Partyflock

Forumonderwerp · 934764

Een moslima afkomstig uit Barneveld is ernstig gekwetst omdat zij niet is aangenomen als kantinehulp bij het protestants-christelijke Groen van Prinsterercollege.

De vrouw, momenteel werkzaam als schoonmaakster, is geweigerd wegens haar geloof. Ze heeft inmiddels een klacht ingediend bij de Commissie Gelijke Behandeling in Utrecht. De school hanteert een beleid waarbij alle personeelsleden lid moeten zijn van een protestants-christelijke kerk. Volgens directeur Kees Heek is het een foute beslissing geweest om de moslima, Jamila genaamd, in de eerste plaats aan te nemen. De directeur voegt eraan toe dat de school bereid is een nieuwe baan voor Jamila te vinden.

Veel mensen begrijpen niet waarom de school wel moslimleerlingen toelaat. "We kennen inderdaad een open toelatingsbeleid, maar deze leerlingen en hun ouders moeten wel onze christelijke grondslag respecteren. Cruciaal voor ons is behoud van de christelijke identiteit, vandaar de strikte regels voor aanname van personeel", aldus Heek.

nieuwnieuws.nl

Allebei even erg (y)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 4 maart 2007 om 21:42:
De vrouw, momenteel werkzaam als schoonmaakster

:respect:.

Cruciaal voor ons is behoud van de christelijke identiteit, vandaar de strikte regels voor aanname van personeel", aldus Heek.

niks mis mee meneer Heek 8)
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 maart 2007 om 21:47:
niks mis mee meneer Heek

(y)
moeten ze bij de grens en schiphol ook doen 8)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op zondag 4 maart 2007 om 22:34:
moeten ze bij de grens en schiphol ook doen

:D
tja sorry..maar ik vind het niet sowiezo niet logisch dat ze daar gesolliciteerd heb:S
Genoeg andere scholen,,,kiest ze een christelijk-protestantse kerk:O
Is toch een Christelijke school.
Uitspraak van Gerrit op zondag 4 maart 2007 om 22:51:
tja sorry..maar ik vind het niet sowiezo niet logisch dat ze daar gesolliciteerd heb
Genoeg andere scholen,,,kiest ze een christelijk-protestantse kerk

Precies, die regels waren er al voordat zij daar ging solliciteren.. dus waar haalt ze het lef vandaan om hierover te gaan klagen?
Heeft ze niks beters te doen.. bv werk zoeken?
pffff.. wat un vrommes weer!
laatste aanpassing
en terecht!!!!!

terecht (Y)

ja idd... :yes:

Draagt zeker ook nog een theedoek!
oke oke oke ik ben ook tegen maar ik moet zeggen dat de moslim haat de laatste tijd wel echt de pan uit aan het stijgen is. Niet dat ik het heel erg vind aangezien ze het zelf ernaar gemaakt hebben. Maar ik merk wel dat iedereen echt een pest hekel aan ze begint te krijgen. Erger dan eerst.
Wat een reacties hier...:0

djeez is dr een keer een moslim die wil werken, wordt ie niet aangenomen :vaag:

Uitspraak van rubenV op zondag 4 maart 2007 om 23:55:
Wat een reacties hier...:0

moet wederom melden dat ik me begin te schamen in deze maatschappij te wonen :/
schandalig

volk op pf :looser:
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 01:13:
moet wederom melden dat ik me begin te schamen in deze maatschappij te wonen :/
schandalig

En degenen die het hardst schreeuwen kunnen zelf geeneens fatsoenlijk Nederlands schrijven...
kan d'r niet wakker van liggen..

Uitspraak van inactief op zondag 4 maart 2007 om 23:55:
Draagt zeker ook nog een theedoek!

droeg jij er maar eentje, helemaal bedekt graag :looser:
edit
laatste aanpassing
is geweigerd wegens haar geloof

aanklagen die school op grond van artikel 1 grondwet

Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
laatste aanpassing

De school hanteert een beleid waarbij alle personeelsleden lid moeten zijn van een protestants-christelijke kerk.

En dat is wel bij meer bedrijven zo. En dat is niet alleen jegens moslims gericht want ik als atheïst kan het dan ook vergeten. Als het een christelijk bedrijf is en ze verwachten dat van hun werknemers, lekker boeiend... waarom die ophef? Nu alleen maar omdat het deze keer om een moslima gaat :/
Ze heeft inmiddels een klacht ingediend bij de Commissie Gelijke Behandeling in Utrecht. De school hanteert een beleid waarbij alle personeelsleden lid moeten zijn van een protestants-christelijke kerk.

dat is dus gelijke behandlingen :s waarbij ALLE personeelsleden.......

wat zeikt dat mens ze is niet lid van die kerk dus kan ze daar niet werken. klaar!
een topic is alweer teveel eer :frusty:

agh jah de moslims worden steeds gekker:S:S je gaat togh niet werken bij een christelijke school als je moslim bent:frusty:

Meneer Heek :cheer:

Goed nieuws (Y)
volk op pf

Zegt de man met een Superman-pak aan :S

Hadden ze bij je ouders moeten doen. (Y)

Wat een ophef om niet weer.

