Partyflock

Forumonderwerp · 995271
Planeet X
Planeet X is een planeet, een paar keer groter dan de aarde, die ramp en dood tot de aarde zal brengen. De legende zegt dat de planeet één keer in de 3600 jaar in ons zonnestelsel zal komen. De planeet zou vlak langs de aarde door schieten, één rondje om de zon draaien en weer verdwijnen. Maar wat zijn de gevolgen voor de aarde?

De meningen zijn verdeeld. Er zijn verschrikkelijk veel mogelijkheden. De vaakst genoemde is dat door de grootte zwaartekracht van de planeet honderden vulkanen zullen uitbarstten. Reusachtige vloedgolven zullen de continenten doen overstromen. De aardkorst zal open slaan en de polen worden naar de evenaar verschoven. En dan mogen we nog van geluk spreken. In andere scenario’s wordt:
- de aarde gepeld,
- de aarde door midden gesneden,
- de aarde richting de zon gejaagd,
- de aarde de ruimte in geslingerd.

Andere zeggen dat de magneetvelden de aarde zal laten ophouden met draaien. Dit zal grootte gevolgen hebben, want de zon zal maar op één helft blijven schijnen. Geen dag en nacht meer, maar één helft dag, één helft nacht. Om precies te zijn; één helft leven, één helft niks.
Volgens nog andere zullen meegesleurde meteorieten uit de rand van het zonnestelsel op de aarde worden bekogeld.
Volgens bijbels gezinde zal het 3 dagen en 3 nachten duren.

Maar er is hoop. Zoals men zegt is er leven op de planeet. Paranormaal begaafden zeggen al jaren contact te hebben met de bewoners van de planeet. Deze zouden 'Nibiruërs' of de 'Nefilim' heten. Volgens de geleerde hebben deze gezegd dat ze een geselecteerd gezelschap mee zouden nemen naar hun planeet, vlak voor het noodlot toeslaat.

Zoiets als planeet X zou in mei 2000 ook toeslaan, omdat alle planeten dan bijna op een rechte lijn stonden. We zouden op dat moment door een krachtveld aan stukken worden gescheurd, maar dat is niet gebeurd. Maar is planeet X serieuzer? Is planeet X een leugen? Of zit er toch waarheid of waarheden in de legende?

Er waren ook geleerden die dachten dat de onverklaarbare baan van Uranus door een ontmoeting met planeet X zou zijn gekomen. Maar ook hier kwam bewijs voor dat dit niet mogelijk kon zijn. Als planeet X vlak langs Uranus was gekomen had planeet X een onregelmatige baan en dat kan niet. Hierdoor werd dit gerucht de wereld uit geholpen.

Er zijn oude schriften gevonden waar vaak 12 planeten in voorkwamen, maar op dat moment dacht men nog dat de aarde plat was, dus konden ze nooit geweten hebben dat er zoveel planeten waren. Maar als ze echt waren: Zon, Mercurius, Venus, Aarde, Maan, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus, Pluto. Dit zou elf van de twaalf planeten verklaren. Volgens paranormaal begaafde is het volgend plaatje wat de twaalfde planeet verklaard.

Maar er is verklaard dat Planeet X na al die jaren allang vernietigd moet zijn als hij zou bestaan. Als planeet X langs de zon raast wordt hij steeds groter. Dat is één ding. Het tweede punt is dat de planeet dan al miljoenen keren voorbij de aarde is gekomen als hij om de 3600 jaar langs komt, aangezien de aarde 4,5 miljard jaar oud is.Dit zou beteken dat de aarde al zo vaak is getroffen door de ramp dat de aarde al vernietigd zou zijn. Ten slotte zal de planeet zo’n bizar klimaat hebben dat er geen leven mogelijk is. Er is net als op aarde 10 tot 20 graden mogelijk als hij dicht bij de zon staat. Maar als hij om de 3600 jaar langskomt is hij een hele lange tijd ver van de zon verwijdert. Op dit punt zou de temperatuur vlak boven het absolute nulpunt zitten, -273 graden.

Toch blijven er aanhangers vol houden dat de planeet wel bestaat. Maar bestaat de planeet echt? We zullen het zien in de komende miljard jaar.
Uitspraak van TernTerror op woensdag 23 april 2008 om 19:41:
En sitchin is niet de enige...zijn er meer die vertaald hebben en er boeken over hebben geschreven...mooie documantaire in het nederlands is van bram vermeulen en marcel messing

Al die andere 'onderzoekers' gebruiken Sitchen zn werk als referentie
Ze praten hem allemaal na, simpel
Er zijn ook mensen die t bestudeerd hebben en tot n heel andere conclusie kwamen
Geen aliens, maar hele oude verklaringen op natuurverschijnselen
Die Sitchen lult gewoon uit zn nek en interpreteert n oude tekst met 'moderne' ideeen in zn achterhoofd
Plus ik denk dat ie t expres doet en als je je hier écht in verdiept..
Zul je zien dat de eerste mensen die begonnen te praten over UFO's en aliens van geheime diensten waren
Dat is wel verdacht of niet dan
De massa pikte die onzin op en geloofde t ook nog en opeens ging iedereen aliens zien
wist je bijv. dat er 40.000 ufo waarnemingen per jaar in NL

En waarom link jij n UFO aan aliens?
Een UFO is wat t is.. niet meer, niet minder ..een unidentified flying object
Waarom he.. vertel me waarom ik nog NOOIT gehoord heb van iemand uit Marokko die n alien heeft gezien?
Omdat dat hele concept van UFO's en aliens daar nooit aan is geslagen; daarom
Elohim is bijvoorbeeld een god ja...maar ishtar ook

Elohim is niet een god, tis dé Ene God uit t Jodendom, de Levende, Eeuwige, Zelfbestaande God
Ishtar vind ik n opvallende naam
Ester = Ster in de semitische talen
Het woord duidt dus op n Ster, Ishtar - Astaroth - Asterix
Disaster betekent 'géén ster', wat n catastrophe weergeeft, wat (heel opvallend) Grieks is
Die Sumer en Akad zijn voorlopers van wat later oa de Joden zouden worden denk ik
Heeft veel te maken met Babylon, de tijd vlak ná Noah
Dat verklaart de semitische naam voor die god Ishtar
Ik denk dat die volkeren eerst monotheistisch waren
Maar laterna hun religie veranderden en goden erbij gingen verzinnen
Een god vernoemen naar n natuurverschijnsel of hemellichaam is heel normaal
Het woord El, oftewel Elah is zo oud als de straat
Tis de oudste naam voor 'de Heer, God' voor zover ik weet
Ik had n keer n pagina daarvan gezien, met foto's van in steen gegraffeerde teksten
Wou dat ik m nog had, dan kon ik t quoten
god van het heelal en het onnoembare die zoeken de nephilim zelf ook nog

Nephilim is dus uit t Oude Testament
Kijk wat je doet
Je neemt iets uit hun boeken en interpreteert t naar iets wat bij de Joden n totaal vreemd concept is
Interpreteren de Joden Nephilim als aliens? I don't think so
Ik vind dat btje dissrespectvol maja
Klein stukje van "Refuting Zecharia Sitchin's Ancient Astronauts and Planet X Theses"

I agree in the main that conventional history needs to be revised, but we simply cannot ignore the mass of data which has been gathered by academia over the years, even if we do not necessarily agree with the overall picture such academics paint with this data. In the books of many of today’s popular alternative authors, once the subject is rendered ambiguous and open to interpretation, the authors then go on to ‘fill the gaps’ with highly speculative or tentative information as evidence of their own particular theory. Again, this is not necessarily improper; all authors and theorists do this. What is improper is when the conventional view is artificially distorted to make it appear to the reader to be inadequate or ridiculous; something which the average reader is unlikely to recognise.

Moreover, surely, when there is a huge body of information available which does provide adequate explanation, we need to question both the ability and the motivation of the author who never references known evidence and proof that would negate their own theories.

