| Betreft: | evenement: Cocoon goes Amsterdam part Ⅳ, vrijdag 11 april 2008 om 22:00 |
Vath geen pionier? 
Ik kan 30 voorbeelden noemen, maar laat ik het tot 1 duidelijke beperken:
Op het hoogtepunt van de loopjestechno kwam Sven met het Contact album. Compleet een andere richting in dan de Drumcodes en de Primates en de Zenits etc.. en met dat album zette hij zo'n stempel op de Duitse techno dat die vandaag de dag is zoals hij is. En hij produceerde weliswaar niet geheel zelf, maar was wel de dirigent.
Uiteraard is dit gechargeerd maar aan die klantjes die denken dat je alleen een pionier bent als je in een kelder in Detroit muziek maakte 20 jaar geleden moet je soms wel wat uit proberen te leggen voordat ze eigenhandig met de geschiedenis op de loop gaan...
Ik kan 30 voorbeelden noemen, maar laat ik het tot 1 duidelijke beperken:
Op het hoogtepunt van de loopjestechno kwam Sven met het Contact album. Compleet een andere richting in dan de Drumcodes en de Primates en de Zenits etc.. en met dat album zette hij zo'n stempel op de Duitse techno dat die vandaag de dag is zoals hij is. En hij produceerde weliswaar niet geheel zelf, maar was wel de dirigent.
Uiteraard is dit gechargeerd maar aan die klantjes die denken dat je alleen een pionier bent als je in een kelder in Detroit muziek maakte 20 jaar geleden moet je soms wel wat uit proberen te leggen voordat ze eigenhandig met de geschiedenis op de loop gaan...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 00:47:Dat wordt een gezellig tweede zaaltje
dat denk ik wel ja
Uitspraak van ALmightyRixxi op maandag 14 januari 2008 om 22:07:Extra namen toegevoegd area 2
Wo ist deine grosse Ruisfreund?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 14:09:Onzin! Het lijkt me duidelijk dat 't een pionier is. Geen discussie over mogelijk
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 14:49:1 van de koningen van de techno
Stelletje COCOON AAPEN!
WORD
Uitspraak van Ongehoord Rauw op vrijdag 11 januari 2008 om 16:36:ongeacht dat hij een pionier is of niet! (wat hij natuurlijk wel is
Uitspraak van Pietjepotlood op vrijdag 11 januari 2008 om 20:48:Ik snap niet dat het ontkent wordt dat die man een pionier is voor de techno.
whahaha echt stelletje duitse kont kussers. fok die hele minimal hype rondom vath. iets wat een hype is/is geweest kan je niet op 1 lijn leggen met een pioneer. die vath die zich eigenlijk gewoon als een mongool gedraagt is geen pioneer. know your history, DETROIT WHAT!
hij heeft een album gemaakt wat buiten de boot viel. echt een kenmerk van een pioneer. hahaha
laatste aanpassing
whahaha echt stelletje duitse kont kussers. fok die hele minimal hype rondom vath. iets wat een hype is/is geweest kan je niet op 1 lijn leggen met een pioneer. die vath die zich eigenlijk gewoon als een mongool gedraagt is geen pioneer. know your history, DETROIT WHAT!
Ik snap de link tussenVath en minimal hype niet helemaal...en pionier zijn heeft geen fuck met je gedrag te maken..
whahaha echt stelletje duitse kont kussers. fok die hele minimal hype rondom vath. iets wat een hype is/is geweest kan je niet op 1 lijn leggen met een pioneer. die vath die zich eigenlijk gewoon als een mongool gedraagt is geen pioneer. know your history
Detroit wordt ook zwaar overschat, Juan Atkins aan de crack, Derrick May die waardeloze sets draait, Kevin Saunderson al 30 jaar dezelfde platenkeus, UR dat alleen maar loopt te bitchen hoe black en bewust ze wel niet zijn, ipv klassiekers maken zoals Final Frontier enzo...
Ik ben geen Vath fan, maar die man staat er nog wel steeds na 20 jaar en weet een groot publiek aan te spreken, wat is daar fout aan?
Daar gaan we weer whoehoe!!!!
De discussie gaat ook niet over het feit of Sven Vath respect verdiend voor hetgene wat hij bereikt heeft. Het gaat er om dat iemand 38 pagina's terug zei dat Sven Vath een van de belangrijkste pioniers is van techno.
