Partyflock
 
Forumonderwerp · 944412
­ Nederland
 
- Bron: FOK!forum
Gepubliceerd: maandag 23 april 2007 @ 22:04 Laatst bijgewerkt: maandag 23 april 2007 @ 22:33
Een 16-jarige leerling van Christelijke scholengemeenschap Jan Arentz in Alkmaar is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis. De toestand van de jongen is kritiek. De jongen, Gerd Nan van Wijk, had drie klappen gekregen van een seksegenoot. Dit heeft de directeur van de scholengemeenschap vanavond bekendgemaakt.

De politie bevestigt het bericht. Volgens een woordvoerder van de politie is er een aanhouding verricht in de zaak, een jongen van 17 jaar uit Alkmaar wordt verdacht.

De directeur van de school vertelt dat het slachtoffer na schooltijd naar buiten liep en dat hij in gesprek raakte met de 17-jarige. De Alkmaarder, overigens geen leerling van de school, sloeg volgens de directeur de 16-jarige drie keer op zijn hoofd. Deze viel vervolgens bewusteloos neer op de stoep voor de school. Gerd Nan zou gezoend hebben met de vriendin van de Alkmaarder, waarna hij met een boksbeugel op zijn slaap werd geslagen.

Update 22.32 uur
De jongen is vrijwel zeker overleden. Na de vechtpartij is de jongen opgenomen in het ziekenhuis, waar hij al snel hersendood werd verklaard.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 17:10:
Het meisje schijnt niet vreemd te zijn gegaan.
ik hoorde van een leerling daar op het Jan Arentz dat gerd nan tegen het meisje(vriendin van pepijn) heeft gezegt dat Pepijn was vreemd gegaan. Het meisje vroeg aan pepijn of dit waar was. pepijn werd daardoor boos op gerd nan en kwam verhaal halen. Een kleine woordwisseling en 3 klappen op gerd nan's slaap en een knietje na was zijn dood.

ja dat schreef ik eerder ook al, een stagaire bij ons is een bekende van Gerdnan. Hij heeft dat meisje verteld dat haar vriendje nogal losbandig was geweest in het weekend.
 
jah, het is gewoon te troest voor woorden wat er is gebeurt.
iemand in elkaar slaan gebeurt dagelijks (niet dat t goed is ofsow) maar iemand gericht klappen op zijn slaap geven noem ik niet perongelijk.
maar t is gebeurt en we kunnen het toch niet meer terug draaien.
vind het gewoon onwijs klote voor de vrienden en vooral voor de familie van gerd nan.
ook voor de ouders van pepijn. je ziet je kind niet graag een moordplegen.
 
Artiest Jay Steel
Uitspraak van ...Inge... op woensdag 25 april 2007 om 17:32:
denk eens na...
t is zeker fout wat er gebeurd is...
als hij die gerd nan nou extra dood had geslagen kan ik je opmerkingen wel begrijpen..
ma hij heeft dit echt niet extra gedaan hoor, hij wist van te voren echt niet dat die jongen dood zou gaan als hij hem klappen zou geven... als hij t geweten had , had ie waarschijnlijk niet geslagen...

Je houd je poten thuis, klaar.. En als je iemand vermoord ben je gewoon 1 duffe hoop ellende, en verdien je het om de rest van je leven gemanipuleerd te worden..

Als je netjes 30 rijd in een 30 kilometer zone, en er springt zomaar uit het niets een kind voor je auto dat achter een geparkeerde auto verstoppertje speelde wat gewoon zo onverwacht komt en verongelukt is KUT, maar dat kon niet voorkomen worden.. Een jongen die zn poten niet thuis kon houden, en daarbij iemand DOOD kon WÉL voorkomen worden, en ben je gewoon een gore moordenaar!
laatste aanpassing
wat een mongool,mimaal 10 jaar op sluiten die gek
meisje zal zich wel kut voelen nu..r.i.p
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 13:04:
ik blijf erbij dat ie hem niet wou vermoorden, had ie net zo goed een mes kunnen meenemen, stuk effectiever want normaal gesproken ga je niet dood van 3 klappen..

