Partyflock

Forumonderwerp · 953451

Ik wil graag weten omdat er veel negatieve topics zijn over dikke mensen waarom dit zo is??????? Die mensen hebben toch ook gevoel???!!!??? Ik hoor het graag.

ik heb geen moeite met dikkere mensen

wel met een dikkere IK en een dikkere partner :)
dat wil ik niet hebben 8)

uhmm zij heb er geen moeite mee blijkbaar:o
laatste aanpassing

Uitspraak van ~*Wenneke*~ op vrijdag 22 juni 2007 om 17:04:
MAAR dat is voor iedereen anders. En daarbij komt dat veel dikke mensen emotionele eters zijn! Dus de blik die jij gaf, de opmerking die ik gaf kan hun wel aanzetten tot een extra zak chips/een frietje etc...

Dat doe je nu dus weer.

Je snapt er echt NIKS van he meid! Veel, HEEL VEEL dikke mensen zijn emotionele eters, en door blikken/opmerkingen van buitenaf zouden dat wel degelijk de aanzet naar die zak cips/ het extra frieje/ de chocolade reep etc kunnen zijn! Verdiep je eerst zelf eens voordat je van die wazige uitspraken doet. Het is een feit dat emotionele eters door factoren vaak van buitenaf zich vergrijpen naar eten, BIJ voorkeur vet/ongezond/makkelijk eten! Hele studies wijzen dit zelfs uit!

Uitspraak van ~*Wenneke*~ op vrijdag 22 juni 2007 om 17:04:
Ik heb alles terug gelezen en ik kan toch echt niets vinden waar je laatste stukje op slaat, hoor.

Ten eerste heb ik dit niet met jou maar met iemand anders besproken, een hele middag. dus als je je al wilt mening in een gesprek doe dat dan op een correcte manier. op een aanval zit ik niet te wachten, zeker niet als die niet gegrond is.
En voorbeelden geven daar zie ik geen probleem in! Mensen kiezen er voor hun hebben en houden op het ineternet te gooien! dan kunnen daar ook negatieve opmerkingen over komen. Als ik het over die dikke JAAP uit de Goudekooi heb vind iedereen het prima en iedereen lult er over mee. (en over andere zogenaamde bekende NL) MAAR aks ik het over een grietje heb dat zich hier op PF behoorlijk te kijk zet ga je in de aanval... WTF...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 16:31:
uhmm zij heb er geen moeite mee blijkbaar

Ik ben ergg benieuwd naar de voorkant van DIE foto!!!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 17:26:
Ik ben ergg benieuwd naar de voorkant van DIE foto

haha jah..dat was ook het eerste wat in mij opkwam:p
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 17:19:
Je snapt er echt NIKS van he meid! Veel, HEEL VEEL dikke mensen zijn emotionele eters, en door blikken/opmerkingen van buitenaf zouden dat wel degelijk de aanzet naar die zak cips/ het extra frieje/ de chocolade reep etc kunnen zijn! Verdiep je eerst zelf eens voordat je van die wazige uitspraken doet. Het is een feit dat emotionele eters door factoren vaak van buitenaf zich vergrijpen naar eten, BIJ voorkeur vet/ongezond/makkelijk eten! Hele studies wijzen dit zelfs uit!

:jaja: klopt HEEL erg goed en zo bedoelde ik het dus ook telkens :P
kom op mannen .. gewoon neuke die dikke vrouwen het hoort bij de maatschapij!
O:)

OT:
liever 1 kilotje meer dan 1 te weinig :O die enge botjes.
HEEL VEEL dikke mensen zijn emotionele eters, en door blikken/opmerkingen van buitenaf zouden dat wel degelijk de aanzet naar die zak cips/ het extra frieje/ de chocolade reep etc kunnen zijn! Verdiep je eerst zelf eens voordat je van die wazige uitspraken doet

Dat is wel zo, maar de oorzaak is niet de opmerkingen die ze krijgen, maar hun eigen persoonlijkheid die dat niet kan weren.
Tuurlijk draagt het bij aan het negatieve zelfbeeld --> eten --> dikker worden --> opmerkingen --> negatief zelfbeeld --> eten (etc)