Pionier betekent o.a. letterlijk grondlegger, en dat is hij uiteraard niet. Hij is meegevaren op het succes van techno. Maar hij is no fucking way een grondlegger
Uitspraak van justinkees op dinsdag 15 januari 2008 om 13:35:Ik ben geen Vath fan, maar die man staat er nog wel steeds na 20 jaar en weet een groot publiek aan te spreken, wat is daar fout aan?
De discussie gaat ook niet over het feit of Sven Vath respect verdiend voor hetgene wat hij bereikt heeft. Het gaat er om dat iemand 38 pagina's terug zei dat Sven Vath een van de belangrijkste pioniers is van techno.
Pionier betekent o.a. letterlijk grondlegger, en dat is hij uiteraard niet. Hij is meegevaren op het succes van techno. Maar hij is no fucking way een grondlegger
Uitspraak van justinkees op dinsdag 15 januari 2008 om 13:35:Derrick May die waardeloze sets draait
k vind may ook echt slecht man! die laatste awake draaide ie echt waardeloos.
verder vind ik het wel een grappige gast als ik zn intervieuws zie
ok, maar verdient iemand meer respect wanneer die een grondlegger is?
zoals ik in mn bovenste post aangeef heb ik al jaren niks boeiends meer gehoord uit Detroit na, op wat Moodymanns, Jay Dee's, Parishjes en Millertjes...
gasten als May, Saunderson, Baxter, Hood etc. teren zwaar op het verleden, terwijl Vath wel steeds weer met wat nieuws komt, of je het nu leuk vind of niet...
zoals ik in mn bovenste post aangeef heb ik al jaren niks boeiends meer gehoord uit Detroit na, op wat Moodymanns, Jay Dee's, Parishjes en Millertjes...
gasten als May, Saunderson, Baxter, Hood etc. teren zwaar op het verleden, terwijl Vath wel steeds weer met wat nieuws komt, of je het nu leuk vind of niet...
Uitspraak van justinkees op dinsdag 15 januari 2008 om 13:55:niks boeiends meer gehoord uit Detroit na, op wat Moodymanns, Jay Dee's, Parishjes en Millertjes...
hier ben ik het helemaal mee eens hoor! die grote namen doen helemaal geen fuck meer (misschien op carl craig na dan)..zonde is dat.
ik vind hun oude werk wel nog heeeel goed. dat kan ik van vath zn trance gejank niet zeggen
Uitspraak van justinkees op dinsdag 15 januari 2008 om 13:55:gasten als May, Saunderson, Baxter, Hood etc. teren zwaar op het verleden, terwijl Vath wel steeds weer met wat nieuws komt,
Nummers van een ander draaien vind ik niet echt met iets nieuws komen, sorry!!!!!
Amen
laatste aanpassing
Uitspraak van justinkees op dinsdag 15 januari 2008 om 13:55:ok, maar verdient iemand meer respect wanneer die een grondlegger is?
Ja en nee. Op zich vind ik dat je gelijk hebt. Maar als er gepraat wordt over de geschiedenis en de grondleggers/pioniers van techno. Dan vind ik wel dat daar de JUISTE mensen respect voor behoren te krijgen, en dat is niet Sven Vath.
k vind may ook echt slecht man! die laatste awake draaide ie echt waardeloos.
sarcasm is the word...
lekkere discussie
pi·o·nier (dem; pioniers)
1 iem. die nieuwe mogelijkheden onderzoekt, baanbrekend werk verricht
2 iem. die zich in onbekend land vestigt en een nieuw bestaan opbouwt
3 soldaat, behorend tot de genietroepen
Tja, als je pioniers ziet als grondleggers, mogen we Vath er niet onder scharen, maar zie de link wel tussen Pionier 1 (hierboven) en Sven Vath, hij verricht wel zeker baanbrekend werk voor veel DJ's die de afgelopen jaren zijn opgebloeid/opgekomen. Of je er nu van houdt of niet... Als je voor dat laatste opteert dan zijn Jekkel en Hyde (ofzo) ook pioniers
Uitspraak van knuck if you buck op dinsdag 15 januari 2008 om 13:55:
gasten als May, Saunderson, Baxter, Hood etc. teren zwaar op het verleden, terwijl Vath wel steeds weer met wat nieuws komt,
Nummers van een ander draaien vind ik niet echt met iets nieuws komen, sorry!!!!!