Nou en? Hij was in elk geval WEL de bedoeling om hem goed te raken, en elke debiel weet dat de slaap een gevaarlijke plaats is om op te slaan. Wat mij betreft moet die kerel de concequenties aanvaarden, want feit blijft dat hij iemands leven heeft genomen, of dat nou bedoeld was of niet. Vind het belachelijk om de dood van die jongen als een soort 'bijkomend nadeel' af te doen.

dus. net zo straffen als elke andere moord. En veel sterkte aan de nabestaanden, die hun dierbare moesten verliezen aan zoiets belachelijks.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ...Inge... op woensdag 25 april 2007 om 17:32:
hij wist van te voren echt niet dat die jongen dood zou gaan als hij hem klappen zou geven...

maar als je doel gericht 3 klappen op iemands slaap geeft dan moet je je 2x bedenken, iedereen weet toch dat je slaap t zwakste plekje is? met 1 goeie klap dr op ken je al iemand dood slaan.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 17:54:
met 1 goeie klap dr op ken je al iemand dood slaan

sws kan je iemand met 1 klap dood slaan... slaap of geen slaap...
 
Uitspraak van kalimyst op woensdag 25 april 2007 om 13:02:
Als je vrouw overspel pleegt, dan is zij het toch niet waard om een gast neer te slaan...

goh :o

mishandeling is altijd strafbaar, in welke situatie dan ook. die gast had zijn kk poten thuis moeten houden, en dat geldt verder voor iedereen hier in nederland.

en de politie neemt aanklachten van (zware) mishandeling ALTIJD serieus. het probleem ligt bij het nederlands rechtssysteem dat dit uitschot veel te lage straffen opgelegdt.

gem vonnis doodslag: 6 jaar
gem vonnis moord: 8 jaar
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 17:56:
sws kan je iemand met 1 klap dood slaan... slaap of geen slaap...

Voor je het weet ben je zelf ook dader van zinloos geweld
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 17:56:
sws kan je iemand met 1 klap dood slaan... slaap of geen slaap...

Voor je het weet ben je zelf ook dader van zinloos geweld
laatste aanpassing
Uitspraak van Omarrrrr op woensdag 25 april 2007 om 18:02:
Voor je het weet ben je zelf ook dader van zinloos geweld

tja daarom poten thuis en hou het bij je mond ;)
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:04:
tja daarom poten thuis en hou het bij je mond

Ja das zeker zo maar er zijn altijd situaties waarbij het wel op matten aankomt en ook al zal je niet begonnen zijn of sta je in je recht je zal em maar verkeerd raken en overlijden ik denk dat je niet op sympaty kan rekenen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 13:04:
want normaal gesproken ga je niet dood van 3 klappen

wel als je 3 klappen op je kop krijgt met een boksbeugel , dan kan jer ervan uitgaan dat er grote kans is dat iemand overlijdt , net als bij een mes
Uitspraak van Omarrrrr op woensdag 25 april 2007 om 18:07:
Ja das zeker zo maar er zijn altijd situaties waarbij het wel op matten aankomt en ook al zal je niet begonnen zijn of sta je in je recht je zal em maar verkeerd raken en overlijden ik denk dat je niet op sympaty kan rekenen.

helaas is geweld idd niet uit te bannen maar als je het gebruikt weet je wat de gevolgen kunnen zijn ;)



Uitspraak van :xDennis:x op woensdag 25 april 2007 om 18:12:
wel als je 3 klappen op je kop krijgt met een boksbeugel , dan kan jer ervan uitgaan dat er grote kans is dat iemand overlijdt , net als bij een mes

iets beter het nieuws volgen zou geen kwaad kunnen... word dus overal gezegt dat er geen boksbeugel gebruikt is ;)
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:17:
helaas is geweld idd niet uit te bannen maar als je het gebruikt weet je wat de gevolgen kunnen zijn

ja das waar;)
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:17:
iets beter het nieuws volgen zou geen kwaad kunnen... word dus overal gezegt dat er geen boksbeugel gebruikt is

sorry dat ik niet heel de dag de tijd heb om op internet rond te zwerven om elk detail te zoeken
Uitspraak van :xDennis:x op woensdag 25 april 2007 om 18:12:
wel als je 3 klappen op je kop krijgt met een boksbeugel

ik dacht dat t nou onderhande wel duidelijk was dat die jongen GEEN boksbeugel gebruikt heeft...

