Partyflock

Forumonderwerp · 997647

Minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken luidt de noodklok: teveel Polen, Bulgaren en Roemenen blijven in hun eigen land. Dit is volgens hem een gevaar voor de Nederlandse economie, omdat hierdoor veel Nederlandse bedrijven overwegen naar Oost-Europa te verhuizen.

"We moeten de boot niet missen", aldus Donner. Hij erkent dat dit te maken heeft met het tekort aan huisvesting voor de arbeidsmigranten. "We zouden een veel groter probleem hebben met de arbeidsmarkt als de Polen er niet waren". Daarom wil hij wetgeving aanpassen om ervoor te zorgen dat Oost-Europeanen hier vijf jaar tijdelijk gehuisvest mogen worden. Nu mag dat nog maximaal twee jaar.

In mei 2007 heeft het huidige kabinet de grenzen geopend voor werknemers uit Centraal-Europa. Dit heeft niet geleid tot een groei van werknemers uit Polen. Er werken momenteel tussen de 100.000 en 150.000 Oost-Europese arbeidsmigranten in Nederland. De grens met Bulgarije en Roemenië zit nog wel dicht. Donner bekijkt de mogelijkheden om de grens met deze landen voor arbeiders te openen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 februari 2008 om 19:04:
Piet Hein Donner

Ga is dood :dood:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 09:14:
Ik denk dat het het beste is om het op een globale manier aan te pakken door de uitkering voor iedereen oninteressant te maken en het dus praktisch onleefbaar te maken. Eten kopen, onderdak betalen en meer niet

Dan worden de echte behoevige de dupe van de profiteurs, beter doen ze iedereen is echt herkeuren met grondig onderzoek.

en inderdaad de Nederlandse bedrijven juist stimuleren hier te blijven door diverse voordeel maatregelen.
Poolse mensen zijn relaxed

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 18:06:
Dan worden de echte behoevige de dupe van de profiteurs, beter doen ze iedereen is echt herkeuren met grondig onderzoek.

en inderdaad de Nederlandse bedrijven juist stimuleren hier te blijven door diverse voordeel maatregelen.

Nee hoor, je bent hulpbehoevend als je niet meer kunt werken en anders ontvang je noodgeld om in de kosten te kunnen voorzien tot je weer werk hebt gevonden.

Als je die groep mensen een praktisch onleefbaar gratis inkomen geeft zullen ze sneller bereid zijn om te gaan werken en geef je mensen die een minimum inkomen "verdienen" tevens meer financiële genoegdoening.

Niet moeilijk maken om het te krijgen, wel moeilijk maken om er mee te leven. Zoveel mogelijk mensen "helpen" maar profiteurs uitbannen.

En de mensen die niet meer kunnen werken door omstandigheden verdienen gewoon onze steun, daarmee maak je het uiteindelijk ook voor jezelf prettiger omdat meer mensen in je omgeving gelukkig kunnen zijn.
laatste aanpassing
fuck die polen kunnen dr niks van alleen lomp sloopwerk zijn hun goed in

k zou nooit asbest laten weghalen door die sjaapies of je heb zin in stoflonge dan wel hahaha
Polen geen probleem kunnen hard werken, Bulgaren en vooral Roemenen dat is pas slecht volk.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 februari 2008 om 19:04:
Minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken luidt de noodklok: teveel Polen, Bulgaren en Roemenen blijven in hun eigen land. Dit is volgens hem een gevaar voor de Nederlandse economie,

De reden is altijd de economie, word ik zo moe van , nou ik heb liever IETS minder economische groei en dat ik in een wijk blijf wonen waar ik mijn buren nog kan verstaan!

Donner is sowieso een pannenkoek eersteklas

Donner moet z.s.m naar polen gestuurd worden.

Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Weer dat kortetermijnsdenken waarvoor we over een jaar of wat de gevolgen op ons bord krijgen. De zelfde interculturele spanningen zullen zich weer gaan voordoen. En dit keer heviger omdat we zelfs nog niet de spanningen van de vorige golf hebben weten te kanaliseren.
Ook lijken Polen op het eerste oog meer op Nederlanders dan Marokkanen, er zijn evengoed grote culturele verschillen. En het is gewoon een gegeven dat wanneer je plotsklaps een groot aantal mensen van een bepaald groepje bij een andere bepaald groepje gooit, daar hommeles van komt. Territoriale drift heet dat. Erg dom dit allemaal. Ik hoop in ieder geval dat men dit keer wel zo slim is om van meet af aan een spreidingsbeleid te voeren.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 20:11:
Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Weer dat kortetermijnsdenken waarvoor we over een jaar of wat de gevolgen op ons bord krijgen. De zelfde interculturele spanningen zullen zich weer gaan voordoen. En dit keer heviger omdat we zelfs nog niet de spanningen van de vorige golf hebben weten te kanaliseren.
Ook lijken Polen op het eerste oog meer op Nederlanders dan Marokkanen, er zijn evengoed grote culturele verschillen. En het is gewoon een gegeven dat wanneer je plotsklaps een groot aantal mensen van een bepaald groepje bij een andere bepaald groepje gooit, daar hommeles van komt. Territoriale drift heet dat. Erg dom dit allemaal. Ik hoop in ieder geval dat men dit keer wel zo slim is om van meet af aan een spreidingsbeleid te voeren.