Als ik ga solliciteren op een "zwarte school" word ik ook waarschijnlijk niet aangenomen...Boeiend
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 12:22:
Wat een ophef om niet weer.

Als ik ga solliciteren op een "zwarte school" word ik ook waarschijnlijk niet aangenomen...Boeiend

En je zou pikken dat anderen zo met de Nederlandse wet omgaan?

8) :roflol:

Deze knakker werdt er wegens geloofsovertuiging ook niet aangenomen.

Hem hoor je niet zeiken.
Uitspraak van Knoalster op maandag 5 maart 2007 om 11:44:
Hadden ze bij je ouders moeten doen.

Rustig maar jongen. Je moet die ritalin wel slikken hoor.
Hoewel het zielig is dat de school deze regels hanteert, gelden deze regels voor IEDEREEN. Dus niet alleen voor moslims.

Dat mokkel moet niet zeiken dus.

En de commissie gelijke behandeling zou ontbonden moeten worden, tegelijk met het mdi. Ga maar echt werk zoeken.

ach,kom op nou.Je wil toch zowieso niet als kantinejuf met hoofddoek werken (ook niet zonder trouwens :S )op een vmbo school.Dat kan nooit leuk werk zijn.

P.S Op veel islamitsche scholen werken er mensen die niet islamitisch zijn.
Om moe van te worden!
Uitspraak van verre neef op maandag 5 maart 2007 om 14:00:
Hoewel het zielig is dat de school deze regels hanteert, gelden deze regels voor IEDEREEN. Dus niet alleen voor moslims.

Welke regels hanteert die school dan? Niemand mag de wet naast zich neerleggen om zelf regels te maken voor het aannemen van personeel.
Volgens mij is het al een poos zo dat werkgevers niet mogen discrimineren op grond van sexe/leeftijd/geloof/afkomst. ... ach ja de Nederlandse wet he. (n)
laatste aanpassing
Uitspraak van Knoalster op maandag 5 maart 2007 om 14:08:
Welke regels hanteert die school dan?

Nou, deze
De school hanteert een beleid waarbij alle personeelsleden lid moeten zijn van een protestants-christelijke kerk.

Dat die regels wettig zijn hoor je mij niet zeggen. Maar die vrouw gaat er ongetwijfeld een rel van maken. Kan ook in Nederland.

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 12:22:

pff jeminee

de term zwarte school zegt wat over de afkomst van de leerlingen niet de docenten en andere werknemers.
Niet zo gek in een klein dorpje als Barneveld btw waar ze alleen maar eieren en kippen kennen.
omdat zij niet is aangenomen

in de eerste plaats aan te nemen.

:/

Uitspraak van verre neef op maandag 5 maart 2007 om 14:00:

Dat mokkel moet niet zeiken dus.

onruststoker.. ga ergens anders respect zoeken .. ;p

Uitspraak van Knoalster op maandag 5 maart 2007 om 14:08:
Welke regels hanteert die school dan? Niemand mag de wet naast zich neerleggen om zelf regels te maken voor het aannemen van personeel.

Het bijzonder onderwijs mag wel degelijk eigen toelatingsregels maken. Een christelijke school mag zeker eisen dat leerlingen en personeel óf christelijk zijn óf de christelijke grondslag respecteren.

Net als dat je bij sommige clubjes minimaal €xxxx moet verdienen om lid te worden, of dat je soms student moet zijn om ergens binnen te komen, of 65+ etc etc..
Het schoonmaken vindt aan het begin van de avond plaats, wanneer bijna alle leerlingen naar huis zijn. Als kantinejuf zou de vrouw echter tijdens en tussen de lesuren werken en daardoor veel contact met leerlingen hebben. Dat is volgens Heek de reden dat een moslima op zijn school wel mag schoonmaken, maar niet in de kantine mag werken.

dus je mag daar wel als moslima werken, maar alleen als ze je niet zien....lekker beleid....

Het Groen van Prinsterercollege is een vmbo met elfhonderd leerlingen. De school heeft een 'open toelatingsbeleid', maar vraagt ouders van leerlingen wel de christelijke grondslag te respecteren. Drie procent van de leerlingen is moslim.

volk op pf

wat doe je hier dan nog