Sitchin is a good example of one who ignores known data, misquotes and mistranslates, and who leaves out elements of well-known data – even parts of well-known texts – which remove the proper context, so that he can reconstruct carefully selected fragments of hand-picked data into an internally consistent book. Although the individual books may seem to be internally consistent – which is all the average reader will know and therefore accept – when viewed next to the available data, such theories are blatantly ridiculous and clearly manufactured to con a reader who unfortunately knows no better; a reader who trusts the author to have done his homework and to be reasonable with the data – especially when, as in the case of Sitchin – the author is widely acclaimed to be an ‘expert’ and one of a handful of people in the world who can read the ancient Sumerian texts. It is clear that Sitchin is not an expert at all. In fact, most of his 12th Planet is merely a collation of standard works such as Kramer's, which is then used as the basis of a deconstruction and ‘retranslation’ into the ET-gods scenario.

I fail to see where Sitchin has done any proper translation work of his own, or has revealed anything which was not already available in the standard works. The only ‘new’ material in the 12th Planet comes in the form of mistranslation, and distortion of known data.

Unfortunately, it is this mistranslated data that any number of books, New Age gurus and websites are quoting to support their belief in the ancient astronaut theory. Amazingly, these clearly erroneous translations and histories are also being ‘channelled’ by numerous New Age gurus who claim to be receiving the information directly from spirits, ascended masters or aliens! There is a mass market for such things today; naïve ‘truthseekers’ all over the world have been captured in the glamour and excitement of the ETs and many have invested their entire view of reality on such paradigms as ‘the aliens will save us’, or ‘the aliens are coming’, which has replaced conventional religion as a means of explaining creation and providing answers from ‘above’ or ‘out there’.

So let’s look at the evidence and decide for ourselves if Sitchin’s particular version of history has any merit, and whether there is any reason to fear Planet X. Then we will take a brief look at one key area in mythology – astronomy and astrology – which is usually misunderstood, thereby creating a host of motifs that people such as Sitchin have speculated about and refashioned into new theories and myths over the years. I’ll run past you a few theories of my own into the bargain and you can see if they make any more sense in the light of the following information....

etc

Ivan Fraser
Uitspraak van --*-- op woensdag 23 april 2008 om 20:27:
Al die andere 'onderzoekers' gebruiken Sitchen zn werk als referentie

Niet allemaal der zijn wat verschillen in vertaling geconstateerd maar de basis van het ontstaan van de mens bleef overeind.
Het komt ook in meerdere culturen weer terug voor...niet alleen in de kleitabletten van dhr. Sitchin...

En waarom link jij n UFO aan aliens?

Ok verkeerd geplaatst maar ging mij er meer dat het niet bekend is.

Ja dat waren toch die reuzen die paarden met mensen dochters :)

Uitspraak van --*-- op woensdag 23 april 2008 om 22:15:
Klein stukje van "Refuting Zecharia Sitchin's Ancient Astronauts and Planet X Theses"

Kijk je volledig oordelen als je alles zelf tot de bodem hebt uitgezocht...blijf het toch een mooie theorie vinden...zoals ik de bijbel ook een mooie theorie vind ;P

Jij denkt bijvoorbeeld wel dat er een illuminati genootschap is????
Die lijkt me toch wel overduidelijk aan te tonen of is dat ook iets uit het niets gegrepen...
laatste aanpassing
Uitspraak van TernTerror op woensdag 23 april 2008 om 23:33:
Niet allemaal der zijn wat verschillen in vertaling geconstateerd maar de basis van het ontstaan van de mens bleef overeind.
Het komt ook in meerdere culturen weer terug voor...niet alleen in de kleitabletten van dhr. Sitchin...

Nou ik heb dus begrepen dat bijna alle bronnen die je vindt hierover gebasseerd zijn op Sitchen zn werk
Grappig dat je zegt 'de kleitabletten van Sitchen' :P
Wil je n ander zn mening erover horen? Lees dit s...

Third, at least one professional linguist who has taken the trouble to examine Sitchin’s work has come up with massive criticisms of his understanding of the Sumerian and Akkadian languages. These are contained in some newsgroup postings from several years ago made by a professor of Near Eastern Studies at a well-known American University. (I refuse to name him because in the course of a brief correspondence with him he made his views on Sitchin’s work abundantly clear, stating that he did not want his name associated with what he regards as 'rubbish', and nor did he want to be bothered by further correspondence from people he regards as cranks. I fully respect his wishes, and have only provided the scant information about him above in order that I cannot be accused of making this important evidence up.) The gist of his criticisms of Sitchin (or at least those that are scholarly and linguistics based) is that he demonstrates a consistent lack of appreciation of even some of the most basic fundamentals of Sumerian and Akkadian grammar, even to the extent of regularly failing to distinguish between the two entirely different languages, and mixing words from each in interpreting the syllables of longer compound words. As an example, he analyses Sitchin’s interpretation of the name Marduk as 'son of the pure mound',1 and suggests that he has mixed the Akkadian word maru, which means 'son', with the Sumerian words du and ku, meaning 'mound' and 'pure' respectively. But, he asserts, such words from different languages were never mixed, even in a proper name; they would have used a combination of words all taken from one language or the other. Our source provides countless other examples of this type of confusion, for example in Sitchin’s translation of shem, mu, naru, Enki, Enlil, Eridu, Ishkur, and Tiamat, which seem to provide compelling evidence that the bulk of his interpretations are spurious and incorrect – apparently made up from bits and pieces of different languages and with letters and syllables swapped at will. Since these examples all came from just a few chapters of The Twelfth Planet (before our source decided he had better things to do with his time), and there were hardly any translations that were not distorted, the conclusion our source drew is that none of Sitchin’s translations and interpretations should be implicitly trusted.

Uitspraak van XaeeD op woensdag 23 april 2008 om 20:27:

Ja dat waren toch die reuzen die paarden met mensen dochters

Yep, normaal vertaald naar reuzen, maar Sitchen vertaalt t naar heel iets anders
Interessant is dat deze zin uit de Bijbel de hele zoektocht van Sitchen in werking zette
Toen ie klein was had ie n fascinatie met die Nephilim en wat ze waren

blijf het toch een mooie theorie vinden

Das alles wat t is, n leuk verhaaltje
zoals ik de bijbel ook een mooie theorie vind

De Biblos is n bibliotheek van 73 boeken ofzo
Welke theorie bedoel je?
Over t ontstaan van de mensheid neem ik aan
Hebbie de Bijbel gelezen?

Jij denkt bijvoorbeeld wel dat er een illuminati genootschap is????

Ow nee niet echt, dat weet ik wel zeker ;)
Die lijkt me toch wel overduidelijk aan te tonen of is dat ook iets uit het niets gegrepen...

Nope is zo duidelijk dat t akelig is
Je moest s weten

Der is zoveel wat niet op ´sbs6´ wordt uitgezonden...wist je bijv. dat er 40.000 ufo waarnemingen per jaar in NL...zijn die ook allemaal gek...

Heb zelf al zoveel materiaal gezien over de NWO, UFO´s , Niburu dat kan niet allemaal als onzin worden afgedaan...

Ga op onderzoek uit, trek je eigen concluse en vertel het anderen...

ja precies jah
Wrom negeer je alles wat ik zeg hierover?
Je wil t gewoon écht écht écht geloven he
Maakt niet uit wat iemand dan zegt, je steekt gewoon je vingers in je oren en doet NanananA
Uitspraak van --*-- op woensdag 23 april 2008 om 23:53:
I refuse to name him because in the course of a brief correspondence with him he made his views on Sitchin’s work abundantly clear, stating that he did not want his name associated with what he regards as 'rubbish', and nor did he want to be bothered by further correspondence from people he regards as cranks. I fully respect his wishes, and have only provided the scant information about him above in order that I cannot be accused of making this important evidence up.)

Goed dat deze kerel het er niet mee eens is maar als ie niet bekend wordt gemaakt en de feiten niet keihard bewezen worden blijft het een mysterie...ze kunnen alle twee disinformateurs zin...

Uitspraak van --*-- op woensdag 23 april 2008 om 23:53:
De Biblos is n bibliotheek van 73 boeken ofzo
Welke theorie bedoel je?
Over t ontstaan van de mensheid neem ik aan

Grotendeels heb ik het gelezen...jij zou ook moeten weten dat bij de making de illuminatie hierin een grote rol kan hebben gespeeld...

