Partyflock

Forumonderwerp · 989059

Er was eens een zuivelberg die maar moeilijk te slijten was en dus werd er een oplossing voor dit probleem gezocht. Een zuivel promotie gericht op schoolkinderen want melk was ozo gezond voor de kleine burgers. Dit sprookje wordt al jaren verteld ondanks steeds meer mensen die problemen krijgen door het gebruiken van zuivel produkten.

Veel mensen, met name kleine kinderen, zijn allergisch voor koemelk. Dit alles heeft er toe geleid dat de reclameslogan van het zuivelbureau 'Melk is goed voor elk' van de reclamecodecommissie niet meer gebruikt mag worden.

Vanaf onze kindertijd worden we geleerd dat melk gezond is en dat we zuivel nodig hebben voor onze calciuminname. Maar vandaag zeggen zelfs dokters dat koemelk dan leiden tot bloedarmoede door ijzertekort, allergieën diarree, koliek, krampen, maagdarmbloedingen, sinusitis, huidaandoeningen, acne, verhoogde frequentie van verkoudheden en griep, artritis, diabetes, oorinfecties, osteoporose, astma en auto-immune ziekten.

Ik ben al 1,5 jaar geleden gestopt met melk drinken. Ik had vaak last van slijmvorming in de keel en hoofdpijn en ben nu over gestapt op soja. Enkel bij slaapproblemen wil ik nog wel eens een kopje warme melk met honing drinken.

Wat is jullie mening over melk?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 23:34:

neem maar even aan dat je vraag over koemelk gaat gezien je inleidende tekst..

in je jonge jaren kan melk drinken geen kwaad (al hoef 't niet persé van een koe te komen natuurlijk, zeker niet als je daar niet (goed) tegen kunt)

naarmate je wat ouder wordt moet je er mee stoppen inderdaad, 't is gewoon niet goed als je lichaam er niet meer op ingesteld is (volgens sommige recente studies blokkeert melk juist gedeeltelijk de calcium opname) en calcium zit in genoeg andere voeding..
laatste aanpassing
Melk is lekker , drink een paar glazen per dag en heb nergens last van
Shit, ben ik na 19 jaar eindelijk melk gaan drinken, blijkt dat het nog slecht is ook.

lekker hoor

lekker (Y)

Melk is idd lekker! (koud tenminste) ;)

En wat is niet slecht tegenwoordig?

Denk dat het allemaal wel meevalt met melk.
Anders zouden er al veel meer mensen ergens last van hebben gehad lijkt me.
Ik krijg altijd van die ontzettend grote slijmerige witte rochels na een glas melk. :rot:

Met cornflakes oid. vind ik het wel te pruimen.
melk is ongezond :D

Maar BA dronk het ook :O

niet moet niet op dat boekje schijten man :(

lekker

Veel mensen, met name kleine kinderen, zijn allergisch voor koemelk.

kleine kinders zijn tegenwoordig allergisch voor alles, komt omdat hun ouders ze in een steriele ruimte laten spelen en ze als baby nik sin hun mond kunnen stoppen, wan top die manier bouw je weerstand op en heb je geen last van alleegieën

Blegh, lust het niet.

Heerlijk:kwijl:
Warme melk is ook heerlijk:D
Jammer dat ik het tijdens mn buikgriep niet kon drinken:(

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 21:16:
lekker