Betreft: | evenement: Q-BASE, zaterdag 10 september 2005 om 12:00 |
wie zit er ook helemaal onder de mieren bultjes die gruwelijk jeuken na q-base?
ieuw krijg net te horen dat het geen mieren zijn mar soort
luizen van dat gras daar.. jek
gistere al last maar vandaag het meeste..
ho eens yoh dat is wel heel veel zul je goed last van hebben dan
en de drie van ons die dope ophadden zitte helemaal onder..
en de twee die nuchter waren die hebbe nergens last van!
denk dat het eerder processierupsen zijn geweest, dan mieren!
processierupsen zorgen voor een irriterend, brandend gevoel!
gewoon goed met warm water wassen en daarna goed insmeren met bodylotion!
De klachten:
huidklachten
Binnen 8 uur kan er een pijnlijke rode huiduitstag ontstaan met hevige jeuk. Het beeld van de huid kan sterk variëren: van bultjes, pukkeltjes tot met vocht gevulde blaasjes die kunnen gaan ontsteken. De huidreactie kan zichtbaar worden op de onbedekte huid (onderarmen, onderbenen, nek en gezicht) maar ook op andere delen van het lichaam. Door zweet, krabben en/of wrijven kunnen de brandharen zich gemakkelijk verspreiden naar andere delen van het lichaam. Langdurig contact kan ook optreden doordat haartjes in de kleding terecht zijn gekomen
Als de die brandhaartjes tot 6 jaar lang overlast kunnen veroorzaken, zal er vast wel een keer iets van processierups hebben gezeten...
als ik dit lees krijg ik overal jeuk
hehe
wat je kunt doen tegen de jeuk is insmeren met visvet.
bijvoorbeeld een makreel of paling pakken, flink op knijpen en die over je hele lichaam uitsmeren.
succes verzekerd!!
tips maar opvolgen .. thanx...
Ow en ik ken vlooienbeten wel omdat we thuis veel dieren hebben en die ook wel eens vlooien hadden vroeger. Jeukt ook echt als de ziekte.
Herken de jeuk gewoon, ik geloof niet in muggen of processierupsen, vlooien lijkt me helemaal zo gek niet hoor. Die zitten er genoeg in de bossen.
ja precies!
en die processierupsen zouden toch ook veel meer last van je luchtwegen, ogen enzo moeten veroorzaken?
Ben blij dat ik dezelfde jeuk mag delen met honderd andere partyflockers
Ik heb er idd ook last van en een maat van me ook, ik wilde een boom in klimmen tot dat ik tot mijn verbazing bijna in een processierupsen nest greep dus denk dat het dat geweest is...
oor duidelijke/heldere info
http://www.beeldnet.nl/gezondheid/items/eikenprocessierups.htm
pokkebeest!!!!!
Ik heb er zelf overigens ook enorm last van, die dikke bomen bij de Eurotech stage zijn denk ik voor mij de grote boosdoener geweest.....
die dikke bomen bij de Eurotech stage zijn denk ik voor mij de grote boosdoener geweest.....
Dat is ook de enige plaats waar ik in het gras heb gezeten
Ik word gek van de jeuk, dacht eerst dat het zonne-allergie was ofzo,niet dus..
Maar kben het al serieus beu, ik krab me helemaal open
HELP !!!!!
Beetje vreemd dat dat beest in september nog zo'n last veroorzaakt...
Het wordt gewoon erger en erger
Dat wil ik niet zeggen, maar áls dat echt zo is, dan zou het wel heel extreem knullig van de terreineigenaar en Q-dance zijn
maar van die brandhaartjes blijf je dan toch last hebben...
Moet maar net zijn opgevallen, lijkt me niet dat je voor een feestje standaard alle bomen gaat controleren...
Hehe, weet ik eindelijk hoe ik eraan kom.
Vind op zijn minst dat Q-dance dat zo snel mogelijk mag uitzoeken en het ons mag melden...
Precies, je kunt mij niet wijsmaken dat ze bij Q dit probleem nog niet kennen.
yep, als ze me al zeggen wat ik tegen die jeuk kan doen ben ik al tevreden..
Ja precies, en graag een officiele bevestiging waar de jeuk vandaan komt.
jij had een mailtje gestuurd met de vraag of ze er iets van af wisten toch ?
Kortom, insecten zuigen als de pest!
Dood moeten ze allemaal
de twee die nuchter waren die hebbe nergens last van!
Ze zeide ook nog dat ik het beste mijn bed even kon verschonen (als ik dat nog niet gedaan had) en de kleren van die avond in de was moest doen (maja dat had ik allang gedaan natuurlijk)
Ik ondek nu nog steeds nieuwe bultjes
Hydrocortison créme
Ik zie d'r uit alsof ik recht uit de jungle kom ofzo man.
Is het niet gewoon het hardstyle-virus ?
of was die al over...
de hele dag regen of naderhand een bietje jeuk?!
Beetje jeuk ? kheb nog nooit zoveel jeuk gehad
Ja het jeukt inderdaad heel erg, maar hoe meer je krabt, hoe erger het wordt..elke keer wat koud water er tegenaan doen of een koude doek, scheelt weer ff..en dan gewoon niet krabben en je gedachten er vanaf houden...klinkt erg makkelijk gezegd, maar het is waar, dat je telekens de jeuk verplaatst en het erger maakt, dan het in 1e instantie is/was..