Maar het probleem moet toch in de eigen ik gevonden worden, zo kan je de hele wereld de schuld geven voor alle problemen die mensen ondervinden, deels is dat zo, maar deels ook niet. De wereld kan je niet veranderen, jezelf wel
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 23 juni 2007 om 17:48:
Maar het probleem moet toch in de eigen ik gevonden worden, zo kan je de hele wereld de schuld geven voor alle problemen die mensen ondervinden, deels is dat zo, maar deels ook niet. De wereld kan je niet veranderen, jezelf wel

idd :) de een doet wat met de kritiek en de ander gaat er juist meer door eten..

maar je doet het allemaal zelf

:yes: Helemaal met je eens.. Ik bedoelde ook niet echt dat negatieve opmerkingen de oorzaak zijn, Want idd de oorzaak ligt net zo goed bij de persoon zelf! Maar de opmerkingen/blikken etc.. werken bij hun mee om zich nog slechter te voelen -> te eten (die cirkel) Maar ik denk ook nog eens dat veel mensen horen wat ze willen horen. halen het negatiefste bv uit een gesprek, terwijl er misschien ook `10 positieve dingen gezegt zijn... Of ze denken dat mensen vies naar ze kijken (bv) Allemaal kleine voorbeelden hoe het KAN.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 17:36:
haha jah..dat was ook het eerste wat in mij opkwam

Zoekennnn
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juni 2007 om 17:58:
Maar ik denk ook nog eens dat veel mensen horen wat ze willen horen. halen het negatiefste bv uit een gesprek, terwijl er misschien ook `10 positieve dingen gezegt zijn...

:jaja: klopt maar negatief blijft langer bij als positief... Daarom trek je het je ook sneller aan... Positieve reacties vergeet je weer zo piepsnel :P

heb ik geen Moeite Mee:P

Uitspraak van smuidra op zaterdag 23 juni 2007 om 21:30:
klopt maar negatief blijft langer bij als positief... Daarom trek je het je ook sneller aan... Positieve reacties vergeet je weer zo piepsnel

ligt bij mij gelukkig anders. ik ga echt niet mezelf volproppen met gefrituurd eten/chips/snoep als iemand iets beledigends over mijn lichaam zegt. het trouwens ook geen ongezond eten in huis ;) ik leef vrij gezond. beweeg ook redelijk veel.

ik ben op de middelbare school heel erg gepest, maar heb daar juist zelfvertrouwen door gekregen. dat ik me niks moet aantrekken van wat anderen over me zeggen.

sommige dikkere mensen denken altijd dat iedereen naar ze kijkt. volgens mij is dat helemaal niet zo (of ik heb het gewoon niet door dat mensen me nastaren :lol: maar ik weeg ook nog geen 100kg ofzo).

ik ben gewoon tevreden met mezelf. en heb een hele lieve vriend die van me houd zoals ik ben.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 juni 2007 om 22:05:
ligt bij mij gelukkig anders. ik ga echt niet mezelf volproppen met gefrituurd eten/chips/snoep als iemand iets beledigends over mijn lichaam zegt. het trouwens ook geen ongezond eten in huis ik leef vrij gezond. beweeg ook redelijk veel.

Het gaat hier ook niet over mij maar heb het gewoon gemerkt aan vrienden enzo van me...

ik ben op de middelbare school heel erg gepest, maar heb daar juist zelfvertrouwen door gekregen. dat ik me niks moet aantrekken van wat anderen over me zeggen.

Is top dat je zo denkt helaas doet niet iedereen dat...

Uitspraak van smuidra op zaterdag 23 juni 2007 om 22:09:
Is top dat je zo denkt helaas doet niet iedereen dat...

helaas denken veel mensen er anders over ja. terwijl het tegenwoordig echt geen schaamte meer is om dikker te zijn.

dat kan je wel al zien in kledingzaken, de grotere maten zijn altijd als eerste weg.

dat is soms het enige probleem wat ik heb. wilde vandaag achter nieuwe bikini aan maar nergens meer broekjes maat 44 en beugel bovenstukjes cup D te krijgen :(

verkoopsters vertelden me allemaal dat het bijna letterlijk de deur uitvliegt en dat maatje 36/38 blijft hangen.

heb uiteindelijk bij neckermann maar 2 bikini`s besteld :P
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 juni 2007 om 22:31:
dat is soms het enige probleem wat ik heb. wilde vandaag achter nieuwe bikini aan maar nergens meer broekjes maat 44 en beugel bovenstukjes cup D te krijgen

