Partyflock
 
Forumonderwerp · 955831
 
Hallo luitjes

Ik heb het ringetje in de cillinder vastgelijmd omdat deze er steeds over heen gleed, kan dit de reden wezen dat me scooter het nu niet meer kan doen?

Post dit voor een snellere reactie!!

(F)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 18:32:
Waarom heb je dan wel de cilinder en zuiger gemonteerd,maar dan niet gelijk ff de kop erbij?


De bout om de cylinder te monteren was eruit getrilt, ws niet goed vastgezet oid. Vandaar dat de kop er weer af moest.

Hij deed het daarvoor ook, zelfs met de bout eruit :D

Mgoed, ik kijk er morgen ff naar, heb wel redelijk veel ervaring met scooter/tuning etc. Komt wel goed (Y)
 
Artiest The Vanisher
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 17:54:
Dat je rollers sneller opgaan zou kunnen maar dat heeft niks van doen met het starten van het ding


Heeft er ook niks mee te maken maar als je een andere uitlaat erop gooit dan moet je in de meeste gevallen ook andere rolletjes gebruiken!(zwaarder of lichter!)tis gewoon bijna de hele setup wat ze vervangen heeft...toch?
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 19:10:
tis gewoon bijna de hele setup wat ze vervangen heeft...toch?


Cylinder, carbu, rollers, vsnaar, uitlaat
Ja dan zul je best andere rollen moeten gebruiken i.v.m. met overtoeren etc....

En die lijm maakt egt niet veel uit...

Die pakking(als die niet super oud is) sluit egt wel af(Y)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 19:22:
Cylinder, carbu, rollers, vsnaar, uitlaat


v-snaar is niet belangrijk, originele zijn vaak van betere kwaliteit.

beter vervang je de drukveer van de koppeling ook meteen(Y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 17:16:
mischien toch handiger om hem dan eens helemaal na te laten kijken
ipv steeds alles los en vast schroeven


misschien toch handiger om scooters en andere (motorische)voertuigen gewoon aan de man over te laten;p
 
Uitspraak van Nom bikkit:rot: op dinsdag 19 juni 2007 om 19:36:
misschien toch handiger om scooters en andere (motorische)voertuigen gewoon aan de man over te laten


dat is inderdaad een optie:lol: het is allemaal zo vreselijk simpel namelijk. een cilinder vervangen hoeft nog geen half uur te duren.
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 juni 2007 om 19:35:
v-snaar is niet belangrijk, originele zijn vaak van betere kwaliteit.


Die was kapot, dus wel handig dan :)


Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 juni 2007 om 19:35:
beter vervang je de drukveer van de koppeling ook meteen(Y)


Die zijn prima, hebo koppeling :)


Uitspraak van Jan-Willem. op dinsdag 19 juni 2007 om 19:26:
Ja dan zul je best andere rollen moeten gebruiken i.v.m. met overtoeren etc....


Die zitten er in :)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 19:10:
Heeft er ook niks mee te maken maar als je een andere uitlaat erop gooit dan moet je in de meeste gevallen ook andere rolletjes gebruiken!(zwaarder of lichter!)tis gewoon bijna de hele setup wat ze vervangen heeft...toch?


euh ja maar dan start nog wel, of je nou de goede of verkeerde rollers hebt
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 17:50:
echt niet te gelovem


Vind wel dat jij heel goed bent :s

(ohoe iemand die dat niet leuk vond heeft op het knopje gedrukt!!!)
laatste aanpassing
je gaat toch geen lijm tussen de cilinder en de kop smeren :P jezus , vloeibare pakking hebben ze daarvoor uitgevonden
 
Lees eens verder tjap :)
of gewoon een klein beetje olie...houd m lang genoeg op zn plek.

ik heb t gelezen...t was ene ander probleem..:-)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van niksnada op dinsdag 19 juni 2007 om 21:47:
of gewoon een klein beetje olie...houd m lang genoeg op zn plek.


Olie, vet, btje lijm :)

kan allemaal
oh de pakking met lijm dat kan idd geen kwaad , sorry :bloos:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 17:44:
Ma ja ze heeft de carb. en cilinder ook vervangen alsmede de uitlaat, denk dat het ook even de ontsteking opnieuw afstellen zal worden


niet nodig . scooters hebben elektrische onsteking met cdi :)
loopt eigens optijd ..
je kan hem wel ver vroegen door een andere krukas spietje errin te doen ..
maar daar kan deze amateur beter niet aan beginnen 8)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 19:22:
tis gewoon bijna de hele setup wat ze vervangen heeft...toch?