Uitspraak van PINK FLOW op dinsdag 15 januari 2008 om 13:47:
Amen !!!!! Hij heeft de techno naar de grote publiek gebracht in Duitsland maar ook in Europa. Daar is hij dan wel weer een pionier van. Het ophypen van de hypes. Zelfs in zijn eigen land heeft hij geen muziekstijl kunnen claimen. Michael Mayer & Steve Bug worden toch gezien als de pioniers van minimal. Zels in electrotijdperk poaar jaar terug kon hij het niet tegen Anthony Rother op. Kortom hij heeft altijd al de plank mis geslagen.laatste aanpassing 15 januari 2008 14:03
ok, maar eigenlijk wil je met heel veel woorden en omzeilingen zeggen dat je Vath kut vind? dat vind ik zelf ook, maar wat hebben andere mensen die Vath wel strak vinden daaraan?
Ja en nee. Op zich vind ik dat je gelijk hebt. Maar als er gepraat wordt over de geschiedenis en de grondleggers/pioniers van techno. Dan vind ik wel dat daar de JUISTE mensen respect voor behoren te krijgen, en dat is niet Sven Vath.
ik vind dat detroit wel es een keer genoeg respect heeft gekregen, tijd voor wat anders...
Uitspraak van justinkees op dinsdag 15 januari 2008 om 14:09:ok, maar eigenlijk wil je met heel veel woorden en omzeilingen zeggen dat je Vath kut vind? dat vind ik zelf ook, maar wat hebben andere mensen die Vath wel strak vinden daaraan?
Weet nu niet zeker of je mij quote of iemand anders? Ik vind Vath niet veel aan idd. Vind het ook een kwal van een vent. Laatste NYE in Maassilo wilde hij b.v. maar door 1 fotograaf op de foto gezet worden en dan stond hij opeens te lachen en met zijn handen in de lucht. Terwijl andere fotografen ook foto's wilden schieten en die kregen een uitbrander en zelfs de middelvinger.
Maar wat mij stoort is dat nu Sven vath ook in Nederland een grote hype is dat hij opeens wordt beschouwd als de "Godfather" van techno.
Weet nu niet zeker of je mij quote of iemand anders? Ik vind Vath niet veel aan idd. Vind het ook een kwal van een vent. Laatste NYE in Maassilo wilde hij b.v. maar door 1 fotograaf op de foto gezet worden en dan stond hij opeens te lachen en met zijn handen in de lucht. Terwijl andere fotografen ook foto's wilden schieten en die kregen een uitbrander en zelfs de middelvinger.
Maar wat mij stoort is dat nu Sven vath ook in Nederland een grote hype is dat hij opeens wordt beschouwd als de "Godfather" van techno.
nee had het tegen reyze3ma, maar ja fok die hype, niemand verplicht je naar cocoon te gaan...
jesus wtf is dit voor gezeik over al die detroit shit! Ik ben ook gek op detroit, helaas kijken sommigen niet verder dan alleen maar detroit dit of dat, en wat dat ene woordje pionier hier allemaal wel niet losmaakt. Fuck it, voor de een een pionier en god, voor de ander slechts een hitjesdraaier, so what?
Het gaat hier over dit feest:
wat ik persoonlijk een zwaar dikke line up vind, en laten we het gewoon daar over houden. Die detroit discussies zijn er al 100 van, dit gaat over cocoon.
Het gaat hier over dit feest:
Uitspraak van acidcriminal op woensdag 2 januari 2008 om 15:05:Sven VATH
Chris Tietjen
Raresh
Live: Gabriel Ananda
wat ik persoonlijk een zwaar dikke line up vind, en laten we het gewoon daar over houden. Die detroit discussies zijn er al 100 van, dit gaat over cocoon.
Uitspraak van !!!e Bitchital (zeg maar gewoon ille) op dinsdag 15 januari 2008 om 18:33:wel gezellig forumpje dit
Net als in het Tobi Neumann topic. Partyflock doet zn naam eer aan in deze topics
Gezelligheid!