Partyflock
 
Forumonderwerp · 1098111
­ Nederland
Las op twitter allemaal over een (#)aanslag op de (#)loveparade? Iemand die er meer van weet?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu wat de telegraaf zegt:

DUISBURG - Bij de Loveparade in Duisburg zijn zaterdag zeker tien doden gevallen. Daarnaast vielen er honderd gewonden. Dit heeft de Duitse politie laten weten. Er was massale paniek uitgebroken in een tunnel.

De paniek brak uit terwijl de menigte in de voetgangerstunnel stond te wachten op toegang tot het festivalterrein. Volgens de krant Bild waren 1,4 miljoen mensen afgekomen op het grote dansfeest in het Ruhrgebied.

Degenen die nog op toegang stonden te wachten, zijn met luidsprekers opgeroepen naar huis te gaan. Volgens de politie moet een crisisstaf nu beslissen of het feest doorgaat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7248790/___Tien_doden_bij_Loveparade___.html?sn=binnenland,buitenland
--------------------------------------------------------------------------------------------------------









laatste aanpassing
 
Uitspraak van actief op vrijdag 30 juli 2010 om 15:34:
ensen konden zelf niet voor- of achteruit, hoe hadden de hulpdiensten erbij moeten komen? Tunneltje afbreken? Ik heb ook een filmpje gezien waarin een politiebusje door de menigte heen wil/moet, en die kwam daar gewoon NIET doorheen. Logisch, want men KON geen kant op. En ik ga hier de hulpdiensten beslist niet schoonpraten hoor, maar je moet ook niet het onmogelijke van ze verlangen. De burgemeester had dit NOOIT mogen laten doorgaan.

Zie miijn vorige posting:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 15:06:
Nee ik bedoel dat ze paraat stonden om in te grijpen als er bij die tunnel calamiteiten zouden ontstaan want je had aan je water kunnen voelen dat dat wel ging gebeuren als er zoveel mensen er doorheen moesten lopen ...

Uitspraak van actief op vrijdag 30 juli 2010 om 15:34:
Het vervelende met dit soort dingen is dat je informatievoorziening vervuilt raakt. Dat merk ik zelf dus heel erg. Je hoort en leest zóveel dingen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat wel of niet klopt, welke info inmiddels achterhaalt is en wat blijft. Vaak weet je zelfs niet eens meer wat hier al gezegd is of niet.

Tsja blijft een kwestie van het raadplegen van betrouwbare bronnen van de media.. wat dat betreft geloof ik de berichtgeving van de NOS en het ANP nog het meest en die vind ik het meest betrouwbaar (y)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 16:10:
Zie miijn vorige posting:

Je hebt helemaal gelijk! Al die nieuwsberichten ook, tast mijn anderhalve hersencel aan. :lol:

En inderdaad, NOS en ANP staat alom bekend als meest betrouwbaar.

Maar weet je, ik hoop eigenlijk dat wanneer een Nederlandse overheid een feest afkeurt, dat men dan ook bij zichzelf denkt: dat doen ze niet om ons te pesten, maar om dit soort ellende te voorkomen. (Hangt er natuurlijk ook vanaf waaróm het afgekeurd wordt)
Haha, wie gelooft dat... Dat er zo weinig bezoekers zouden zijn? Geen weldenkend mens natuurlijk. Om 13:00 zag de rij voor de eerste controle poortjes er al zo uit. Moeten we met zijn allen dan geloven dat het een paar uur later alleen maar rustiger is geworden terwijl de stad in de loop van de dag juist steeds drukker wordt? Hier is ook te zien dat de controle poortjes niet goed stonden. We moesten met zijn allen die trechter in, wat ook echt voor benauwde situaties zorgde. Op deze plek viel het nog mee, steeds dichter naar de ingang werd het krapper en krapper...

Foto 1+2: Kruispunt voor ingang...






Er viel mij ook iets op op de foto's van de opgang (dus NA de tunnels) van het terrein...

Foto 3: Ingang, eerder op de dag. Foto van PF



Zie de cirkel. Er staan hekken. Hier werd het vroeg in de middag, omstreeks 14:10 al benauwd. Was persen om binnen te komen.



Foto's 4+5: Eigen foto's omstreeks 16:00:





He, de hekken zijn weg... Gedaan door de organisatie omdat ze de bui al voelden hangen OF gedaan door benauwde bezoekers die de hekken omgeduwd hebben om zo ruimte te krijgen en via het talud naar boven te komen? Wie het weet mag het zeggen

Hoe dan ook, de hekken zijn weg (bij de witte pijl staat nog een stukje overeind) Dit had absoluut een voorbode moeten zijn voor verantwoordelijken om iets te gaan ondernemen!


