Partyflock
 
Forumonderwerp · 744642
­ Nederland
Wij hebben net de zomervakantie geboekt naar Albufeira.
Nu wilde ik graag weten of er hier mensen zijn die daar weleens geweest zijn wat hun ervaringen zijn en wat de aanradertjes enzo zijn!!!
 
Albufeira is opzicht wel een mooie plaats enzo maar het uitgaan valt er toch (zwaar)tegen. Persoonlijk zou ik het niet aanraden er naartoe te gaan.
Wat viel er tegen dan ???
was het duur ??
of geen leuke bars of discotheken
en wat kan ik er een beetje verw88 dan?
 
was redelijk prijzig en die uitgaansgelegenheden waren niet zo spetterend. Dus dit jaar gaan we weer naar Kreta. Maar in elk geval een fijne vakantie
Ja wij zijn hiervoor 2 jaar achter elkaar naar kreta geweest dat was super maar we wilden nu eens iets anders.
bedankt voor de info en jij ook een fijne vakantie!!

zijn er nog meer mensen met ervaringen van uit albufeira??
Albufeira zit vol met barretjes/pubs en danscafés. In het oude centrum zitten bloopers en dat soort feestcafés. Er wordt veel hiphop/top 40 gedraaid.

Voor een echte discotheek moet je naar Vilamoura met een bus/taxi, qua muziek is dit ook voornamelijk hiphop/top 40.

Prijzen zijn tegenwoordig gewoon.. tsja prijzig. Publiek is Portugees/ Engels (vandaar de pubs..) en tegenwoordig steeds meer Nederlanders.
Ik wist niet dat er ook nog barretjes enzo zaten in het oude centrum.
DE uitgaansgelegenheden lagen toch allemaal op "de Strip"
ben benieuwd want had er zelf ook al niet zon goed gevoel over en nu hier ook al verschillende niet al te positieve reply's
ben benieuwd
nog mensen ervaringen??
ik hoorde wel dat je er de mooiste stranden van europa hebt!! is dat waar?
ja "de Strip" is inmiddels enorm uitgebreid, daar kun je echt een tijd mee zoet zijn :) Waarschijnlijk zit je daar ook met je hotel?? (Praia da Oura)

Maar in het oude gedeelte van Albufeira ('zo'n 5 minuten met de taxi/of het treintje) is het ook erg gezellig. Je kunt sowieso lekker eten in Albufeira!

Ik vind de stranden echt geweldig, de zee is wat minder (je zou nog wel es wat zeewier aan kunnen treffen hahaha ik háát dat) maar goed das niet altijd zo.

Ik vind Portugal gewoon leuk.. ga er graag ieder jaar naar toe.
ja we zitten 300 meter van de strip vandaan.
en dat eten komt dat mooi uit want daar hou ik wel van
we gaan gewoon overal een kijkje nemen!!
bedankt voor de info!
nog mensen nog meer ervaringen daar??
of adviezen en tips??
wij gaan ook naar albufeira deze zomer, zijn present met een groep van 8 man, we gaan 29 juli weg en blijven 2 weken.
Wat het uitgaansleven betreft, geen flauw idee, zal vast wel wat zijn...maken er gewoon wat moois van!
Heb vernomen hierzo dat kadoc en locomia goed te doen zijn, dus gaan we daar een kijkje neme dacht ik zo :)
 
Ik vond uitgaan wel leuk in portugal, in de strip..

niet zwaar stampen ofzo maar best te doen hoor!!!!

Best leuke tenten en leuke mensen en ook de muziek vond ik
wel ok..

dus have fun :)
laatste aanpassing
Ben er tijdens het EK geweest en ik vond het erg gezellig daar. We zaten in een hotel vlak bij het oude gedeelte en de strip was ook maar 5 minuten met de taxi. Ik heb me daar goed vermaakt, vooral in het Hollandse cafe en al die barretjes op de strip. Het uitgaan daar is dus ook oke!
Ik zou zo weer terug willen!:D
Kadoc is een goeie tent.
In het hoogseizoen kun je daar namen als Dave Clarke en Jeff Mills verwachten. Dus niet verkeerd
 
vooral in het Hollandse cafe


jaaa die was cool he... hoe heette die nou ook al weer... ??
Uuh.. Weet ik ff niemeer.. Maar het was in het oude gedeelte, langs zo'n pizzaria geloof ik!
Echt gezellig:)
 
ja ik was daar ook veel toen.. echt een leuke tend.. en idd.. rickys bar!!! wahahaha superrrr
Nou dan gaan we daar eens kijk thanks 4 the info
 