De Illuminatie lijkt jou overduidelijk...mij ook hoor maar ik zie ook de verbanden die de illuminatie zou kunnen hebben met de anunaki...Satan = Anu???
Uitspraak van TernTerror op donderdag 24 april 2008 om 12:37:
Goed dat deze kerel het er niet mee eens is maar als ie niet bekend wordt gemaakt en de feiten niet keihard bewezen worden blijft het een mysterie

Dit is n klein stukje tekst
Die pagina staat vol bewijzen
De schrijver is zelf n gerespecteerde historicus en kenner van oude geschiedenis
Hij heeft boeken geschreven en debatten gehad met die pseudo-wetenschappers
Is niet zomaar een of andere henkie dus
En de bron die hij hier noemt, die persoon heeft dus ook fel uitgesproken tégen Sitchen zn werk
Hij neemt t niet eens serieus, omdat Sitchen zoveel fouten in zn vertalingen maakt, dat t geheel onbetrouwbaar is
Sitchen is Illuminati man, das bekend.. deze critici zijn eerlijke wetenschappers
Hij spreekt juist uit tegen de vorm van dissinformatie waar Sitchen zich mee bezig houdt
Hij dringt dr juist op aan dat de lezer zelf dingen gaat onderzoeken
Maja ik hoef dit niet te vertellen, ik had die link toch gegeven
Lees s voor jezelf man, ook al is t veel info en wil je zo graag dat alien-fabeltje geloven
Dat hele alien idee is verzonnen man, door de regering en illuminati
Grotendeels heb ik het gelezen...jij zou ook moeten weten dat bij de making de illuminatie hierin een grote rol kan hebben gespeeld...

De Illuminatie lijkt jou overduidelijk...mij ook hoor maar ik zie ook de verbanden die de illuminatie zou kunnen hebben met de anunaki...Satan = Anu

De Bijbel geschreven door Illuminati?
Naah man, ik denk niet dat die toen al bestonden
Bijbel is half Joods, half Romeins
In fact, ik denk dat t grootste deel van t Nieuwe Testament werd geschreven met de bedoeling de échte leer van Jezus teniet te doen
Tis erg pro-Romeins, t Nieuwe Testament, zo erg, dat de Jezus uit t Christendom waarschijnlijk haaks staat op de historische Jezus
Christendom is btje n religie die specifiek gecreeerd werd om iedereen samen te brengen onder dezelfde paraplu
Dat scheelde de machthebbers van toen n hoop problemen
Denk dat er iets heel sinisters achter schuil ging
De Illuminati houdt zich gewoon bezig met bepaalde ideologiën die doorschijnen in t Christendom
Bits and pieces van andere religies bij elkaar geschraapt werd t Christendom
Een van die ideologiën is Mythranisme, die op zn beurt weer van Egyptische shit overgenomen is
Daar ligt de basis voor waar de Illuminati in geloven denk ik
Het oude Egypte.. vandaar de Piramide met t ene alziende oog, enz enz
Maar zij hebben de Bijbel niet geschreven ofzo
Kijk, die woorden zeggen me niks, Anunaki enz
Zijn t aliens of wat?
Ik geloof niet in aliens die de mensheid hebben vormgegeven
Want nu zeg je in feite dat Satan de mens heeft geschapen :P
Satan is geen alien, maar n ehhh.... soort van interdimensioneel wezen ofzo
Wat denk jij?
laatste aanpassing

Grotendeels heb ik het gelezen

Wat n waste of time :P
Ik ging n keer, puur uit nieuwsgierigheid, die Enki shit lezen
Na ff drong t tot me door, dat t gewoon echt onzin was en stopte er mee
Ik ga me niet bezighouden met t lezen van fabrications, tis tijdverspilling
En nu ik die pagina aan t lezen ben waar Sitchen zn werk debunked wordt neem ik dat alles niet serieus meer
Vind t raar dat mensen dit zo blindelings geloven en verdedigen, zoals Trippen-x 777
Als je ziet hoe erg Sitchen zn vertalingen laat beinvloeden door zn eigen interpretatie...
Snap niet hoe je die man dan op zn woord kan geloven
En dat dr ontelbaar anderen zijn die hem nablaten wil niks zeggen
Ze zingen allemaal hetzelfde liedje
Je denkt dat die personen geleerd zijn in dat vakgebied
Maar dat is vaak helemaal niet t geval
Wanneer jij duizend boeken leest over n bepaald onderwerp, die in feite allemaal gebasseerd zijn op t werk van Sitchen en anderen dissinformers ga je denken dat t onwaarschijnlijk is dat ál die mensen t fout hebben en je begint t te geloven
Denk je nou echt dat die Hollanders die hierover praten geleerd zijn in de Sumerische taal?
Wanneer dat niet t geval is maakt t niet uit wat ze beweren
Tis onbetrouwbare info die uitgaat van n bepaald idee wat niet eens door de tekst ondersteund wordt
Wanneer andere oude-taal-deskundige beweren dat Sitchen uit zn nek lult..
Kweenie.... dat maakt zn hele werk onbetrouwbaar
Planet X, Nibiru, Anunaki, enz enz... leuk allemaal, maar niet meer dan propaganda
Nieuwe vorm van religie is t (valse religie wat dat betreft)
laatste aanpassing
According to Arizona Wilder, who claims to be a former mind-controlled subject of MK-Ultra (much like Cathy O'Brien), Zecharia Sitchin is in league with the reptilians as a disinformation agent. She claims to have seen him with other shape-shifting reptilians at many high-level functions attended by the world's "elite".

http://www.crystalinks.com/reptilians.html
Ja ken t filmpje en t interview van die mevrouwtje
Joris man, lang niet gesproken hehe
Op de een of andere manier verloor ik mn interesse in Assassin's Creed
Vond dr niks meer aan man
laatste aanpassing
Ja misschien ken jij het al maar hier zijn vast mensen die haar nog niet kennen. Ik zoek ook nog een quote waarin Sitchin op Icke aandringt dat er geen reptilians bestaan en dat hij zich vooral niet met dat onderwerp bezig moet houden.
Ik had nog wel even door willen spelen maar heb de PS3 terug moeten brengen.
Ik zie dat de Dajjal serie al bij deel 397 is, ik ben nog steeds bij die paraplu's. Moet echt weer eens gaan kijken.
hehe
Ja dan hebbie nog veel te gaan
Sommige afleveringen zijn btje offtopic vind ik
Maar de echt goeie afleveringen zitten echt verspreid, dus ik heb ze tot nu toe allemaal gekeken
Hij post ook alternatieve dingen, zo heb ik laatst iets van 2 uur geluisterd naar n toespraak van zo'n dude over dat hele planet X verhaal, waar ik t helemaal niet mee eens ben en Hashem zelf ook niet denk ik, als Moslim, maar vaak moet je, om t groter plaatje te begrijpen ook andere visies aanhoren
Ik ben t zelfs met sommige dingen die Hashem naarvoren brengt niet eens
En vind soms dat ie btje afdwaald van Islam en ideeen erop nahoudt die niet ondersteund worden in de Islamitische leer, maar in t algemeen valt ie terug op Islamitische bronnen
Hij heeft wel mn ogen geopend voor veel dingen
Een aflevering is mooi, laat ie pre-Islamitische tekeningen zien van Arabieren die lijken te gaan over de toekomst, soort van voorspellingen.. die ook veel te maken hebben met de Dajjal enz
Is wel mooi om te zien :)
Anywayz, succes dr mee
Peace

Uitspraak van --*-- op donderdag 24 april 2008 om 13:43:
Je denkt dat die personen geleerd zijn in dat vakgebied
Maar dat is vaak helemaal niet t geval
Wanneer jij duizend boeken leest over n bepaald onderwerp

die kerel zat jaren lang bij de nasa en later bij die andere lui met zo'n vaage afkorting dus wat nou 1000 boekjes gelezen
laatste aanpassing

Vind t raar dat mensen dit zo blindelings geloven en verdedigen, zoals Trippen-x 777

ik verdedig niks pik! ik ben gewoon niet zoals als jij en al die andere mensen die zeggen dat dit zomaar weer zo'n theorytje is!
laatste aanpassing
Wie noem je pik pussy
Let btje op hoe je me aanspreekt aight
Ik ben je momma niet
Stupid
Hoezo theorie, tis n leugen.. niet zomaar eentje tho
Je hebt geen idee hoe diep dit gaat, wat erachter ligt
Alles wat ik zeg is dat je heel kritisch moet zijn met dit soort dingen
Heeft nogal grote gevolgen op jezelf en op anderen
Ik presenteer bewijzen in de vorm van andere taal-deskundigen en jij negeert dat
Tis duidelijk dat je elk bewijs tégen je Planet X meteen afwijst
Dat maakt jou t geslaagde product van n langdurig experiment
Fok t, als jij niet eens normaal ken reageren op n alternatieve mening...
Succes met je topic kerel
Laterz
laatste aanpassing
Uitspraak van --*-- op donderdag 24 april 2008 om 12:10:
Je wil t gewoon écht écht écht geloven he
Maakt niet uit wat iemand dan zegt, je steekt gewoon je vingers in je oren en doet NanananA

Nu je tot deze conclusie bent gekomen, laat hem dan lekker geloven.