Foto 5, maar dan even met wat lijnen!



Op de laatste foto's kan je ook prima zien waarom het niet doorstroomde.... De mensen op de voorgrond lopen van links naar rechts met de truck mee, waardoor ze de ingang voor de andere mensen als het ware versperren. Dat wordt natuurlijk alleen maar erger als de truck gaat stil staan!

Rood, looprichting van mensen... De feestende menigte van rechts naar links, met de trucks mee... De mensen die erinwillen van achter naar voor... De blauwe lijn geeft aan waar dat botste,waar je niet meer verder kon lopen...

Zoals je ziet ligt die blauwe lijn achter de grens waar de hekken eerst stonden (wat met wit is aaneggeven)... WAAR had iedereen heen gemoeten dan? HOE hadden mensen zich kunnen verspreiden??
laatste aanpassing
volgens de ravercount zijn er maar 120.000 geweest!
 
Volgens mij waren er niet meer dan 10.000
Om 13:00 zag de rij voor de eerste controle poortjes er al zo uit.

hier waren wij rond een uur of 4. Nog steeds net zo druk maar de controles waren opgeheven, toch zat er totaal geen doorstroom in. Op de rijdende politiebusjes na totaal geen actieve politie gezien op die plek, die ook al veel te druk was.
[img width=640 height=480]http://album.partyflock.nl/78547824.jpg?nocache;51195090[/img]{non-image link}
[img width=640 height=480]http://album.partyflock.nl/78547844.jpg?nocache;42658109[/img]{non-image link}

Wij zijn achterlangs over de viaduct gelopen (we hadden al in de gaten dat het veel te druk was) naar de autobahn gegaan. Via omgegooide hekken konden we het terrijn bereiken.
Volgens mij hebben ze daarna alles weer dichtgezet en is het uit de hand gelopen.
Dit was namelijk rond een uur of 5 en hebben we volgens mij donders geluk gehad.
[img width=500 height=332]http://album.partyflock.nl/78547878.jpg?nocache;64888040[/img]{non-image link}
Kameraad heeft veel foto's gemaakt die de hele wereld zijn overgegaan.
[img width=500 height=332]http://album.partyflock.nl/78547919.jpg?nocache;62149808[/img]{non-image link}


Volgens mij waren er niet meer dan 10.000

Wou er eigenlijk niet op reageren maar frustratie heeft de overhand. Ga alsjeblieft naar bed op je duimpje zuigen. Zulke kinderachtige opmerkingen zijn echt te triest voor woorden.
Waarschijnlijk ben je zo'n appie zonder feestarchief en totaal geen ervaring heeft met massa's.

Verder sterkte voor al die mensen die nare beelden hebben gezien, ik gelukkig niet.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Qrazy op zaterdag 31 juli 2010 om 01:01:
Wou er eigenlijk niet op reageren maar frustratie heeft de overhand. Ga alsjeblieft naar bed op je duimpje zuigen. Zulke kinderachtige opmerkingen zijn echt te triest voor woorden.
Waarschijnlijk ben je zo'n appie zonder feestarchief en totaal geen ervaring heeft met massa's.

Wijsneus!
gewoon mensenkennis
Uitspraak van Qrazy op zaterdag 31 juli 2010 om 01:01:
Kameraad heeft veel foto's gemaakt die de hele wereld zijn overgegaan.

heeft ie er nog wat voor gekregen?
ik denk dat voortaan iedere partyganger wereldwijd bijzonder bedachtzaam zal zijn op de echt serieus grote evenementen; wellicht op het binnenkomen ervan; beter gezegd: op het al dan niet doen besluiten van het bezoeken ervan!!!
ben ook wel benieuwd wat de uitwerking zal zijn organisatorisch gezien op dergelijke evenementen. We mogen toch wel met zn allen hopen dat dit zeer tragische en trieste gebeuren, wat nooit had mogen gebeuren, ook enige positieve uitwerking zal hebben waardoor we hopelijk nog altijd heerlijk kunnen feesten zonder de angst of de aangewezen verantwoordelijken ook daadwerkelijk hun verantwoordelijkheden nemen. RIP.
Uitspraak van Delta op vrijdag 30 juli 2010 om 19:06:
volgens de ravercount zijn er maar 120.000 geweest!

