heej nee dta was sollicitatiegesprek bij banenwinkel KL in zwolle.
Ah oke duidelijk
Eind deze maand uitslag van mn AAC :)
Welk onderdeel en wat voor functie?

Ik zit al 5 weken te wachten op een beloofde uitslag die zou komen, heb dus nog steeds niks gehoord. Ook dat is Defensie!

Mensen ga niet het leger in, kutbedrijf :yes:

Uitspraak van Mike. op dinsdag 26 februari 2008 om 18:00:
Maar BBE is onderdeel van de KMAR, en reken maar dat dat bruute shit is

BBE is de bijzondere bijstands eenheid van de mariniers....BSB dat is wel kmar...brigade speciale beveiligingstaken ;)
Uitspraak van Ronny P op vrijdag 7 maart 2008 om 08:19:
Welk onderdeel en wat voor functie?

officier infanterie, en jij?
Officier OGRV, ik mag niet meer terug naar de Infanterie omdat ik vorig jaar mijn knie heb gebroken...
Ben nu OO Infanterie, ga overstappen naar wat genoemd wordt de Infanterie van de Luchtmacht. Daar zit toch wat meer toekomst in met betrekking tot de burgermaatschappij later, mocht ik ooit nog de dienst verlaten. ( Wat op dit moment niet waarschijnlijk is )
Uitspraak van Ronny P op vrijdag 7 maart 2008 om 10:45:
Daar zit toch wat meer toekomst in met betrekking tot de burgermaatschappij later

hmm in wat voor zin dan?

Het leger... mooiste tijd van mijn leven geweest.

103 Verkenningsbataljon, "huzaar, huzaren van Boreel" was mijn eenheid. Een eenheid die zelfstandig opereert, geen steun nodig heeft tijdens acties van andere onderdelen (in het gunstigste geval), en waar de lat ontzettend hoog lag. Niet voor niets werden wij door collega's "halve commando's" genoemd. Niet om mee op te scheppen ofzo, maar ik zeg het meer met "trots". 103 is nu omgedoopt tot 42bve, ondergebracht bij 13 mechbrig.

Ik ben er nu 4 jaar uit, heb overwogen terug te gaan als OO cavalerie verkenning. Ik heb opendag bezocht KMS, solliciatie gedaan, maar toen ik op kon komen voor mijn keuring heb ik afgezegd. Teveel factoren in mijn leven die veranderd zijn.

een ieder die nu dient, of van plan is te dienen: take care, let goed op je maten, en wees trots op het werk wat je doet, ongeacht wapen/dienstvak.

BOREEL!!!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 11:00:

103 Verkenningsbataljon, "huzaar, huzaren van Boreel" was mijn eenheid. Een eenheid die zelfstandig opereert, geen steun nodig heeft tijdens acties van andere onderdelen (in het gunstigste geval), en waar de lat ontzettend hoog lag. Niet voor niets werden wij door collega's "halve commando's" genoemd. Niet om mee op te scheppen ofzo, maar ik zeg het meer met "trots". 103 is nu omgedoopt tot 42bve, ondergebracht bij 13 mechbrig.

Ik ben er nu 4 jaar uit, heb overwogen terug te gaan als OO cavalerie verkenning. Ik heb opendag bezocht KMS, solliciatie gedaan, maar toen ik op kon komen voor mijn keuring heb ik afgezegd. Teveel factoren in mijn leven die veranderd zijn.

een ieder die nu dient, of van plan is te dienen: take care, let goed op je maten, en wees trots op het werk wat je doet, ongeacht wapen/dienstvak.

BOREEL!!!laatste aanpassing 7 maart 2008 11:00

Mooi stukje, 42 BVE klopt ja, brigade verkennings eskadron, mooie eenheid nog steeds! Erg goede sfeer daar. Het leger is erg dynamisch, elke dag verandert er wel iets. Ook in je privéleven veranderen er zeker vaak dingen, goed dat je toch je keus hebt overwogen en uiteindelijk hopelijk het beste hebt gekozen!

Uitspraak van Trizztan op vrijdag 7 maart 2008 om 10:54:
hmm in wat voor zin dan?

