Partyflock

Forumonderwerp · 995271
Planeet X
Planeet X is een planeet, een paar keer groter dan de aarde, die ramp en dood tot de aarde zal brengen. De legende zegt dat de planeet één keer in de 3600 jaar in ons zonnestelsel zal komen. De planeet zou vlak langs de aarde door schieten, één rondje om de zon draaien en weer verdwijnen. Maar wat zijn de gevolgen voor de aarde?

De meningen zijn verdeeld. Er zijn verschrikkelijk veel mogelijkheden. De vaakst genoemde is dat door de grootte zwaartekracht van de planeet honderden vulkanen zullen uitbarstten. Reusachtige vloedgolven zullen de continenten doen overstromen. De aardkorst zal open slaan en de polen worden naar de evenaar verschoven. En dan mogen we nog van geluk spreken. In andere scenario’s wordt:
- de aarde gepeld,
- de aarde door midden gesneden,
- de aarde richting de zon gejaagd,
- de aarde de ruimte in geslingerd.

Andere zeggen dat de magneetvelden de aarde zal laten ophouden met draaien. Dit zal grootte gevolgen hebben, want de zon zal maar op één helft blijven schijnen. Geen dag en nacht meer, maar één helft dag, één helft nacht. Om precies te zijn; één helft leven, één helft niks.
Volgens nog andere zullen meegesleurde meteorieten uit de rand van het zonnestelsel op de aarde worden bekogeld.
Volgens bijbels gezinde zal het 3 dagen en 3 nachten duren.

Maar er is hoop. Zoals men zegt is er leven op de planeet. Paranormaal begaafden zeggen al jaren contact te hebben met de bewoners van de planeet. Deze zouden 'Nibiruërs' of de 'Nefilim' heten. Volgens de geleerde hebben deze gezegd dat ze een geselecteerd gezelschap mee zouden nemen naar hun planeet, vlak voor het noodlot toeslaat.

Zoiets als planeet X zou in mei 2000 ook toeslaan, omdat alle planeten dan bijna op een rechte lijn stonden. We zouden op dat moment door een krachtveld aan stukken worden gescheurd, maar dat is niet gebeurd. Maar is planeet X serieuzer? Is planeet X een leugen? Of zit er toch waarheid of waarheden in de legende?

Er waren ook geleerden die dachten dat de onverklaarbare baan van Uranus door een ontmoeting met planeet X zou zijn gekomen. Maar ook hier kwam bewijs voor dat dit niet mogelijk kon zijn. Als planeet X vlak langs Uranus was gekomen had planeet X een onregelmatige baan en dat kan niet. Hierdoor werd dit gerucht de wereld uit geholpen.

Er zijn oude schriften gevonden waar vaak 12 planeten in voorkwamen, maar op dat moment dacht men nog dat de aarde plat was, dus konden ze nooit geweten hebben dat er zoveel planeten waren. Maar als ze echt waren: Zon, Mercurius, Venus, Aarde, Maan, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus, Pluto. Dit zou elf van de twaalf planeten verklaren. Volgens paranormaal begaafde is het volgend plaatje wat de twaalfde planeet verklaard.

Maar er is verklaard dat Planeet X na al die jaren allang vernietigd moet zijn als hij zou bestaan. Als planeet X langs de zon raast wordt hij steeds groter. Dat is één ding. Het tweede punt is dat de planeet dan al miljoenen keren voorbij de aarde is gekomen als hij om de 3600 jaar langs komt, aangezien de aarde 4,5 miljard jaar oud is.Dit zou beteken dat de aarde al zo vaak is getroffen door de ramp dat de aarde al vernietigd zou zijn. Ten slotte zal de planeet zo’n bizar klimaat hebben dat er geen leven mogelijk is. Er is net als op aarde 10 tot 20 graden mogelijk als hij dicht bij de zon staat. Maar als hij om de 3600 jaar langskomt is hij een hele lange tijd ver van de zon verwijdert. Op dit punt zou de temperatuur vlak boven het absolute nulpunt zitten, -273 graden.

Toch blijven er aanhangers vol houden dat de planeet wel bestaat. Maar bestaat de planeet echt? We zullen het zien in de komende miljard jaar.

