Uitspraak van Lee FR op maandag 22 oktober 2007 om 15:28:
maar is he tniet zo dat je een tank meer opmaakt als met een 1.4 ?
Wat wil je nou? Snelheid of zuinigheid?
maakt niet veel uit wil het lieft een beetje een zuinige wagen maar moet natuurlijk wel vooruit komen vandaar dat mijn vraag is of een 1.6 zuinig is
ik heb nog een golf te koop
1.2 gti
loopt 1 op 3 dus best zuinig
1.2 gti
loopt 1 op 3 dus best zuinig
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2007 om 18:16:Uitspraak van Tommmie op maandag 22 oktober 2007 om 18:11:
1.6 is zuiniger dan de 1.4 omdat de 1.4 er veel meer voor moet doen om die aantal kilo's mee te sjouwen
ja hoor
Dus een Passat W8 4.0 is zuiniger dan een 1.6?
Sjeezes, wat een onnozele opmerking. Ik durf wel een kratje bier te verwedden dat Tommie gelijk heeft.
Dat verhaal gaat eigenlijk alleen op met 2 motoren met dezelfde cilinderinhoud, maar ander vermogen.
stel nou je hebt een 1.9tdi, de ene met 110 en de andere met 150pk.
de 150pk is verder door getuned dan de 110pk, waardoor die, onder dezelfde omstandigheden, veel efficienter met zijn brandstof om gaat.
Dat is bijvoorbeeld precies t zelfde met een 1.8 8v of een 1.8 16v. de 16v is sneller, maar kan bij normaal rijgedrag zuiniger zijn dan een 8v
stel nou je hebt een 1.9tdi, de ene met 110 en de andere met 150pk.
de 150pk is verder door getuned dan de 110pk, waardoor die, onder dezelfde omstandigheden, veel efficienter met zijn brandstof om gaat.
Dat is bijvoorbeeld precies t zelfde met een 1.8 8v of een 1.8 16v. de 16v is sneller, maar kan bij normaal rijgedrag zuiniger zijn dan een 8v
de 150pk is verder door getuned dan de 110pk, waardoor die, onder dezelfde omstandigheden, veel efficienter met zijn brandstof om gaat.
Weet je dat zeker? Want als je kijkt naar de hoeveelheid kW wat er gebruikt/geleverd wordt bij een bepaald toerental dan kun je dat terugrekenen naar het brandstofverbruik. Voor 110kW heb je meer brandstof nodig dan 85kW.
Weet je dat zeker? Want als je kijkt naar de hoeveelheid kW wat er gebruikt/geleverd wordt bij een bepaald toerental dan kun je dat terugrekenen naar het brandstofverbruik. Voor 110kW heb je meer brandstof nodig dan 85kW.
Lees je wel wat ik schrijf?
Hey!
Een 1.6 hoeft niet meer te gebruiken dan een 1.4.
Omdat bijde auto's evenveel wegen, en je hierdoor hetzelfde
vermogen nodig bent bij dezelfde snelheid.
( Dit geld alleen voor bijna dezelfde motoren..)
Wel is het zo dat de 1.6 meer gebruikt bij bijv. een stoplicht
sprint. Maar hierdoor zit je dan ook eerder op 100km/h!
Persoonlijk vind ik de beste keus een 1.6 omdat deze veel
soepelder rijd,en omdat je niet konstand 100% van je motor
hoeft te vragen..
Wil je toch iets zuiniger rijden, en toch snel:
ga dan voor een polo.
( Of als je niet VW gebonden bent: een Seat ibiza.)
Greetz,
Jarno.
Een 1.6 hoeft niet meer te gebruiken dan een 1.4.
Omdat bijde auto's evenveel wegen, en je hierdoor hetzelfde
vermogen nodig bent bij dezelfde snelheid.
( Dit geld alleen voor bijna dezelfde motoren..)
Wel is het zo dat de 1.6 meer gebruikt bij bijv. een stoplicht
sprint. Maar hierdoor zit je dan ook eerder op 100km/h!
Persoonlijk vind ik de beste keus een 1.6 omdat deze veel
soepelder rijd,en omdat je niet konstand 100% van je motor
hoeft te vragen..
Wil je toch iets zuiniger rijden, en toch snel:
ga dan voor een polo.
( Of als je niet VW gebonden bent: een Seat ibiza.)
Greetz,
Jarno.
laatste aanpassing
Voor de mensen die nog nooit in de 1.4 16V gereden hebben van de VW Golf 4...
Als je alleen maar op basis van wat je denkt een oordeel geeft:
Die 1.4 16V is best pittig en er is bijna geen verschil merkbaar met een gewone 1.6 8V met optrekken.
Alleen die 1.4 is op de snelweg bij hogere snelheden wat minder levendig.
De 1.4 is vaak een stuk goedkoper omdat een heleboel mensen denken dat ie ondergemotoriseerd is maar dat valt in de praktijk allemaal best mee.
Enige nadeel van de 1.4: ze verbruiken olie
Als je alleen maar op basis van wat je denkt een oordeel geeft:
Die 1.4 16V is best pittig en er is bijna geen verschil merkbaar met een gewone 1.6 8V met optrekken.
Alleen die 1.4 is op de snelweg bij hogere snelheden wat minder levendig.
De 1.4 is vaak een stuk goedkoper omdat een heleboel mensen denken dat ie ondergemotoriseerd is maar dat valt in de praktijk allemaal best mee.
Enige nadeel van de 1.4: ze verbruiken olie
laatste aanpassing