Klopt, Hoorde dat maat 44 de gemiddelde maat is in NL. Had ik echt niet verwacht gewoon... Maarre van bikinibroekjes kan je vaak een maat kleiner nemen hoor, probeer maar eens. (als je de set los kan kopen. Want ik heb maat 38/40 (ik ben 1.81m) en van bikinibroekje heb ik 38/36. Probeer maar eens. ik moet ook altijd alles los kopen want mijn bikini top is weer 75 D en bij bikinibroekje 38 zit normaal een topje tot een 75 C :(
ik ben gewoon tevreden met mezelf. en heb een hele lieve vriend die van me houd zoals ik ben

Helemaal TOP van je. serieus. kunnen denk maar weinig mensen zeggen dat ze helemaal tevreden zijn..
ik ben op de middelbare school heel erg gepest, maar heb daar juist zelfvertrouwen door gekregen.

Tja de een krijgt er juist zelfvertrouwen van. wordt er sterker door, maar zijn ook veel mensen die door z'n periode heel onzeker in het leven staan...
laatste aanpassing

ik was ook een emotie eter.. ik heb erin 7 jaar gruwelijk veel kilo's aangegeten echt wagelijk veel me leven itresseerde me wellis waar geen fuck en hoe kutter ik me voelde hoe meer ik ging eten tot ik op het laats een hele zieke eetstoornis had en 100 kilo zwaarder woog dan ik die 7 jaar daarvoor woog van maat 36 naar maat 64 :dood: ben nu hard bezig om die kilo's er weer af te krijgen :| elke dag weer vraag ik me af hoe heb ik het zo ver kunnen laten komen.. nu als ik me klote voel of een klote opmerking krijg over me dikheid trek ik me schoenen aan en ga lopen net zo lang dat ik dat kut gevoel kwijt ben of stap op me hometrainer en ga fietsen... eet nu heel gezond heb me eetstoornis redelijk onder controle, loop bij een psycholoog om het daadwerkelijke probleem op te lossem zodat ik me zelf nooit meer zo iets vreselijks aan doet.. nog een lange weg te gaan maar weer zeker dat ik over een jaar of 2 weer in maat 40-42 zit :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 08:14:
nog een lange weg te gaan maar weer zeker dat ik over een jaar of 2 weer in maat 40-42 zit :)

succes ermee :)
Ik val gewoon niet op stevigere mensen.. ben meer van klein en dun, maar das persoonlijk natuurlijk :)

Ik stoor me niet aan dikke mensen, en ik heb er ook niks tegen alleen ben ik wel iemand die vind dat iedereen zijn eigen leven in de hand heeft.. Ik zie soms wel eens mensen lopen waarvan ik denk "ga toch afvallen"..

Wat mensen niet beseffen is dat mensen met ernstig overgewicht vaak ook veel van een maatschappij vragen, ze zijn eerder geneigd om een doktor te bezoeken, zijn over het algemeen vaker ziek en hebben een lagere productiviteit op het werk.. dit zijn allemaal kosten die terug verdient moeten worden.

Luister... Ik heb het over ERNSTIG overgewicht.. das dus boven de 100 voor dames en boven de 130 voor heren..

Ik vind het eigenlijk niet eerlijk dat de maatschappij daar aan meebetaald.. Kijk, iedereen zegt hier dat mensen zelf mogen bepalen wat ze eten maar als de maatschappij uiteindelijk de rekening krijgt van een onverantwoord leven (Hetzelfde geld voor drugs, alchol en al die andere troep dat leuk is voor even maar waar je niet in moet blijven hangen) vind ik dat daar best door de overheid ingegrepen mag worden..

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar daden, en als je doordat je je zo vol eet dat de maatschappij daar aan gaat meebetalen.. dan vind ik optreden door de overheid rechtmatig..

p.s. ik kom idd uit de commerciele hoek ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van nijssen op maandag 25 juni 2007 om 14:33:
Ik vind het eigenlijk niet eerlijk dat de maatschappij daar aan meebetaald.. Kijk, iedereen zegt hier dat mensen zelf mogen bepalen wat ze eten maar als de maatschappij uiteindelijk de rekening krijgt van een onverantwoord leven (Hetzelfde geld voor drugs, alchol en al die andere troep dat leuk is voor even maar waar je niet in moet blijven hangen) vind ik dat daar best door de overheid ingegrepen mag worden..

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar daden, en als je doordat je je zo vol eet dat de maatschappij daar aan gaat meebetalen.. dan vind ik optreden door de overheid rechtmatig..