Als iemand gaat mopperen wanneer zn theorie overduidelijk niet staaft aan feiten, natuurwetten en andere onbeduidende dingen waar alleen narrow minded sheeple zich wat van aantrekken...
Dan is het voor die persoon geen theorie maar meer een soort religie.
En wat voor een bastard ben je dan als je iemand zn houvast in deze realiteit wilt afnemen?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 17:48:
die kerel zat jaren lang bij de nasa en later bij die andere lui met zo'n vaage afkorting dus wat nou 1000 boekjes gelezen

Ik weet niet waar je t over hebt
Wat heeft Nasa te maken met ancient history en dode talen verklaren?
Wil je n deskundige hierover horen, dan stel ik voor dat je naar de taal-expert gaat
In dit geval de taal van de Sumer en de Akkadische taal
Sitchen beweert dat hij 1 van de weinige ter wereld is die die taal kan lezen en begrijpen
Maar er zijn genoeg anderen die juist beweren dat Sitchen dingen verkeerd interpreteerd en fout vertaald en wat t ergste is, dat hij zich daarvan bewust is
Hij heeft dus zn eigen agenda
Had ik al gezegd dat hij met de Illuminati in verband werd gebracht?
Dat zegt op zich al genoeg over hem
Nogmaals, ik zeg niet dat dit zomaar n theorie is
Een theorie is gebasseerd op eerlijk onderzoek, wat je van Sitchen zn thesis niet kunt zeggen
Tis geen kwestie van 'ik denk dit en jij denkt dat'
Tis puur misleiding en tis gewoon btje jammer dat zoveel mensen t klakkeloos accepteren
Met die boeken bedoelde ik dat t voor iemand als jou overkomt, wanneer veel mensen boeken schrijven over dit onderwerp, dat t wel n kern van waarheid moet bevatten, maar t komt erop neer dat al die schrijvers Sitchen zn werk overpennen en er verder op ingaan, wat dus bullshit is
Jij denkt dat al die mensen geleerd zijn in dit vakgebied: de studie van oude beschavingen, religies en talen
Maar dat is dus bijna nooit t geval
Mensen die wél geleerd zijn in dat veld spreken Sitchen tegen
Maar zijn verhaaltje over aliens is wel mooi en t klinkt wel logisch in jouw oren, dus de massa, die verder geen dingen uitzoekt voor zichzelf, maar liever de meningen van anderen, die goed in hun oren klinken aannemen en nablaten accepteren Sitchen zn onzin-verhaal
Maja ja nee ja nee heb wel n punt
Dus.. ga je gang
laatste aanpassing
Uitspraak van --*-- op donderdag 24 april 2008 om 13:30:
Dit is n klein stukje tekst
Die pagina staat vol bewijzen

Ik ga het eens goed doornemen...maar sitchin blijft niet de enige vertaler en zoals al eerder gezegd de basis van het verhaal met de goden die ons gemaakt of een handje hebben geholpen blijft overeind...geloven is een tweede :)
De Bijbel geschreven door Illuminati?
Naah man, ik denk niet dat die toen al bestonden

Is niet met zekerheid te zeggen...Mr.Icke bijv. gelooft er hetzijne van...
Want nu zeg je in feite dat Satan de mens heeft geschapen
Satan is geen alien, maar n ehhh.... soort van interdimensioneel wezen ofzo
Wat denk jij?

Ik denk dat Satan netzoals god uit de bijbel een buitenaards wezen is ja...Ik denk dat de oude beschavingen gewoon steeds bezoek hebben gehad van andere beschavingen en de bezoekers met god of goden in hun culturen beschreven.Vele goden kunnen van elkaar afgeleid worden.
Denk je nou echt dat die Hollanders die hierover praten geleerd zijn in de Sumerische taal?
Wanneer dat niet t geval is maakt t niet uit wat ze beweren
Tis onbetrouwbare info die uitgaat van n bepaald idee wat niet eens door de tekst ondersteund wordt

Zollang ik geen sumerisch schrijf je dat zo goed ???:) zolang ik dat niet kan is het moeilijk er volledig in mee te gaan maar heb altijd al een gevoel gehad dat we broeders hebben hier ver vandaan hebben...zoveel planeten zoals de aarde der moet meer zijn...en waarom kan die hier al niet geweest zijn...je kent vast wel de aarde/mars connectie met zijn piramides en sfinx ook een intressant gegeven...en de nasa ufo tapes...don´t looks like dubree to me :)
laatste aanpassing
Uitspraak van TernTerror op vrijdag 25 april 2008 om 04:52:
Ik denk dat Satan netzoals god uit de bijbel een buitenaards wezen is ja...Ik denk dat de oude beschavingen gewoon steeds bezoek hebben gehad van andere beschavingen en de bezoekers met god of goden in hun culturen beschreven.Vele goden kunnen van elkaar afgeleid worden.

Oke, verklaar Islam dan
Was Allah n alien?
ben niet heel erg bekend met de Islam maar met alle respect de goden van vroeger,die uit de bijbel, koran , sumerians, maya´s, inca´s, romeinen, grieken kunnen allemaal worden vergeleken met andere beschavingen...Zo ook de engel gabriel die tot mohammed sprak...dus allah kan dan ook weer worden beschouwd als een ´god´. Islam en de Bijbel ligt volgens mij niet heel ver uit elkaar...Naar mijn inziens zijn het allebei een ende zelfde die hier honderden jaren geleden op aarde kwam.

Kan je deze echt aanraden,die gast lult niet alleen sitchin na, hij geeft meer referenties en legt de bedoeling van mythes uit...

http://video.google.com/videoplay?docid=7839230871595849116&q=bram&ei=krMRSJ-qPI2SjgKBnamSAg
Ik heb die link al s vaker gekregen van andere mensen
Ik vind t belachelijk en hij lult Sitchen dus wél na
Hij moet wel, of denk je dat hij de Sumerische taal kan lezen en begrijpen
Tuurlijk niet, dus hoe slim hij ook is, hij is compleet afhankelijk van iemand anders zn werk
Ik weet dat ie Sitchen napraat, omdat, wanneer hij n andere taal-deskundige zou napraten hij dat hele goden uit de ruimte idee niet ter sprake zou brengen.. omdat de tekst dat helemaal niet ondersteund
Ik heb dit al zovaak gezegd..
Die mensen nemen stukjes uit de Joodse Bijbel en gebruiken die om hun thesis te bewijzen
Dat idee wat ze hebben spreekt t Jodendom tegen
Dus hoe kun je nou bewijzen vinden voor iets wat t boek wat je daarvoor misbruikt tegenspreekt
Je moet dan zeggen dat de Joden al die tijd hun eigen geschriften niet begrepen
En jij begrijpt t nu wel, hun niet... zie je niet hoe belachelijk dat is?
Jodendom is monotheistisch!!!
Dus hoe de fok kun je bewijzen in hun geschriften zoeken voor iets anders dan monotheisme?
Ik begrijp niet hoe kleingeestig en arogant je moet zijn om die houding aan te nemen
De religie van de Joden werd hun gegeven door aliens, alleen... dat begrijpen ze niet, maar wij wel!
Er is maar 1 God
Dat was de boodschap van élke echte Profeet - God is 1
Dat is t hoofdthema van de Qur'an en dat is de eerste wet van de 10 geboden
Hinduisme was oorspronkelijk monotheistisch en je kan zeggen dat t dat nog steeds is in feite
Stammen uit Afrika, de Aboriginals ..nooit contact gehad met andere beschavingen.. toch erkennen ze 1 God
Als Qur'an gebasseerd is op t idee dat ooit aliens uit de ruimte, of goden uit de hemel naar aarde kwamen en alle grote beschavingen in werking zetten, waarom schijnt dan t compleet tegenovergestelde door in de Islamitische leer?
In Islam is absoluut géén ruimte om je te vergissen, de boodschap is zo duidelijk en simpel als wat
Er is geen god buiten Allah, er zijn geen 2 goden, geen 200 goden en geen goden uit de ruimte
Er is altijd maar 1 Allah geweest
Hij is ook jouw Allah, of je t nou accepteert of niet
Jij neemt aliens tot je ilah (je goden)
Aliens, die.. als ze zouden bestaan ..zelf geschapen zijn door Allah
Ik geloof niet in jouw aliens, ik geloof wel dat er levensvormen zijn daarbuiten
Heavens and earth in Qur'an is wat met t universum bedoeld wordt:

Qur'an 010:066
Behold! To Allah belong ALL THE CREATURES IN THE HEAVENS AND ON EARTH!
Those calling others besides Allah are not following any ‘partners’ (of Allah).
They merely run with their assumptions.
They only indulge in conjectures!

