Partyflock
 
Forumonderwerp · 975236
­ Nederland
Beste partyflockers,

Hoe kan je het beste je nieuwe auto inrijden?
Volgens mij verschillen de meningen hier over.

* De garagist vertelde mij het volgende:
‘’Inrijden tot 15.000Km, zeker de eerste 2.000Km onder de 3duizend toeren blijven’’

* Sommige mensen komen met het verhaal dat nieuwe auto’s bij aflevering al ingereden zijn.

* Weer anderen zeggen dat het van belang is de auto vlot in te rijden zodat de motor niet traag wordt.

* Ik ben zelf overtuigt dat het van belang is rustig warm te rijden (ook al is de auto al ingereden) en dat het voor de rest niet zoveel uitmaakt, als je maar niet teveel in de hoge toeren zit (5/6duizend).

Maar goed wat is nou de juiste manier?
 
Uitspraak van Baas op donderdag 4 oktober 2007 om 12:00:
* Ik ben zelf overtuigt dat het van belang is rustig warm te rijden (ook al is de auto al ingereden) en dat het voor de rest niet zoveel uitmaakt, als je maar niet teveel in de hoge toeren zit (5/6duizend).

mee ineens, zodra de motor warm is gassen
Uitspraak van DJ HMS op donderdag 4 oktober 2007 om 13:21:
maar wat voor auto heb je dan

Passat tdi 110 pk (automaat :bloos:)
 
Ligt volledig aan de auto en het brandstof type.. maar het is wel aan te raden als je meer dan een ton wilt tijden met je auto.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 13:39:
Passat tdi 110 pk

die is wel op temperatuur tegen de tijd dat je 120 rijdt
Gewoon de eerste 1500km ff rustig aan doen. dat ze al ingereden zijn is bullshit. passat tdi 110pk. dan neem ik aan dat je model 2007hebt? die hoeft niet meer ingereden te worden, omdat de cilinders daarvan niet meer gehoond zijn zoals bij oude motoren, maar een speciale coating hebben
Uitspraak van Rexel op donderdag 4 oktober 2007 om 14:27:
dan neem ik aan dat je model 2007hebt?

worden die nog verkocht dan?????? :O
tuurlijk. deze maand gaat t allemaal over in model 2008. maar voorraad autos kunnen best nog 2007 zijn
110 pk diesel in een passat... niet vooruit te branden!
Uitspraak van Goaty op donderdag 4 oktober 2007 om 14:40:
110 pk diesel in een passat... niet vooruit te branden!

Valt denk wel mee, zit een turbo op he!
5000km.

Naar iedere 100km in zen 2 eeen keer rustig doortrekken.
Verder gewoon rustig rijden!
laatste aanpassing
Uitspraak van Goaty op donderdag 4 oktober 2007 om 14:40:
110 pk diesel in een passat... niet vooruit te branden!

Tis geen strepen trekker, maar om nou te zeggen niet vooruit te branden is ook overdreven. t is hier vooral t koppel wat telt he :)
 
Uitspraak van Baas op donderdag 4 oktober 2007 om 14:52:
Valt denk wel mee, zit een turbo op he!

zit zo op de 170 hoor, gas in en de automaat schakelt heerlijk en je zit achter in je stoel gedrukt als je em plankgas geeft.

en heb trouwens 2000 model :D
dan heb je nog een oud type, geen pompverstuiver. afn motor denk ik zo
 
Uitspraak van Goaty op donderdag 4 oktober 2007 om 14:40:
110 pk diesel in een passat... niet vooruit te branden!

Valt wel mee.. tuurlijk is het geen race auto maar het rijdt wel relax en ook de 200 is makelijk te halen.

100x beter iniedergeval dan een opgefokte sjonniebak:P
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 16:35:
100x beter iniedergeval dan een opgefokte sjonniebak

Precies, zo'n opgedirkte Honda CRX met rioolpijpen als uitlaten.
Ik rij ook "maar" een diesel, maar die is wel een stuk vlotter dan die Passat.
makkelijk 200zit er met een passat 110pk tdi neit in denk ik. hij zal t miss wel halen, maarn iet makkelijk :P


@goaty:wat rij je zelf dan?
BMW 320D touring
Dan valt "een stuk vlotter" ook wel mee denk ik zo :)
Uitspraak van Baas op donderdag 4 oktober 2007 om 12:00:
Hoe kan je het beste je nieuwe auto inrijden?

gewoon meteen aftrappen dan weet je auto gelijk wat voor baasje die heeft ;) :P
 
ik heb daar niet eens aan gedacht of naar gekeken
en gewoon gereden zoals altijd
en nu na 15000 km gaat het allemaal nog prima :)
Uitspraak van Rexel op donderdag 4 oktober 2007 om 17:33:
Dan valt "een stuk vlotter" ook wel mee denk ik zo

177 pk, 350 Nm, 0-100 in 8,1 sec. , top van 228.