Ok, maar het is nu eenmaal een feit dat bedrijven ten behoeve van kosten besparing naar lage lonen landen willen vertrekken, en dat er hier in Nederland te weinig mensen zijn die ondermaats werk willen verrichten zodat veel banen onvervuld blijven ook al zijn er Nederlandse werklozen.

Philips vertrekt langzaam naar China, en als de Polen niet hierheen komen om als tijdelijke oplossing te fungeren dan vertrekken de bedrijven wel naar die landen toe om te kunnen profiteren van de lagere kosten en daarmee betere groeimogelijkheden die funest kunnen zijn voor het voortbestaan van een bedrijf.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 20:23:
en dat er hier in Nederland te weinig mensen zijn die ondermaats werk willen verrichten zodat veel banen onvervuld blijven ook al zijn er Nederlandse werklozen.

Zo was het met de eerdere gastarbeiders ook. Totdat er weer een recessie was waardoor veel Nederlanders weer aangewezen waren op ongeschoold werk en er veel gastarbeiders waren die geen werk meer konden vinden. Economie verloopt in golfbewegingen. Dit is kortetermijnsdenken met gevolgen op de lange termijn.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 20:23:
de bedrijven wel naar die landen toe om te kunnen profiteren van de lagere kosten

Daar zijn de Polen geen oplossing voor aangezien men verplicht is gastarbeiders hetzelfde loon te betalen als Nederlandse werknemers. Als het om de lagere lonen te doen is dan zullen die bedrijven hoe dan ook naar China vertrekken. Geen geimporteerde Pool die dat tegenhoudt.
De kwestie is dat er op het moment gewoon te weinig mensen zijn die ongeschoold werk willen doen. Dat komt vanzelf wel weer terug. En bovendien, men klaagt toch steen en been over de hoge schooluitval onder VMBO-ers? Voila, allemaal potentiele fabrieksarbeiders :P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 februari 2008 om 19:38:
zodat ze wél een kamer of een huis kunnen betalen en dan neit meer hoeven kraken en dus weer met hun klauwen van andermans eigendom af kunnen blijven

Ohja, want dat zijn allemaal krakers....%)
Waarom asocieer ik je toch weer met rechts?

Meneer Donner zal er meer vanaf weten dan iedereen hier. Bovendien zie ik onze Nederlandse medemens niet 60 uur per week bollen pellen..... eigen schuld, dikke bult...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 20:11:

Ik vind het wel heel toevallig dat er tegelijkertijd een topic loopt waarin wordtgesteld dat Rouvoet zegt dat er meer kinderen moeten komen om de vergrijzing op te vangen. Misschien leg ik nu wel heel makkelijk een link maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat die Polen aangetrokken worden om aan de huidige vraag naar werkkrachten te voldoen maar ook om op de lange termijn hierin te kunnen voorzien. Wanneer die Poolse arbeiders zich hier nestelen zullen ze immers kinderen krijgen maar ook familie uit Polen hierheen halen die dus indirect ook weer banen kunnen invullen. Dat dat op de lange termijn cultuurconflicten met zich mee zal brengen wordt natuurlijk expres over het hoofd gezien ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 20:52:
maar ook om op de lange termijn hierin te kunnen voorzien.

Je bedoeld dat de polen voor meer Nederlandse kinderen moeten zorgen?
laatste aanpassing

Meer polen, meer kinderen :/

Straks gaat het hier nog net zo druk worden als in China, en ik maar hopen dat het rustiger zou worden als eenmaal al die vergrijsden de pijp uit zijn.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 februari 2008 om 23:54:
Straks gaat het hier nog net zo druk worden als in China, en ik maar hopen dat het rustiger zou worden als eenmaal al die vergrijsden de pijp uit zijn.

Ze zijn bezig met een plan om zee tot land om te vormen ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 februari 2008 om 19:42:
Belachelijk!!!

Hier in NL zijn ook nog genoeg werkelozen... help deze eerst aan t werk en kijk dan maar eens ff wat we voor anderen kunnen beteken!!!

amen.

In Nederland zijn nog zat Nederlanders die:

1) niet willen werken en op een uitkering leven
2) die niet kunnen werken omdat ze niet in aanmerking komen omdat gastarbeiders goedkoper zijn.

Laat ze eerst deze problemen oplossen in plaats van steeds maar weer gastarbeiders te laten toestromen.
laatste aanpassing