Partyflock

Forumonderwerp · 969258

Er zijn al eerdere topics over maar die zijn bejaard.

Stelling: ALCOHOL = HARDDRUGS

In de Nederlandse wetgeving wordt onderscheid gemaakt tussen soft- en harddrugs. In geval van softdrugs worden de risico's toelaatbaar geacht. Harddrugs zijn in de praktijk veel schadelijker, hoewel alcoholproducten door sommigen tot de harddrugs worden gerekend in verband met hun potentiële schadelijkheid en verslaving.

Ook alcohol wordt onder de harddrugs gerekend, alleen is het een legaal product en algemeen getolereerd. Nederland telt ongeveer 350.000 alcoholisten en België 300.000.

Alcohol is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend, en in verhouding veel schadelijker dan bijna alle harddrugs.

kutlaptop :rot:
laatste aanpassing

Uitspraak van ^PIET op donderdag 30 augustus 2007 om 14:02:
Dat bedoel ik dus je moet wel de hoeveelheid 't zelfde houden,
van sos ben je van een halve gram al wazig zeg maar (Ik spreek niet uit ervaring, maar ik heb vrienden ;)) maar bij alcohol moet je toch echt veel zuipen wil je echt wazig worden.

Dus Nee alcohol is GEEN harddrugs vind ik.
En het staat niet in de opium wet dus van de wet uitgaande is het geen harddrugs, dat is een feit.

Sinds wanneer doet de dosering van een stof ertoe om het als iets te classificeren.
Een gif waar je 3 gram van nodig hebt om dood te gaan is net zo goed gif als een gif waar je 100mg van nodig hebt, alleen de doseringen zijn anders.

Als je vanuit de wet uitgaat is alcohol inderdaad geen (hard)drugs, omdat het niet op hun lijstje staat, maar de wet is wel vaker zo krom als wat. Als je kijkt naar de criteria waarop stoffen op die lijst gezet worden en kijkt of alcohol aan die criteria voldoet komt iedere boerenlul tot de conclusie dat alcohol allang op die lijst had moeten staan en de enige reden dat die daar niet staat is dat de regering zo hypocriet als de tering is.

Even een leuk weetje: Een diehard hero verslaafde die wilt afkicken kan dat doen, hij gaat het moeilijk hebben, en zal wel wat schade aan z'n lichaam hebben, maar hij zal er levend uitkomen. Een diehard alcohol verslaafde die stopt heeft grote kans op overlijden.

Laatste alinea gaat over cold turkey trouwens, niet over langzaamaan afbouwen, dan kan het met alcohol wel lijkt me.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2007 om 08:43:
Een diehard alcohol verslaafde die stopt heeft grote kans op overlijden

??

waarom?

Zeker weten harddrugs.
Buiten dat je er erg verrot van kan worden, zijn er heeeel veeel mensen verslaafd aan alcohol.
En heel veel mensen dakloos of in de shit door deze drugs.
Lijkt me niet dat je dit softdrugs kan noemen.
Ik werk in de zorg en laatst kwam er een (ex) alcoholist spreken:
Die man is 10 jaar dakloos geweest door zijn alcohol verslaving, en hij sloot zijn verhaal af met:
Alcohol is de ergste drugs die er is... En A&H verkoopt het!

Uitspraak van B*witched op vrijdag 31 augustus 2007 om 10:05:
??

waarom?

Omdat het lichaam dat niet aankan.

Boytje citeer 31 augustus 2007 08:43
Uitspraak van ^IRRITANTJEE op donderdag 30 augustus 2007 om 14:02:
Dat bedoel ik dus je moet wel de hoeveelheid 't zelfde houden,
van sos ben je van een halve gram al wazig zeg maar (Ik spreek niet uit ervaring, maar ik heb vrienden ) maar bij alcohol moet je toch echt veel zuipen wil je echt wazig worden.