als je klappen op het gezicht geeft heb je kans dat je de slaap raakt jah, ma wil niet zeggen dat deze jongen extra op de slaap aan het richten was...
geloof jij altijd alles wat in de krant staat en op tv komt...
eerst zeiden ze ook dat t met een boksbeugel was, later weer niet...
en dat zal met dat precies hetzelfde zijn...
jullie moeten gewoon niet alles geloven wat de krant schrijft, want t meeste is gewoon overdreven of helemaal onzin

en t woord moordenaar vind ik toch een beetje te ver gaan...
laatste aanpassing
Uitspraak van :xDennis:x op woensdag 25 april 2007 om 18:20:
sorry dat ik niet heel de dag de tijd heb om op internet rond te zwerven om elk detail te zoeken

als je maar een paar posten omhoog had gelezen had je het al kunnen zien ;)


Uitspraak van ...Inge... op woensdag 25 april 2007 om 18:20:
ik dacht dat t nou onderhande wel duidelijk was dat die jongen GEEN boksbeugel gebruikt heeft...

nee want hij heeft geen tijd om het nieuws een beetje te volgen ;) ;p
 
Uitspraak van ...Inge... op woensdag 25 april 2007 om 18:20:
en t woord moordenaar vind ik toch een beetje te ver gaan...

moor·de·naar(de ~ (m.), ~s)

1 iem. die een moord gepleegd heeft

moord (de ~, ~en)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven => eliminatie, manslag

Ervan uitgaand dat het dus niet opzettelijk was, zal de flikker doodslag krijgen.. Waarschijnlijk zal ontoerekeningsvatbaarheid een rol gaan spelen, en omdat hij minderjarig is zal zn straf VEEL te mild worden..
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:23:
als je maar een paar posten omhoog had gelezen had je het al kunnen zien

scrollwiel is kapot van mn muis, sorry :P



Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:23:
nee want hij heeft geen tijd om het nieuws een beetje te volgen

idd :D drukke dag :yes:
en t woord moordenaar vind ik toch een beetje te ver gaan...

hoezo te ver gaan ? hij heeft toch iemand vermoord? of loopt die jongen nog rond ? misschien ben je volgens het woordenboek geen moordenaar maar in mijn opinie wel.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 18:26:
en omdat hij minderjarig is zal zn straf VEEL te mild worden..

de kans dat hij als volwassen berecht word is vrij groot hoor ;)
maar dan nog is in nederland voor dit soort dingen de straf sws Te mild...


Uitspraak van :xDennis:x op woensdag 25 april 2007 om 18:27:
scrollwiel is kapot van mn muis, sorry

aaahhhh :aai: tijd voor een nieuwe dus ;p
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:33:
tijd voor een nieuwe dus

:nee:

teveel aan gehecht


Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:33:
maar dan nog is in nederland voor dit soort dingen de straf sws Te mild

ja straffen moeten eens flink omhoog, niet dat dat helpt maar het rechtvaardigheids gevoel is er wel dan
Uitspraak van :xDennis:x op woensdag 25 april 2007 om 18:30:
misschien ben je volgens het woordenboek geen moordenaar maar in mijn opinie wel.

dus t is GEEN moordenaar...
maar JIJ VIND dat t een moordenaar is...

is toch wel een verschil of niet ;)
Uitspraak van ...Inge... op woensdag 25 april 2007 om 18:43:
is toch wel een verschil of niet

uiteraard , alleen ik ben eigenwijs dus ik heb gelijk, hij is een moordenaar
 
jah hij heeft een jongen het leven afgenomen!
dus is ie een moordenaar!
 
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 18:33:
de kans dat hij als volwassen berecht word is vrij groot hoor
maar dan nog is in nederland voor dit soort dingen de straf sws Te mild...

idd, dan nog krijgt hij niet de straf die hij in principe verdient..

In Amerika had hij de stoel gekregen.... :/

Wat is het gerechtsysteem over de hele wereld toch bekrompen als je erover nadenkt... Wij zeggen 'Foei!' en in een ander land zeggen ze 'Doei!'..
Uitspraak van :xDennis:x op woensdag 25 april 2007 om 18:42:
teveel aan gehecht

wow wat een leven heeft die muis :9


Uitspraak van :xDennis:x op woensdag 25 april 2007 om 18:42:
niet dat dat helpt maar het rechtvaardigheids gevoel is er wel dan

juist (Y) al vraag ik me af als mijn kind door een ander dood zal gaan er wel een straf hoog genoeg is ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 19:02:
Wij zeggen 'Foei!' en in een ander land zeggen ze 'Doei!'..

dat doei is ook niet juist als je het mij vraagt :no:
maybe hele domme vraag hoor maar als je iemand met een ongeluk dood rijd bijv. ben je dna ook meteen een moordenaar?
 
