Partyflock

Forumonderwerp · 930799

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er ''genoeg verschrikkelijke dingen'' in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. ''Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen'', zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het ''grootste gevaar is dat ons bedreigt''. Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. ''Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel'', aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: ''Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!''

Uitspraak van waakschaap op woensdag 14 februari 2007 om 12:55:
Joods-Christelijke grondslag

Hoeveel joden wonen er hier dan ??????:/ :/ :/

Moeten die niet naar Israel???
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 12:39:
jah in sommige gewone doorsnee moskees wordt soms zelfs zo gesproken dat NIETGELOVERS allemaal moeten sterven..

dat is een gevolg van extremisme, of radicalisering.
dat komt niet door de religie zelf, de koran.

Uitspraak van waakschaap op woensdag 14 februari 2007 om 12:55:
schurkenstaten

Zoals Iran waar de oppositie zich in het buitenland bevind :vaag: en de studenten alleen koranvoer krijgen voorgeschoteld.

-Goh ik ben professor,
-oh ja waarin dan?

-korankunde en islamatologie :rot:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 12:42:
En is de godsdienst in de westerlijke wereld een ondergeschoven iets geworden..

ben ik het niet helemaal mee eens, en het mooiste voorbeeld is meneertje wilders zelf.

hij gebruikt religie als een politiek middel door te zeggen dat in de koran van die vreselijke dingen staan.
hij verteld er echter niet bij dat diezelfde dingen ook in de bijbel staan, alleen in een westerse context.
in mijn ogen verteld hij dus wel waarheid, maar verteld hij dat essentiële over ce bijbel er niet bij.
en naar mijn weten, wordt dat manipuleren genoemd...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 12:42:
Gelukkig heeft de christelijke wereld al hun verlichting gehad. En is de godsdienst in de westerlijke wereld een ondergeschoven iets geworden..

was laatst een zeer interessante documentaire op tv, tegenlicht ofzoiets, waarin werd ingegaan op de invloed van het christelijk geloof op de politiek. vooral in de VS. als je die documentaire gelooft, ik geloof er wel deels in. word het geloof een steeds sterkere factor in VS. Dat het een ondergeschoven iets is geworden geloof ik niet. hier in west-europa mss wel, maar in vs word het alleen maar sterker

Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 12:58:
dat komt niet door de religie zelf,

en jammergenoeg komt dat in heel veel moskeën en onder heel veel moslims voor.

Maar nog niet gesproken over het Vaticaan, die het op politiek-wereldniveau de macht heeft.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 12:58:
Hoeveel joden wonen er hier dan ??????

Moeten die niet naar Israel???

Rond de 45.000 op precies te zijn.. ;)

Maar onze beschaving (net als de rest van Europa) is gebouwd op de Joods-Christelijke religie..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:03:
onder heel veel moslims voor

wat is heel veel?
er wonen meer dan een miljoen moslims in nederland en een handje vol hebben een aanslag gepleegd of geprobeerd te plegen of alleen voorbereid.
in mijn ogen is dat relatief gezien niet 'heel veel'.
weliswaar een handje vol moslims te veel.
Maar nog niet gesproken over het Vaticaan, die het op politiek-wereldniveau de macht heeft.

het vaticaan is slechts een schijntje van de echte machthebbers op deze wereld...

Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 13:02:
hij gebruikt religie als een politiek middel door te zeggen dat in de koran van die vreselijke dingen staan.
hij verteld er echter niet bij dat diezelfde dingen ook in de bijbel staan, alleen in een westerse context.
in mijn ogen verteld hij dus wel waarheid, maar verteld hij dat essentiële over ce bijbel er niet bij.
en naar mijn weten, wordt dat manipuleren genoemd...

Helemaal mijn punt, de Koran, Bijbel en Theran bestaan voor 50% als de zelfde verhalen over goed en kwaad. Scheppingsverhaal, Adam & Eva etc etc.

Volgens de Koran was Jezus in zijn puurheid ook Moslim.. B) Ga met dat punt maar is een discussie in.. :D

was laatst een zeer interessante documentaire op tv, tegenlicht ofzoiets, waarin werd ingegaan op de invloed van het christelijk geloof op de politiek. vooral in de VS. als je die documentaire gelooft, ik geloof er wel deels in. word het geloof een steeds sterkere factor in VS. Dat het een ondergeschoven iets is geworden geloof ik niet. hier in west-europa mss wel,maar in vs word het alleen maar sterker

Zolang Gerefomeerd Rechts daar in het Witte Huis zit zal er weinig aan veranderen..