Dus Nee alcohol is GEEN harddrugs vind ik.
En het staat niet in de opium wet dus van de wet uitgaande is het geen harddrugs, dat is een feit.

Sinds wanneer doet de dosering van een stof ertoe om het als iets te classificeren.
Een gif waar je 3 gram van nodig hebt om dood te gaan is net zo goed gif als een gif waar je 100mg van nodig hebt, alleen de doseringen zijn anders.

Als je vanuit de wet uitgaat is alcohol inderdaad geen (hard)drugs, omdat het niet op hun lijstje staat, maar de wet is wel vaker zo krom als wat. Als je kijkt naar de criteria waarop stoffen op die lijst gezet worden en kijkt of alcohol aan die criteria voldoet komt iedere boerenlul tot de conclusie dat alcohol allang op die lijst had moeten staan en de enige reden dat die daar niet staat is dat de regering zo hypocriet als de tering is.

Even een leuk weetje: Een diehard hero verslaafde die wilt afkicken kan dat doen, hij gaat het moeilijk hebben, en zal wel wat schade aan z'n lichaam hebben, maar hij zal er levend uitkomen. Een diehard alcohol verslaafde die stopt heeft grote kans op overlijden

:respect:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2007 om 11:00:
Omdat het lichaam dat niet aankan.

in wat voor opzicht?
Als je puur kijkt waarom bepaalde drugs op de opiumlijst zijn beland, dan zijn het altijd drugs met een onaanvaardbaar risico voor de volksgezondheid.

Als je de gevaren van alcohol op een rijtje zet:

- het risico van lichamelijke en geestelijke verslaving
- de kans op hersenbeschadiging bij overmatig drankgebruik
- kans op vetlever
- kans op alcoholvergiftiging (al bij meer dan 20 ! glazen in korte tijd)
- duidelijk verband tussen alcoholgebruik en kanker van mond, keel, strottenhoofd en slokdarm
- in NL meer dan 650.000 probleemdrinkers en 300.000 verslaafden

Unity zou zeggen: alcohol is een keiharde harddrugs. Genoeg gevaar voor de volksgezondheid dachten wij zo.

Maar het blijft een stelling dus er zijn uiteraard geen goede en slechte antwoorden :D
Artiest Manic
Uitspraak van actief op donderdag 30 augustus 2007 om 11:44:
Ook alcohol wordt onder de harddrugs gerekend,

dat is een feit.. harddrugs is gewoon een label.. valt niet over te discusseren .. het is gewoon zo.. :P

maar goed wat wel valt te discussieren is de volgende stelling:
- de gevaren van alcohol zijn vergelijkbaar met de gevaren van andere harddrugs (en dan eigenlijk moet je dan ook nog zeggen welke harddrugs want daar zit nog een erg groot verschil in)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2007 om 11:03:
Even een leuk weetje: Een diehard hero verslaafde die wilt afkicken kan dat doen, hij gaat het moeilijk hebben, en zal wel wat schade aan z'n lichaam hebben, maar hij zal er levend uitkomen. Een diehard alcohol verslaafde die stopt heeft grote kans op overlijden

kijk naar de neef van mij moeder.. die werd in het ziekenhuis opgenomen omdat hij 3 weken ondervoed was etc etc hij verzorgde zichzelf niet meer enzo.. toen werd hij dus opgenomen en kreeg geen alcohol meer.. we dachten dat het misschien toch nog goed zou komen; een week later stierf hij aan een hartstilstand...
maar ik ben blij dat ik bier kan drinken zonder er op illegale manier aan te hoeven komen :D
Ja, dat is het zeker..

Uitspraak van Manic op vrijdag 31 augustus 2007 om 13:34:
maar ik ben blij dat ik bier kan drinken zonder er op illegale manier aan te hoeven komen

Idd ja :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Unity.nl op vrijdag 31 augustus 2007 om 11:51:
Unity zou zeggen: alcohol is een keiharde harddrugs. Genoeg gevaar voor de volksgezondheid dachten wij zo.

