Partyflock
 
Forumonderwerp · 942414
­ Nederland
Hey Partyflockers,

Als ik een uur aan het draaien ben maak ik meestal toch wel 1 a 2 fouten...met name met het ingooien / inmixen van de plaat van de plaat...:frusty:
ben benieuwd of jullie toch ook nog wel de nodige hoorbare fouten maken en wat voor fouten ..of dat jullie al bv 1.5 uur kunnen draaien zonder hoorbare fouten te maken :)
Uitspraak van Del Horno op zaterdag 14 april 2007 om 15:37:
Iedere Dj maakt wel is een foutje

Juist, ik moet in het begin altijd even wennen aan de omgeving en het publiek, later ben ik dan relaxter.

Ik maak sowiezo (of hoe schreef je dat ook alweer :$) geen mixen die ik niet ken.

Ik bedoel dat ik dus niet 2 nummers mix als ik er niet zeker van ben dat dit gaat lukken :P
laatste aanpassing
 
k denk da mense da wel snappe want volges mij is da kei moeilik:O. ik heb da nl een x erges geleze;)
ik heb nog nie vaak voor publiek gestaan maar als je dan een vette fout maakt voel je eigen niet echt fijn denk ik :)
Artiest DanM
Fouten maken hoort erbij, punt is dat je je fout creatief weet op te lossen...als je dát onder de knie hebt mag je jezelf een goede dj noemen...;)
ja maar een echte trainwreck zoals bij Paul oakenfold TE is niet op te lossen....:)
Artiest {SHOWLIST artist 32321, 46663}
Nee het is behoorlijk kut, maar als Oakenfold zulke fouten nog heeft kan het iedereen wel gebeuren. Verder gaat het om de muziek, dat je mixen kan hoef je in principe niet meer te bewijzen als je op een feestje staat. Het gaat om de muziek en dan is een gewaagd gemixed setje met fouten, toch stukken beter te verteren dan een saaie, emotieloze, niet verrassende, foutloze set.
Vaak zijn de sets met een paar schoonheidsfoutjes erin de beste sets die je ooit gehoord hebt......
tja en we blijven allemaal mensen he :)
sets met fouten vind ik vaak leuker om aan te horen.
ja zoals iedereen zegt: iedereen maakt fouten. zal met de tijd wel minder worden.
goede camouflage als je een dikke fout maakt is om daarna echt iets te draaien waarna het publiek je fout helemaal vergeet, zoals een of andere megahit.
1 fout per half uur is toch wel netjes.

mij zul je er nooit echt over horen klagen,
ja in principe moet je ook niet bang zijn fouten te maken daar worden je sets alleen maar beter van toch :P...en als je dan toch een fout maakt..hopen dat je publiek je niet meteen door midden willen zagen.:)
Artiest Len-E
Uitspraak van DJ Classic D op zaterdag 14 april 2007 om 22:40:
ja maar een echte trainwreck zoals bij Paul oakenfold TE is niet op te lossen....

of Dave 202 live @ TE2007, pas ook nog zitten luisteren, maar zoiets zou ik (zonder kapsones) live ook best kunnen, hiermee bedoel ik dat zijn set mixtechnisch niet bijzonder goed in elkaar zat. En toch heeft hij een naam weten op te bouwen (zijn laatste productie torrent is dan wel weer subliem :kwijl: )

Het gaat erom hoe je op het moment van het maken van een fout er creatief mee weet om te gaan. Ik heb het vaak als ik hardstyle draai, een break te laat hoor en dus mn uit te mixen plaat nog loop. Lelijk is dan om 3 beats later in eens de plaat uit te zetten. Je zou em dan beter OF door kunnen laten lopen (hangt van de break af) of langzaam uitfaden, das wat subtieler en lijkt het net of het zo bedoeld was!
laatste aanpassing
Uitspraak van Len-E op maandag 16 april 2007 om 15:59:
zijn laatste productie torrent is dan wel weer subliem

Rain against here is zijn laatste productie ;) Die mag nou wel is heel snel gaan uitkomen :D
Uitspraak van Len-E op maandag 16 april 2007 om 15:59:
Ik heb het vaak als ik hardstyle draai, een break te laat hoor en dus mn uit te mixen plaat nog loop.

Zie jij die niet aankomen dan? Of draai je met cd?
 
Een demo van een half uur moet je wel foutloos kunnen. Ik had echter vaak het probleem dat ik juist foutjes ging maken omdat ik wist dat het opgenomen ging worden en ik daarom nerveus werd. Door echter veel op te nemen raak je dat wel kwijt.

