Onderwerp is dubbel!
Zie "tienermoeders" voor eenzelfde onderwerp.
Ik vind dat het wel kan maar dan moet je ook helemaal de verantwoording nemen dus als je een partner of zonder partner samen/op je zelf gaan wonen gaan werken zodat je het kind kan onderhouden als het allemaal kan ,en niet zo wat heel veel gebeurt dat de ouders van het meisje/jongen er mee zit opgescheept zodat ze nog elke week uit kunnen gaan of elke avond naar vrienden dan ben je geen kind waard.Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je 5 dagen gaat werken en het kind dan bij je ouders droppen of zo.En dan krijg je weer dat gezeik over school diploma enz. kan je ook doen als je kind naar school gaat of een cursus van b.v de loi.En ze hebben hun "jeugd"toch al verknald.Maar goed ieder zijn eigen keuze maar ik vind het zo zonde had dan iets beter opgepast.
Mijn moeder zei altijd:"mocht je zwanger raken het kind wordt wel groot".En daar ben ik het wel mee eens.
Ik vind Inge een heel goed voorbeeld van hoe het wel moet
Sorry voor dat het een beetje krom door elkaar staat
Mijn moeder zei altijd:"mocht je zwanger raken het kind wordt wel groot".En daar ben ik het wel mee eens.
Ik vind Inge een heel goed voorbeeld van hoe het wel moet
Sorry voor dat het een beetje krom door elkaar staat
Uitspraak van Mama van Kayne en Liam op vrijdag 25 mei 2007 om 01:18:Mijn moeder zei altijd:"mocht je zwanger raken het kind wordt wel groot".En daar ben ik het wel mee eens.
zei mijn moeder ook altijd, maar toen ik zo jong was heb ik alle mogelijkheden gegrepen om niet zwanger te raken, en als het mij dan was gebeurt had ik me niet hoeven te verwijten dat ik onzorgvuldig was geweest.
maar ik wilde geen kinderen, ik was zelf nog een kind hoe volwassen in ook al dacht te zijn toen.
kinderen horen geen kinderen op te voeden, als je een kind krijgt ligt de verantwoordelijkheid bij jou, niet bij de oma
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 mei 2007 om 10:14:Dus wat de een moeilijk vind hoeft voor de ander idd niet moeilijk te zijn. Maar een kind opvoeden, of je nou 18 of 26 bent blijft een lastige taak.
Eens
Ja moet zekerss wel lukken!!...Als je het financieel aan kunt en je weet zeker dat het kindje een goei thuis zal hebben komt da zekerss allemaal wel goed!!...Ben nu zelf 19 en ben nu zwanger en weet echt wel zekerss dat ons kindje een goeie toekomst gaat krijgen...Ons kindje gaat zekers wel super veel liefde krijgen en zal het alles geven wat ik ken geven!!...Dus conclussie...Tiener moeders/vaders kunnen ZEKERS wel goeie ouders zijn het heeft niks met leeftijd te maken maar met hoe je het opvoed!
ik was 16toen ik zwanger werd, 17 toen ik mn zoon kreeg.
veel mensen denken dat et int begin et moeilijkste is. mijn ervaring en die van vriendinnen is juist dat et na 10jaar moeilijker is. dan heeft iedereen zo van: nou hoeven we ons geen zorgen meer te maken nou is alles ok. terwijl je dan pas ECHT merkt wat je gemist hebt.
et kan wel maar vergis je niet: et is zwaar. en eenzaam omdat leeftijdsgenoten een ander leven hebben.(zelfs met steun! )
veel mensen denken dat et int begin et moeilijkste is. mijn ervaring en die van vriendinnen is juist dat et na 10jaar moeilijker is. dan heeft iedereen zo van: nou hoeven we ons geen zorgen meer te maken nou is alles ok. terwijl je dan pas ECHT merkt wat je gemist hebt.
et kan wel maar vergis je niet: et is zwaar. en eenzaam omdat leeftijdsgenoten een ander leven hebben.(zelfs met steun! )
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 04:02:.Tiener moeders/vaders kunnen ZEKERS wel goeie ouders zijn het heeft niks met leeftijd te maken maar met hoe je het opvoed!
heeft ook niet alleen te maken of je het wel kunt opvoeden, naast opvoeding komt nog wel een HELE HOOP meer kijken dat nodig is om een kindje een goed leven te kunnen bieden. het zou naief zijn om te denken dat je er alleen met een goeie opvoeding en wat liefde komt
en het is gewoon een feit dat niet iedereen met tienerleeftijd een kind een goed leven kan bieden, en in dat geval hoor je dus ook geen kinderen te krijgen
als je leven stabiel is, je de verantwoording aan kan, het financieel kan ophoesten plus alle overige dingen kunt bieden die nodig zijn DAN is het waarschijnlijk een stuk raadzamer om een kind een leven te bieden.
maar persoonlijk vind ik dat je als tiener wel andere dingen te doen hebt als je dan al met kinderen en moederschap bezig te houden.
maar voor de mensen waar het gebeurt en het laten komen, en het dan idd een goed leven kunnen bieden en opdraaien voor de consequentie's heb ik respect
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 04:02:Ja moet zekerss wel lukken!!...Als je het financieel aan kunt en je weet zeker dat het kindje een goei thuis zal hebben komt da zekerss allemaal wel goed!!...Ben nu zelf 19 en ben nu zwanger en weet echt wel zekerss dat ons kindje een goeie toekomst gaat krijgen...Ons kindje gaat zekers wel super veel liefde krijgen en zal het alles geven wat ik ken geven!!...Dus conclussie...Tiener moeders/vaders kunnen ZEKERS wel goeie ouders zijn het heeft niks met leeftijd te maken maar met hoe je het opvoed
je ziet tegenwoordig wel heel veel tienermoeders, weten ze misschien niet wat veilig vrijen is?
