Partyflock

Forumonderwerp · 957464

Ik ben van plan om of een PSP of een Nintendo DS aan te schaffen voor de vakantie..

Nu vroeg ik mij alleen af wat jullie ervaringen met deze consoles zijn, en waar ik een beetje op moet letten bij de aanschaf van 1 van deze 2? Voor- en nadelen e.d. van deze 2..

Ik wil er voornamelijk spelletjes mee spelen, maar meen gelezen te hebben dat je op de PSP ook muziek en films kunt bekijken?

Alvast bedankt voor de reacties :)

sowieso meer voordelen: standby functie, dus gewoon dichtklappen, desnoods een week laten liggen, en meteen weer verder spelen. Batterijduur is veel langer dan PSP.. maar goed, het gaat toch om de spellen.. en das een kwestie van smaak

Ik heb een DS gehad (lite versie) is wel leuk, maar ook snel weer zat :P

Heb nu de PSP (slim & lite) waar je heerlijk filmpies op kan kijken! Love it!! :cheer: (ooh en de games zijn ook vet!! Burnout Legends, Burnout Dominator, Loco Roco, R&C Size Matters, Ultimate Ghosts 'n Goblins, Crush, Lumines I en II, Wipeout Pure, Killzone Liberation, Daxter, GTA en binnenkort natuurlijk God of War : Chains of Olympus :D Dusssssss....
laatste aanpassing

vind vooral de analoge besturing op de PSP nogal kut. Spellen als Daxter spelen gewoon niet lekker met dat vage knuppeltje (mening)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 16:48:
Heb nu de PSP (slim & lite) waar je heerlijk filmpies op kan kijken! Love it!!

Ja, maar als je daarom een PSP zal kopen... Kijk films nog altijd het liefst gewoon op een televisie! Ben wel van mening dat de spellen voor PSP over het algemeen wat meer voor jongens zijn..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 17:14:
PSP over het algemeen wat meer voor jongens zijn..

valt wel mee, maar niet alle games komen in europa uit

japan en de usa hebben een veel groter assortiment

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 16:51:
vind vooral de analoge besturing op de PSP nogal kut. Spellen als Daxter spelen gewoon niet lekker met dat vage knuppeltje (mening)

Gast dat is geen mening te noemen... dat is gwn 'a lack of skills' :lol:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 18:04:
Gast dat is geen mening te noemen... dat is gwn een feit

Uitspraak van Razer.NL op dinsdag 2 oktober 2007 om 19:18:
niet iedereen houd van : braintraing,pokemon,zelda en mario

iedereen houdt van mario en zelda
50 miljoenste DS verkocht deze week, psp loopt achter met 25mil
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 16:48:
Heb nu de PSP (slim & lite) waar je heerlijk filmpies op kan kijken!

op de ds kun je ook films kijken... en emailen
dus whats ur point
laatste aanpassing

Uitspraak van S.F.X. op woensdag 3 oktober 2007 om 19:25:
op de ds kun je ook films kijken

Met 'n resolutie van jan kut... :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 20:27:
Met 'n resolutie van jan kut...

kleine res maakt niets uit op klein beeld
anime is er nog goed op tedoen
laatste aanpassing

Anime is dan misschien nog wel aardig te doen... maar 'n blockbustertje valt toch volledig in het niets :S
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 09:12:
maar 'n blockbustertje valt toch volledig in het niets

die moet je dan ook op n thuis bios kijken en niet in de trein XD

ds gehaald, alles lekker makkelijk met deze:

kan mijn films, muziek en homebrew makkelijk afspelen.

Trouwens wel veel keus voor DS als je van strategische en tactische spellen houdt, krijg de indruk dat PSP zich meer bezighoudt met race-sport en shootergames., maar daar is wel mooiere import voor te vinden zoals de gehele final fantasy reeks.

Uitspraak van S.F.X. op donderdag 4 oktober 2007 om 13:32:
maar 'n blockbustertje valt toch volledig in het niets

die moet je dan ook op n thuis bios kijken en niet in de trein XD

Dan weet jij niet wat voor 'n koptelefoon ik gebruik ;)

In welk formaat download/converteer jij je films als je ze op je DS gaat zetten?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 14:00:
In welk formaat download/converteer jij je films als je ze op je DS gaat zetten?

http://www.dev-scene.com/NDS/BatchDPG

dat installen en avisynth

afspelen met moonshell
laatste aanpassing
(Beide handhelds geprobeerd, mijn zusje heeft een DS Lite en ik een PSP Lite)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 17:14:
Ben wel van mening dat de spellen voor PSP over het algemeen wat meer voor jongens zijn..

Ook ik vind dit wel meevallen. De games voor DS vind ik juist meer voor de jongere generatie, terwijl dit met de PSP spellen het tegenovergestelde is. Uiteraard zijn er ook spellen bij de DS die niet in deze jongeren generatie valt, maar over het algemeen vind ik dat van wel. Hetzelfde als met de PSP, uiteraard zijn er spellen voor de kleintjes, maar over het algemeen ligt de leeftijds grens wat hoger.

Ik denk ook dat het een beetje zoeken is naar je eigen genre. PSP heeft heel veel keus uit diverse soorten spellen. Bij de DS vind ik dit tot nu toe beperkt.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 17:16:
japan en de usa hebben een veel groter assortiment

Klopt! Helaas, maar waar. Veel spellen laat ik ook overkomen uit Amerika (vooral als de dollar erg laag ligt ;) ).
Ik vind zelf de psp lekkerder spelen en inderdaad serieuzer.

DS Games zijn verder niet echt uitdagend... pak je er meer bij om eens lekker te kunnen ontspannen. Games op de PSP vragen toch wat meer INspanning :9