Partyflock

Forumonderwerp · 990082
AMSTERDAM - De drie Rotterdammers die werden opgepakt op oudejaarsdag hadden het nieuwjaarsfeest bij de Erasmusbrug in Rotterdam als doelwit. Dat schrijft De Telegraaf op basis van welingelichte bronnen rond het onderzoek tegen de verdachten.

De mannen van 31, 32 en 39 jaar werden maandag gearresteerd, omdat de AIVD 'niet kon uitsluiten' dat ze 'een gewelddadige actie' zouden uitvoeren. Het Openbaar Ministerie lichtte toen niet toe wat het drietal van plan zou zijn geweest.

Het gaat om twee mannen met zowel de Marokkaanse als de Nederlandse nationaliteit, en een Sudanese man zonder vaste woon- of verblijfplaats. Het drietal zit vast en moet volgens het ochtendblad nog worden voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Kane

Het feest op de Wilhelminapier bij de Erasmusbrug verliep volgens de politie zonder grote problemen. Het evenement zou ruim vijftienduizend belangstellenden hebben getrokken. Een van de trekpleisters was de Haagse rockband Kane.

Aanleiding voor de arrestaties was een ambtsbericht van de AIVD. Zondag werd door de Nationale Recherche een onderzoek gestart onder leiding van het landelijk parket.

www.nu.nl

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 13:06:
Nouja, als belastingbetaler geef ik ze liever een spuitje van éénmalig een paar knaken

dat is een verschil van mening.
allemaal amateurs hierzo die lompe wannabe terroriste !!
goed werk AIVD !!!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 11:19:
Levenslang opsluiten in een hokje van 2 bij 2 lijkt me veel erger voor die mensen. En hoeveel ruimte neemt 2 bij 2 nou in beslag O:)

Goed idee :D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 13:06:
Nouja, als belastingbetaler geef ik ze liever een spuitje van éénmalig een paar knaken

Is wel duurder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 13:01:
praat jodentaal

Veel radicale moslims mogen joden ook al niet

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 11:05:
Lekker vaag bericht weer.

Inderdaad, tot dusver ook nog niet meer bronnen hierover gevonden.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 13:01:
utrechter praat jodentaal

kakkies zijn joden

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 12:57:
ze zullen echt niet iemand zomaar oppakken

Hoe naief :D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 13:49:
Hoe naief

idd, jammer dat veel mensen in NL zo denken

Uitspraak van Nicole... :flower: op donderdag 3 januari 2008 om 09:00:
hadden het nieuwjaarsfeest bij de Erasmusbrug in Rotterdam als doelwit

wtf!! :o
als ik daar geweest zou zijn, en de aanslag was gelukt, en ik was getroffen, dan was ik nu misschien wel dood geweest :o:o

nu ik de dood in de ogen heb gekeken waardeer ik het leven weer, dus ik ga helemaal looooooos :cheer: :coke: :bier:
Radicaal gaat anaaal

gast
Uitspraak van Denn Ash op donderdag 3 januari 2008 om 14:09:
gaat anaaal

omdat de AIVD 'niet kon uitsluiten' dat ze 'een gewelddadige actie' zouden uitvoeren

:Z
Uitspraak van Ferdi-FR1908 op donderdag 3 januari 2008 om 13:09:
goed werk AIVD !!!

In een ander topic loopt je te verkondigen dat je nogal een grote hekel hebt aan justitie....
Uitspraak van Mr. Thompson op donderdag 3 januari 2008 om 14:35:
In een ander topic loopt je te verkondigen dat je nogal een grote hekel hebt aan justitie....

Zit jij soms bij de AIVD met al die research van je, snelle japie.

Uitspraak van Denn Ash op donderdag 3 januari 2008 om 14:38:
snelle japie.

En zijn compagnon;

B.a.s.s.y

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 14:42:
snelle japie.

Dat is Vlugge Japie.

nee Bas van Toor :[

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 15:09:
nee Bas van Toor

:/

Nee dat is Bassie.
Vlugge Japie is een real-leif crimineel die ze hebben ingehuurd zodat het zo echt mogelijk leek.
Uitspraak van Trizztan op donderdag 3 januari 2008 om 09:20:
Gelukkig dat het voorkomen is

Inderdaad.
Bij alle 3 bakstenen om hun voeten binden met touw en bij de Erasmusbrug in het water gooien.
Flauw slecht achterhaald ok yo Killen die hap.

wat een BS :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 14:30:
David Boy

gaat anaaal

mmmm

Vond het toch al een kut line up :D

lekker knalleng met nieuwjaar:P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 16:25:
lekker knalleng met nieuwjaar

:D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 12:18:
en jij een kakkie nerd

:respect:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 14:30:
pietje b
gaat anaaal

Uitspraak van Puntenbokser op donderdag 3 januari 2008 om 11:37:
weet je wat een aanslag was, dat er op 15000 man maar één bar was.