Hallo!
Ik ga deze zomer ook voor de 1e keer naar Albufeira, met mijn vriend en nog een ander stel. Mijn broer was er vorig jaar geweest, en heeft daar een hele leuke vakantie gehad. Er is voor ieder wat wils. En wat uitgaan betreft waren er inderdaad veel barretjes volgens hem, en dat spreekt mij persoonlijk wel aan!
Wij gaan 23 juli, voor 8 dagen. Het stelletje waar we mee samen gaan blijven 11 dagen.
Wanneer gaan jullie?
Ik ben een aantal jaar geleden in praia da oura geweest, 5 min met de auto vanaf albufeira dus. K ging toen weinig op stap maar op de strip is t inderdaag supergezellig s avonds maar ook overdag. veel barretjes, terrasjes en restaurants met s avonds veel live muziek. alleen voor een echte discotheek moet je idd naar villamoura gaan of eventueel faro of lagos.
have fun. mijn reis gaat weer naar lloret dit jaar

ciao
Wij gaan van 18 juli tot 1 augustus. We zitten volgens mij naast de strip dus dat is dan wel mooi! Verder gaan we daar ff met 12 man de boel onveilig maken. Hoorde wel dat je daar echt de mooiste stranden van europa hebt ben benieuwd!
ben er vier jaar geleden geweest toen was er wel een grote club waar?????? zou het bij god niet meer weten!!! :vaag:
maar vraag maar es rond waar een grote club zit wel ff een stukje taxien maar heb me er toen zeker vermaakt :yes:
 
Ben 2 jaar terug in Albufeira geweest en heb een super vakantie gehad. Een aanrader is echt KADOC daar draaide Richie Hawtin, Dave Clarke en Derrick May.

Vorige zomer :respect:


Verder was er ook nog Isle of Mtv in dat jaar in LOCOMIA met Derrick May, Joachim, Funk D Void en King Britt en nog veel anderen :respect: dat was echt geweldig. Iedereen uit zijn bol en om 8 uur ´s ochtends toen we daar weggingen stond er alweer een rij met bezoekers voor de deur om naar binnen te gaan. Het schijnt dat die tent 23 uur per dag open is, omdat je geen 24 uur open mag zijn :-)

Andere leuke tent was de KISS. Daar zit een soort openluchtcafé van op de strip op een hoekje en een stuk buiten de strip de discotheek.

Verder zit de strip en het oude centrum vol met barretjes en restaurants en winkeltjes.

Prijzen zijn erg verschillend per tent.

Have fun :-)
laatste aanpassing
 
Praia de Oura is echt wel top, supervakantie gehad daar!
Gaan er nog meer mensen in Juli Augustus hiernaar toe?
Jaaaaa ik :) ik ga van 22 juli tot 2 augustus ofzo
je kan daar zeker wel aardig uit..in de locomia
en kadoc, dat zijn zeg maar de clubs daarzo

2jaar geleden geweest toen zou Deep Dish komen in de
locomia, maar helaas die hadden afgezegd beetje heeel
erg jammer was dat
Verder helemaal niemand ervaringen??
of mensen die er dit jaar ook naar toe gaan???
 
Ja, ik ga er ook voor het eerst heen!!

Van 8 juli tot 24 juli, wordt dus lekker knalluh daaro!
Mis dan helaas wel alleen Sensation Black, maja...

Je moet toch een keer op vakantie gaan!
 
Ben er een jaar of 5 geleden ook met een grote groep vrienden geweest. Wij hadden toen appartementen aan het strand in praia da oura. Op ongeveer 5 minuten lopen van 'the strip'. Dat was de uitgaansgelegenheid van Praia da Oura. Met een taxi ben je vanaf Praia da Oura binnen 5 minuten in Albufeira waar je ook goed kunt stappen. Taxi's zijn erg goedkoop overigens....zou er zo weer heen gaan :)
 
Ik ben er vorige zomer 2 weken geweest! heb me er heel goed vermaakt! wij waren met een jongerenreis, op camping Albufeira. lag ff buiten Albufeira, moesten dus steeds stuk lopen of met de taxi. was wel goed te doen, en ook zeker wel goedkoop! Uitgaan was er ook leuk, oude én nieuwe gedeelte! Kortom: prima vermaakt daaro... :D
 