Planeet X is een fabeltje... Dat weet jij, dat weet ik..

Eetsuh.

Vadertje beer, als jij ergens in jouw link iets kunt vinden over Planet X of Niburu dan lees ik graag met je mee.

Er zijn trouwens wel wat dingetjes te vinden

http://en.wikipedia.org/wiki/Niburu

There are a number of planets or planetary bodies whose existence is not supported by scientific evidence, but which are occasionally believed to exist by pseudoscientists, conspiracy theorists or certain religious groups.

En..

http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_x

In astronomy, Planet X is a large hypothetical planet beyond Neptune. It was postulated to explain apparent discrepancies in the orbits of the gas giants, especially those of Uranus and Neptune. Those discrepancies have largely been resolved by measurements in the 1980s and today no significant portion of the scientific community believes it exists.

..nou oogjes dicht, en snaveltjes toe ;)
Slaap lekker :bier:
laatste aanpassing

denk je nou egt dat als t waar is wat ze zeggen, dat ze alles vertellen dont think zo... dat zou nammelijk heel wat onrust zaaien d8 ik .

spijsuh!
laatste aanpassing

denk je nou egt dat als t waar is wat ze zeggen dat ze alles vertellen dont think zo... dat zou nammelijk heel wat onrust zaaien d8 ik .

Nou draai je het eigenlijk om: volgens jou zijn er wel bewijzen maar worden die verborgen gehouden.

Dus als een of andere gek roept dat over een week de maan op de aarde flikkert, en de wetenschap ontkent dat, dan zeg jij dus: "zal wel waar zijn, want ze hebben er belang bij om geen paniek te zaaien."

Op die manier kun je dus alles wel geloven waar geen bewijs voor is. En waar geen bewijs gevonden wordt is dat voor jou juist een teken om het wél te geloven.

Ik zeg: er zijn gewoon geen bewijzen gevonden. En dat staat ook in die Wiki-linkjes.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 februari 2008 om 20:47:
Ik zeg: er zijn gewoon geen bewijzen gevonden. En dat staat ook in die Wiki-linkjes.

kijk maar eens goed op youtube die man heeft zijn leven lang voor de nasa gewrkt zou hij er om liegen d8 t niet ...
want wat schiet hij daar mee op .

jij heb jou mening en ik de mijne.

het enigste wat ik doe is dit nieuws verspreiden en er voor zorgen dat iedereen weet wat ons eventueel te wachten staat, en t kan mij egt geen donder schelen hoe jij er over denkt ik ben er van overtuigt dat alles inclusief t systeem zal gaan vallen voor dat de bom inslaat kijk maar naar t vallen van de dollar it= only the beginning.

Op die manier kun je dus alles wel geloven waar geen bewijs voor is. En waar geen bewijs gevonden wordt is dat voor jou juist een teken om het wél te geloven.

jij zegt dat er geen bewijs is maar hoe kan t dahn dat er van alles over de planeet op internet te vinden is wat is dat dahn een sprookje die zomaar uit de lucht komt vallen???

het enigste wat ik doe is dit nieuws verspreiden en er voor zorgen dat iedereen weet wat ons eventueel te wachten staat, en t kan mij egt geen donder schelen hoe jij er over denkt

Kijk, en nou wordt je onredelijk. Als het jou geen flikker kan schelen wat een ander denkt moet je niet op een discussieforum gaan posten. Maak een website over Planet X, daar zijn er nooit genoeg van 8)

ik ben er van overtuigt dat alles inclusief t systeem zal gaan vallen voor dat de bom inslaat kijk maar naar t vallen van de dollar it= only the beginning.

Dat mag. Maar overtuig een ander maar eens, dat is een stuk moeilijker. En waarom zou dat zijn denk je? Zo ken ik ook mensen die er van overtuigd zijn dat de wereld in 7 dagen is gemaakt. En anderen geloven weer dat ze serieus contact hebben met hun overleden kat. Iedereen mag van alles overtuigd zijn. Maar dat maakt het niet per sé waar. Bewijzen, daar draait het om.

kijk maar eens goed op youtube die man heeft zijn leven lang voor de nasa gewrkt zou hij er om liegen d8 t niet ...
want wat schiet hij daar mee op .