Kind voed kind op, zo zie ik het.
Kind voed kind op, zo zie ik het.
DERTIEN! Dan ben je zelf nog een kind
klopt,is idd TE jong..ma abortus vind k ook uitgesloten...moeilijke beslissing en zeker op die leeftijd...als tieners de mogelijkheid hebben et kind goed op te voeden vind ik et niet meer dan logisch om het positief op te vangen...t kind wordt idd echt wel groot...
klopt,is idd TE jong..ma abortus vind k ook uitgesloten...moeilijke beslissing en zeker op die leeftijd...als tieners de mogelijkheid hebben et kind goed op te voeden vind ik et niet meer dan logisch om het positief op te vangen...t kind wordt idd echt wel groot...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 13:00:En dan raar opkijken als ze een lastig kind krijgen later of een kind met hersenproblemen. Dat zou echt verboden moeten worden gewoon.
slaat totaal nergens op wat jij nu hier neerzet meissie, hoe ouder je kids neemt hoe grotere afwijkingen kunnen zijn vergeet dat even niet en ik vind het heel makkelijk een meisje af te schilderen op zo'n manier en verboden tja ben jij zo'n heilig boontje?
vroeger was 17 normaal om sex te hebben tegenwoordig veranderen de tijden jammer genoeg maar het is een feit ook mentaliteit en respect enz...
en als je een verhaal niet kent waarom of hoe het is gekomen dat een meisje te vroeg zwanger is geworden vind ik negatief reageren al helemaal uit den boze..
kiezen ze bewust zeg ik je bent verkeerd bezig maar is het een ongelukje doordat ze geen pil van een waardeloze huisarts kreeg en wel een condoom gebruikt en het gaat dan fout tja en ze besluit wel te houden wie ben ik of jij om te zeggen mag niet?
en vergeet ook niet dat sommige meiden veel ouder in hun koppie zijn dan dat je denk ieder persoon is anders
Quote:
en als je een verhaal niet kent waarom of hoe het is gekomen dat een meisje te vroeg zwanger is geworden vind ik negatief reageren al helemaal uit den boze..
totdat het diegene zelf overkomt
Uitspraak vanslaat totaal nergens op wat jij nu hier neerzet meissie, hoe ouder je kids neemt hoe grotere afwijkingen kunnen zijn vergeet dat even niet en ik vind het heel makkelijk een meisje af te schilderen op zo'n manier en verboden tja ben jij zo'n heilig boontje?Little Devil
op zaterdag 26 mei 2007 om 13:19:
vroeger was 17 normaal om sex te hebben tegenwoordig veranderen de tijden jammer genoeg maar het is een feit ook mentaliteit en respect enz...
kiezen ze bewust zeg ik je bent verkeerd bezig maar is het een ongelukje doordat ze geen pil van een waardeloze huisarts kreeg en wel een condoom gebruikt en het gaat dan fout tja en ze besluit wel te houden wie ben ik of jij om te zeggen mag niet?
en vergeet ook niet dat sommige meiden veel ouder in hun koppie zijn dan dat je denk ieder persoon is anders
ECHT helemaal mee eens!!!
Een meid van 13 vind ik dan nog ECHT te jong,maar ken zooooveel meiden die op hun 16e al een kind hebben gebaard en gewoon een leven leiden als ieder ander!
Ik zou er zelf nooit voor gekozen hebben hoor,maar idd het leven kan anders lopen dan gepland.
Helemaal eens met bengeltje 
Kinderen krijgen ligt net aan de persoon zelf.. De ene moeder van 17 is dan ander niet! De meeste vrouwen zijn heel volwassen en kunnen zich aardig goed redden uit deze situaties.
Een vriendin van mij had haar kinderen ook met haar 17e gekregen en het zijn nu super slimme kindjes met een pracht innerlijk.
Kinderen krijgen ligt net aan de persoon zelf.. De ene moeder van 17 is dan ander niet! De meeste vrouwen zijn heel volwassen en kunnen zich aardig goed redden uit deze situaties.
Een vriendin van mij had haar kinderen ook met haar 17e gekregen en het zijn nu super slimme kindjes met een pracht innerlijk.
idd dan piepen ze anders want hun konden er ech niks aan doen maar die ander wel
ik ken mensen in de 20 met kids dat ik denk pffffff jij had nooit geen kids gemogen zo slecht zijn ze der voor en ik ken der 2 van 15 die zijn zo goed en liefdevol en met alle hulp kunnen ze het groot brengen en daar heb ik
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 09:44:denk niet dat het aan de leeftijd ligt of je kan opvoeden of niet .. maar meer aan de persoon zelf ..
inderdaad.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:03:een verschil van 13 en 16 is heel groot hoor
nou als je me dochter zou kennen zou je der geen 13 geven maar een jaar of 19 kwa gedrag en omgang met mensen daarom is iedereen verschillend
Uitspraak vanwel een condoom gebruikt en het gaat dan fout tja en ze besluit wel te houden wie ben ik of jij om te zeggen mag niet?Little Devil
op zaterdag 26 mei 2007 om 13:19:
juist had ik dus
ik denk dat er een heel groot verschil is tussen 13 en 16 maar het kunnen opvoeden is denk ik aangeleerd door de ouders. et is gewoon moeilijk. en vooroordelen waar je tegen moet vechten maken het echt niet makkelijker.
als je kun kiezen zou ik het zeker niet in je tiener jaren doen eerder midden 20, maar soms is de keus of je verrandwoordelijkheid nemen of een abortus. (ik ben niet tegen abbortus zou alleen nooit mijn keuze zijn. vind dat et in sommige gevallen wel de beste oplossing is en dat hangt helemaal van de situatie en persoon af)