Iedereen maakt foutjes en gelukkig hoor je daar in de zaal weinig van. Tenzij je natuurlijk een echte dikke dikke fout maakt, maar ja ook dat gebeurt wel eens toch.
ja..mee eens...een half uurtje moet in principe wel foutloos
kunnen..ik ging idd ook anders draaien als er werd opgenomen :)...

ach..als de rest van de set maar om te smullen is worden de foutjes je wel vergeven:D
 
Uitspraak van DJ Classic D op woensdag 18 april 2007 om 14:29:
ach..als de rest van de set maar om te smullen is worden de foutjes je wel vergeven

Zo is dat.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 14:02:
Een demo van een half uur moet je wel foutloos kunnen. Ik had echter vaak het probleem dat ik juist foutjes ging maken omdat ik wist dat het opgenomen ging worden

Juist, dat heb ik ook gehad! Het gaat nu gelukkig de goeie kant op!
Mijn demotjes duren altijd 80 minuten, en worden pas gefikt als ie zo goed als foutloos gemixed is..:9
Artiest Rodg
Tip: Tape je demo, en luister DIRECT na het tapen je demo helemaal na. Dan weet je precies hoe je wat fout deed om het daarna nóóóóit meer fout te doen..
 
Artiest Frank James
En als je live een fout maakt gewoon blijven lachen en niet gestresst raken. Is menselijk toch? ik heb ook liever een rauwere set dan een voorzichtige strakke mix
ja..nogmaals durf fouten te maken en te experimenteren...:D.
vaak volgen daar de moooiste en vetste sets uit:)
 
Artiest Rize
Beter een x een slechte mix....dat duurt missch een minuut.....dan dat je vijf/zes minuten naar een slechte plaat zit te luisteren.
Uitspraak van Odg, R. op donderdag 19 april 2007 om 07:01:
Tip: Tape je demo, en luister DIRECT na het tapen je demo helemaal na. Dan weet je precies hoe je wat fout deed om het daarna nóóóóit meer fout te doen..

Doe ik idd ook. Eerst opnemen, daarna de overgangen goed naluisteren :)

Leer je echt heel veel van :D
Soms denk je dat als je je set gedraaid dat ie goed gelukt is en dan luister je hem terug en blijkt het toch niet zo goed te zijn :)
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Uitspraak van DJ Classic D op donderdag 19 april 2007 om 12:16:
Soms denk je dat als je je set gedraaid dat ie goed gelukt is en dan luister je hem terug en blijkt het toch niet zo goed te zijn

dat heb ik nou meestal omgekeerd... ben ik bezig denk ik jezus dit gaat nergens over... je luistert het terug krijg je bij wijze van spontaan kippevel ! :O
 
Uitspraak van DJ Classic D op donderdag 19 april 2007 om 12:16:
Soms denk je dat als je je set gedraaid dat ie goed gelukt is en dan luister je hem terug en blijkt het toch niet zo goed te zijn

Heb ik ook 9 van de 10 keer :S denk je dat het zuiver over ging, luister je het terug, zit je er nèt ietsie pietsie naast, deprimerend is dat :P

maar OT:

Luisterde the prophet live @ mysteryland, redelijke oude set, en je hoort die man zo vaak bijstellen, dan praat je over de prophet, en wat ik hier boven lees over paul oakenfold, moet je na gaan, zo'n grote naam.

Het voelt mega kut als je een fout maakt, maar vaak ben je zelf de enige die het hoort, en als er goed wat bass in een zaal is, hoor je de fouten ook veel minder.
ja..als de bass in de zaal maar hard genoeg is hoor je het bijna niet als je er net naast zit..
 
Werkzaam bij Based on Logics
fouten maakt iedereen ;)
de kunst is hoe hoorbaar die fout is en hoe je het zelf oplost :)
zelfs mega artiesten als vince, viper, tommyknocker en vele anderen hoor ik de mist ingaan, maar ze lossen het dan weer magistraal op 8)

voorbeeld vanuit ons zelf:
we hebben toen gedraait in friesland (enter the dark) dikke set volgens iedereen, super strak en weet ik het.
gooien ze hem online die mix, nou nou nou, konden wel janken (voor ons gevoel). echt het gevoel dat we nog nooit zo slecht hadden gedraait :)

moraal? zit neit in over kleine fouten, als je net begint luistert een organisatie echt niet naar die fouten enz. die bekijken het geheel ;)
Alsje foutjes bij een prof hoort betekent dat meestal dat ie echtlastige dingen aan het uitproberen is :worship:
vaak alsik opneem ben ik vaak te veel bezig dat k t aan t onemen ben :S
Omdat je t gewoon te perfect wil maken denk
 