Waarom houden al die anderen bij Nasa hun bek dicht dan? Wie is er dan gek? Die ene, of de rest?

ij zegt dat er geen bewijs is maar hoe kan t dahn dat er van alles over de planeet op internet te vinden is wat is dat dahn een sprookje die zomaar uit de lucht komt vallen???

Je kunt over de bijbel, ufo's en contact met gene zijde ook genoeg vinden op internet. Nogmaals: bewijzen, daar draait het om.

eet ze!
laatste aanpassing

Pardon, bewijzen?! Die filmpjes op Youtube en pagina's op wikipedia en het internet zijn toch overduidelijk bewijs!

Het is aan jou om dat te geloven of niet, maar zo te horen ben jij iemand die de waarheid niet wil zien en horen, al word t je nog zo duidelijk gemaakt.

' De waarheid lijdt wel nood maar nooit de dood.'

Eetze;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 februari 2008 om 13:26:
Waarom houden al die anderen bij Nasa hun bek dicht dan? Wie is er dan gek? Die ene, of de rest?

wat d8 je van een doofpot! duhhhh

Nou draai je het eigenlijk om: volgens jou zijn er wel bewijzen maar worden die verborgen gehouden.

Dus als een of andere gek roept dat over een week de maan op de aarde flikkert, en de wetenschap ontkent dat, dan zeg jij dus: "zal wel waar zijn, want ze hebben er belang bij om geen paniek te zaaien."

wat draai ik om dan? het is niet mijn waarheid maar die van n gedeelte van ons collectief ;)

EastSideGait zou jij alles vertellen als je wist dat t egt waar is???

ik verteld hier maar een waarheid en dat is dat vaak de hele waarheid voor iets onbenulligs al verzwegen wordt ,hoe zal het dan wezen als dit echt waar was!!!
laatste aanpassing
wat kan het me schelen dan leef ik toch niet meer :P

Uitspraak van WhiteHorse op maandag 11 februari 2008 om 01:52:
wat kan het me schelen dan leef ik toch niet meer

goeie instelling :no:

Uitspraak van Psychonaut op maandag 11 februari 2008 om 12:32:
wat een bullshit

waar in je onderbroek zeker:lol:

eetsuh!
lekker logisch amerika is een groot complot tegen zichzelf...
en dan denk ik dat als er 1 iemand is bij nasa die zn verhaal durft te doen.. DIE MAN IS EEN HELD..
je komt niet zomaar bij nasa aant werk.
en dat hij bij nasa weg ging is dan echt niet omdat hij zweetvoeten heeft... maar waarschijnlijk omdat hij niet bij een organisatie wil werken die alles maar een beetje in de doofpot stopt ..
dat soort dingen horen in de wereld.
maar de regering de cia en atf weten ook om de donder dat als dat in de wereld komt dat de derde wereld oorlog begint omdat iedereen dat nog even wil doen voor zn dood.

en ik denk dat het onlogisch is dat je hier dingen gaat posten als " wat kan mij het schelen dan ben ik togh al dood" want hou die opmerkingen dan lekker voor jezelf als je dat al weet.. wat moeten wij met die info.

en ik heb zo het idee dat onze EastSideGait geen leven heeft als je de hele tijd maar een beetje tegen ons in gaat .. waar haal je al die argumenten weg.
zeggen dat wij gek zijn als we het hier over hebben en dan zelf elke keer met een weerwoord of een website komen die het tegendeel bewijst...
wie is er nou gek ????

jongens ik kom later wel weer kijken.. moet nu aant werk..

gaan jullie allemaal maar eten ;) ik ga werken voor m'n eten :bounce:

spreek jullie later :bounce:

werkzuh!(Y) germas(Y)

De Doofpot[/quote]

Doofpotten bestaan, voor een reden!
zie http://www.anonymouse.nl/ufo/h2.html voor meer info over zogenaamd 'verzonnen' ufo's:p

10de planeet

Check deze link voor meer info over nibiru, oftewel de 10de planeet. http://science.nasa.gov/headlines/y2005/29jul_planetx.htm Of google gewoon nasa + doofpot + planeet x:)

Have fun:p
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 februari 2008 om 21:16:

hallo

question ???

answer :cheer:

en ik heb zo het idee dat onze EastSideGait geen leven heeft als je de hele tijd maar een beetje tegen ons in gaat .. waar haal je al die argumenten weg.
zeggen dat wij gek zijn als we het hier over hebben en dan zelf elke keer met een weerwoord of een website komen die het tegendeel bewijst...
wie is er nou gek ????