Stel dat ik straks de overstap terug wil maken naar de burgermaatschappij, dan zijn er meer mogelijkheden die ik bij de luchtmacht heb voor functies als bij de landmacht. Even, nogal krom verteld. Bv. als ik meteo ga doen bij de Klu, kan ik straks bij meteo aan de slag in de burger. Als infanterist, daar heb je niet bijster veel aan in de burger. Als je officier bent kun, en moet misschien, je het gooien op je leidinggevende ervaring, OPC of PC, heb je toch wel 40 man onder je.
Uitspraak van Ronny P op vrijdag 7 maart 2008 om 11:35:
Als infanterist, daar heb je niet bijster veel aan in de burger. Als je officier bent kun, en moet misschien, je het gooien op je leidinggevende ervaring, OPC of PC, heb je toch wel 40 man onder je.

dat is ook wel zo. Je weet niet hoe het gaat lopen he. Maar ik was zelf van plan om nog intern te gaan, mss P&O-werk?
laatste aanpassing

42 BVE klopt ja, brigade verkennings eskadron, mooie eenheid nog steeds

klopt, heb er nog contacten, ga er nog wel eens langs...

Erg goede sfeer daar.

mede door het feit dat je als groep vaak zwaarop de proef word gesteld. De sfeer was er, is er, en zal er altijd blijven. De trots die een huzaar van Boreel heeft, heb ik bij andere eenheden niet kunnen ontdekken, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals het 17e. Maar onderling was er daar vaak gezeik. Een ieder die bij 42 bediend heeft, komt er ook altijd terug. Het is echt een warm nest, met een superkader, allemaal oud- huzaren die de KMS wmr verkenning hebben gevolgd.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 08:23:
Mensen ga niet het leger in, kutbedrijf

Hierin zit ook wel een kern van waarheid... Er word alles voor je gedaan als het bedrijf je nodig heeft. Hebben ze je niet nodig, word je aan je lot overgelaten. Dan ben je een nummer, meer niet.

Uitspraak van Trizztan op vrijdag 29 februari 2008 om 16:58:
Op zo'n manier ja. P&O-kwesties he, wel interessant hoe defensie probeert aan te pakken, met intensieve radio- en tv-commercials en dergelijke.laatste aanpassing 29 februari 2008 16:59

De arbeidsvoorwaarden moeten worden verbeterd. de politieagenten lopen wel te klagen over hun loon, maar een militair heeft het niet veel beter. De eerste 3 jaar verdien je net genoeg om van te leven, dankzij oefeningen/uitzending is er aardig mee rond te komen. Het beginsalaris moet omhoog... Als ik op dit moment naar de KMS zal gaan, verdien ik 800 euro netto... Daar kan ik het echt niet mee doen...

Uitspraak van Ronny P op woensdag 6 februari 2008 om 14:22:
Haha spijkerbroeken moeten ze eerst ervaring op laten doen, daarna kunnen ze officierenopleiding gaan doen.

Je kan toch nooit onervaren voor gasten gaan staan die al 5 uitzendingen hebben gedraaid... Meestal denken spijkerbroeken die luit worden ook nog dat ze alles voor het zeggen hebben, maar dat moet je vooral niet doen, dan is het snel je hele peloton tegen jouw...

Ervaring heb je zo opgedaan, na 3 jaar heb je al je oefeningen en een uitzending gedraaid. Een spijkerbroek die de KMA afrond krijgt van mij net zoveel respect als een militair. Bij mijn eenheid kwam onze ltn ook van de KMA, en iedereen liep met hem weg, een klasbak in zijn werk. Ervaring is niet per defenitie beter, kennis is een betere basis.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 11:59:
Ervaring heb je zo opgedaan, na 3 jaar heb je al je oefeningen en een uitzending gedraaid. Een spijkerbroek die de KMA afrond krijgt van mij net zoveel respect als een militair. Bij mijn eenheid kwam onze ltn ook van de KMA, en iedereen liep met hem weg, een klasbak in zijn werk. Ervaring is niet per defenitie beter, kennis is een betere basis.laatste aanpassing 7 maart 2008 11:59

(Y)
Het ligt natuurlijk net aan de jonge luit zelf he, voor hetzelfde geld had je een mindere getroffen.