Redelijk vlotte auto dus.
welk model heb je dan? of een kenteken?
Kijk het hier maar even na, kun je van practisch iedere auto de gegevens naast elkaar zien: www.directlease.nl
Ik heb een BMW 320d Executive Touring van begin dit jaar.
Ik heb een eigen zaak, dan gaat dat wat makkelijker allemaal.
 
Uitspraak van Rexel op donderdag 4 oktober 2007 om 16:52:
makkelijk 200zit er met een passat 110pk tdi neit in denk ik. hij zal t miss wel halen, maarn iet makkelijk

Makelijk is dan mischien overdreven maar je hoeft er ook geen 10 min op te wachten.

Uitspraak van Goaty op donderdag 4 oktober 2007 om 18:29:
177 pk, 350 Nm, 0-100 in 8,1 sec. , top van 228.

Bmw haalt over het algemeen altijd meer pks uit kleinere motoren.. 170 pk is ook wel te halen uit de nieuwe passat 2.0.. kan vanaf de fabriek worden getuned. Dat verschil merk je heel duidelijk.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 18:43:
170 pk is ook wel te halen uit de nieuwe passat 2.0.. kan vanaf de fabriek worden getuned. Dat verschil merk je heel duidelijk.

Klopt. Die is idd al op de markt.
En dan is het verschil met de 110 pk voor toch een redelijk zware auto toch aanzienlijk.
ik zou de tip van de garage opvolgen die zullen het echt wel weten
 
tip rij effe naar limburg heen en weer ofzo of groningen
Artiest DanM
Uitspraak van mieske90 op donderdag 4 oktober 2007 om 20:59:
ik zou de tip van de garage opvolgen die zullen het echt wel weten

Volg jij ook eens wat tips dan...:\ moet je geen thee drinken met je barbies?
Uitspraak van mieske90 op donderdag 4 oktober 2007 om 20:59:
ik zou de tip van de garage opvolgen die zullen het echt wel weten

Bedankt, wat een goed advies.
 
Ik snap echt niet dat mensen op die mies reageren :P
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 18:43:
177 pk, 350 Nm, 0-100 in 8,1 sec. , top van 228.

Bmw haalt over het algemeen altijd meer pks uit kleinere motoren.. 170 pk is ook wel te halen uit de nieuwe passat 2.0.. kan vanaf de fabriek worden getuned. Dat verschil merk je heel duidelijk.

ja, dennis je kunt ze wel gaan tunen maar dan zit je weer in een ander segment..TUNING.. denk je dat zon bmw 2 litertje D niet meer op te fokken is?denkt welllll:D:D

My love goes to a BMW

Bmw, altijd al gek van geweest..vind je het gek als ze ook op de dam staan:P:P ouders ook gek van bmw namelijk


320d rijd heerlijk hoor
Uitspraak van Rexel op donderdag 4 oktober 2007 om 14:27:
dat ze al ingereden zijn is bullshit

Lexus hoeft niet in gereden te worden. Kan je gelijk mee blazen. De motoren zijn in 'ingereden'in de fabriek. en zo zijn er nog wel andere merken die dat ook hebben lijkt mij.
 
als de motor is, gewoon flink doortrappen, zo deed heb ik het gedaan dan:d
 
Uitspraak van chillybilly op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:09:
ja, dennis je kunt ze wel gaan tunen maar dan zit je weer in een ander segment..TUNING.. denk je dat zon bmw 2 litertje D niet meer op te fokken is?denkt welllll

Dat zeg ik ook niet .. bmw zelf doet dat alleen niet.. dat zijn andere tunings bedrijven :d Bij volkswagen behoud je de garantie, bij bmw heb ik daar nog nooit van gehoord.


Uitspraak van chillybilly op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:09:
320d rijd heerlijk hoor

Geen twijfel over mogelijk .. staat hoog op mn verlanglijstje als opvolger van de passat :D

Uitspraak van chillybilly op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:09:
Bmw, altijd al gek van geweest..vind je het gek als ze ook op de dam staan

Liever een ster in de ruit als op de motorkap.. ;) dat wordt je wel duidelijk gemaakt als je wat vaker bij jullie over de vloer komt ;)
Inrijden hoeft met nieuwe auto's tegenwoordig niet meer, warmrijden wel..
 
maak je druk om man op nieuwe auto zit altijd grantie duss boeie gewoon in veege had maar niet auto moeten worden :P
 
Uitspraak van Baas op donderdag 4 oktober 2007 om 12:00:
Hoe kan je het beste je nieuwe auto inrijden?