Met jou kun je niet discussiëren blijkt. Ipv dat je op mijn argumenten ingaat, lul je maar over dat ik 'geen leven heb' en gek ben. Ik beweer nergens dat 'jullie' gek zijn, ik vertrouw alleen die NASA-gast niet. Ik zou zeggen: lees die links eens door en kom zelf tot de conclussie dat Planet X niet bestaat.

Check deze link voor meer info over nibiru, oftewel de 10de planeet. http://science.nasa.gov/headlines/y2005/29jul_planetx.htm

Heb je het stuk gelezen? Daar staat dus hetzelfde in als in de volgende artikelen:

http://www.space.com/scienceastronomy/050729_new_planet.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eris_(dwergplaneet)
http://en.wikipedia.org/wiki/Eris_%28dwarf_planet%29

Een 10e dwergplaneet die kleiner is dan dan aarde. PlanetX is toch veel groter? En sinds wanneer is Nasa volgens jou een goeie bron dan? Doofpot-organisatie toch?

het is niet mijn waarheid maar die van n gedeelte van ons collectief

Klopt. Maar van heeeeeel veeeeel andere mensen niet.

wat draai ik om dan?

Als er niet wat over te vinden is zeg ik: dan is het niet waar. Jij zegt: dan moet het juist wel waar zijn want ze stoppen het in een doofpot. Nogmaals: dan kun je alles wel geloven waar geen info over is, want: doofpot.

ik verteld hier maar een waarheid en dat is dat vaak de hele waarheid voor iets onbenulligs al verzwegen wordt ,hoe zal het dan wezen als dit echt waar was!!!

Als het waar zou zijn, zouden regeringen het waarschijnlijk in een doofpot proberen te stoppen. Mee eens.
Maar: we hebben ook nog serieuze wetenschappers en journalisten die het maar wat graag aan de wereld bekend zouden maken: en dat gebeurt dus niet. Dus ik geloof er niet in.

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 februari 2008 om 20:58:
Klopt. Maar van heeeeeel veeeeel andere mensen niet.

??????

Als er niet wat over te vinden is zeg ik: dan is het niet waar. Jij zegt: dan moet het juist wel waar zijn want ze stoppen het in een doofpot. Nogmaals: dan kun je alles wel geloven waar geen info over is, want: doofpot.

ja juist want zulke dingen lekken uit gast!en in de mainstream media hoor je er feitelijk niks over.
Als het waar zou zijn, zouden regeringen het waarschijnlijk in een doofpot proberen te stoppen. Mee eens.
Maar: we hebben ook nog serieuze wetenschappers en journalisten die het maar wat graag aan de wereld bekend zouden maken: en dat gebeurt dus niet. Dus ik geloof er niet in.

sukkel dat is zojuist gebeurt hoe denk je dat dit op internet komt???
duuuhhhhh!
! persoon lekt en schrijft een boek... en zet t op youtube.
we hebben ook nog serieuze wetenschappers en journalisten die het maar wat graag aan de wereld bekend zouden maken:

je zegt t zelf al....

dus jij geloofd jezelf niet:lol:

eetzuh(Y)
laatste aanpassing

serieuze wetenschappers en journalisten

niet 1 iemand die wat beweert. als het volgend jaar in de encyclopedie staat of op scholen wordt onderwezen dan klopt het. nu staat het alleen maar op niet-serieuze sites.

:lol: whehe.

klaar nu...
jij zegt dat jij hier de wetenschapper ben, nou jij je zin kerel(Y)
moi!
laatste aanpassing

jij zegt dat jij hier de wetenschapper ben, nou jij je zin kerel

waar??

maakt niet uit: we komen hier toch niet uit.. ik zal in 2013 deze discussies met een hoop plezier teruglezen.