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 19:22:
Cylinder, carbu, rollers, vsnaar, uitlaat


vanwaar die vsnaar?
geef eens een reden ?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juni 2007 om 18:16:
Compressie genoeg


:x zei je de vorige keer ook had ik toch gelijk! toen is er pas een nieuw cilindertje op gekomen
 
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 20 juni 2007 om 16:36:
vanwaar die vsnaar?


Die was doormidden

Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 20 juni 2007 om 16:38:
:x zei je de vorige keer ook had ik toch gelijk! toen is er pas een nieuw cilindertje op gekomen


Die cylinder had ook nog compressie, de zuiger was alleen kapot, afgebroken etc. De cylinder zelf van binnen ziet er nog prima uit.
 
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 20 juni 2007 om 16:35:
maar daar kan deze amateur beter niet aan beginnen 8)


Pardon?

Heb meerderre scooters gehad met evo/mhr teams etc, weet best wel wat ik moet doen. Alleen heeft ze dit zelf gedaan, en moest ze het perc posten ;)
 
ik heb er ook een andere v-snaar in moeten zetten, zal ook nog even aangeven waarom:





:$
 
lijm doet je pakking uitharde waardoor waarschijnelijk gewoon al je druk langs de pakking weglekt, verder orginele ontsteking afstellen @ sr2000? bullshit! spie in de kruk, vlieg wiel erop, is maar 1 stand waarop je ontsteking kan en dat is tevens ook direct de goeie!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 20:48:
verder orginele ontsteking afstellen @ sr2000? bullshit! spie in de kruk, vlieg wiel erop, is maar 1 stand waarop je ontsteking kan en dat is tevens ook direct de goeie!


Klopt ook @ singlestyle het werkt met cdi dus regelt de tijd vanzelf vervroegen dmv spietje dr uit en vliegwiel iets draaien ok gedaan @ evo Dpr c30 etc.. etc..
 
De onsteking is het probleem niet, geloof mij maar :P
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 18:40:
ik heb er ook een andere v-snaar in moeten zetten, zal ook nog even aangeven waarom:


Zoiets was het hier ook indd :P
als je een klein beetje lijm hebt gebruikt, en je hebt er al mee gereden is goed warm geweest, en er is niks kapot, gewoon mee doorjagen.:x
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 18:34:
Die cylinder had ook nog compressie, de zuiger was alleen kapot, afgebroken etc. De cylinder zelf van binnen ziet er nog prima uit.


Tja dat klinkt toch als iets wat niet kan.

je cilinder heeft zonder goed werkende zuiger geen compressie...
 
Uitspraak van Rexel op woensdag 20 juni 2007 om 22:17:
je cilinder heeft zonder goed werkende zuiger geen compressie...


Met een verkeerde bougy kan je ook een gat in de zuiger krijgen, of dat ie gedeeltelijk van boven afbrokkelt. Dit was overduidelijk het geval, het was nog NET niet zover dat de hele zijkant ervan afbrak, maar ver zat het er niet van af :)
tja dan mis je toch compressie...
Als je bovenkant weg fikt dan doe er maar gerust een sproeier maat of 10 groter in.

Of je oliepomp is naar de klote :)

Of net als al gezegd is er zit een bougie van een sparta met in ofzo :)
 
Uitspraak van Blobje op donderdag 21 juni 2007 om 13:10:
Of je oliepomp is naar de klote :)


Het loopt op mengsmering nu, zit nu denso w31 in, prima (Y)


Uitspraak van Rexel op woensdag 20 juni 2007 om 22:41:
tja dan mis je toch compressie...


Als ie helemaal afsluit en er nog geen gat in zit niet :)
Waarom liep die dan niet meer toendertijd?
 
Uitspraak van Rexel op donderdag 21 juni 2007 om 17:43:
Waarom liep die dan niet meer toendertijd?