Hehe, weet ik eindelijk hoe ik eraan kom. Wel gaaf dat iedereen ze heb
Uitspraak van Tok Tok powûrrr!! op maandag 12 september 2005 om 14:55:
Lieve mensen als het mieren zouden zijn dat zou je er direct last van hebben en niet de dag erna
Pjoekbase virus heeft toegeslagen.....
q-dance heeft zich tegen dit soort dingen echt wel ingedekt
het is ook echt vaag,,want mijn vriendinnetje had ze eerst en dacht dat het vlooien waren,,en haar boertje heeft het ook,,maar hij is helemaal niet mee geweest!!!!
en ik kreeg er pas vanmiddag last van...echt wazig!!!!!
ik wil het nu ook weten!
En nondeju ook in mn gezicht!
En hier begint het dus ook nog eens op mn bortsbeen en tieten
je kunt een organisatie daarvoor wel aansprakelijk stellen..
een evenementenorganisatie is verplicht alle risico's uit te bannen.. Dus de controle op dit soort dingen is ook nihil geweest. Q-Dance heeft zich natuurlijk goed ingedekt mbv een evenementenverzekering. Maar in principe kun je aan het veel krabben, letsel overhouden. Dus dan kun je een letselschade expert inschakelen.
Q-Dance is ten allen tijde verantwoordelijk voor de veiligheid van haar bezoekers, dus ook voor de gezondheidsfactoren. Bovendien hebben brandweer, politie en gemeente hierop moeten controleren.
Ik weet dit namelijk omdat dit een x eerder voor is gekomen op een festival. Daar waren ook heel veel processierupsen, en daar was ook niks aangedaan. de bezoeker werd door de rechter in het gelijk gesteld en kreeg een schadevergoeding van minimaal: €250,- en maximaal €1500,-
dus jah...
Q-Dance aansprakelijk gaan stellen...pfffff
Kom op zeg, dat zou een beetje lame zijn om Q-Dance aansprakelijk te gaan stellen. Ze hebben een topfeest neergezet en kunnen topch ook niks aan die rupsen doen?
Bovendien, buiten een beetje (veel ) jeuk om heb ik er geen ernstige schade van geleden hoor.
Shit happens, het wordt hier overigens ook al minder qua jeuk en de dokter zei dat ik maar gewoon effe het eind van de week moest aankijken.
Q-Dance aansprakelijk gaan stellen...pfffff
zit ook wat in want als je dit topic leest dan lijkt het net of sommige er bijna aan dood gaan. haha
dan moet je de volgende x gvd oppassen waar je gaat zitten.. en niet hier gaan zitten klagen..
Schiet je toch niks mee op.. ga dan klagen en maak er werk van!
Soms lucht het ook gewoon op om even je frustraties te uiten zonder dat je direct een geldelijke of gerechtelijke stap wilt ondernemen.
Als je niet wilt lezen over mensen die jeuk hebben ga dan ergens anders de stoere bink uithangen en laat ons gewoon mutsen over jeuk.
Niemand zegt dat ze er dood aangaan, maar het is vervelend klaar uit, en als ik daarover wil janken doe ik dat zonder dat ik Q of wie dan ook daar per se aansprakelijk voor wil stellen.
ik zeg ook niet dat je meteen moet gaan aanklagen.. Maar ik zie die vraag enkele keren gesteld worden in dit forum. Dus daar geef ik een reactie op! Heb daar gewoon enkele dingen over gelezen! Mag dat toch wel delen met andere mensen..
pcies.. iedereen zit hier zo te mauwen.. als q-dance er niks aan kunt doen.. dan moet je de volgende x gvd oppassen waar je gaat zitten.. en niet hier gaan zitten klagen..
Weet iemand of t besmettelijk is ivm mijn zoontje?
Nou, sorry hoor.. Maar ik ben er van 15.00-22.45 geweest en ik heb NERGENS gezeten..!!!!! nee, echt niet.. dus dan zou ik t ook niet moeten hebben en ik zit toch echt helemaal onder...
dus gewoon niet ingaan op mensen die er geen last van hebben máár er wel over oordelen
tering lijkt ook net dat het steeds erger word...of zou dat komen door het lezen van dit topic? ....
Uitspraak van Repulsive op woensdag 14 september 2005 om 22:51:
tering lijkt ook net dat het steeds erger word...of zou dat komen door het lezen van dit topic? ....
niet door het lezen
Ze lezen "partyflock" en "houseparty" en gelijk gaat het over drugs en SOA'
Wat een kneuzenreacties trouwens daar op FOK zeg!
Haha te domme reacties. Ze lezen "partyflock" en "houseparty" en gelijk gaat het over drugs en SOA's.
Hoezo lekker generaliserend?
De kleren wassen (zo warm mogelijk) en laten drogen in de droogkast
Zit al 2 dagen ziek thuis, lijkt op een zware verkoudheid maar ik neem aan dat het van die klote rupsen komt. Tranende ogen, opgezette keel en mijn neus vol met snot!
Iemand meer last van??
lijkt op een zware verkoudheid maar ik neem aan dat het van die klote rupsen komt. Tranende ogen, opgezette keel en mijn neus vol met snot!
Ik blijf het zeggen....
Jullie gaan allemaal dood
alle mugge in me kamer kapot gescholde
wist niet dat dit het was
Nee meen je niet
Ik vermoed dat ik allergisch ben voor Tijgerbalsem,
dus die bultjes op mijn schouderblad komen ws daar vandaar en niet van de rupsen
was het maar waar, ik zit er nog steeds onder
weet ik veel hoe ze dr in komen? hij verteld dat en is niet iets wat je graag tegen alle mensen gaat zeggen dus lijkt me zeer sterk dat het niet waar is en hij is ook zeker geen typ die dat verzint hij vind het zelf al allemaal leip genoeg dus
Hoe komen die larven in zijn lijf dan??