Qur'an 042:029
And among His Ayat (proofs, evidences, lessons, signs, etc.) is the creation of the heavens and the earth,
and whatever moving (living) creatures He has dispersed IN THEM BOTH.
And He is All-Potent over their assembling whenever He wills!

Uitspraak van --*-- op donderdag 24 april 2008 om 19:35:
Maar zijn verhaaltje over aliens is wel mooi en t klinkt wel logisch in jouw oren

het gaat mij meer over het verhaaltje dat er over 4 jaar een grote planeet ons tegemoed komt en mischien zelfs raakt,daar gaat het hier ook over.

en ja ik geloof een groot deel ervan wel maar tuurlijk heb ik ook niets liever dahn dat het 1 grote leugen is maar is dat wel zo??

waar komt dit zomaar vandaan dahn?
laatste aanpassing
Ik snap je punt
Maar je moet begrijpen dat dat hele idee van Planet X (mijn planeet) begon door t werk van Sitchen
Hij vertaalde die kleitabletten en interpreteerde ze tegelijkertijd
Dan krijg je iets wat in de tekst helemaal niet bedoeld werd en dat is oneerlijk van m als onderzoeker
Hij misleidt daarmee n hoop mensen, ik denk dat t bewust is
Dus als zijn verklaring van de tekst geen zuivere koffie is..
Dan is dat hele idee dat er in 2012 n planeet langskomt onbetrouwbaar
2012 is n interessant jaar om meerdere redenen, oa kosmologische redenen
Maar Planet X heeft daar, wat mij betreft niks mee te maken
Hoe kunnen die bewoners van die Planet X dezelfde vorm hebben als mensen??
Hoe kunnen ze zichzelf mixen met vroege mensachtigen?
Das hetzelfde als je n mens met n prei mixed ofzo
Is t niet n heel klein btje absurd om te denken dat op n andere planeet levensvormen ontwikkelen, totaal los van deze planeet, maar heel toevallig dezelfde anatomische vormen aannemen als wij?
Wie zegt dat n symetrisch lichaam, ogen, oren, armen en benen, enz. standaard zijn..?
Dat concept van de klassieke X-files-alien gaat dr bij mij niet in hoor
Ik vind dat echt n belachelijk idee
Icke is ook zo'n fantast
Hij nam voor de helft t werk van Sitchen en de andere helft t werk van ehh... Kramer? (weet zn naam niemeer)
Daar maakte hij zn eigen mixje van en kwam met die Reptilians
Reptilians rule the world... maybe zijn Reptilians wel synoniem voor Zionisten, wie weet
Maar hij gelooft dus echt in Reptilian-people
Dat hij ze zo noemt oke
Maar anatomisch gezien is die naam absoluut onmogelijk
Een reptiel kán niet die vorm aannemen
Dr zijn duizenden mutaties voor nodig
Reptielen hebben n totaal andere lichaamsbouw
Hun bekken is zo gevormd dat hun poten naar de zijkant wijzen, niet recht onder hun lichaam
Dat kan wel ontwikkelen (denk aan dinosaurussen en vogels) maar er bestaan totaal geen bewijzen voor in de fossielen dat reptielen ooit vertakt waren naar die specifieke (uber-menselijke) vorm
Tis belachelijk
Een reptiel heeft geen gaten bij de slaap in zn schedel, de kaken zijn anders, hun brein, armen, enz
Man, de verschillen zijn ontelbaar, dus dat hele idee van mensachtige reptielen is bogus
Toch lijken mensen ze te zien
En ik heb er wel n verklaring voor, maar die zou jij niet accepteren, want die is gebasseerd op geloof
En aangezien jij gelooft in Nibiru en aliens die de mensheid vorm-gaven is er denk ik in jouw kijk op de wereld geen plaats voor 1 Almachtige Schepper, of wel?
Ben je gelovig?
Wat is jouw concept van God?
Uitspraak van --*-- op vrijdag 25 april 2008 om 13:05:
Ik heb die link al s vaker gekregen van andere mensen
Ik vind t belachelijk en hij lult Sitchen dus wél na

FF een korte reply:

Grotendeels wel maar sitchin is echt niet de enige...hij noemt er een paar nog een vertaler , de naam kom ik nog mee, enja eric von daniken is ook een bekende en tuurlijk ze worden allemaal op details bekritiseerd maar het totale plaatje blijft toch gewoon hetzelfde en dat is niet alleen omdat sitchin hiermee mischien als eerst kwam...

Ik zie voor mezelf gewoon het verband tussen de goden van vroeger en een andere beschaving vanuit de ruimte...de mensen zagen ze als goden die uit de hemel kwamen...en ja een god die heel het heelal heeft gemaakt die bestaat ook voor mij...
Uitspraak van TernTerror op vrijdag 25 april 2008 om 22:56:
een god die heel het heelal heeft gemaakt die bestaat ook voor mij

Qur'an 21:30

Awa lam yara allatheena kafaroo anna alssamawati waal-arda kanata ratqan fafataqnahuma wajaAAalna mina alma-i kulla shay-in hayyin afala yu'minoona

Zien zij die de waarheid verwerpen niet dat de hemelen en de aarde samengevoegd waren (als één schepping) en dat Wij ze dan open-gescheurd hebben?
En Wij hebben uit water al hetgeen leeft gemaakt.
Willen zij dan niet geloven?

Daar, BigBang beschreven, 1400 jaar vóórdat t ontdekt werd
Voordat je t vraagt; 'Wij' is Allah en alleen Allah (respectvorm)
Als je twijfelt aan de interpretatie.. tis zo duidelijk als maar kan wat mij betreft
De hemelen en de aarde is t universum
Alles was ooit samengevoegd in n enkel punt, voordat Allah t in t bestaan scheurde
De analogie is die van iets wat in elkaar gevlochten is en dan uit elkaar gescheurd wordt
Als je druk uitoefent op iets wat in elkaar gewoven is zullen alle uiteinden even snel en even ver uit elkaar scheuren en dat is precies hoe inflatie gedurende de BigBang werkte
Sterker nog, wetenschappers beschrijven die inflatie als n rubber dat in alle richtingen uitzet
Wat dus op hetzelfde neerkomt
Kwestie van interpretatie?
Ik kan je tafsir geven (dat is uitleg op Quranische verzen, gebasseerd op de uitleg van de Profeet(vzmh), verzameld door Ibn Kathir, die leefde in de middeleeuwen, lang voordat t idee van n BigBang aan t licht kwam en Ibn Kathir schreef toen al, rond t jaar 1100 dacht ik uitleg op dit vers en hij had t dus over t onstaan van t universum
Alles wat leeft kwam idd uit t water voort
Hoe duidelijk wil je t hebben...
Willen zij dan nog niet geloven? ;)
meer planetx, minder koran promotie.
yeah meer leugens, minder waarheid
piece
eerder meer ontopic, minder tegenstrijdigheden.

Uitspraak van --*-- op zaterdag 26 april 2008 om 00:27:
Alles wat leeft kwam idd uit t water voort
Hoe duidelijk wil je t hebben...