Helemaal mee eens. Die mensen lopen veel vaker bij een huisarts, het is een feit dat deze mensen ook een verhouding vaker geen werk hebben (niet iedereen meteen zich aangevoelen vallen ik heb het over een groot gedeelte)

Feit is: ongezonde levenstyl -> overgewicht/gezondheidsproblemen -> Vaak ook Psy. problemen -> slechtere baan / ontslag OF werkeloos. Het kost de maatschappy dus ERG veel! ONS!!
Maar op de andere manier vind ik wel dat mensen met een ernstig overgewicht (obesitas) meer hulp moeten krijgen om af te vallen. Want meer dan 30 kilo afvallen d.m.v. een 20jarige Thebe Dietisten slaat nergens op. er moeten meer klinieken komen die betaalbaar zijn/ vergoed worden. Wat op langere termijn de maatschappy dus minder kost, Minder diabeten,hart en vaatpatienten, hypertensie patienten .. noem maar op.
Betere gezondheid -> Vaak betere baan -> gezond mileu.

Drugs drank verslaafde kunnen zich toch ook oplaten nemen...
waar moet iemand met een eet verslaving heen..?
Ow en de dingen die vergoed worden, zoals Obesitas -> Maagverkleining dat is niet echt het probleem oplossen vind ik. Want ipv 1 grote friet en 3 fricandelle , bestellen ze te vaak nog een kleine friet en een halve fricandel. (Uitzonderingen daargelaten, maar dit zie ik persoonlijk te vaak, Ik begeleid o.a. obesitas patienten vandaar mijn mening hierover)
Voeding aanpassen / beweging / lifestyl!

dus accijns op koekjes!

vandaag ook weer zo'n fatsig wijf op het station...:p
proberen de trein te halen......50mtr rennen,en rood en hijg hijg puf hijg 8)
goor ...
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 17:37:
vandaag ook weer zo'n fatsig wijf op het station...
proberen de trein te halen......50mtr rennen,en rood en hijg hijg puf hijg
goor ...

Gozer JE MOT JE MUIL HOUWE :[ ! Heb jij haar aan gesproken hoe het komt dat ze zo dik is??? Eerst even mee praten dan pas oordelen!!! Dik of dun, Lang of kort ze kunnen allemaal een reden (ziekte) hebben dat ze zo zijn en dan kunnen ze nog erg aardig zijn!!!
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juni 2007 om 14:12:
Mensen eten idd vaak om emotionele redenen, maar om dan de schuld bij de mensen, die jou een slecht gevoel geven te leggen Het is: "IK-eet-want-IK-voel-me-slecht-dus-IK-heb-een-probleem"

Ik ben ook wat steviger geweest en ja, dan eet je omdat je neit blij bent met je lichaan, maareh ik ben 10 kg afgevallen en woog 49kg, nu 50.. Het is gewoon dat je jezelf uit de slachtofferrol meot halen en een beetje doorzettingsvermogen meot creeeren.

Dus ik kan uit ervaring zeggen dat veel mensen slap zijn als zij om deze reden dik zijn, dan hoef je bij mij ook neit met een zielig verhaal te komen.

Als je stevig bent door een ziekte oid, krijg je mijn volste respect.
Ik zie soms wel eens mensen lopen waarvan ik denk "ga toch afvallen"..

Dat denk ik ook vaak zat :D Ik denk het, ik zeg het niet :p
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 17:14:
dus accijns op koekjes!

neeeeeeeeeeeeee daar pest je mij mee :[

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 18:16:
Dus ik kan uit ervaring zeggen dat veel mensen slap zijn als zij om deze reden dik zijn, dan hoef je bij mij ook neit met een zielig verhaal te komen.

Als je stevig bent door een ziekte oid, krijg je mijn volste respect.

denk niet dat je het zo makkerlijk en zwart wit kunt scheiden, veel dikke mensen kampen dan wel niet met een lichamelijke oorzaak, wel een psychische, en in mijn ogen is dat net zo erg, zo niet nóg erger omdat daar geen begrip voor is

Uitspraak van ~Curl~ op maandag 25 juni 2007 om 18:25:
zo niet nóg erger omdat daar geen begrip voor is

Ik heb het zelf gehad, oke woog geen 100kg.. Maar mensen moeten zichzelf niet zo snel zielig vinden en proberen wat aan hun probleem te doen! Ga gezond eten en ga sporten
ja dat is waar, maar dat JIJ een gedragsverandering teweeg hebt kunnen brengen moet geen graadmeter zijn voor alle andere mensen. Knap van jou dat je het kan, maar dat betekend niet dat de rest maar zielig is.

Al ben ik het met je eens dat als je verandering wilt, je de knop om moet zetten en soms gewoon een schop tegen je hol nodig hebt

Ik ben een klein propje, altijd al geweest. Maar goed, weet je; ik heb onwijs leuke vrienden, ga veel stappen, kan bij de leukste winkels kopen (gewoon de H&M, Zara, WE en noem maar op) en een goedbetaalde baan en heb over aandacht ook niet te klagen. Ik ben blij met mijn leven en dat straal ik ook uit. Nu kan ik elke dag wel een potje gaan janken omdat ik er niet uitzie als een model, maar dat hoeft ook niet. Ik zie mezelf echt niet in een maatje 36 lopen, dat past volgens mij ook niet bij mij.

Ik sport 2x in de week (fitness) en ik let gewoon op wat ik eet. Zolang ik er niets bij aankom, vind ik het best en alles wat eraf gaat is mooi meegenomen. Al moet ik wel zeggen dat ik nu bij een diëtiste loop, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk, want ik hou me strikt aan dat dieet en ik val er het minimale mee af :nosmile: Dus dat klopt niet.
En als ik een eetbui heb, laat me lekker.. :[
laatste aanpassing

Uitspraak van ~Curl~ op maandag 25 juni 2007 om 18:32:
ja dat is waar, maar dat JIJ een gedragsverandering teweeg hebt kunnen brengen moet geen graadmeter zijn voor alle andere mensen. Knap van jou dat je het kan, maar dat betekend niet dat de rest maar zielig is.

Al ben ik het met je eens dat als je verandering wilt, je de knop om moet zetten en soms gewoon een schop tegen je hol nodig hebt

Ja precies:) Nee ze zijn ook neit zielig, maar veel mensen gooien zich in de slachtofferrol en vinden zichzelf zielig.. Daar schiet je niet mee op:)

En een beetje steviger staat sommige meiden heel goed:D!
Zolang ze er zelfl gelukkig mee zijn is dat perfect en niet om te klachen lijkt mij zo(Y)!

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 19:50:
veel mensen gooien zich in de slachtofferrol en vinden zichzelf zielig.. Daar schiet je niet mee op

als je dat doet dan voel je je niet prettig in je eigen lijf en ben je fout bezig !

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 20:10:
als je dat doet dan voel je je niet prettig in je eigen lijf en ben je fout bezig !

Kortom, dan moeten ze er wat aan doen:D
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 20:13:
dan moeten ze er wat aan doen

absoluut.
en anders moet je niet zielig doen.
Ik ben 1,80 en weeg 100 kilo maar voel me gewoon lekker in mn lijf !
mij zal je niet horen zeuren.
maar ja let ook gewoon op wat ik eet heb er gewoon aanleg voor en daar kan je de godganze dag over gaan zeuren maar dat werkt toch niet

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 20:19:
absoluut.
en anders moet je niet zielig doen.
Ik ben 1,80 en weeg 100 kilo maar voel me gewoon lekker in mn lijf !
mij zal je niet horen zeuren.
maar ja let ook gewoon op wat ik eet heb er gewoon aanleg voor en daar kan je de godganze dag over gaan zeuren maar dat werkt toch niet

precies! Zo'n instelling is top! Dat straal je uit en niemand die zeurt, doen mensendit wel dan hebben ze niets beters te doen, dan is de enige boodschap: get a life..

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 18:16:
Het is gewoon dat je jezelf uit de slachtofferrol meot halen en een beetje doorzettingsvermogen meot creeeren.

Gedeeltelijk met je eens... JE moet je idd uit die slachtofferrol halen dan. MAAR bij iedereen is het Doorzettingsvermogen anders, Dat is niet eens iets wat je altijd zelf in de hand hebt. Ten eerste kan het een Psychische oorzaak zijn dat ze de knop gewoon weg niet omgezet krijgen, Of een lichamelijke oorzaak, daarbij komt ook nog eens: Het doorzettings vermogen wat bv een Lans Armstrong heeft (lens/lans what ever) Die wielrenner die kanker had. dat heeft lang niet iedereen... moeten we daarom mensen aanvallen die dat vermogen, dat doorzettingsvermogen niet bezitten of een stuk minder bezitten!
Ik denk niet dat je het zo kan stellen. Dat is hetzelfde als BOOS worden op een kind wat dislectie heeft en daardoor slechter meedraait op school... BYVOORBEELD.