Maar het blijft een stelling dus er zijn uiteraard geen goede en slechte antwoorden

:yes:
het grote verschil schil dat alcohol over het algmeen geaccepteerd is and harddrugs niet
alcohol is zekers een harddrugs :YES:
alcohol is harder dan een coctail van hero, meth en keta
Uitspraak van El Renegado op donderdag 30 augustus 2007 om 15:37:
Ik sta liever ergens met 100 wause mensen dan met 10 bezopen mensen.

zeker weten, helemaal als je de vergelijking stelt als iedereen op een feest lazerus is of een paar pillen heeft geslikt, en dan heb ik het natuurlijk niet over de mensen die geen grenzen kennen..
laatste aanpassing

Uitspraak van Marja op donderdag 30 augustus 2007 om 18:53:
Ja

Echt dus wel he, je bent echt een fucking hypocriet als je beweert dat alcohol geen hard-drug is.

Uitspraak van Brandende scheermessen op zaterdag 1 september 2007 om 01:27:
Bij matig gebruik: Nee. Bij misbruik: Ja.

Bij matig gebruik vind ik coke dan ook geen harddrug, als je het bij een nippie in de zoveel tijd kan houden is er niks loos, maar de meeste kunnen het niet bij eentje laten netzoals de meeste alcoholgebruikers, incl mijzelf.

Uitspraak van :yes: ramona :yes: loves the dj op donderdag 30 augustus 2007 om 15:34:
niet mee eens

En waarom dan niet?

Nog zoiets, voorheen gebruikte ik bijna op elke gelegenheid wel coke ofzo, lekker dom maar verleden tijd.
Altijd was er wel eentje die mij erop moest wijzen dat ik ergens verslaafd was omdat ik nooit zonder kon op een feestje, okee hadden ze misschien een punt over.
Nu ben ik met alles gestopt en dan komen ze naar me toe me respect dit en dat, ik zou nooit zonder een borrel kunnen feesten!
Echt dan heb ik zoiets als WTF :nocheer: lekker hypo!!
Moet je ze er maar eens op wijzen dat het harddrugs is dat algemeen geaccepteerd is, dan ben je aan het lullen.
laatste aanpassing

nee alcohol is gezond en drugs zijn slecht

:S
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 september 2007 om 10:01:
Moet je ze er maar eens op wijzen dat het harddrugs is dat algemeen geaccepteerd is, dan ben je aan het lullen.

sjah, en als je dan bekend alleen op feesies een pilletje te slikken ben je meteen een junk die liever gisteren al in een afkick kliniek had gezeten en dat als je hun kind was, waren je poten al gebroken en had je geen thuis meer, terwijl hun kinders wel mogen drinken. het zelfde voor wiet

:yes: (Y)

ALCOHOL = HARDDRUGS

Jep, maar wel lekker. En vanavond gaat er bij een hoop naarbinnen! :bier:

:yes:

Eigenlijk wel ja, vind het veel verslavender als elke drug die ik geprobeerd heb. En als ik er veel van neem dan doe ik ook nog een veel stommere dingen als met welke drug dan ook op.
mja beetje vaag dat ik van me ouders mag drinken wat ik wil (me ouders drinken net zo hard mee :D) maar als ze er achter komen dat ik OOIT een jointje heb gerookt, DAN breekt de hell los :nocheer: laat staan alle andere drugs wat ik ooit heb geprobeerd O:)

mja ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar als ik een avondje aan de cola ga en een paar tikkeltjes slik, ben ik de volgende dag minder kapot dan als ik de hele avond me helemaal lam zuip... niet dat ik daar overigens veel last van heb trouwens, maar toch; wel iets brakker.. mja pep is wel veel slechter volgens mij.. dan ben ik de volgende dag nog veel kapotter als na alcohol..
alcohol is harddrug en veeeeeel verslavender als een joint

echter alcohol wordt geaccepteerd door de medemens
Ja alcohol is een harddrugs ....moet op lijst 1....