Hoe lang heb je gediend en waar ben je op uitzending geweest?
Ervaring heb je zo opgedaan, na 3 jaar heb je al je oefeningen en een uitzending gedraaid. Een spijkerbroek die de KMA afrond krijgt van mij net zoveel respect als een militair. Bij mijn eenheid kwam onze ltn ook van de KMA, en iedereen liep met hem weg, een klasbak in zijn werk. Ervaring is niet per defenitie beter, kennis is een betere basis.laatste aanpassing 7 maart 2008 11:59

Het gros is uiteraard van goede kwaliteit, je moet de rotte appels eruit zien te halen. Ben ik volledig met je eens!

Trizztan, hoe bedoel je P&O-werk? Soor van SMO maar dan als officier ofzo, hebben ze meen ik niet bij de infanterie?

42 BVE, klasse eenheid, 17e vind ik toch mooier, omdat ik zelf infanterist ben, dus ben ook ontzettend trots op mijn eenheid.
Jij zult vast 42 BVE de mooiste vinden, en dat is je goed recht.

De arbeidsvoorwaarden moeten worden verbeterd. de politieagenten lopen wel te klagen over hun loon, maar een militair heeft het niet veel beter. De eerste 3 jaar verdien je net genoeg om van te leven, dankzij oefeningen/uitzending is er aardig mee rond te komen. Het beginsalaris moet omhoog... Als ik op dit moment naar de KMS zal gaan, verdien ik 800 euro netto... Daar kan ik het echt niet mee doen...

Zeker, kan je nagaan als je bij de manschappen gaat. Kan je beter burger gaan werken, kan eje er tenminste nog veel bijwerken, dat zit er hier niet echt in.
Uitspraak van Ronny P op vrijdag 7 maart 2008 om 12:41:
Trizztan, hoe bedoel je P&O-werk? Soor van SMO maar dan als officier ofzo, hebben ze meen ik niet bij de infanterie?

Ik bedoelde daarmee te zeggen, mss dat ik eventueel daar door kan leren in Human Resource Management of iets dergelijks, voor in het geval dat je uitstroomt naar de burgermaatschappij, een opleiding cq. werkervaring hebt waar je meer mee kunt doen. Ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat daar? Misschien dat jij, als actieve militair, mij meer komt vertellen
laatste aanpassing
Ik moet zeggen dat er binnen defensie weinig mogelijkheden zijn om te studeren, tenzij je deze opleiding nodig hebt voor je functie.
Als dat niet zo is, mag je je opleiding in de burgermaatschappij gaan doen, echter dan is het wel voor eigen rekening. Dit is mijn ervaring, misschien dat het bij anderen anders is, dus laat je vooral niet ontmoedigen! Ik ben geen P&O man, ken alleen wat SMO's, maar over die functies inhoudelijk kan ik je niet veel vertellen.

Wellicht is je verteld dat je bij defensie heel veel door kunt leren en studeren, maar wat ze er niet bij zeggen is dat dit alleen kan op kosten van defensie, wanneer je dit nodig hebt voor je functie...

Daarom bedoelde ik, dat ik straks hopelijk wat meer mogelijkheden heb. ;-)

Uitspraak van Ronny P op vrijdag 7 maart 2008 om 13:41:
Ik moet zeggen dat er binnen defensie weinig mogelijkheden zijn om te studeren, tenzij je deze opleiding nodig hebt voor je functie.
Als dat niet zo is, mag je je opleiding in de burgermaatschappij gaan doen, echter dan is het wel voor eigen rekening. Dit is mijn ervaring, misschien dat het bij anderen anders is, dus laat je vooral niet ontmoedigen! Ik ben geen P&O man, ken alleen wat SMO's, maar over die functies inhoudelijk kan ik je niet veel vertellen.

Mijn ervaring: de opleidingen die je wilt gaan volgen, moet wel aansluiten op het oefen- en uitzendprogramma. Ikzelf zat bij een eenheid die wat vaker dan gemiddeld op oefening ging, en hierdoor was het voor mij niet mogelijk om de HAVO op te pakken en af te ronden. Hierdoor word de keuze beperkt tot een loi opleiding op tempo zwakstroom.

Uitspraak van Ronny P op vrijdag 7 maart 2008 om 13:41:
maar wat ze er niet bij zeggen is dat dit alleen kan op kosten van defensie, wanneer je dit nodig hebt voor je functie...