Vrij duidelijk als je de zuiger zo ziet, maar compressie had ie nog wel :o

Je ziet de zuigerveren toch nog zitten? :P
Als ie brandstof krijgt, lucht, en een vonk en hij heeft compressie moet ie lopen. je hebt alleen de zuiger vervangen en toen liep die. de zuiger is verantwoordelijk voor de compressie......denk er nog maar eens over na :)
 
Uitspraak van Rexel op donderdag 21 juni 2007 om 18:06:
je hebt alleen de zuiger vervangen en toen liep die


Nee, er is een hele nwe cylinder carbu etc opgekomen, beter lezen :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juni 2007 om 20:41:
Nee, er is een hele nwe cylinder carbu etc opgekomen, beter lezen


Was je carburateur ook kapot dan?
 
Uitspraak van Rexel op donderdag 21 juni 2007 om 21:07:
Was je carburateur ook kapot dan?


Er is gelijk een 70cc op gekomen, dan is een 12mm wat aan de kleine kant
okee, dus de benzine toevoer was niet het probleem?
 
Lijkt me niet, maar ik blijft niet alles herhalen man :P

Ik trek die cylinder dit weekend mayb nog los, nwe pakkingset en klaar (Y)

Zal gelijk de vacueem van de carbu nakijken
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juni 2007 om 21:44:
Lijkt me niet, maar ik blijft niet alles herhalen man


Tja je zegt mij dat alles vervangen is, maar uiteindelijk was alleen de zuiger/cilinder de oorzaak, dus compressie probleem. geef me nou maar gewoon gelijk.
Idd daar heeft Rexel gelijk in :)

Enne als ie geen benzine krijgt of geen vonk kan ook niet de bovenkant van je zuiger naar de klote gaan.

Typisch een geval van GEEN Compressie :)
Uitspraak van Rexel op woensdag 20 juni 2007 om 22:17:
Tja dat klinkt toch als iets wat niet kan.

je cilinder heeft zonder goed werkende zuiger geen compressie...


youre my hero! ik heb gelijk .
Uitspraak van Jan-Willem. op woensdag 20 juni 2007 om 21:22:
@ singlestyle het werkt met cdi dus regelt de tijd vanzelf vervroegen dmv spietje dr uit en vliegwiel iets draaien ok gedaan @ evo Dpr c30 etc.. etc..


idd dus het klopt wat ik zei

Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 20 juni 2007 om 16:35:
niet nodig . scooters hebben elektrische onsteking met cdi
loopt eigens optijd ..
je kan hem wel ver vroegen door een andere krukas spietje errin te doen ..
maar daar kan deze amateur beter niet aan beginnen


maaruh brommers is voor watjes die geen motor durven te rijden haha joke! :cheer:
vanaaf testrit gemaakt op een cr500 getuned! supermotard :O woot! wat een monster! blijft maar autowheely maken meerdere versnellingen.
morgen miss mijn kawa verkocht en komt de supermotard ervoor terug.
laatste aanpassing
 
Daar heeft ie geen gelijk in, kijk die zuiger, die sloot nog wel goed aan met de cylinder. En het gat was nog NIET door de zuiger heen. Dus dat was het probleem NIET, kan niet, gezien ie compressie moet hebben gehad, alle gaten zaten immers nog dicht.

Hoe kan ie dan geen compressie hebben :o
Zuigerveren verrot ??? stukje afgebroken ??? zoiets moet het wel geweest zijn

Of Warm gelopen door Te weinig benzine
 
De zuigerveren waren nog prima, zoals ik al zei :)

Mgoed dat doet er allemaal ook niet toe, want er zit al lang een anderre cylinder op.
 
denk dat mijn scooter ook zo goed als overleden is :/
in het begin trekt ie nog redelijk, tot ie bij de 30 is, dan lijkt het net alsof ie verzuipt, heb al een tijdje met de choke aan gereden, dat hielp vreemd genoeg wel iets, maar nu ook niet meer :|
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juni 2007 om 20:00:
tot ie bij de 30 is, dan lijkt het net alsof ie verzuipt,


vario misschien?

Want na de 30 kmers neemt de vario het van de koppeling over, ws daardoor een dip
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 juli 2007 om 16:51:
varium


Jezus dat bestaat niet eens ...
vario of vacuum .. O:)
meest op lijkende ..
 
vario is net nieuw, zit er nu 4-5 weken op ofzo :/
malossi multivar, iig geen baggermerk.

maar het lijkt wel alsof de cilinder geen compressie meer heeft, dus dat de cilinder daardoor verzuipt.

binnenkort cilinder maar eens open halen en zuigerveren checken :yes: