Partyflock

Forumonderwerp · 943068

Gepubliceerd: dinsdag 17 april 2007 @ 17:07
De opvallende vermindering van de bijenpopulatie de laatste jaren valt volgens Duitse onderzoekers te wijten aan de opkomst van de mobiele telefoon. Door de GSM zou de biologische radar van de bijen verstoord raken.

In verschillende landen, waaronder ook ons eigen land, is er de laatste jaren een flinke terugloop te zien in het aantal bijen. Volgens de onderzoekers is dit niet alleen te verklaren door ziektes. Bij een eerste proef met mobiele telefoons werden verontrustende resultaten gemeten. Bijen weigerden terug te keren naar hun bijenkorf zo gauw er mobiele telefoons om de korf heen stonden.

Als de onderzoekers inderdaad gelijk hebben, zijn de gevolgen enorm. Bijen dragen in een erg grote mate bij aan de bevruchting van gewassen en het instandhouden van het ecosysteem. Volgens berekeningen van Albert Einstein zou de mens zelfs maar vier jaar te leven hebben zonder bijen.

Uitspraak van MarkB op woensdag 18 april 2007 om 20:41:
Uitspraak van :bounce: on techno :bounce: op dinsdag 17 april 2007 om 17:39:
Volgens berekeningen van Albert Einstein zou de mens zelfs maar vier jaar te leven hebben zonder bijen.

Ja hoor 8)

Jazeker.
Als er geen bijen meer zijn worden er geen planten meer bestuifd. Als er geen planten meer worden bestuifd zullen er geen planten meer zijn. Zonder planten kunnen herbivoren niet overleven en zonder herbivoren kunnen carnivoren weer niet overleven.

Dit ff uit mn blote hoofd over een stukje wat ik een tijd terug heb gelezen. Of ik 't me nog helemaal goed herinner weet ik niet, maar t was iets in die strekking.
Jammer, had liever dat wespen, spinnen, muggen en teken dood gingen.

Uitspraak van Xochipilli'81 op dinsdag 24 april 2007 om 16:33:
wespen, spinnen, muggen en teken dood

:jaja:
Uitspraak van Never mind the Bollocks! op dinsdag 17 april 2007 om 17:43:
kan wel een beetje kloppen dan, de Maya kalender loop in 2012 af.

Dat komt door het EK in polen en oekraine! Waren ze al op voorbereid :P

tijdens carnaval stijgt de populatie bijen in het zuiden des lands... dusuhm: maak me geen zorgen en bel lekker verder
laatste aanpassing