Dus hieruit kan ik concluderen dat je evolutie theorie accepteert?
Dat klinkt als een typisch geval van: "DOOD AAN DE HELE WERELD" ;)
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 26 april 2008 om 02:05:
Dus hieruit kan ik concluderen dat je evolutie theorie accepteert?

yep

[quote element=message id=37332909]{element is niet toegankelijk}New World Order
Een wereldwijde staat waar religie geen rol meer speelt
Instead voeden ze je hun eigen verzonnen geloof en je gelooft t
Tis allemaal nep man, aliens, close encouters, space ships, enki's en nefilims whatever
Deze mensen laten jou geloven dat de Bijbel dit verhaaltje ondersteunt [/quote

https://partyflock.nl/topic/985728:New_world_order_nieuws_deeltje_2
Er zijn nog zoveel levensvormen in dat onvoorstelbare grote heelal,erg simpel om te denken dat we de enige zouden zijn,en de NASA verteld ook niet alles heh
laatste aanpassing

;-) leuke topic alleen bestaat deze eigenlijk al :P
laatste aanpassing door een beheerder
armageddon scenario's :/
en anders drink ik wel een halve liter GHB, nergens last van

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 februari 2008 om 08:54:
één keer in de 3600 jaar

Dus de aarde is al een paar miljoen keer

gepeld,
door midden gesneden,
richting de zon gejaagd,
de ruimte in geslingerd.

of

door de grootte zwaartekracht van de planeet honderden vulkanen uitgebarstte. Reusachtige vloedgolven de continenten overstroomd. De aardkorst open geslagen en de polen naar de evenaar verschoven.

Maar ach dat van die polen in niet het ergste (Y) Die komen hier toch alleen voor tijdelijke baantjes :/
laatste aanpassing
Als je twijfelt aan de interpretatie.. tis zo duidelijk als maar kan wat mij betreft
De hemelen en de aarde is t universum

Voor mij bestaat er ook een god die het universum heeft geschapen...alleen is het voor mij echter nog niet overduidelijk dat dezelfde god de mens op deze aarde heeft geschapen...onwetend mischien van mij ik moet alle boeken nog eens helemaal doorlezen...

Ik kan je tafsir geven

Klinkt intressant mischien in de toekomst nog eens...beschrijft hij mischien ook dat de aarde vroeger groter was en waar de maan eigenlijk vandaan komt???
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 26 april 2008 om 01:38:
meer planetx

Ok wie gaat er van de zomer naar de zuidpool je zou em daar al kunnen zien :)
De magnetische ´Polen´ van de aarde zijn wel al een tig aantal keer omgerdaaid dat is wetenschappelijk bewezen a.h.v grondmetingen...of dit komt door planet X tja het zou wat zijn mensen...
Uitspraak van TernTerror op zaterdag 26 april 2008 om 20:40:
Klinkt intressant mischien in de toekomst nog eens...beschrijft hij mischien ook dat de aarde vroeger groter was en waar de maan eigenlijk vandaan komt???

Er zijn Moslims die beweren dat de Qur'an zegt dat God de aarde kleiner maakt
Maar ik persoonlijk accepteer dat niet, omdat de context dat voor mijn gevoel niet toelaat
Dus ik ga dat niet gebruiken als bewijs ofzo
De oorsprong vd maan ben ik me ook niet van bewust
Wél staat wat er met de maan zal gebeuren; die zal samensmelten met de zon staat in de Qur'an
Wat goed mogelijk is, aangezien de zon op n dag opgebrand zal zijn en uit zal zetten
Ook werd de landing op de maan numerologisch voorspeld in de Qur'an
Er is n vers waarin staat, ik quote ff uit mn hoofd, zal niet exact kloppen
'Het Uur is dichterbij gekomen en de maan is gespleten'
Als je alle verzen vanaf deze telt tot t einde vd Qur'an kom je op n 4 cijferig getal
Wanneer je dat getal neemt als jaartal krijg je n Islamitisch jaartal
Zet dát jaartal om naar onze jaartelling en je krijgt 1969
Het jaar dat men op de maan landde, de maan openspleet (boorde) en samples mee trugnam
Dat zou n teken zijn voor t Uur (de laatste tijd, voor t einde)

Ik zal ff wat verzen quoten en uitleggen over de aarde en t universum

Qur'an 21:30
Zien zij die de waarheid verwerpen niet dat de hemelen en de aarde samengevoegd waren (als één schepping) en dat Wij ze dan open-gescheurd hebben?..

De hemelen en de aarde waren ooit samengevoegd in n enkel punt, voordat God ze 'in t bestaan scheurde'
BigBang: alles wat nu t universum is was ooit samengeperst in n enkele locatie, voordat t op onverklaarbare wijze in t bestaan 'explodeerde'
Dit schreef Ibn Kathir, als uitleg op dit stukje, bijna 1000 jaar geleden:
"Do they not see that the heavens and the earth were joined together, i.e. in the beginning they were all one piece, attached to one another and piled up on top of one another, then He separated them from one another"
Dit is hoe hij dit vers interpreteerde en je moet toegeven, voor iemand uit de middeleeuwen komt dit erg dicht in de buurt bij t concept van de BigBang
Sof n kind de BigBang beschrijft ofzo, tis duidelijk dat dit over t ontstaan van t universum gaat
Dat dit 1400 jaar geleden beschreven werd is al n wonder op zich
Pas toen Hubble in t begin vd 20e eeuw zn telescoop de lucht in schoot en ontdekte dat sterrenstelsels zich van elkaar afbewegen vanuit 1 locatie, kwam t idee van n gemeenschappelijke oorsprong van t universum ter sprake

Qur'an 51:47
Met Kracht maakten Wij de hemel en Wij zijn het die haar blijven uitbreiden.

lamoosiAAoona = uitbreiden, uitzetten, groter worden, in omvang toenemen, enz enz
Het universum breidt zich idd alsmaar uit

Qur'an 21:33
En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep en de zon en de maan, allen drijvende in hun roterende baan.

God schiep de dag en de nacht en de zon en de maan
Dag-nacht komt door t ronddraaien van de aarde rond haar as en rond de zon
Het vers gaat door en beweert dat ze 'allen' drijven in n roterende baan
Kullun betekent alles, allemaal of allen
Dus de zon drijft in n roterende baan, de maan drijft in n roterende baan
En 'de dag en de nacht' drijft in n roterende baan
Hieruit kun je alleen afleiden dat de dag en de nacht n roterende aarde is
En als dat de roterende baan is (het draaien rond de as) dan draaien ook de maan en zon rond hun as
Maar de maan wijst altijd met dezelfde kant naar de aarde, dus iemand die 1400 jaar geleden leefde had nooit kunnen beweren dat de maan ronddraait
Dat de zon ronddraait zou ook niet bij die persoon opkomen, omdat je dat alleen kunt bevestigen met speciale apparatuur die t licht wegfilteren en op die manier zonnevlekken onthullen, waardoor je iid kunt vaststellen dat de zon, net als de maan en net als de aarde rond dr as draait
Laten we Ibn Kathir nog s dr bij nemen:
"each in an orbit floating means; revolving.
Ibn `Abbas said, "They revolve like a spinning wheel, in a circle."

Wel interessant toch, tis n ronddraaiende baan, waarbij iets rond n as draait, in dit geval de zon en de maan én ook de dag en de nacht (kullun: allen), dus de aarde draait om haar as en de maan en de zon ook
Moet je dit s lezen

Ibn Taymiyah (d. 728 H / 1328 CE), may Allah be merciful with him, in his famous treatise, ar-Risalah al-'Arshiyah, refutes the position of the neo-Platonic philosophers who identified Allah's Throne with the ninth celestial sphere (Majmu'ul-Fatawa, Vol. 6, pp. 546-ff). In the course of his response, Ibn Taymiyah discusses the question of the earth, is it round or flat? He writes:

[That] celestial bodies are round (istidaaratul-aflaak) - as it is the statement of astronomers and mathematicians (ahlul-hay'ah wal-hisab) - it is [likewise] the statement of the scholars of the Muslims; as Abul-Hasan ibn al-Manaadi, Abu Muhammad ibn Hazm, Abul-Faraj ibn al-Jawzi and others have quoted: that the Muslim scholars are in agreement [that all celestial bodies are round]. Indeed Allah has said: And He (Allah) it is Who created the night and the day, the sun and the moon. They float, all in a falak (The Noble Quran, 21:33). Ibn Abbas says: A falaka like that of a spinning wheel.