zo weinig? op City Parade in Belgie komen elk jaar tussen de 200.000 & 300.000 bezoekers, dus kan me niet voorstellen dat er op de Love Parade maar 120.000 bezoekers waren.
Duisburg bereidt zich voor op herdenking
Inwoners vragen zich af of stad wel klaar is voor herdenking Love Parade
-------
best een ironisch berichtje zo (van nu.nl)
 
mij speelt dat ook door de kop, en het voelt als een foute grap
Uitspraak van Qrazy op zaterdag 31 juli 2010 om 01:01:
Kameraad heeft veel foto's gemaakt die de hele wereld zijn overgegaan.

ramptoerist :dood:
 
Uitspraak van Qrazy op zaterdag 31 juli 2010 om 01:01:
Kameraad heeft veel foto's gemaakt die de hele wereld zijn overgegaan.

ook nog beetje geld er aan verdienen ook
En nou maar hopen dat Duisburg de herdenking beter organiseert... Daar zullen ook wel meer mensen op af komen dan verwacht...
Uitspraak van Spriesje op zaterdag 31 juli 2010 om 12:00:
n nou maar hopen dat Duisburg de herdenking beter organiseert... Daar zullen ook wel meer mensen op af komen dan verwacht...

Die is al bezig en volgens mij al bijna afgelopen...

Live te volgen op ARD en ZDF trouwens...
ramptoerist


Ramptoerisme is het verschijnsel dat mensen die, als ze vernemen dat er ergens een ongeluk, brand of andere ramp heeft plaatsgevonden er heen snellen om de situatie in ogenschouw te nemen om hun sensatielust te bevredigen.


Deze fotos zijn geschoten voordat het drama zich voltrok. Hij is eerder naar huis gegaan en was de eerste die fotos beschikbaar had van de drukte. Daar is inderdaad voor betaald maar heeft weinig te maken met sensatielust.
Uitspraak van Qrazy op zaterdag 31 juli 2010 om 12:07:
Deze fotos zijn geschoten voordat het drama zich voltrok. Hij is eerder naar huis gegaan en was de eerste die fotos beschikbaar had van de drukte. Daar is inderdaad voor betaald maar heeft weinig te maken met sensatielust.

lol, neem aan dat ie sarcastisch was. Mensen moeten niet willen dat alleen media beelden vast legt van gebeurtenissen.
Uitspraak van Qrazy op zaterdag 31 juli 2010 om 12:07:
Deze fotos zijn geschoten voordat het drama zich voltrok. Hij is eerder naar huis gegaan en was de eerste die fotos beschikbaar had van de drukte. Daar is inderdaad voor betaald maar heeft weinig te maken met sensatielust.

Het is wat vroeg om te happen ;)

Burgemeester van Duisburg niet aanwezig bij de herdenking.. Snap niet dat ze 'em niet laten aftreden :dood:
Heb al zoveel filmpjes bekeken en me een ramptoerist gevoeld, maar wilde 't zo graag proberen te snappen. Het ziet er zo raar uit op sommige van die filmpjes, je ziet dat er 10 meter verderop gewoon plaats is en toch blijven mensen op dat kleine stuk duwen en trekken om op die trap te komen. Maar ja wat wil je als je zo vaststaat en alleen kunt zien wat er hogerop gebeurt. Dan zie je niet dat je verderop kunt doorlopen en zie je alleen die trap, of die container. En wil je weg.

Kwam gisteren een rits filmpjes tegen van iemand die er middenin gestaan heeft (sorry als ze al gepost zijn) en die de paniek van zo dichtbij weergeven... m'n maag kromp ervan samen. Door die filmpjes heb ik eindelijk 't gevoel dat ik nu beter snap wat er is misgegaan daar. En hoe afschuwelijk die mensen zich gevoeld moeten hebben. Wat een hel. Ik hoop dat de herdenking die vandaag geweest is een beetje kan helpen in het verwerken van al dit leed voor de mensen die erbij waren of die iemand verloren hebben. :(

Dit is het YT kanaal met die filmpjes: http://www.youtube.com/user/pizzamanne
Afschuwelijk, dat gillende meisje in deel 3 op het einde. "Ik kan het niet meer aan, ik kan het niet meer"... En dan dat vierde filmpje, waar je de doden op de grond ziet liggen en hij een paar seconden later op dat terrein staat waar gewoon verder gefeest wordt... wat moet dit traumatisch zijn geweest voor die jongen en die andere mensen. Maar wel ontzettend goed dat hij deze beelden online heeft gezet, ik hoop dat ze de hele wereld overgaan en dat er maatregelen getroffen gaan worden.
laatste aanpassing
 
