Partyflock

Forumonderwerp · 966656
Wij willen graag verhuizen naar een eensgezins woning we zijn al sinds 03-03- 2003 bezig met reageeren maar we krijgen niets en een huis kopen gaat ook niet...

Maar wat mij nou zo dwars zit is heb je op een leuk huizie gereageerd en sta je op de 2e plaats en einde van de week sta je op 120e plaats en wat nou het alle ergste is is dat de gene die nu op de 2e plaats staat maar een paar maanden later een woonpas heeft aan gevraagd (10-07-2003) :s

snapen jullie dat nou?

nou ik niet.....

Gewoon via particulieren iets vinden (Y) marktplaats.nl ofzo. succes (Y)

is kopen echt geen optie ik heb ook een koophuis maar de vaste lasten zijn goedkoper dan die van een huurhuis uiteindelijk en binnekort gaan de huizen prijsen weer stijgen en dan heb je dus gelijk een goede investering gedaan nog een optie bij de woningbouw op de stoep gaan bivakeren met je slaapzak iedere dag bellen en zeuren de aanhouder wint............sucses
Of anders in kleine dorpjes in de buurt van Rdam reageren? (neem aan dat je in Rdam zoekt?) Ik ben geboren in Diemen, wilde daar ook graag blijven maar daar was het vreselijk moeilijk om aan een huis te komen dus toch maar eens in Adam gaan kijken. Binnen een half jaar had ik een huis in Adam Noord waar het me nog steeds prima bevalt. Dus even goed kijken in een buurt die misschien iets minder populair is?
als je met z'n tweeën werkt, kan je toch wel een huisje betalen?

gewoon huisje kopen in omg. Rotterdam

Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 16 augustus 2007 om 14:54:
als je met z'n tweeën werkt, kan je toch wel een huisje betalen?

:)
Zo gaat dat hier in de regio precies zo
We moeten wel r'dam blijven vanwegen mijn mans werk we wouden wel kopen maar in zeeland want daar heb je onze prijs klassen want wat wij dus kunnen krijgen van de hypotheek kunnen we hier in rotterdam niet kopen hoe graag wij dat ook willen
Beroep: Huisvrouw....

Oké dan wordt het lastig
???..als je op de 2e plaats staat, dan zul je vrij vroeg gereageerd hebben, is logisch dat wanneer mensen zich later opgeven -en deze meer recht hebben- je vanzelf naar achteren wordt geschoven....het gaat om de uiteindelijke stand na sluiting van de inschrijftermijn :vaag:

En degene die nu tweede staat, hoe weet je wie dat is dan..is toch niet bekend lijkt me??

maar goed, succes ermee (y)
Ik werk niet ik zit thuis voor mijn kindjes over 2 jaar ga ik weer partime werken....
to:bas teunissen.....

Nee ik weet niet wie het is maar je ken wel zien sinds wanneer iemand in geschreven staat als zoekende en wanneer je een woonpas heb....
Kunnen altijd bijzondere omstandigheden zijn waarom iemand voorgaat, kan medisch, psychisch, whatever zijn.

Gewoon door reageren, maar ook verder kijken dan je neus lang is en als je slim bent over 2 jaar gaan werken en dan een huisje kopen (y)
To:bugs..

dat wil ik ook wel maar we kunnen hier echt geen 2 jaar meer zitten we wonen nu in 3 kamer woning nou het is eigelijk een 2 kamer in de huiskamer is een wand in gezet en de kids slapen in die kamer samen... En dat voor rang geven doen ze niet meer hoe ziek je ook ben...

Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 14:46:
snapen jullie dat nou?

nou ik niet.....

ik ook niet, echt niet, begrijp wat je bedoeld.

Daarom ga ik gewoon kopen, ben je nog minder kwijt dan wat je aan huur betaald voor een eengezinswoning.

Geef dat dan aan bij je woningbouwvereniging dat het ongezond is om met 2 kids in het gezin in een woonruimte te leven die eigenlijk maar krap aan voldoende is voor 2 personen ;) En dat dit de ontwikkeling kan belemmeren voor de kids ;)
En nog iets er is hier al iemand van vestia een wijk agend die er wel niets mee temaken heeft ( die agend) maar die hebben ook al een paar keer gezegd dat dit niet langer kan....
Tegen ons he als of wij in onze vingers kunnen knipen en we hebben een huis.... Maar zij moeten dan daar toch voor zorgen?
(als wij gewoon blijven reageeren)
Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 14:57:
We moeten wel r'dam blijven vanwegen mijn mans werk we wouden wel kopen maar in zeeland want daar heb je onze prijs klassen want wat wij dus kunnen krijgen van de hypotheek kunnen we hier in rotterdam niet kopen hoe graag wij dat ook willen

Ik heb het ook niet over Zeeland maar je zal toch wel genoeg kleine dorpjes in de buurt van Rdam hebben waar je makkelijker aan een huis komt?

Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 14:46:
Maar wat mij nou zo dwars zit is heb je op een leuk huizie gereageerd en sta je op de 2e plaats en einde van de week sta je op 120e plaats

Logisch, na jou hebben er meer mensen gereageerd die langer ingeschreven staan.

Misschien moet je het eens bij je woningbouwvereniging navragen. Kan zijn dat die persoon een urgentie heeft gekregen, of dat ze toch iets langer ingeschreven stonden.
Op mijn werk gaat alles via Woningnet, puur op inschrijfduur (starter) en woonduur (doorstromer)

Gaat het via Woningnet ?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 14:49:
nog een optie bij de woningbouw op de stoep gaan bivakeren met je slaapzak iedere dag bellen en zeuren de aanhouder wint............sucses

:lol: geloof me, dat werkt niet
To:barry...

dat hebben we al gedaan maar ze doen geen ene reed aan.. Terwel ze wel bij ons thuis zijn geweest....

Heb geen ervaring met huren, ben toen ik het huis uitging (ongeveer een jaar geleden gaan samenwonen) gelijk gaan kopen.. Nu hebben we dus een ruime 3 kamer appartementje, maar over een jaar of 2, 3 willen we ook een eensgezinswoning gaan kopen... :yes:
Voordeel van kopen, je spaart en je maandlasten zijn een stuk goedkoper en je gooit je geld niet zomaar weg, zoals bij huren..
Bij huren betaal je elke maand en krijg je er helemaal niks voor terug uiteindelijk en bij kopen wel... (Y)
gewoon de woningbouwvereniging bellen en een verzoek tot urgentie indienen nav de huidige situatie

Uitspraak van Kuijpers op donderdag 16 augustus 2007 om 15:27:
een verzoek tot urgentie indienen nav de huidige situatie

Doen ze tocht niet, omdat je in hun ogen nog 'gewoon onderdak' hebt, dus dan heb je t in hun ogen in principe niet nodig... :(

dan zit er maar 1 ding op.. baan zoeken.. huis kopen :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 15:29:
dan zit er maar 1 ding op.. baan zoeken.. huis kopen

amen :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 15:19:
begrijp wat je bedoeld.

je kan beter kopen dan huren tegenwoordig
To:cee...

ja dat begrijp ik maar urgentie doen ze toch niet meer? Anders had ik ook wel gekregen van mijn arts en het prima dat mensen voor gaan als sinds ze eerder in geschreven staan maar als je sinds 10-7-2003 en wij sinds 3-3-2003 dan snap ik het toch echt niet.....

Uitspraak van Kuijpers op donderdag 16 augustus 2007 om 15:27:
gewoon de woningbouwvereniging bellen en een verzoek tot urgentie indienen nav de huidige situatie

Urgentie voor wat ? Krijgt ze nooit hoor..

Eengezinswoningen in grote steden zijn gewoon drama.

Heb je kinderen ? anders kan je het sowieso shaken.... er zijn een hoop woningen met een minimaal aantal personen...

Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 15:33:
als je sinds 10-7-2003 en wij sinds 3-3-2003 dan snap ik het toch echt niet.....

Hoe weet je dat dan ?
Staat erbij dat de woning geaccepteerd is door een kandidaat met die inschrijfdatum ?

Sowieso vind ik het een vaag verhaal, want normaal gesproken mogen de 1e 3 á 4 kandidaten komen bezichtigen.
Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 15:33:
ja dat begrijp ik maar urgentie doen ze toch niet meer? Anders had ik ook wel gekregen van mijn arts en het prima dat mensen voor gaan als sinds ze eerder in geschreven staan maar als je sinds 10-7-2003 en wij sinds 3-3-2003 dan snap ik het toch echt niet.....

wij ook niet, je hebt al een aantal keer het advies gekregen contact met je woningbouwvereniging op te nemen of in een andere woonplaats te kijken, doe dat dan....dat zijn de enige manieren waarop je mogelijk sneller in aanmerking komt
Het enige wat tegenwoordig nog onder urgentie valt is wanneer je je huis uitmoet omdat de woningbouw het besloten heeft te slopen en je dus vervangende woonruimte moeten aanbieden.

ga bij de woningbouw werken, dan heb je ook voorrang ;)

Uitspraak van MissDeLuxe o:) op donderdag 16 augustus 2007 om 15:36:
ga bij de woningbouw werken, dan heb je ook voorrang

Geen voorrang hoor :no:
Je krijgt wel tijdelijke woningen sneller en voor een prikkie :cheer:
Oke voor de mensen die zegen werk zoeken... Ik ga nu werk zoeken als jullie de kinder op vang betalen.... Want ik ga niet werken en uiteindelijk alleen de opvang te kunnen betalen...

Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 15:38:
Want ik ga niet werken en uiteindelijk alleen de opvang te kunnen betalen...

Daar zijn regelingen voor hoor :flower:

Maar neem even contact op met je woningbouwvereniging... lijkt me het duidelijkst (y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 15:37:
Geen voorrang hoor

wel hoor :aai:

Uitspraak van MissDeLuxe o:) op donderdag 16 augustus 2007 om 15:40:
wel hoor

Bij ons niet, dan hebben jullie mazzel.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 15:40:
Bij ons niet, dan hebben jullie mazzel.

Dat denk ik dan..
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 15:21:
Geef dat dan aan bij je woningbouwvereniging dat het ongezond is om met 2 kids in het gezin in een woonruimte te leven die eigenlijk maar krap aan voldoende is voor 2 personen En dat dit de ontwikkeling kan belemmeren voor de kids

dat lukt niet hoor, je hebt een medische verklaring nodig
Uitspraak van B-Flock :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 14:51:
Ik ben geboren in Diemen

Leuk! Daar ben ik ook opgegroeid :D

OT:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 14:49:
s kopen echt geen optie ik heb ook een koophuis maar de vaste lasten zijn goedkoper dan die van een huurhuis uiteindelijk

nou idd.. same here :)
Nogmaals we willen wel kopen maar wat wij van de hypotheek kunnen krijgen is gewoon niet genoeg om hier en omgeving te kunnen kopen alleen zeeland kan dat maar we kunnen daar niet meer heen vanwegen mijn man's werk.....:'(
particulier huren dus, maar da's net zo duur als kopen, of oriënteren verder dan Rotjeknor

is volgens mij al 23034684789 keer genoemd
Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 15:51:
Nogmaals we willen wel kopen maar wat wij van de hypotheek kunnen krijgen is gewoon niet genoeg om hier en omgeving te kunnen kopen alleen zeeland kan dat maar we kunnen daar niet meer heen vanwegen mijn man's werk.....:'(

hmmmm das minder...

zou bijna zeggen kom naar lelystad... maarja, dat gaat dus niet :9
Uitspraak van :bounce: op donderdag 16 augustus 2007 om 15:51:
Nogmaals we willen wel kopen maar wat wij van de hypotheek kunnen krijgen is gewoon niet genoeg om hier en omgeving te kunnen kopen alleen zeeland kan dat maar we kunnen daar niet meer heen vanwegen mijn man's werk.....

Simpel -> Bel de woningbouwvereniging en probeer het. Geen geluk? Zoek een woning in een andere plaats. Geen geluk? Blijf dan nog 2 jaar daar wonen, ga dan werken en koop een huis....aangezien er volgens jou verder geen opties zijn. Klaar (Y)
Uitspraak van Kuijpers op donderdag 16 augustus 2007 om 15:55:
Simpel -> Bel de woningbouwvereniging en probeer het. Geen geluk? Zoek een woning in een andere plaats. Geen geluk? Blijf dan nog 2 jaar daar wonen, ga dan werken en koop een huis....aangezien er volgens jou verder geen opties zijn. Klaar

Nou hé hé we zijn er

Me zus woonde samen met der goeie vriendin en toen ze zwanger werd van d'r 2de kind. Heeft ze de woningbouw gebeld om te laten zien hoe ze leeft met een kind.

Hij is geweest en zij heeft gelijk voorrang gekregen op een eigen woning, ook al staat ze niet eens 6 jaar ingeschreven.

Je hebt dus volgens mij recht op een urgentie;)

Succes!
laatste aanpassing
Particulier woning wil ik wel maar mijn vent niet....
Er moet toch iets zijn waar een brief kunt schrijven in de plaats naar de woningstichting of woonbron waar tegen wordig alles gaat?
wellicht was het onverstandig kinderen te nemen als je wist dat je in deze situatie zou komen....misschien eerst door kunnen werken, huis kopen en dan kinderen
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 16:02:
Me zus woonde samen met der goeie vriendin en toen ze zwanger werd van d'r 2de kind. Heeft ze de woningbouw gebeld om te laten zien hoe ze leeft met een kind.

Hij is geweest en zij heeft gelijk voorrang gekregen op een eigen woning, ook al staat ze niet eens 6 jaar ingeschreven.

Slechte zaak vind ik, je moet gewoon geen kinderen nemen als je woonsituatie/financiële situatie dat niet toelaat

BTW, ze zijn de laatste 2 jaar echt veel, en veel strenger geworden op urgentie.
Uitspraak van Kuijpers op donderdag 16 augustus 2007 om 16:06:
wellicht was het onverstandig kinderen te nemen als je wist dat je in deze situatie zou komen....misschien eerst door kunnen werken, huis kopen en dan kinderen

nouja, was dat dan voor opmerking :S:S:S:S:S