:bier:

HIER je bewijs!!!
nou ga nou eerst maar een een halfe dag kijken en goed luisteren wat ze allemaal zeggen en kom dahn maar weer eens terug op dit forum! eetzuh!:gaap:
laatste aanpassing door een beheerder
EastSideGait i'll speak to your pieces in 2013 ;)

dat wordt een boeiend gesprek...

"

"

daar gaan we nog lang over napraten.. -_-'

Mzzl

Was ik weer. Ik geef jullie gelijk. Er is heel veel over te lezen en te zien dus ik geloof het nu wel.

Ik heb nog een andere ontdekking gedaan:

Nederlandse Wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabouter

Deze lijken er heel erg op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gnome

.. zouden zij in 2012 meekunnen of vernietigd worden.

Kalm an :bier:
laatste aanpassing door een beheerder

En dan nog een probleempje..

Nooit gehoord van 22 december 2012 het einde maya calender

Maar mijn Windows PC loopt daarna gewoon door.. Kijk:

Wie moet ik nou geloven.. De Maya's of de Windows klok.

Moeilijk hoor.. 8)
filmpjes van mijn eigen familie kan ik hier ook wel gaan posten..
maar ik doe dat niet want die zien geen kabouters...
volgens mij moeten ze van de troep afblijven..

en geloof jij je windows klok maar ...
bill gates woont volgens mij nog altijd ergens in amerika ..??
ik heb eerder vermeld dat amerika 1 grote doofpot is hea ..
zou bill gates dan nie lekker meehelpen en gewoon de tijd door laten lopen zodat klootjes zoals jij gewoon geloven dat de tijd dan verder gaat..
ik hoor jou naar de inslag wel weer ;)
dan haal jij je windows klokie er maar weer bij :)

Slaapze... :bounce:

zou bill gates dan nie lekker meehelpen en gewoon de tijd door laten lopen zodat klootjes zoals jij gewoon geloven dat de tijd dan verder gaat..

Zou zelfs dat een complot zijn :O

Ik weet iets:

Wedje leggen?
Als er op 1 januari 2013 nog niks gebeurd is moet je mijn huis opruimen.
laatste aanpassing
ik vind het best..
want bij iemand zoals jij is dat heel simpel ;)

He, geit! jouw huis opruimen in 2013? dat zou gemakkelijk voor je zijn, hoef jij de komende 5 jaar niets meer te doen. als je dood gaat, no problem, als je niet dood gaat ook geen probleem. ooit gehoord van voor jezelf zorgen? whahaha. wat is dat nou voor een weddenschap joh!

zit wat in.
om de eer dan maar..
toen het 2000 werd dacht ook iedereen dat de aarde der aan ging
zeg [Z.G.U.]Psychonaut in welke schuilkelder zat jij toen het 2000 werd ...
want ik heb alleen maar meegekregen dat ze een probleem hadden gevonden met het windows klokkie en voor de rest niet.
dus ik weet nie waar jij het over hebt maar het staat los van onze discussie...

en EastSideGait voor zover ik heb vernomen heb jij geen eer dus wil je er om strijden om het eindelijk maar togh wel eens te hebben of heb je zoiets van als ik om niets strijd is het lekker makkelijk want dan kunnen ze me er niet belachelijk mee maken ... :S

das best zwak ...

ik ga weer aant werk ..

mzzl :bounce:

EastSideGait voor zover ik heb vernomen heb jij geen eer

Daar ga je weer: je hebt weer eens iets vernomen wat niet te bewijzen valt, en ook niet zo is.

Voor de rest: deze discussie heeft lang genoeg geduurt en de humor is weer eens ver te zoeken. De voorstanders zijn net een stel religieuzen alleen heet de religie nu 'Planeet X' en '2012'.