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op woensdag 25 april 2007 om 19:08:
maybe hele domme vraag hoor maar als je iemand met een ongeluk dood rijd bijv. ben je dna ook meteen een moordenaar?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 17:47:
Als je netjes 30 rijd in een 30 kilometer zone, en er springt zomaar uit het niets een kind voor je auto dat achter een geparkeerde auto verstoppertje speelde wat gewoon zo onverwacht komt en verongelukt is KUT, maar dat kon niet voorkomen worden.. Een jongen die zn poten niet thuis kon houden, en daarbij iemand DOOD kon WÉL voorkomen worden, en ben je gewoon een gore moordenaar!

Gij die leest vind antwoord.. ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 19:11:
Gij die leest vind antwoord

weet zeker als het jou kind was dat je dan ook anders zou reageren ;)
 
Uitspraak van ninanaomi :bye: op woensdag 25 april 2007 om 19:15:
weet zeker als het jou kind was dat je dan ook anders zou reageren

Dat is liefde voor je kind.. Iets onbeschrijvelijks dat ik niet eens weten kan.. Ik heb geen kinderen :)

Maar dan kan je ook niet meer neutraal reageren.. En dat kan ik nu wel.. Thats the difference :)
 
ALKMAAR Er komt geen stille tocht voor Gerd Nan van Wijk. De ouders van de 16jarige jongen uit Heerhugowaard stellen daar geen prijs op. Maandag werd Gerd Nan op het plein voor het Jan Arentsz College in Alkmaar doodgeslagen.
Het schoolbestuur heeft met de ouders van Gerd Nan gesproken over hoe hun zoon herdacht gaat worden. Afgesproken is dat zowel de school als de ouders een besloten bijeenkomst organiseren.
Op het lichaam van Gerd Nan is woensdag sectie gepleegd om de precieze doodsoorzaak te achterhalen. De Alkmaarder die van de fatale mishandeling wordt verdacht, wordt donderdag voorgeleid.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 19:18:
Maar dan kan je ook niet meer neutraal reageren.. En dat kan ik nu wel.. Thats the difference

ik ga die jongen zeker niet verdedingen maar een moordenaar bedenkt zich iemand te vermoorden...
geloof niet dat hij dat in zn gedachte had :no:
hij dacht "waarschijnlijk" stoer te zijn en heeft niet voorzien dat het zo af zou lopen...
te triest :( voor alle partijen...
 
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 april 2007 om 19:08:
zker alle kk buitenlanders het land uit

ga jij dan maar gelijk mee
Pfff wat gebeurd etr toch allemaal
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op woensdag 25 april 2007 om 19:08:
maybe hele domme vraag hoor maar als je iemand met een ongeluk dood rijd bijv. ben je dna ook meteen een moordenaar?

neej dan ben je zeker geen moordenaar, heb t van dichtbij mee gemaakt, niet ikzelf...
hij had ook een jongen doodgereden en het was niet zijn schuld, die jongen stak ineens over met zijn fiets...
de vrienden van die jongen hebben de bestuurder voor moordenaar uitgemaakt en dat ze hem in elkaar wilde slaan enz enz...
die jongen heeft er wel een trauma aan overgehouden en zit er nu na 6 jaar nog steeds heel erg mee...
dat beeld krijg je nooit meer uit je hoofd...
hij heeft geen straf gekregen alleen half jaar rijbewijs kwijt...

als ik nu ergens weer hoor dat een persoon iemand anders dood heeft greden dan vind ik t voor de bestuurder net zo erg als voor de nabestaande...
Uitspraak van ...Inge... op woensdag 25 april 2007 om 20:07:
als ik nu ergens weer hoor dat een persoon iemand anders dood heeft greden dan vind ik t voor de bestuurder net zo erg als voor de nabestaande...

Dat ligt er ook aan of er misschien alcohol of drugs in het spel was..

Maar iig erg triest wat hier gebeurd is en dat om een meisje gewoon ongeloofelijk

r.i.p
 
Wat zijn mensen toch ongelovelijk bekrompen en kortzichtig...