Artiest The Carcass
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 11:35:
Kameraad heeft veel foto's gemaakt die de hele wereld zijn overgegaan.

ook nog beetje geld er aan verdienen ook

idd en mensen die ineens in de spotlight worden gezet omdat ze iemand geholpen hebben
in afrika zijn mensen elke dag bezig om te helpen , die zie je nooit in beeld :S

tjah media en money money
 
Uitspraak van -SnuutjuH- op zaterdag 31 juli 2010 om 02:18:
ik denk dat voortaan iedere partyganger wereldwijd bijzonder bedachtzaam zal zijn op de echt serieus grote evenementen; wellicht op het binnenkomen ervan; beter gezegd: op het al dan niet doen besluiten van het bezoeken ervan!!!

Er zijn daar 21 van onze feestende vrienden en vriendinnen gestorven... laten we er dan godverdomme wat van leren! Laat het niet zo zijn dat deze mensen voor niets zijn gestorven!



Volgende week in de rij bij Dance Valley (of waar dan ook) zullen de beelden ongetwijveld weer voorbij flitsen en de gemoederen nog steeds bezighouden...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 15:35:
zullen de beelden ongetwijveld weer voorbij flitsen

A natuulek
 
Artiest Synthopia
Uitspraak van Decibel op zaterdag 31 juli 2010 om 16:06:
Grote moeite om dit filmpje uit te kijken Wat een ellende

wtf :S wat een gaar filmpje!
laatste aanpassing
 
@Miss felix ..

Hierbij trek ik mijn oordeel terug, en ga ik je gelijk geven dat ze de mensen die over de menigte heen kruipen, en op andermands hoofden gaan staan, inderdaad op moeten sporen en vast moeten zetten. In het filmpje hierboven zie je duidelijk wat het resultaat is. Andere filmpjes hebben lang zon indruk niet gemaakt als deze.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 18:23:
Hierbij trek ik mijn oordeel terug, en ga ik je gelijk geven dat ze de mensen die over de menigte heen kruipen, en op andermands hoofden gaan staan, inderdaad op moeten sporen en vast moeten zetten. In het filmpje hierboven zie je duidelijk wat het resultaat is. Andere filmpjes hebben lang zon indruk niet gemaakt als deze.

ach meid toch :aai:
 
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 31 juli 2010 om 18:36:
zeg het ze

Ik zeg het toch(y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 18:43:
Ik zeg het toch(y)

Was je er zelf ook bij?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 18:43:
Ik zeg het toch

Type je het niet dan :')
Uitspraak van Richard op zaterdag 31 juli 2010 om 18:43:
ach meid toch

Wat een huilie he :')
 
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 31 juli 2010 om 18:46:
huilie

Jezus :lol:! Gebruik eens een ander woord man.
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 31 juli 2010 om 18:46:
Wat een huilie he :')

Word een beetje moe van dat soort figuren :')

"For those who have been involved, no explanation is necessary.. For those who haven't, no explanation is possible"

!
 
Uitspraak van Richard op zaterdag 31 juli 2010 om 18:46:
Was je er zelf ook bij?

Ik heb het over bepaalde opmerkingen.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 18:49:
Ik heb het over bepaalde opmerkingen.

Dat vraag ik niet, ik vraag was je er bij?
 
Uitspraak van Richard op zaterdag 31 juli 2010 om 18:52:
Dat vraag ik niet, ik vraag was je er bij?

Ik kijk naar dat filmpje zoals ik zei. En daar kan ik een oordeel uit trekken. Op het einde zie ik inderdaad dat mensen kapot gelopen worden.
Als je dat meisje ook hoort schreeuwen op het einde, gaat dat echt door merg en been.
Op een gegeven moment zie je ook dat er over elkaars hoofd heen gelopen word. En ik vind dat inderdaad heel ver gaan(y)
En dit is een topic, met de bedoeling dat er op gereageerd word. Ik plaats gewoon mijn mening, laat de joune anders zijn.
So be it(y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 18:55:
Ik kijk naar dat filmpje zoals ik zei. En daar kan ik een oordeel uit trekken. Op het einde zie ik inderdaad dat mensen kapot gelopen worden.
Als je dat meisje ook hoort schreeuwen op het einde. Dat gaat toch door merg en been.
Op een gegeven moment zie je ook dat er over elkaars hoofd heen gelopen word. En ik vind dat inderdaad heel ver gaan
En dit is een topic, met de bedoeling dat er op gereageerd word. Ik plaats gewoon mijn mening, laat de joune anders zijn.
So be it

Huilie :')