Ik zeg: kallum an en ajozef! :bier:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 februari 2008 om 17:49:
Ik zeg: kallum an en ajozef!

eetzuh!!geit;P
laatste aanpassing

Voor de rest: deze discussie heeft lang genoeg geduurt en de humor is weer eens ver te zoeken. De voorstanders zijn net een stel religieuzen alleen heet de religie nu 'Planeet X' en '2012'

tog nog ff t laatste woord hebben eh;)
voor mij is deze discussie nog lang bezig :P tot t eind daar is.

en de humor

what the fuck humor

je kan er grapjes over maken, en lachen als een boer met kiespijn wat mij betreft:cheers:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 februari 2008 om 14:46:
Ik geloof het heel eerlijk gezegd ook niet 100% maar hou er zeker wel rekening mee dat t weleens de waarheid zou kunnen zijn.

bullshit

Om de paar jaar word er weer wat verzonnen
Uitspraak van Pappa Bear (f) op donderdag 14 februari 2008 om 13:28:
zeg [Z.G.U.]Psychonaut in welke schuilkelder zat jij toen het 2000 werd ...

geen

Uitspraak van Psychonaut op woensdag 20 februari 2008 om 08:52:
bullshit

Om de paar jaar word er weer wat verzonnen

:gaap:
laatste aanpassing
dan ist mischien voor jou zover.
Maar ik leef verder (Y)

eetsuh :lol:

Uitspraak van Psychonaut op woensdag 20 februari 2008 om 14:06:
dan ist mischien voor jou zover.
Maar ik leef verder

eetsuh

als je goed had gekeken en geluisterd had je ook gehoord dat er een kans is dat 25% van de mensen t gaan overleven.

Maar wat als er geen voedsel meer is! En alles kappot alles naar de klote alles kapot!

en wat betekend house nou voor jou???

nou gewoon heel veel eten, dan krijg je vanzelf wel weer honger :P

Gewoon met je netje op een feest gaan staan vissen, das meer water als waar t is en zo, maar maak nie uit hoor ik verkoop t wel weer door aan die kerel van die kerels(Y)die die kerels over boord liepen te palen.
weeknie???

reetze!
laatste aanpassing
neeem nog een lsd strippie :P
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
waarom wordt die planeet dan vermeld op d esumerische kleitabletten en is die te zien op hun afbeeldingen???

Ook lsd tripjes of pseudowetenschappers???

de kleitabletten zijn d eoudste geschreven bronnen der mensheid

Uitspraak van RTD op vrijdag 22 februari 2008 om 19:58:
neeem nog een lsd strippie

whehe lsd ja zal ik eens moeten proberen jah als ik van de speed al zo praat!!!!!

get a life!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 februari 2008 om 12:16:
als ik van de speed al zo praat!!!!!

get a life!

:roflol:

Uitspraak van Deekore. op vrijdag 22 februari 2008 om 23:14:
de kleitabletten zijn d eoudste geschreven bronnen der mensheid

er is gewoon meer dahn wij weten,en ik sluit gewoon niks uit,want t zou nammelijk, een beetje naief zijn om te zeggen dat dit allemaal bullshit is.

mijn vriendin kwam zelfs een een of ander nederlands wetenschaps blad tegen bij de dokter waar t in staat, zeg niet dat iets niet waar kan zijn als je alleen maar naar de speculaties van een ander heb geluisterd of het heb gelezen.

we weten wel beter denk ik dahn maar want er is zoveel wat we nog niet weten:O
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 maart 2008 om 09:46:
mijn vriendin kwam zelfs een een of ander nederlands wetenschaps blad tegen bij de dokter waar t in staat, zeg niet dat iets niet waar kan zijn als je alleen maar naar de speculaties van een ander heb geluisterd of het heb gelezen.

Moet je eens "what the bleep do we know" lezen (y)
Artiest Arson
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 maart 2008 om 09:46:
er is gewoon meer dahn wij weten,en ik sluit gewoon niks uit,want t zou nammelijk, een beetje naief zijn om te zeggen dat dit allemaal bullshit is.

Hier zeg je het precies goed vind ik.
Je denkt dat er meer is dan wij denken, en je sluit niets uit. Prima.
Maar dat wil dan weer niet zeggen dat elke conspiracy ook 'waar' is ;)
Zijn een beetje de uitersten tegenover elkaar zetten, òf je gelooft de conspiracy of je denkt dat het b.s. is. Een tussenweg lijkt er niet te zijn, terwijl die juist de meeste mensen interesseert. Waar rook is is vuur zegmaar. Dat zeg je gelukkig ook min of meer in je laatste comment.