Ik heb het topic niet helemaal gelezen. Alcohol is volgens de definitie wel degelijk een harddrugs.

Voor harddrugs zijn naar mijn idee enkele criteria, om m'n punt te maken gebruik ik even coke en hero als eikpunt:

- Overdosis is mogelijk zonder al te veel moeite (overdosis weed moet je iets van 200 joints in een uur roken, dan heb je wel een OD, maar is niet practisch mogelijk, OD alcohol is redelijk makkelijk te bereiken, net als die van hero en coke)

- Schadelijk voor het menselijk lichaam (lever aandoening, maagzweer, kanker, noem maar op)

- Verslavend (alcohol is lichamelijk en geestelijk verslavend, hero is lichamelijk en geestelijk, coke is geestelijk zeer verslavend)

---> Samenvattend (volgens de opiumwet): "een ontoelaatbaar risico voor de volksgezonheid." Alcohol is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend. Daarnaast is een OD makkelijk te bereiken en is het zeer schadelijk voor het menselijk lichaam. Natuurlijk, een lijn coke/hero of hero eens per maand is niet schadelijk, paar glazen wijn per maand ook totaal niet!

Ik heb niet heel veel tijd om dit uiteen te zetten, maar duidelijk is dat alcohol volgens de definitie zeker een harddrug is. Alleen omdat het sociaal geaccepteerd is, maakt het er niet beter op! MDMA is bijvoorbeeld "veel minder" een hard drug. 1x per maand gebruiken is volgens onderzoek niet tot nauwelijks schadelijk, geestelijke verslaving gebeurt vrijwel nooit en een OD is 92mg per kg lichaamsgewicht, dat bereik je nooit van je leven.

De opiumwet zou naar deze criteria ook absoluut herzien moeten worden. :)

helemaal mee eens :jaja:

Precies

agz meeste mensen het ermee eens is vraag ik me af waar alle hypocrieten blijven (die zelf een wijntje drinken, maar blowen als zware drugs zien)
JA voor mij wel :P

Ik ben het er mee eens
alcohol is een van de grootste en schadelijkste hard drugs die er bestaat (vind ik)

het zou verboden moeten worden ;p
Ja, alcohol is door zijn inburgering en verkijgbaarheid de gevaarlijkste harddrugs ooit vind ik. Maar goed of het ooit verboden zal worden :P denk het niet. Tenzij de overheid er geen accijns meer over ontvangt...
Uitspraak van Stickmen op zaterdag 8 september 2007 om 12:29:
Ja, alcohol is door zijn inburgering en verkijgbaarheid de gevaarlijkste harddrugs ooit vind ik. Maar goed of het ooit verboden zal worden denk het niet. Tenzij de overheid er geen accijns meer over ontvangt...

je hebt 100% gelijk
Tis absoluut harddrugs... maar dat besef je pas als je andere harddrugs hebt genome... die eigelijk een beetje tegevalle vergeleke bij alcohol

ALCOHOL = HARDDRUGS

echt wel!!!
jah wat een rot gif is et ook

ben ik het NIET mee eens...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 september 2007 om 01:12:
ben ik het NIET mee eens...

wrom niet

Uitspraak van actief op donderdag 27 september 2007 om 13:22:
wrom niet

Als ik naar mijzelf kijk en de gemmiddelde student dan wordt er veel te veel gedronken. Ik geef toe dat ik waarschijnlijk veel te veel en te vaak van mijn wijntje geniet:$ maar nodig heb ik het niet, als ik vanaf nu nooit meer alcohol mag drinken, geen probleem..

En toch wel een groot aantal van deze studenten zijn later onze dokter, advocaat etc.. dus deze belanden neit in de goot..

Ik denk dat een verslavend karakter etc. in je moet zitten..

Oja dit trouwens terwijl ik wel een pakje sigaretten per dag rook, hier ben ik dus jammer genoeg wel verslaafd aan..