Aan de andere kant van de CruiseTerminal (bij Hotel New York) was nog een hele grote bar, maar aangezien iedereen op het plein voor de terminal bleef staan was het daar super rustig ;-)
De drie Rotterdammers die werden opgepakt op oudejaarsdag hadden het nieuwjaarsfeest bij de Erasmusbrug in Rotterdam als doelwit.

onschuldige mensen doden, zijn ze goed in!
Aanleiding voor de arrestaties was een ambtsbericht van de AIVD

goed werk verricht!
Het gaat om twee mannen met zowel de Marokkaanse als de Nederlandse nationaliteit, en een Sudanese man zonder vaste woon- of verblijfplaats

en de regering maar volhouden dat nederland 1groot multicultureel paradijs is!8-) ow, en natuurlijk de linkse rakkers van pf niet te vergeten.
Uitspraak van isios op donderdag 3 januari 2008 om 17:12:
Aan de andere kant van de CruiseTerminal (bij Hotel New York) was nog een hele grote bar, maar aangezien iedereen op het plein voor de terminal bleef staan was het daar super rustig

ja die was alleen voor de vip. Vond me zelf wel een vip, alleen die tyfushond van de bewaking niet.

wel kick, 20 minuten in de rij, van 5 man alle munten op de bar pleuren: "doe maar bier en veel" :lol:
De erasmusbrug schommelde toch al zo ergg..

IK vraag me af wanneer het echt raak is in NL..
[NL]Terror_core[NL], dit gaat echt diep..

Verdachten verijdelde aanslag langer vast
Uitgegeven: 3 januari 2008 18:15
Laatst gewijzigd: 3 januari 2008 18:42

ROTTERDAM - De drie mannen die maandag in Rotterdam werden aangehouden op verdenking van het beramen van een aanslag, blijven nog zeker twee weken vast zitten.

Dat heeft de rechter-commissaris donderdag besloten.

De mannen (31, 32 en 39 jaar) werden opgepakt na een tip van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Volgens deze dienst bestond de kans dat de verdachten op korte termijn een aanslag wilden plegen.

Doel

Het is nog onduidelijk welk doel de mannen wilden treffen. "Voor de vraag of er sprake is van strafbare voorbereidingshandelingen is dit ook niet van belang", stelde het landelijk parket donderdag.

"De suggestie in De Telegraaf hedenochtend dat de mogelijk gewelddadige actie gericht zou zijn op het nieuwjaarsfestijn in Rotterdam, is uit de lucht gegrepen", aldus het landelijk parket.

Het onderzoek heeft tot nog toe ook geen aanwijzingen opgeleverd voor banden tussen de in Rotterdam aangehouden verdachten en de de terreurverdachten die in december in België werden opgepakt.

hoppaaa.....morgen is het helemaal niet duidelijk of ze wel wat wilden doen en overmorgen is het allemaal een misverstand. Maar dat staat dan klein in de krant zodat de angst weer gezaaid is. Heerlijk.
laatste aanpassing

Uitspraak van Denn Ash op donderdag 3 januari 2008 om 19:18:
[NL]Terror_core[NL], dit gaat echt diep..

staat ie bekend om ;)
Terror Core heeft online succesjes?
Misschien waren ze geen fans van Kane....

ik had er niet wakker van gelegen als ze dat ponton met een raket hadden geraakt eigenlijk.....

allemaal oppakken die gasten die er eventueel verdacht uitzien, kan ik tenminste weer met een veilig gevoel de straat op.

Hulde aan de aivd (y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 21:26:
allemaal oppakken die gasten die er eventueel verdacht uitzien

tot ze je moeder oppakken omdat ze een beetje moeilijk loopt.. kijken hoe je dan reageert. bovendien als ze steeds de verkeerde pakken... dan heb je alleen maar het gevoel dat je veilig ben... niet meer... misschien wel heel veel minder

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 13:15:
goed dat ze gepakt zijn

Maar het beste voor de toekomst van ons land en volk zou zijn om deze terreursoldaten van Allah uit te zetten, en / of thuis te brengen waar ze horen:

namelijk in Allahs Noord-Afrikaanse zandbak.

Beter kwijt dan rijk, niet waar?
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 3 januari 2008 om 22:12:
Maar het beste voor de toekomst van ons land en volk zou zijn om deze terreursoldaten van Allah uit te zetten, en / of thuis te brengen waar ze horen:

zullen we niet eerst even afwachten of deze mensen schuldig zijn. vorig jaar werden er vlak voor oud en nieuw ook allerlei invallen gedaan. die mensen hadden niets maar dan ook echt niets met terreur of extremisme te makeng!!
Jullie praten poep, veel te serieus, gewoon lachen als er iets wordt opgeblazen. Elke dag nieuwjaar!
we zullen je kutje zo eens opblazen :p

Het gaat om twee mannen met zowel de Marokkaanse als de Nederlandse nationaliteit, en een Sudanese man zonder vaste woon- of verblijfplaats

Ja en je mag het niet zeggen he....? :x

Uitspraak van Sneeuwbal!! op donderdag 3 januari 2008 om 20:09:
ik had er niet wakker van gelegen als ze dat ponton met een raket hadden geraakt eigenlijk.....

:looser:

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 3 januari 2008 om 22:12:

Hey Ben, weer terug :bye:
laatste aanpassing

Uitspraak van Denn Ash op donderdag 3 januari 2008 om 23:46:
Jullie praten poep, veel te serieus, gewoon lachen als er iets wordt opgeblazen. Elke dag nieuwjaar!

En dan dacht ik eens een kansloze opmerking hier te zetten :roflol:

Gelukkig reageert lacoste daar ook op

Uitspraak van FC Lacoste op donderdag 3 januari 2008 om 23:51:
we zullen je kutje zo eens opblazen

:roflol:

Nee het is gewoon het tegenwoordige beeld dat gevormd wordt door de overheid, terreurdreigingen heersen nog steeds, en door af en toe het in de media te brengen (terecht of onterecht) worden we toch nog alert gehouden.
Dat is de conclusie die ik uit dit bericht trek.
Bang voor een massamoord aanslag ben ik absoluut niet, want dan zou er al lang hier een geweest zijn, met al die festivals die nederland telt.