Uitspraak van ~Curl~ op maandag 25 juni 2007 om 18:25:
denk niet dat je het zo makkerlijk en zwart wit kunt scheiden, veel dikke mensen kampen dan wel niet met een lichamelijke oorzaak, wel een psychische, en in mijn ogen is dat net zo erg, zo niet nóg erger omdat daar geen begrip voor is

:yes:

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 20:48:
precies! Zo'n instelling is top! Dat straal je uit en niemand die zeurt, doen mensendit wel dan hebben ze niets beters te doen, dan is de enige boodschap: get a life..

Klopt je straalt het uit en mensen zullen dat meteen zien. MAAR:
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 17:37:
proberen de trein te halen......50mtr rennen,en rood en hijg hijg puf

Dat had ook iemand kunnen zijn die net als jou, de juiste instelling en acceptatie, en toch is er altijd wel een rotte appel die dat rennende meisje onderuit trapt!!! :no:
laatste aanpassing

Ik blijf alleen wel bij mijn standpunt dat wij met zijn alle kunnen bijdragen aan slankere mensen ( niet dat het onze schuld is etc).
Als we nu investeren in klinieken waar mensen kunnen afvallen dan krijgen we later minder mensen met chronische ziektes/aandoeningen.

Dus als je nu het probleem meer gaat aanpakken, betalen we ons straks niet scheel aan de medicatie,operaties,begeleiding etc van al die patienten die hun ziekte grotendeels hebben gekregen door hun jarenlange overgewicht!

Drugs en alcohol verslaafde kunnen toch ook naar een prive kliniek waar wij met zijn alle voor betalen, (omdat dat soort instellingen vergoed wordt!!)

Maar mensen met een eetverslaving (en alles wat daar bij komt kijken) worden doorverwezen naar zo iemand als bv een 20 jarige thebe dietiste, Zijn leuke meiden om naar toe te gaan als je 5 kilo er af wilt hebben, eetpatroon wilt verbeteren etc. maar voor obesitas patienten...:s

Klinieken / operaties worden soms vergoed.. maar dan moet je boven een bepaald overgewicht heen zitten...

Eindeloze dicussie eigelijk... want ik merk wel dat ik zelf ook een beetje op 2 manieren er na kijken. eigelijk moeten we elkaar helpen en het probleem aanpakken, maar aan de andere kant sommige mensen willen niet eens geholpen worden denk ik... Moeilijk.
ik heb zelf 110 kg gewogen voor 4 jaar terug :)

en inderdaad ik had geen zelfvertrouwen een negatief zelfbeeld en mocht er iets fout gaan begon het eten alweer!

om me heen me vriendinnen hadden het altijd over jongens en vriendjes en bla bla bla,
ik kon daar niet over mee praten ik kreeg die aandacht niet!

ben er toen voor gaan vechen om af te vallen en dat is gelukt :D
ben 35 kg afgevalle en voel me stukke beter als ik me verdrietig voel heb ik nog steeds wel de neiging om naar eten te grijpen maar die drang kan ik nu onder controle houden en het negeren :)

maar voel me stukken beter want zodra je positieve reacties krijgt krijg je ook meer doorzettings vermogen!
inieder geval ik kreeg dat wel :)

en ben nu nog steeds de dunste niet hoor;) maar zoals al eerder in de topic werd gezet als je weet dat je geen maatje 38 hebt prop je er dan niet in want dat legt alleen meer de kijk op dat je gezet(dik) bent!!

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 21:01:
Uitspraak van XENO op maandag 25 juni 2007 om 17:37:
proberen de trein te halen......50mtr rennen,en rood en hijg hijg puf

Kijk naar de schrijfstijl en het neit verder kijken dan de neus.. Je voelt je sowieso beter dan iemand met zo'n instelling/

Wat het ook is, als je mensen in je omgeving hebt die je helpen als je het niet alleen kan!
Ik heb het bij een vriendin geprobeerd, belde ik op; kom we gaan een rondje is het bos joggen, gaat ze niet mee want ze zit tv te kijken, met het geluid van een zak chips op de achtergrond..

Daardoor heb ik die visie denk ik.. Als je dan nog niet wilt.. Heb je geen recht van klagen..

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 21:22:
Kijk naar de schrijfstijl en het neit verder kijken dan de neus.. Je voelt je sowieso beter dan iemand met zo'n instelling/

Daar heb je een goed punt.

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 21:22:
Wat het ook is, als je mensen in je omgeving hebt die je helpen als je het niet alleen kan!

Daarmee heb je ook weer een goed punt (goed bezig jij)
Alleen niet iedereen heeft de juiste steun in zijn/haar omgeving. Vaak zie je bij dikke mensen (dat het hele gezin te dik is)

Daar heb ik nog het meeste medelijden mee. die mensen die opgroeien in een ongezond, dik gezin, ongezonde levenstyl etc. Die zullen opgroeien met het idee dat het normaal is. Dan het probleem aanpakken is helemaal moeilijk. en kinderen krijgen tegenwoordig ook veel te vaak snoep etc. Tussendoortjes op school... een bakje chips achter de playstation.. tjaaa... zo leer je het als kind zijnde al verkeerd... bakje chips weg playstation mag 3 x per week een uur aan en voor de rest buitenspelen en sporten! klaar!
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 21:28:
een bakje chips achter de playstation.. tjaaa... zo leer je het als kind zijnde al verkeerd... bakje chips weg playstation mag 3 x per week een uur aan en voor de rest buitenspelen en sporten! klaar!

ik ben het volledig met je eens hoor :)

maar dat zijn meestal kinderen met ouders die het (volgens hunzelf) te druk bezig zijn!
en zo hun kinderen stil zijn en niet zeuren!

heb t zelf gezien bij mn oppaskinderen:/

Luister... Ik heb het over ERNSTIG overgewicht.. das dus boven de 100 voor dames en boven de 130 voor heren..

zo dik ben ik gelukkig niet. heb wel al 96kg gewogen :( dat was me wel teveel. had toen kledingmaat 50. maar ben door gewoon gezond te eten vrij snel naar maat 44 gegaan. val nu nog wel wat af maar gaat wel langzaam, maar te snel is volgens mij ook niet goed.

als ik in maatje 40/42 pas dan ben ik voor 100% tevreden :D

denk ook niet dat slank mooi zal zijn bij mij. daar heb ik de lichaamsbouw niet voor.
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 25 juni 2007 om 21:38:
als ik in maatje 40/42 pas dan ben ik voor 100% tevreden

denk ook niet dat slank mooi zal zijn bij mij. daar heb ik de lichaamsbouw niet voor.

psies dat heb ik nu ook!

heb nu tenminste figuur en geen rolle meer :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juni 2007 om 21:28:
die mensen die opgroeien in een ongezond, dik gezin, ongezonde levenstyl etc. Die zullen opgroeien met het idee dat het normaal is.

mwa dat weet ik niet,ik ben ook makkelijk opgevoed,vraat ook alles wat los en vast zat,heb ook alle computers gehad en zat er ook de hele dagen achter,maar ben nooit dik geweest,alleen een jaar geleden door geen school en niet sporten en savonds veel snacken..is ook wel per kind en persoon verschillend..
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 25 juni 2007 om 21:38:
maar te snel is volgens mij ook niet goed.

zeggen ze ja,maar maakte bij mij niks uit of het nou snel of niet ging,komt er bij mij tenminste niet zo snel meer aan

Uitspraak van Sabjuh:woep: op maandag 25 juni 2007 om 22:34:
zeggen ze ja,maar maakte bij mij niks uit of het nou snel of niet ging,komt er bij mij tenminste niet zo snel meer aan

Als je te snel afvalt, val je vaak op een ongezonde manier af, waarbij je niet alleen vet afbraak hebt. als je je gewicht behaald hebt gaan veel mensen weer vrij "normaal" eten en dat is fout! je moet je eetpatroon langzaam weer opbouwen. neem bv iedere week een bepaalde groep voeding weer, en niet ineens huppa alles. Wie ooit dik is geweest zal veel sneller weer dik worden, Want je kan wel mooi afvallen, je vet is weg. MAAR je (lege) vetcellen zitten er allemaal nog hoor!! en lege vetcellen laten zich heel makkelijk vullen!

Ik ben via een profesione kliniek afgevallen, binnen 6 mnd ruim 40 kilo afgevallen. (Ook verschillende behandelingen gekregen om mijn huid strak te houden etc) maar ik ben nu bezig met de laatste fases van het afvallen, Afvallen zelf gaat dan minder snel, (val nog wel af) Maar ik ben langzaam alle voeding weer aan het opbouwen. om de 2 weken mag ik wer bepaalde dingen eten. zo wordt het lijstje steeds groter en mag ik straks alles weer. en je moet ook onthouden, je lichaam zelf heeft ruim een jaar nodig om aan het nieuwe gewicht te wennen, Voor die tijd kan je sneller / makkelijker aankomen. na dat jaar zit je iets veiliger en heeft je lichaam het nieuwe gewicht geaccepteerd. ( heeft te maken met de hypofise, apart orgaantje in je hersenen)
Uitspraak van Sabjuh:woep: op maandag 25 juni 2007 om 22:34:
mwa dat weet ik niet,ik ben ook makkelijk opgevoed,vraat ook alles wat los en vast zat,heb ook alle computers gehad en zat er ook de hele dagen achter,maar ben nooit dik geweest,

Er zijn altijd uitzonderingen. Maar het is een feit en in NL een steeds groter probleem dat kinderen te maken hebben met ernstig overgewicht. Vroeger zat er bij mij op de basisschool geen dikkerdje in de klas, volgens mij over de gehele school kon ik ze op 1 hand tellen. Nu zitten er in bijna iedere klas meerdere dikke kinderen, Vroeger speelde de kinderen veel meer buiten, tegenwoordig zie je ze meer in huis, computeren is helemaal in, Playstation etc maar ook het internet, MSN etc.
Met als gevolg ook steeds meer kinderen met welvaarziektes, Diabetes o.a. (Diabetes type 2 was vroeger een ziekte die je als volwassenen alleen kreeg, mensen met overgewicht kunnen dit veel eerder krijgen, vroeger had je alleen diabetes type 1 onder de kinderen OMDAT die erfelijk bepaald is en factoren als overgewicht daar los van staan, je alvleesklier werkt gewoon slecht punt. Bij type 2 kan de glucose niet meer goed opgenomen worden in je cellen (en verwerkt worden door je alvleesklier) door het te veel aan vetcellen! NU zie je ineens kinderen met type 2 diabetes... :s
DUS dit is wel degelijk een groot probleem nu aan het worden door de welvaart en ouders die er niks aan doen!
laatste aanpassing

Omdat degene die wat tegen dikke mensen hebben, een enorm laag zelf complex hebben ;)

Veel, HEEL VEEL dikke mensen zijn emotionele eters, en door blikken/opmerkingen van buitenaf zouden dat wel degelijk de aanzet naar die zak cips/ het extra frieje/ de chocolade reep etc kunnen zijn!

bullshit dat heeft te maken met discipline.. ook met emotioneel eten want daar heb k zelf ook last van.. maar ook met zelfdiscipline.. als k op maandag de hele dag door ongezond heb gedaan (denk aan big tatsty's, een paar zakken chips, veel frisdrank enz enz.. ) dan ga k meestal de dag(en) erna.. wat gezonder doen .. meer water drinken, fruit eten.. je hebt t voor een deel ook wel zelf in de hand..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 09:24:
Omdat degene die wat tegen dikke mensen hebben, een enorm laag zelf complex hebben

je bedoelt een laag zelfbeeld of een minderwaardigheidscomplex? neem ik aan.. hoeft niet..

maar als ik mensen zie lopen van minstens 150 kilo:S nou sorry hoor :s maar dan ben je toch echt niet goed bezig..
laatste aanpassing

ze stinken vaak naar zure zweet

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 09:31:
je bedoelt een laag zelfbeeld of een minderwaardigheidscomplex

Die ja ;) Dacht aan allebei, maar schreef dubbel ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 09:31:
maar als ik mensen zie lopen van minstens 150 kilo:S nou sorry hoor :s maar dan ben je toch echt niet goed bezig..

Hey maar dat wordt ook niet gezegd he, er wordt gevraagd wat je tegen dikke mensen hebt? Ik heb niks tegen die persoon zelf, zijn gewoon normale mensen, dat ze misschien gezonder moeten gaan leven is wel waar, maar dat is altijd nog hun eigen keus :) Dan nog hoef je die mensen niet te verafschuwen ;)
laatste aanpassing