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Luc Harter
Ik persoonlijk vond het niet echt bijzonder, uitgaansleven daar komt heel laat op gang. Viel mij op dat de strip heel erg engels georienteerd was.
Wat wij deden was eingelijk de hele avond in de cocktailbar zitten todat we zo lam waren dat we niet meer in staat waren naar een discotheek te gaan, heb daar eerlijk gezegd om 3 a 4 uur ook echt geen zin meer in. Tenminste, ga daar echt geen rekening mee houden.
1 x naar de Kiss geweest waar een of andere R & B party gaande was, 1 x in die hollandse kroeg daar (dat is sowieso al tegen mijn principes in) en 1 x in de kadoc.
Ben toen die avond met jeff mills en dave clarke geweest maar vond er eerlijk gezegd weinig aan, bloedje heet, opgefokte sfeer en veel te druk. Wel leuk dat ze gewoon het orginele logo van Teqnology hadden gejat.
Verder met onze groep wel uitstekend vermaakt maar voor het uitgaansleven zou ik echt niet terug gaan. Misschien heeft het er mee te maken dat ik goede muziek zeer op prijs stel. Je kon er trouwens wel goed eten op de strip, meer dan voldoende mogelijkheden...
laatste aanpassing
Hey stent,
Als het net zo engels georienteerd is als in Malia, dan gaan wij de vakantie van ons leven meemaken

hahahahaha

Gewoon een fles jan in de winkel aanschaffen dan in 'savonds
alles leuk
Maar als er nog mensen met tips zijn dan hoor ik die graag.
Ben er ook geweest vond het echt tegenvallen daar. Uitgaansleven begint er erg laat na 3 of 4uur s'nachts dat was niets voor mij. Verder wel mooi daar goed eten en veel leuke barretjes. Niet voor herhaling vatbaar vond ik maar goed dat is mijn mening.
ik denk dat dat voor mij geen probleem is, want dan pak ik eerst wel een barretje ofzo. Maar ik zie het daar wel.
ik heb net geboekt,,, 22juli 8 dagen ,,ook bij de strip geloof ik, en aan het strand.. ik ben benieuwd!!
 
Het is maar waar je van houdt, engelsen zijn niet echt mijn ding. Overal waar ze zijn, zijn ze te nadrukelijk aanwezig naar mijn mening. Veel van de overzeese buren weten totaal geen maat te houden, dit levert natuurlijk ook wel weer hilarische momenten op maar over het algemeen kan ik me daar erg aan storen.
Voor het stappen zou ik toch meer richting het oude gedeelte trekken. Hoewel ik er maar een avond geweest ben leek het mij daar veel gezelliger.
Boottocht daar vond ik niet echt bijzonder maar dat kan meer aan mijn lichamelijke toestand hebben gelegen.
Verder vond ik het strand bij praira de oura (of hoe je het ook schrijft) erg mooi, hou er wel rekening mee dat er een groot verschil tussen ep en vloed is, niet te ver vooraan gaan liggen vroeg op de middag :)
Tevens ook rekening mee houden dat de pinautomaten in het weekend veelal niet bijgevuld worden, dus voorkom een hoop ergenis door vroegtijdig te pinnen.
Nou, als dit geen tips waren :)
Zo niet echt super positief allemaal!!
maar we maken er wel een feest van !!
JA toch peet
Ja toch!!!
Hoorde dat jantje aardig goedkoop is daar:P
Mijn ouders hebben een huis net buiten Albufeira en het is daar best goed vertoeven inderdaad.

De strip is leuk en zoals hier al gezegd werd inderdaad lekker eten kun je er.
Uitgaan is meer in de bar/kroegjes.
Je hebt dan nog Kadok(als ie er nog is) maar dat vond ik een zware tegenvaller.k
Lekker eten is ook belangrijk!!!
een goed bodempje leggen natuurlijk!!!:P:P
Ben benieuwd!!
ga me dan wel weer dood lachen om die engelse!!
als er maar Atomic kitten zijn:P:P:P:P:P
 
Als je met een leuke groep bent kun je er altijd wat leuks van maken.
Dat komt wel in orde dan
ja toch
ja toch
 
Wij gaan ook!!! Komt zekers goed!!