Partyflock
 
Forumonderwerp · 978239
­ Nederland
hey,

ik ben een beetje rond aan het kijken voor eens golf en vroeg me af of het veel scheelde kwa vermogen tussen een 1.4 en 1.6 ,en is een 1.4 echt zo sloom ? Ook was ik benieuwd of een 1.6 veel meer zuipt dan een 1.4 of valt het wel mee ?

alvast bedankt greets
bouwjaar misschien wel handig om te weten.

effe zoeken op autoweek kun je het verschil zo terug zien.
Je kan beter van de weg blijven (Y)
Als ik jou was zou ik gewoon voor een 1.6 gaan,rijd een stuk relaxter,golf is een redelijk zware auto als je dan een 1.4 neemt,dan rijd het wel goed,maar echt veel pit zit er niet in,heb zelf een 1.6,en als je normaal rijd rijd die ongeveer 1 op 13.
maar is he tniet zo dat je een tank meer opmaakt als met een 1.4 ?
laatste aanpassing
Uitspraak van Lee FR op maandag 22 oktober 2007 om 15:28:
maar is he tniet zo dat je een tank meer opmaakt als met een 1.4 ?

Wat wil je nou? Snelheid of zuinigheid? :/
 
Uitspraak van Michael__ op maandag 22 oktober 2007 om 15:29:
Wat wil je nou? Snelheid of zuinigheid?

Denk snelheid als ik het zo lees:x
Uitspraak van wsx op maandag 22 oktober 2007 om 15:25:
bouwjaar misschien wel handig om te weten.

effe zoeken op autoweek kun je het verschil zo terug zien.

Daar heb je het antwoord al. Daar staat dan ook gem. verbruik op.
Uitspraak van Michael__ op maandag 22 oktober 2007 om 15:29:
Uitspraak van Lee FR op maandag 22 oktober 2007 om 15:28:
maar is he tniet zo dat je een tank meer opmaakt als met een 1.4 ?

Wat wil je nou? Snelheid of zuinigheid?

maakt niet veel uit wil het lieft een beetje een zuinige wagen maar moet natuurlijk wel vooruit komen vandaar dat mijn vraag is of een 1.6 zuinig is
als je een golf wilt neem minstens een 1.6 als je nog een btje auto wilt rijden.

wil je een 1.4 neem dan een polo (Y)
 
Ik wil een snello auto, een 3 liter of een 3,2 ik wel wel dat hij voorruit komt, is een 3,2 zuinig???

Wa denkte nou zelf :D
ik heb nog een golf te koop

1.2 gti

loopt 1 op 3 dus best zuinig
 
Die 1.4 16V motor van een Golf 4 is alles behalve traag.
Alleen op de snelweg moet je weleens terug naar zn 4 om vlot in te halen.
Rij je voornamelijk in de stad dan is die 1.4 pittig zat
bedankt pablo ;) en schoft ik heb nog een bezem te koop voor je 16 klepper met een arrogante steel miss iets voor jou ?
1.6 is zuiniger dan de 1.4:P omdat de 1.4 er veel meer voor moet doen om die aantal kilo's mee te sjouwen;)
 
Uitspraak van Tommmie op maandag 22 oktober 2007 om 18:11:
1.6 is zuiniger dan de 1.4 omdat de 1.4 er veel meer voor moet doen om die aantal kilo's mee te sjouwen

ja hoor :roflol:
Dus een Passat W8 4.0 is zuiniger dan een 1.6?
Heb een eigen mening en koop een auto die je niet op elke hoek van de straat ziet (Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:16:
Uitspraak van Tommmie op maandag 22 oktober 2007 om 18:11:
1.6 is zuiniger dan de 1.4 omdat de 1.4 er veel meer voor moet doen om die aantal kilo's mee te sjouwen

ja hoor
Dus een Passat W8 4.0 is zuiniger dan een 1.6?

Sjeezes, wat een onnozele opmerking. Ik durf wel een kratje bier te verwedden dat Tommie gelijk heeft.
kijk ff op http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php
Uitspraak van Mattijs op maandag 22 oktober 2007 om 21:15:
Sjeezes, wat een onnozele opmerking. Ik durf wel een kratje bier te verwedden dat Tommie gelijk heeft.

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:16:
Dus een Passat W8 4.0 is zuiniger dan een 1.6?
Dat verhaal gaat eigenlijk alleen op met 2 motoren met dezelfde cilinderinhoud, maar ander vermogen.

stel nou je hebt een 1.9tdi, de ene met 110 en de andere met 150pk.

de 150pk is verder door getuned dan de 110pk, waardoor die, onder dezelfde omstandigheden, veel efficienter met zijn brandstof om gaat.