Artiest Roy Habets
Kijk eens naar Jeff Mills, die 3 decks draait bijv., die maakt ook wel eens een foutje. En dat heeft nou juist z'n charme; het risico durven nemen om fouten te maken. :)

Zolang 't bij een enkel foutje blijft, is 't prima toch? Of zie ik dat nou verkeerd?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van noxious op vrijdag 20 april 2007 om 12:14:
vaak alsik opneem ben ik vaak te veel bezig dat k t aan t onemen ben
Omdat je t gewoon te perfect wil maken denk

:jaja: heb ik ook, een soort 'druk' omdat je gewoon absoluut geen fouten wil maken :P
je wilt het misschine soms te perfect hebben dat je juist fouten gaat maken:)....een enkel foutje is geen probleem zolang je maar niet mix na mix verneukt zeg maar :P
 
Ik luisterde net een setje van Billy Nasty op Awakenings (3 voor 12 website). Je hoort em ook soms dik corrigeren en dat die plaat er af en toe tijdens het corrigeren zelfs helemaal af gaat. Lekker boeiend. Waarom zou je eigenlijk perfect hoeven draaien? Is het echt zooo storend als je even corrigeerd of dat ie er even vanaf gaat? Ik vind van niet, zo lang het niet langer dan een paar seconden duurt.
 
Uitspraak van DJ Classic D op vrijdag 20 april 2007 om 13:15:
je wilt het misschine soms te perfect hebben dat je juist fouten gaat maken

Dat heb ik dus ook als ik opneem. Dan ga ik zo lopen stressen om em perfect te maken, dat ik eigenlijk te veel aan die plaat zit en het daarom soms verneuk... Dom dom dom, ik ga nu ook meer proberen 'rauwer' te draaien. Kijken hoe dat uitpakt
Uitspraak van GFunk op dinsdag 17 april 2007 om 12:01:
Zie jij die niet aankomen dan? Of draai je met cd?

ikzelf draai veel trance/hardtrance, (met vinyl) dat mix ik heel anders dan hardstyle. Ik draaie het af en toe bij een vriend wel es, maar heb er geen "feeling" mee zoals ik dat bj trance heb. Je knt het inderdaad ook zien aankomen, klopt, maar hier let ik meestal niet op tijdens dat ik aan het draaien ben.
ja ik vind het lastig , met een demo wil je echt foutloos zijn en dan weer zo'n klein foutje :p
het belangrijkste is dat er gewoon een lekkere drive in een set zit, daar dansen mensen op, niet op de mix
Met een goede platenkeuze maak je een hoop goed :)
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Wat de denken van Blank & Jones live @ Trance Energy 2002... Deze loop ik regelmatig uit m'n autoradio te rammen... Waanzinnige platen, maar mixtechnisch om te janken! :P
Daarnaast gaven ze na het feest eerlijk toe dat ze moeilijk zenuwachtig waren... Iets wat ik positief vind, want daaruit blijkt dat ze hart voor de zaak hebben...

Paardenren-mixen zoals Paul Oakenfold ze op TE2007 maakte, dat vind ik wel Trance Energy (of elk ander groot evenement) onwaardig... Dat is geen kwestie meer van een slechte dag hebben, dat is totale desinteresse van zijn kant en mag ie van mij totaal geboycot worden van de grote evenementen... Die chagrijnige kop van 'm die ie er al jaren op nahoudt maakt het helemaal af... Weg ermee!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 13:41:
Dat heb ik dus ook als ik opneem. Dan ga ik zo lopen stressen om em perfect te maken, dat ik eigenlijk te veel aan die plaat zit en het daarom soms verneuk...

als je nou gewoon altijd opneemt en gewoon gaat draaien... scheelt een boel gestress... ken het probleem..

gewoon altijd aan zetten.. went het vanzelf ;)
 
phfff gelukkig dan ben ik nie de enige :P. Na een uur begin ik al mijn concentratie te verliezen. Gewoon vaak een mix van een anderhalf uurtje maken en opnemen. Dan wordt het routine hoop ik.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 april 2007 om 17:10:
Vette fouten niet, bijstellinkje wel...