Ibn Taymiyah continues: The [word] falak [in the Arabic language] means that which is round. From which is the statement [of the Arabs]: <<The young girl's breasts have ta-fa-la-ka when they become round.>> (Vol. 6, pp. 566-567)

In an earlier passage (Vol. 6, pp. 565-566), Ibn Taymiyah discusses why those on the other side of the earth are not below us, just like we are not below them. He writes:

If we were to imagine that people were on the other side of the earth, such individuals would still be on the face of the earth. Those on that side of the earth are not below those who are on this side; just like those on this side are not below those on that side. For as all spherical bodies surround a center point (markaz), no one side of a spherical body is under the other, nor is the north pole under the south [Note: Unlike Western maps, Muslim cartographers (map-makers) would draw the world with the south-side up.] or vice versa.

In another passage (Vol. 5, p. 150) Ibn Taymiyah clearly states the earth is spherical.

Significantly Abu Ya'la in his work Tabaqatal-Hanabilah (Biographical Entries of the Hanabali Scholars) quotes the unanimous consensus (ijma) of all Muslim scholars that the earth is round.

This consensus was mentioned by the scholars of the second generation (the students of the Prophet's Companions) and was based upon Ibn Abbas' explanation to 21:33 (previously cited) and other evidences.

Er zijn meer verzen die n ronde aarde suggereren
Een bijv zegt dat de nacht om de dag wikkelt en andersom
Het woord dat voor wikkelen gebruikt wordt komt van hetzelfde woord van wat Arabieren gebruiken voor n voetbal, namelijk Kura (bal) en dus is 'wikkelen' n wending rond n rond object
Hetzelfde woord voor 'wikkelen' gebruikt n Arabier wanneer hij zn tulband rond zn hoofd draait

Je zou kunnen stellen dat men toen de zon en maan rond de aarde zag bewegen en dus n soort van geocentristisch concept had van de aarde, waarbij de aarde stilhangt in de ruimte en alles eromheen bewoog

Qur'an 77:25
Hebben Wij de aarde niet kifaata gemaakt?

Kifaata is n woord dat wanneer je t gebruikt met bijv 'vogel'
Het betekent dat de vogel snel vliegt
Wanneer je kifaata gebruikt met bijv 'paard' betekent dit dat t paard snel rent en oncontrolleerbaar is geworden voor de ruiter
Als je kifaata toepast op 'de aarde' betekent dit dat de aarde snel vliegt/rent, dus snel voortbeweegt, terwijl alles wat erop is geen controlle heeft op t bewegen van de aarde
De aarde vliegt door de ruimte, volledig oncontrolleerbaar door ons

Qur'an 78:6
Hebben Wij de aarde niet gemaakt tot n wieg?

Een wieg is n plaats van rust, die in beweging is
Ondanks dat de wieg heen en weer beweegt vindt n kind rust in de wieg
Ondanks dat de aarde constant in beweging is, draaiend rond dr as, rond de zon en door t universum vliegt met enorme snelheden werkt de natuur zo dat de mens er niks van merkt en t lijkt sof alles gewoon stilstaat

Qur'an 55:10
En de aarde is wada'aha voor haar schepselen.

"wada'atinnaaqah" betekent n rennende kameel
"wada'aturrajul" is n rennende man
wada'aha is dus n rennend object, in dit geval de aarde
Wat dus ook weer n aarde suggereert die zich door t universum beweegt

Deze verzen spreken t concept van geocentrisme tegen, dat de aarde vaststaat op 1 plek en de rest om de aarde draait, wat in de tijd van openbaring n algemeen geaccepteerde theorie was

Dus: de Qur'an beweerde 1400 jaar geleden al dat t universum n gemeenschappelijk oorsprong had
Dat de aarde rond is en ronddraait en de zon en de maan ook ronddraaien

Kijk hoeveel ik al geschreven heb
Dit zijn slechts n aantal opmerkelijke verzen, t boek staat vol wetenschappelijke verwijzingen
En geloof me, dit is t topje van t topje van de ijsberg
Maar als die van de BigBang je niet aan t denken zet weet ik t ook niet meer
Als je dit niet accepteert moet je de verzen verklaren
Wat werd ermee bedoeld?
Wat is de bron van die informatie?
Wisten de Grieken dit?
Verklaar hoe iemand dit 1400 jaar geleden kon beschrijven..
Qur'an is t woord van Allah, de Schepper, de bron van alles, de kenner van alles

"Willen zij dan nóg niet geloven?"
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
planeet x dit dat, said ik dacht dat je kwam buurteng dang
die bieries staan tantoe kou jwt
Uitspraak van --*-- op zaterdag 26 april 2008 om 23:35:
Verklaar hoe iemand dit 1400 jaar geleden kon beschrijven..

Uitspraak van --*-- op zaterdag 26 april 2008 om 23:35:
"Willen zij dan nóg niet geloven?"

Kijk dat is allemaal heel intressant maar zit toch nog steeds met de essentiele vraag of het antwoord rechtstreeks van allah komt...of was gabriel gewoon een buitenaards wezen...ik ga het allemaal nog eens goed uitzoeken iig bedankt voor je reply´s...
Ik vind raar hoe jij als buitenstaander gaat vragen of Gabriel misschien n alien was
Islam is duidelijk
God is de enige Schepper van alles wat was, alles wat is, zal zijn en had kunnen zijn
Er zijn engelen en djinn en mensen en planten en dieren
God stuurde talloze profeten door de tijden naar alle volkeren op aarde met dezelfde boodschap
Aanbidt alleen God
Het doel is t hiernamaals, elke ziel zal de dood proeven
Op n dag zal je verantwoording af moeten leggen voor je doen en laten
De laatste boodschapper was Mohammed(vzmh)
Hij is de levende Qur'an, t voorbeeld voor elk mens
Hij was niet alleen de profeet voor de arabieren, maar voor de hele mensheid
Er zijn geen aliens in Islam, hoewel ik wel denk dat t universum leven bevat
Maar dat aliens ons vorm gaven en onderwezen is n afwijking
Heeft te maken met djinn enz
Ik bekijk dat hele verhaal van aliens, stargates, illuminatie, reptillians, enz enz enz vanuit n religieus perspectief en vind op die manier veel antwoorden en kan dat alles veel makkelijker linken met elkaar en thuisbrengen in n veel groter plaatje, wat iemand, die niet geleerd is in Islam simpelweg niet kan doen, omdat ie n hoop informatie mist die betrekking heeft op al die dingen
Dit klinkt arrogant, ik weet t, maar ik geloof echt dat t de waarheid is
Ik zie verbanden waar jij chaos ziet
Al die dingen hebben met elkaar te maken, maar de hoeksteen van dat alles, om t te begrijpen is religie
Islam om specifieker te zijn
Islam is 'hun' laatste vijand, je hoeft de tv maar aan te zetten en je hoort niks anders
Islam is de badguy, zo wordt t afgeschilderd
Derde WereldOorlog was al lang gepland en is al n tijdje bezig
In mn profiel staat n link naar hashemsfilms, daar is n serie over dit alles
De makers zijn Amerikaans, maar bekeerd tot Islam, na langdurige onderzoeken in t occulte
Ze kwamen erachter waar de waarheid lag en alhamdulillah ze hebben n zeer informatieve serie gemaakt, die geen einde kent.. ze hadden genoeg materiaal voor 2000 afleveringen van 10 min verzameld en zitten nu bijna aan de 400 afleveringen
Ik heb ze allemaal gevolgd en geloof me, er is n hoop wat je niet begrijpt, zonder die info
Waarom is Islam zo speciaal?
Mohammed(vzmh) sprak over onze tijd, wat er zou gebeuren, wat er zou spelen
Alles wat hij zei is uitgekomen!!!
Dit is meer dan Nostradamus-achtige voorspellingen (Nostradamus was illuminati)
Mohammed(vzmh) sprak vaak over de Dajjal, wat de Christenen de Anti-Christ zouden noemen
Hij waarschuwde de mensheid voor de Dajjal en t systeem waarin hij zich zou manifesteren
Dit is al lang aan de gang en we zitten bijna in de laatste periode
Hij zei bijv dat de Dajjal één oog had en Allah heeft niet één oog
Welk symbool springt in je gedachten als ik t ene alziende oog noem?
Juist.. illuminati - piramide met t ene oog
Dajjal betekent 'overdekken' of 'bedrieger'
Een kameel die schurft heeft bedekken ze met n soort spul waardoor hij er mooi uitziet
Hij lijkt vanbuiten goed en mooi, maar onder t oppervlakte is ie ziek en lelijk
Dat noemen Arabieren Dajjalah, overdekken, bedriegen
Dát is t systeem waarin de Dajjal zich manifesteert
Het lijkt vanbuiten goed, maar tis slecht
Ik geloof echt dat Islam de absolute waarheid is
Je kan n gun tegen mn kop houden, dan nog zou ik mn geloof niet afzweren
Gabriel n alien? Astaghfirullah (moge God je vergeven)
"Zeg niets over Allah dan de waarheid"
Zoals ik t zie hebben de meeste mensen in dit soort topics nog n hele lange weg te gaan
En zonder goede leiding dwaal je alleen maar af van t rechte pad
Dat is Islamitische monotheisme
De Islamitische leer is zó groot, je hebt geen idee
Als je écht geinteresseerd bent, youtube staat vol dingen hierover
Zal eentje posten hier...
Peace y'all

