42 BVE klopt ja, brigade verkennings eskadron, mooie eenheid nog steeds
klopt, heb er nog contacten, ga er nog wel eens langs...
Erg goede sfeer daar.
mede door het feit dat je als groep vaak zwaarop de proef word gesteld. De sfeer was er, is er, en zal er altijd blijven. De trots die een huzaar van Boreel heeft, heb ik bij andere eenheden niet kunnen ontdekken, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals het 17e. Maar onderling was er daar vaak gezeik. Een ieder die bij 42 bediend heeft, komt er ook altijd terug. Het is echt een warm nest, met een superkader, allemaal oud- huzaren die de KMS wmr verkenning hebben gevolgd.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 08:23:
Mensen ga niet het leger in, kutbedrijf
Hierin zit ook wel een kern van waarheid... Er word alles voor je gedaan als het bedrijf je nodig heeft. Hebben ze je niet nodig, word je aan je lot overgelaten. Dan ben je een nummer, meer niet.
Op zo'n manier ja. P&O-kwesties he, wel interessant hoe defensie probeert aan te pakken, met intensieve radio- en tv-commercials en dergelijke.laatste aanpassing 29 februari 2008 16:59
De arbeidsvoorwaarden moeten worden verbeterd. de politieagenten lopen wel te klagen over hun loon, maar een militair heeft het niet veel beter. De eerste 3 jaar verdien je net genoeg om van te leven, dankzij oefeningen/uitzending is er aardig mee rond te komen. Het beginsalaris moet omhoog... Als ik op dit moment naar de KMS zal gaan, verdien ik 800 euro netto... Daar kan ik het echt niet mee doen...
Haha spijkerbroeken moeten ze eerst ervaring op laten doen, daarna kunnen ze officierenopleiding gaan doen.
Je kan toch nooit onervaren voor gasten gaan staan die al 5 uitzendingen hebben gedraaid... Meestal denken spijkerbroeken die luit worden ook nog dat ze alles voor het zeggen hebben, maar dat moet je vooral niet doen, dan is het snel je hele peloton tegen jouw...
Ervaring heb je zo opgedaan, na 3 jaar heb je al je oefeningen en een uitzending gedraaid. Een spijkerbroek die de KMA afrond krijgt van mij net zoveel respect als een militair. Bij mijn eenheid kwam onze ltn ook van de KMA, en iedereen liep met hem weg, een klasbak in zijn werk. Ervaring is niet per defenitie beter, kennis is een betere basis.