Olie uit carter laten lopen, ijzervijzel in vuldop voor olie flikkeren, tot elke versnelling in toerenbegrenzer trekken

en dit zo'n 10000 km volhouden
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 22:03:
Uitspraak van ZXCVBNM op donderdag 4 oktober 2007 om 12:00:
Hoe kan je het beste je nieuwe auto inrijden?

Olie uit carter laten lopen, ijzervijzel in vuldop voor olie flikkeren, tot elke versnelling in toerenbegrenzer trekken

en dit zo'n 10000 km volhouden

JWT mang!!1!
 
Uitspraak van Mattijs op woensdag 28 november 2007 om 22:10:
JWT mang!!1!

ik ben gewoon goed he b)
You da best mang
gewoon raggen met dat ding
hij is in de fabriek al genoeg getest hoor!

maatje van me had een r1 van 2007 gekocht, en was al over de 250kmh gegaan op de weg naar huis. (wel nadat ie warm was natuurlijk)
en ding loopt nog steeds
laatste aanpassing
"inrijden" is haast niet eens meer nodig bij nieuwe auto's.
Zolang de motor koud is, rustig rijden.
En als ie warm is, gewoon scheureng! 8)
 
gewoon goed warm laten draaien en de eerste 100km idd rustig aan doen met de toeren.
daarna als de motor GOED warm is kun je wel gas gaan geven, je merkt vanzelf of de motor het al aankan of niet.
heel afwisselend rijden iig! en goed laten trekken, daar wordt je blok een stuk sterker van...
 
Uitspraak van Judas :[ op woensdag 28 november 2007 om 22:23:
gewoon raggen met dat ding
hij is in de fabriek al genoeg getest hoor!

maatje van me had een r1 van 2007 gekocht, en was al over de 250kmh gegaan op de weg naar huis. (wel nadat ie warm was natuurlijk)
en ding loopt nog

:/ :frusty:

Niet echt bijster slim wel?
waarom niet?

alsof dat blok nog niet in de toerenbegrenzer is gejaagd..
 
Uitspraak van Judas :[ op vrijdag 30 november 2007 om 17:15:
waarom niet?

Dan krijg je hoger verbruik op lange termijn

en het was iets met een laagje op de cilinderwand wat er eerst moet "afslijten" ofzoiets
ik weet niet of het giet of alu is die cilinders, maar @ scooter 'moest' je een gietijzeren cil inrijden, en bij een alu (evo/speed/manston etc) kon je gelijk voluit knallen.. niks inrijden :)
en dat zooitje draaide dan ook 14.5k rpm.. :)
Uitspraak van Judas :[ op vrijdag 30 november 2007 om 23:25:
ik weet niet of het giet of alu is die cilinders, maar @ scooter 'moest' je een gietijzeren cil inrijden, en bij een alu (evo/speed/manston etc) kon je gelijk voluit knallen.. niks inrijden
en dat zooitje draaide dan ook 14.5k rpm..

Gelijk voluit knallen dat deed ik niet bij mijn evo, krijg je snel krassen in cilinder want, eerst altijd rustig warm rijden en eerste 50 km deed ik ook ff rustig aan.. Maar goed me auto is alweer tijdje ingereden dus kan dicht...
Uitspraak van Baas op woensdag 12 december 2007 om 23:05:
Gelijk voluit knallen dat deed ik niet bij mijn evo, krijg je snel krassen in cilinder want, eerst altijd rustig warm rijden en eerste 50 km deed ik ook ff rustig aan..

Ja.. ken wel meer van dat soort verhalen. :S
Heb me speed07 toch de eerste 100km's rustug laten lopen..

Daarna ging tie wel B)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 22:28:
daarna als de motor GOED warm is kun je wel gas gaan geven

Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 22:28:
en goed laten trekken, daar wordt je blok een stuk sterker van...

klopt
je kunt wel rustig blijven rijden, niet snel optrekken enz enz
maar een auto is er echt wel voor gemaakt om eraan te trekken, dan blijft hij daarna ook zo rijden
bij die van mij ook gedaan.. (peugeot 206)
en bij de honda civic type r nu ook weer gedaan
 
Uitspraak van Baas op woensdag 12 december 2007 om 23:05:
Gelijk voluit knallen dat deed ik niet bij mijn evo, krijg je snel krassen in cilinder want, eerst altijd rustig warm rijden en eerste 50 km deed ik ook ff rustig aan..

ff warm laten lopen en knallen, heb dat altijd al zo gedaan met goed afgewerkte alu cyls. Waar moeten die krassen in de cylinder dan van komen? :rot:

Nooit gezeik gehad (Y)