Men leest wat verhalen, en BOEM, iedereen weet precies hoe de vork in de steel zit...
Al die reacties op dat meisje dr hyves zijn om te janken zo triest... Er wordt op internet gespeculeerd dat ze vreemd is gegaan... Maar goed, op elke site staat wat anders, dus wie zijn wij met zn allen om dat meisje te gaan uitschelden voor slet, en te zeggen dat zij die klappen had moeten hebben?


Iedereen zegt, ja, hij heeft een boksbeugel gebruikt...Waarom zegt iedereen dat??? Omdat de media men dat doet geloven... Er komen trouwens steeds meer verhalen naar boven van getuigen die zeggen dat er helemaal NIET een boksbeugel is gebruikt...

En moord met voorbedachte rade???

Niemand kan in die jongen zn hoofd kijken, niemand weet wat hij dacht op het moment dat hij die andere jongen 'dood' sloeg...

Ik praat niet goed wat die Pepijn heeft gedaan.. Maar ik zou willen dat mensen eens wat minder snel oordelen en met hun vingertjes wijzen...
Die jongen weet ook absoluut wel wat ie gedaan heeft, daar heeft ie lullige opmerkingen als: kk Mongool, ik hoop dat je in je r**t genomen wordt enz enz niet bij nodig, en moet de rest van zn leven leven met de consequenties...
Die jongen krijgt zn straf echt wel...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 21:49:
Die jongen krijgt zn straf echt wel...

ja dat wel en tuurlijk heeft die pepijn welde rtest van zn leven consequenties maar hij zit fout!! hij mag gestraft worden als een volwassenen
 
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op woensdag 25 april 2007 om 21:55:
ja dat wel en tuurlijk heeft die pepijn welde rtest van zn leven consequenties maar hij zit fout!! hij mag gestraft worden als een volwassenen

Heb ook niets anders beweerd...

Alleen die opmerkingen op hyves alleen al laten wel weer zien hoe dom, bekrompen, en triest sommige mensen zijn :)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 21:49:
Wat zijn mensen toch ongelovelijk bekrompen en kortzichtig...


Men leest wat verhalen, en BOEM, iedereen weet precies hoe de vork in de steel zit...
Al die reacties op dat meisje dr hyves zijn om te janken zo triest... Er wordt op internet gespeculeerd dat ze vreemd is gegaan... Maar goed, op elke site staat wat anders, dus wie zijn wij met zn allen om dat meisje te gaan uitschelden voor slet, en te zeggen dat zij die klappen had moeten hebben?


Iedereen zegt, ja, hij heeft een boksbeugel gebruikt...Waarom zegt iedereen dat??? Omdat de media men dat doet geloven... Er komen trouwens steeds meer verhalen naar boven van getuigen die zeggen dat er helemaal NIET een boksbeugel is gebruikt...

En moord met voorbedachte rade???

Niemand kan in die jongen zn hoofd kijken, niemand weet wat hij dacht op het moment dat hij die andere jongen 'dood' sloeg...

Ik praat niet goed wat die Pepijn heeft gedaan.. Maar ik zou willen dat mensen eens wat minder snel oordelen en met hun vingertjes wijzen...
Die jongen weet ook absoluut wel wat ie gedaan heeft, daar heeft ie lullige opmerkingen als: kk Mongool, ik hoop dat je in je r**t genomen wordt enz enz niet bij nodig, en moet de rest van zn leven leven met de consequenties...
Die jongen krijgt zn straf echt wel...

Die jongen kwam uit mijn dorpje.. Hier gaat maar 1 duidelijk verhaal rond.. :)

Die Pepijn is gewoon een stomme hond, vooral omdat hij al met criminele vriendjes omging, en al eerder in contact met de politie is geweest..Hij heeft alleen de pech dat hem doodslag ten laste gelegd word, en dat hij het leven van een knul dat nog geen vlieg kwaad doet heeft ontnomen..

Ja, van mij mag de dader in zijn reet genomen worden, dag in, dag uit.. Want je houd je poten thuis, NO MATTER WHAT! :)
... jaaa wat moet ik zeggen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 21:57:
Alleen die opmerkingen op hyves alleen al laten wel weer zien hoe dom, bekrompen, en triest sommige mensen zijn

mee eens mee eens