Dan is dit veranderd de afgelopen jaren. In 2001 ben ik een opleiding HOV gestart, een horeca opleiding, volledig door defensie betaald.
Ah vandaar ;) ik zal het moeten ondervinden he. Heb je het wel naar je zin of toch spijt van je keuze?

Ik moet 14 maart voor me AFB en PO :) Lastig?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 14:48:
Ik moet 14 maart voor me AFB en PO Lastig?

Niet als je je enigszins hebt voorbereid
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 14:04:
Dan is dit veranderd de afgelopen jaren. In 2001 ben ik een opleiding HOV gestart, een horeca opleiding, volledig door defensie betaald.

Nu niet meer, nu is het ongeveer wat je in je bericht hierboven zei.
Althans, dat is mijn ervaring! Wie weet hoe het bij andere eenheden is natuurlijk he ;-)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 11:00:

BOREEL!!!laatste aanpassing 7 maart 2008 11:00

103 was mooie eenheid zelf ook gezeten :) ga waarschnijnlijk weer terug defensie in, even orienteren waar ik naar toe ga 42 bve of 43 eerst het gesprek afwachten over 2 weken,het kriebelt weer :frusty:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 19:49:
42 bve of 43

43? 43 Verkenners of 43 MechBrig?
Wat ga je doen, OO of Off zeker?

verk.

Dat is ook 1 van de redenen geweest waarom ik op het laatste moment heb bedankt voor de KMA, officier Cavalerie.

Ik kon vorig jaar februari beginnen, maar heb het niet gedaan, privé was er het één en ander gebeurd waardoor ik de KMA er niet bij kon gebruiken. Had in augustus ook nog in kunnen stromen, maar heb het toen niet meer gedaan, meerendeels door het geld.

Ik verdien nu al meer dan het startsalaris van een 2e luitenant, en dan zou ik dus meer dan 1000 euro netto in de maand erop achteruit gaan. Geen optie voor mij.

(BTW: lijkt me nog steeds prachtig beroep!)
laatste aanpassing

Uitspraak van Ronny P op zaterdag 9 februari 2008 om 19:45:
Reacties als deze zijn voor mietjes :p

nee hoor :x

gewoon niet neuken met iemand die herpes heeft,

eigen schuld

Uitspraak van Trizztan op vrijdag 7 maart 2008 om 15:33:
Niet als je je enigszins hebt voorbereid

Hoe bedoel je? PO lijkt me lastig voor te bereiden, en wat AFB betreft, sporten doe ik genoeg, en heb genoeg kracht in me armen/benen/borst/rug.
Ligt er vooral ook aan welk onderdeel je gaat doen, en ik welk krijgsmachtdeel.

PO kun je weinig aan voorbereiden, is op het moment zelf vooral logisch nadenken over jezelf en verder stelt het niet al te veel voor, je moet gewoon eerlijk zijn.

Uitspraak van Ronny P op zondag 9 maart 2008 om 17:32:
zelf vooral logisch nadenken

waardoor deze vlieger niet op gaat

Uitspraak van Ronny P op zondag 9 maart 2008 om 17:32:
je moet gewoon eerlijk zijn.

voorbeeld: er word gevraagd naar je drankgebruik. Je weet dat je moet antwoorden dat het gebruik matig is, al zuip je je in het weekend een ongeluk.

Je moet antwoorden wat zij willen horen.
Met eerlijk zijn bedoel ik dus dat je wel consolidair moet zijn, spreek jezelf niet tegen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 9 maart 2008 om 18:03:
waardoor deze vlieger niet op gaat

Hoe bedoel je dat?
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 maart 2008 om 16:57:
Hoe bedoel je? PO lijkt me lastig voor te bereiden, en wat AFB betreft, sporten doe ik genoeg, en heb genoeg kracht in me armen/benen/borst/rug.

dan zal het wel goed komen. Zolang jij je motivatie kan uitleggen en open en eerlijk bent in het gesprek dan komt het wel goed. :) Ik zou als ik jou was niet nog erg flink gaan sporten de dag voor de keuring ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van Ronny P op zondag 9 maart 2008 om 19:14:
Hoe bedoel je dat?

eerlijk zijn en zeggen wat zij willen gaan vaak niet samen.