Ligt eraan wat voor fouten. Al loopt ie maar een paar beats niet gelijk dan is dat al een reden vopor mij om m opnieuw op te nemen. Een ander verhaal is het bij risicofouten, zoals bijvoorbeeld scratchend een plaat erin gooie.n

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 april 2007 om 17:10:
Ga is naar elke awakenings set luisteren en er is geen dj die foutloos draait

eddie halliwell komt anders wel aardig in de buurt. Draait veel setjes gewoon foutloos. Maar inderdaad ook hij maakt fouten maar dat is goed anders zou het betekenen dat ie geen risico neemt

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 13:40:
Ik luisterde net een setje van Billy Nasty op Awakenings (3 voor 12 website). Je hoort em ook soms dik corrigeren en dat die plaat er af en toe tijdens het corrigeren zelfs helemaal af gaat. Lekker boeiend. Waarom zou je eigenlijk perfect hoeven draaien? Is het echt zooo storend als je even corrigeerd of dat ie er even vanaf gaat? Ik vind van niet, zo lang het niet langer dan een paar seconden duurt.

Ik vind strak mixen persoonlijk wel een pre.

Uitspraak van Morzzz op zaterdag 21 april 2007 om 11:53:
Paardenren-mixen zoals Paul Oakenfold ze op TE2007 maakte, dat vind ik wel Trance Energy (of elk ander groot evenement) onwaardig... Dat is geen kwestie meer van een slechte dag hebben, dat is totale desinteresse van zijn kant en mag ie van mij totaal geboycot worden van de grote evenementen

Het is idd om te janken die set. Dat ie ze eigen niet schaamt.
Uitspraak van Len-E op maandag 16 april 2007 om 15:59:
of Dave 202 live @ TE2007, pas ook nog zitten luisteren, maar zoiets zou ik (zonder kapsones) live ook best kunnen, hiermee bedoel ik dat zijn set mixtechnisch niet bijzonder goed in elkaar zat. En toch heeft hij een naam weten op te bouwen (zijn laatste productie torrent is dan wel weer subliem )

Hij mixt de platen wel strak en snel door. Maar bijzonder is het niet nee. Dave202 is ook een dj die het van zijn platenkeus moet hebben.
 
Uitspraak van GFunk op zondag 15 april 2007 om 00:01:
Het gaat om de muziek en dan is een gewaagd gemixed setje met fouten, toch stukken beter te verteren dan een saaie, emotieloze, niet verrassende, foutloze set.
 
Werkzaam bij Triple R-Events
Artiest {SHOWLIST artist 31337, 17972, 27639}
Uitspraak van Odg, R. op donderdag 19 april 2007 om 07:01:
Tip: Tape je demo, en luister DIRECT na het tapen je demo helemaal na. Dan weet je precies hoe je wat fout deed om het daarna nóóóóit meer fout te doen..

Helemaal mee eens!
een klein duwtje een klein afremmetje geen probleem, idd charme.

maar breaks verkeerd inzetten kan dus echt niet. Ook ik doe het wel eens fout maar leg nog liever de plaat een stukje terug dan dat ik hem er verkeerd ingooi. (dit natuurlijk als je thuis aan het draaien bent). om feesten pak je een break later om je spint de plaat 4 beats door (is echt een kut manier, maar werkt wel)
Artiest {SHOWLIST artist 88298, 33705}
Ik neem bijna alle sets op als ik draai. Ik luister alles na en bekritiseer mezelf op de punten waar het fout gaat. Door het telkes opnemen van mijn sets krijg ik steeds meer motivatie om het zo goed mogelijk te mixxen. Toen ik net me plaatjes had en een fout maakte raakte ik in de stress en pleurde die plaat gewoon uit en mixte diezelfde 2 platen gewoon weer overnieuw totdat het wel lukte :P Naarmate je langer bezig bent en het beatmatchen zowiezo ook aardig onder de knie hebt is het misschien nog wel leuker ook om de fout te maken. Want je kan er zelf zo snel mogelijk nog iets van proberen te maken en de volgende keer doe je t anders..
 
Draai zelf niet (na een aantal keer wat proberen bij vrienden toch maar besloten dat het niet mijn ding is) maar kan het verhaal goed begrijpen.

Kan me nog goed een set van Vince in de Carte Blance herrinneren 2 jaar terug ofzo. Amper publiek en dus dacht Meneer Vince volgens mij dat dat DE kans was om even lekker te klooien. Geen plaat lag er langer dan 15sec op en het waren alleen maar KNALLENDE stukjes gecombineerd met veel scratchwerk.. Maar soms wel een foutje

Fouten maken mag...
Zolang de rest van je set maar imponeerd!!