Dat is bijvoorbeeld precies t zelfde met een 1.8 8v of een 1.8 16v. de 16v is sneller, maar kan bij normaal rijgedrag zuiniger zijn dan een 8v
Uitspraak van Rexel op zondag 28 oktober 2007 om 19:29:
de 150pk is verder door getuned dan de 110pk, waardoor die, onder dezelfde omstandigheden, veel efficienter met zijn brandstof om gaat.

Weet je dat zeker? Want als je kijkt naar de hoeveelheid kW wat er gebruikt/geleverd wordt bij een bepaald toerental dan kun je dat terugrekenen naar het brandstofverbruik. Voor 110kW heb je meer brandstof nodig dan 85kW.
 
Welke Golf moet het worden dan?

1,2,3,4,5?

Ook handig om te weten is of je veel snelweg rijdt of niet...
Uitspraak van Chris :rot: op zondag 28 oktober 2007 om 23:22:
Weet je dat zeker? Want als je kijkt naar de hoeveelheid kW wat er gebruikt/geleverd wordt bij een bepaald toerental dan kun je dat terugrekenen naar het brandstofverbruik. Voor 110kW heb je meer brandstof nodig dan 85kW.

Lees je wel wat ik schrijf?
 
Uitspraak van Mattijs op maandag 22 oktober 2007 om 21:15:
Ik durf wel een kratje bier te verwedden dat Tommie gelijk heeft.

Verbruik per 100 km (stad/buitenweg/mix)

VW Golf 1.4 16v 8,4/5,3/6,4 L

VW Golf 1.6 10,5/5,9/7,9 L

Bron: Autovisie Jaarboek
 
Uitspraak van Michael__ op maandag 22 oktober 2007 om 15:26:
Je kan beter van de weg blijven

:roflol: (Y)
1.4 is sloom, tis gewoon zo
Verder nix mis met een 1.4 maar wil je wat vlotter door rijden zou ik voor een 1.6 gaan ;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Android B) op maandag 29 oktober 2007 om 20:46:
zou ik voor een 1.6 gaan

nee dat is lekker snel:rot:
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 oktober 2007 om 21:02:
nee dat is lekker snel

T gaat over een 1.4 & 1.6 :S
Een VR6 is natuurlijk sneller, maar daar vraagt tie ni naar ;)
 
Uitspraak van Android B) op maandag 29 oktober 2007 om 21:18:
T gaat over een 1.4 & 1.6

jah maar een kleuter van 5 snapt nog wel dat een 1.6 iets sneller is:rot:
Uitspraak van Rexel op maandag 29 oktober 2007 om 14:12:
Lees je wel wat ik schrijf?

Jazeker... daarom vraag ik ook of dat zeker zo is. :) Als je het me kan uitleggen, graag... dat bedoel ik ermee.
 
Hey!

Een 1.6 hoeft niet meer te gebruiken dan een 1.4.
Omdat bijde auto's evenveel wegen, en je hierdoor hetzelfde
vermogen nodig bent bij dezelfde snelheid.
( Dit geld alleen voor bijna dezelfde motoren..)

Wel is het zo dat de 1.6 meer gebruikt bij bijv. een stoplicht
sprint. Maar hierdoor zit je dan ook eerder op 100km/h!

Persoonlijk vind ik de beste keus een 1.6 omdat deze veel
soepelder rijd,en omdat je niet konstand 100% van je motor
hoeft te vragen..

Wil je toch iets zuiniger rijden, en toch snel:
ga dan voor een polo.
( Of als je niet VW gebonden bent: een Seat ibiza.)


Greetz,
Jarno.
laatste aanpassing
 
Ik zou ook voor de 1.6 gaan :yes:

maar...moet je zelluf wete :)
 
Voor de mensen die nog nooit in de 1.4 16V gereden hebben van de VW Golf 4...
Als je alleen maar op basis van wat je denkt een oordeel geeft: :no:

Die 1.4 16V is best pittig en er is bijna geen verschil merkbaar met een gewone 1.6 8V met optrekken.
Alleen die 1.4 is op de snelweg bij hogere snelheden wat minder levendig.

De 1.4 is vaak een stuk goedkoper omdat een heleboel mensen denken dat ie ondergemotoriseerd is maar dat valt in de praktijk allemaal best mee.
Enige nadeel van de 1.4: ze verbruiken olie
laatste aanpassing
oke allemaal bedankt ! ben er iig iets meer van opgeschoten :)