Partyflock

Forumonderwerp · 983952

Alcoholvergiftiging onder jongeren van 12 tot 16 jaar neemt fors toe. Dit jaar zijn 240 kinderen bewusteloos door drank naar het ziekenhuis gebracht. In heel 2000 werden 50 gevallen geteld.

In Zembla worden vanavond de gegevens van 75 kinderartsen van 75 ziekenhuizen in kaart gebracht. Kinderen die met een alcoholvergiftiging naar de huisarts zijn geweest, werden niet meegerekend.

Uit de gegevens van de ziekenhuizen blijkt dat het 'coma-zuipen' overal in Nederland voorkomt en in alle sociale klassen. Gemiddeld duurt een alcoholcoma ruim twee uur. Eén kind was zestien uur lang compleet van de wereld

bron: nos.nl

Ik was 14 toen k voor het eerst dronk om het
dronken worden (vantevoren alleen champagne met oud en nieuw ofzo) maar als je dan na 8 flesjes bier helemaal naar de klote bent dan raak je echt nie in coma... het gaat hier duidelijk om sterke drank en om limonade met alcohol zoals breezertjes enzo waar je vet meer van op kan voor je moet kotsen, ze moeten gewoon de verkoop van zoete sterke drank ontmoedigen door extra belasting... en bier en droge witte wijn en rooie wijn ontzien... die vinden de meeste kinderen toch te bitter om echt veel van te zuipen...
laatste aanpassing

Uitspraak van Technomania op maandag 26 november 2007 om 12:29:
Vraag me af hoe je jezelf in een coma kan zuipen.

Ik vraag het me ook af... klasgenoot uit 4vwo die 2 klassen had overgeslagen zoop op de Praag-reis ook 11 halveliters op 1 avond maar die heeft niet eens een kater gehad daarna :|
K sta dr tegenwoordig ook niet raar van te kijken, als je nagaat dat sommige kids op die leeftijd al met een grammetje sos opzak lopeng
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 november 2007 om 20:45:
Is denk ik al wel een uur of meer geleden dat ik ooit tegen het dronken aan heb gezeten.

Uitspraak van Brandariss op maandag 26 november 2007 om 12:31:
Het nieuws hierover komt mn strot zo onderhand uit...laat die jochies lekker stoer doen, ze houden vanzelf wel op als ze een keer op het randje hebben gezeten

Lang lang geleden (ik was net al geen 14 meer, maar scheelde niet veel) was ik zo leuk op vakantie op jeugdcamping appelhof op Terschelling.
Voelde mij zoals elke ochtend weer gaar, bierontbijtje en de normale gang van zakem eigenlijk op camping appelhof.
Na niet eens zoveel drank (sinds ik wakker was) ging het echter niet bepaald goed.
Weet nog dat ik " bij bewustzijn " was in de helicopter en dat ik nog de hele dag in het ziekenhuis wel bij bewustzijn was maar niet kon praten, niet kon bewegen.

Niet bepaald fijne ervaring, heb een jaar geen druppel drank meer aan durven raken.
Heb er wel van geleerd...

Nou heeft vast niet iedereen zo'n nare neiging om dingen pas te leren door keihard op je smoel te gaan.
Maar laat die kids inderdaad lekker, als ze eenmaal tot een alcoholvergiftiging toe hebben gezopen.. nou ik zie ze niet snel nog een keer popi jopi doen met drank.

Best beschamend eigenlijk, altijd al een keer in zo'n mooie heli willen vliegen. Maak ik maar de helft mee ;)
Ok nee ik ben er niet trots op dat het gebeurd is, maar heb er wel van geleerd.
Uitspraak van Gaveramon.NL op zondag 25 november 2007 om 20:43:
Uitspraak van The Sixth Sense :vaag: op zondag 25 november 2007 om 20:37:
Enige reden dat ik voor een aanpak hiervan ben is omdat ik een hekel heb aan klein grut dat ik met uitgaan tegen kom...

Die kom je niet tegen hoor...de liggen namelijk in coma

:yes:

Uitspraak van Pietertje Geluk op maandag 26 november 2007 om 17:13:
laat ze maar zuipen
leren ze het gelijk af, en zoniet dan gaan ze vroeg of laat toch wel dood!

Probleem: dat wil de regering niet.. :/
Uitspraak van Neillcee op zondag 25 november 2007 om 20:46:
Ik moest het eens flikken op m'n 14e.. was het huis toch echt wel te klein geweest...

praten we wel over 13 jaar gelede jongeman:p tijden veranderen he, tegenwoordig is da toch allemaal normaal
Uitspraak van lindaaatje op maandag 26 november 2007 om 16:22:
Haha, volgensmij is dat spul ervoor gemaakt. Ik ook rond die leeftijd zo ziek geweest van de Passoa dat ik het nooit meer aangeraakt heb.

ik kan zelfs niet tegen die lucht.. 13 jaar later.. :O

Uitspraak van Zo nu eerst een Boikje! :bier: op woensdag 28 november 2007 om 17:10:
praten we wel over 13 jaar gelede jongeman tijden veranderen he, tegenwoordig is da toch allemaal normaal

oldschool :lief:

Dit weekend weer lekker aan de Br3ez@h's ik hoop dat ik mijn record van het in coma liggen kan verbeteren