Dat planeet X gebeuren geloof ik niet echt. Maar de verschijnselen die worden opgenoemd die zullen plaatsvinden enzo, houd ik wel voor mogelijk. Daarover staan ook dingen in de bijbel enzo.
Uitspraak van --*-- op zondag 27 april 2008 om 15:17:
Ik vind raar hoe jij als buitenstaander gaat vragen of Gabriel misschien n alien was

Ik zeg toch ook dat ik me er nog in moet verdiepen maar ik leg gewoon de link met engelen en buitenaardse wezens...maar dat wil nog niet zeggen dat ik er heilig in geloof...ik ga de koran eens bestuderen je hebt me nieuwsgierig gemaakt...

Ga van de week weer eens starten met het boek de 12de planeet (Y)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 april 2008 om 10:16:
Ga van de week weer eens starten met het boek de 12de planeet

http://www.ivanfraser.com/articles/conspiracies/etagenda.html
Planeet X is een planeet

Theoretische planeet dus
Pluto was ooit ook Planet X
Planeet X is een planeet, een paar keer groter dan de aarde

Grappig dat je dit kan weten, aangezien niemand Planet X ooit gezien heeft... omdat ie niet bestaat!!
Planeet X is een planeet, een paar keer groter dan de aarde, die ramp en dood tot de aarde zal brengen.

Zucht
De legende zegt dat de planeet één keer in de 3600 jaar in ons zonnestelsel zal komen.

Wrong
De 'legende' zegt helemaal niks hierover
Tis Sitchen die dit verhaaltje verzon toen hij zn eigen interpretatie als vertaling van Sumerische en Akkadische teksten uitbracht en t jaartal had helemaal niks te maken met n planeet
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 april 2008 om 10:16:
Ga van de week weer eens starten met het boek de 12de planeet

Bespaar jezelf de tijd en moeite, tenzij je van fantasieverhalen houdt
Nogmaals, ik zou eerst deze pagina s doornemen
http://www.ivanfraser.com/articles/conspiracies/etagenda.html
Tis n gedetailleerd werk wat dit hele Planet X-fabeltje op n academisch niveau analyseert
De schrijver legt alles heel mooi uit en analyseert alle 'harde bewijzen'
Hij is duidelijk geleerd in zn vakgebied en geeft n overzichtelijk en begrijpelijk beeld van hoe Sitchen de mist in ging
Hieronder zal ik een stukje quoten, wat ergens op t laatste staat
Tis n soort van laatste conclusie
Na n massa overwelmend bewijs tégen Planet X en dit stukje gaat over Nibiru
Maar is planeet X serieuzer? Is planeet X een leugen? Of zit er toch waarheid of waarheden in de legende?

What is Nibiru?

Clearly the late Babylonian text of Enuma Elis, is concerned with explaining the Creation and clearly it has astronomical references. But Nibiru is a word that appears merely a few times in the entire text, and is therefore obviously not considered to be of such great import as would the very planet which created the world be, if that was ever the intended meaning.

But is Nibiru a planet at all?

According to the translations of many Sumerian scholars, Nibiru is a ‘station’ or a ‘star’. The meaning of which has often been thought of as ‘planet’, and yes, many of the ‘stations’ are planets – points of astronomical reference.

But Nibiru/Neberu only makes an appearance in the tale after the creation of the universe and the world by the god Marduk. The first thing Marduk does after his great achievement is ‘fashion stands (stations) for the great gods…set up constellations corresponding to them…marked out its divisions. Appointed three stars each to the twelve months…’ and then ‘… founded the stand of Nibiru to mark out their courses.’ (Dalley’s translation).

Does this not sound more like the deified memory of a king who is attributed to be the founder of astronomy, who founded a place from which to observe?

Over a thousand years before this epic was written, King Can came to Mesopotamia and founded the first Sumerian sun temple at Nippur. The temple was later dedicated to the god Enlil, who we have seen is a deified form of King Can. Marduk, is also deity based upon King Can. Essentially, Enlil ‘lived’ there as a cult statue. This place was Enlil/Marduk in the religious sense.

Nippur was an astronomical observatory and the temple was called Duranki (bond of heaven and Earth). The name Nippur is a modern rendering of Nibiru.

Could Nibiru not, then, merely be a word designated to the place from which the heavens were observed – a centre of astronomy – a ‘crossing place’. The full title was nibiru-ki – ‘crossing place of earth’? Surely a perfect title for a place where the heavens were observed from the earth, for a culture which believed that the earth was a reflection of the heavens and that their god reigned from the centre of both Earth (at Nippur) and heaven in a world pillar (temple) – as the bond of heaven and earth?

Marduk became the Creator – ‘maker’ of the heavens and earth – when in fact, this tale merely symbolises the mapping and observance of the order of the heavens.

Later in the text, Nibiru is given as a name of Marduk – one of 50 titles given to Marduk. But here Nibiru is named as ‘his star which is bright in the sky’. The meaning of which, although rather ambiguous, could easily be a reference to fixing one’s observations on a particular star of reference – the most common ‘fixed’ star of reference is the Pole Star. Another title of Marduk is given as Jupiter, though there are simply too many names and associations for Marduk to conclude that Nibiru was seen as any one thing specifically. Jupiter was in fact named after the first Sumerian king, who was the legendary ‘All-Father’, who was also associated with the sun. It isn’t difficult to see how this important planet would also be associated with Marduk, the god who replaced previous gods derived from the same source.

The Babylonians were keen astronomers, whose view of the heavens was intimately connected with their gods, whose heavenly places and activities were seen as being directly mirrored by places on Earth and mankind’s activities and destiny. When the cult of Marduk became the official state religion, a temple to Marduk was built in Babylon. His statue was considered to hold him on Earth, he was the Lord of everything – heaven and Earth – he was the ‘bond of heaven and earth’, also the centre, the crossing place (nibiru) of everything. Is there really any more to it than that?

Whether or not Nibiru will ever be definitely identified with one particular star, or planet, or astronomical reference point, or observatory – or more likely, all of them at once – the case is clear that Nibiru is NOT a rogue planet on a 3600 year orbit that caused the creation of the Earth; nor was it the bringer of ET gods to the planet either. Sitchin has massively mistranslated the ancient Sumerian language and exploited numerous ambiguities to suit his purpose.

Therefore, I feel that all New Age authors and gurus using Sitchin’s translations, or channelling Sitchin’s version of history, need to re-assess their position and ask themselves some very deep and searching questions. If Sitchin is so wrong, then so are countless books, websites and cult personalities who have relied on Sitchin’s work, either directly or indirectly. People who are following New Age gurus who are claiming to be the mouthpieces for aliens need to be aware that there is an agenda afoot to fool you with fantasy and disinformation. If your guru is channelling information about Planet X/Nibiru and the ET gods of Sumer, I would seriously suggest you reconsider the sanity and motivation of your guru, and also carefully reassess everything else they have ever told you.
laatste aanpassing

Uitspraak van --*-- op vrijdag 2 mei 2008 om 02:26:
Grappig dat je dit kan weten, aangezien niemand Planet X ooit gezien heeft... omdat ie niet bestaat!!

jonge laat dat dahn lekker jou waarheid zijn, ik denk dat nog steeds dat dit geen onzin verhaal is dus zucht maar lekker een eind verder maar ik zeg je dat er iets gaat gebeuren.
laatste aanpassing