Het is daar tijd voor Hillary.. :respect:
Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 13:08:
het vaticaan is slechts een schijntje van de echte machthebbers op deze wereld

Wat een voorbeeldfunctie was dat tijdens WO2.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:06:
Joods-Christelijke religie

Denk meer in de Rooms katholieke religie

Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 13:08:
wat is heel veel?
er wonen meer dan een miljoen moslims in nederland en een handje vol hebben een aanslag gepleegd of geprobeerd te plegen of alleen voorbereid.
in mijn ogen is dat relatief gezien niet 'heel veel'.
weliswaar een handje vol moslims te veel

Heb het over wereldniveau, kijk naar Iran, Pakistan, indonesie. Hoeveel haat daar tegen het westen wordt gepredikt.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:11:
Denk meer in de Rooms katholieke religie

Joods-Christelijke traditie, ga me nou niet tegenspreken! ;)

Lees die kerel ze partij programma maar..

En het grootste gedeelte van Nederland is niet Rooms maar gereformeerd of Protestants..
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:13:
Heb het over wereldniveau, kijk naar Iran, Pakistan, indonesie. Hoeveel haat daar tegen het westen wordt gepredikt.

Hoeveel haat wordt er in de Westerse wereld niet die kant op gepredikt? Door onze nieuwe religie..? De Media..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:14:
Hoeveel haat wordt er in de Westerse wereld niet die kant op gepredikt? Door onze nieuwe religie..? De Media..

idd, ik vind het een beetje onzin door te zeggen van; in het oosten wordt er veel haat naar het westen gericht en andersom.
dat is in mijn ogen een meer uit de hand gelopen siuatie, van het steeds naar elkaar wijzen; zij zijn het kwaad!

en als je bush' zn toespraken leest, zie je dat hij dar met regelmaat doet.
(politiek voeren, met religie als middel)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:09:
Volgens de Koran was Jezus in zijn puurheid ook Moslim..

Jezus was Joods, toen in die tijd bestond de Islam nog niet.De islam is ontstaan in de 7e eeuw.

In die tijd was men Joods in Israel of men had de Romeinse Godsdienst.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:17:
Jezus was Joods, toen in die tijd bestond de Islam nog niet.De islam is ontstaan in de 7e eeuw.

In die tijd was men Joods in Israel of men had de Romeinse Godsdienst.

Volgens de Koran was de boodschap van aartsengel Gabriël het aan de grote profeten Mozes, Jezus etc. etc. het pure Islamitisch geloof.. ;)

En het grootste gedeelte van Nederland is niet Rooms maar gereformeerd of Protestants

Religie in Nederland volgens het boek "Geografica"
30% Rooms Katholiek
21% Protestant
5,8% Moslim
0,6% Hindoe

Bron: Wiki
Abrahamitische religie is een term die soms gebruikt wordt om een monotheïstische religie aan te duiden die teruggaat op de aartsvader Abraham. Wereldwijd zijn er ongeveer 3,5 miljard aanhangers van Abrahamitische religies.

Als Abrahamitische religies gelden (met tussen haakjes bij benadering het aantal aanhangers):

christendom (2,1 miljard)
islam (1,3 miljard)
jodendom (15 miljoen)

Binnen de betreffende religies heeft Abraham een belangrijke functie. Traditioneel stellen de joden uit Abraham, zijn zoon Izaäk en zijn kleinzoon Jakob te zijn voortgekomen zich daarbij baserend op Genesis, het eerste boek uit de Tenach. Omdat zij geloven dat God deze personen speciaal heeft geroepen om uit hen een aan hem toegewijd volk voort te brengen, beschouwen de (religieuze) joden zichzelf als het uitverkoren volk. Voor christenen is Abraham de vader van alle gelovigen, waarmee zij behalve zichzelf (de Nieuw Testamentische gelovigen) eveneens de gelovigen uit het Oude Testament (voornamelijk bestaand uit de Israëlieten/Joden) bedoelen. Moslims zien in Abraham - binnen de islam heet hij Ibrahim - een profeet en belangrijke drager van de islam. Arabieren zeggen van Abrahams zoon Ismaël af te stammen.

Om mijn verhaal even te onderbouwen.. ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:14:
Hoeveel haat wordt er in de Westerse wereld niet die kant op gepredikt?

Ook de laatste 6 jaar.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:20:
Volgens de Koran was de boodschap van aartsengel Gabriël het aan de grote profeten Mozes, Jezus etc. etc. het pure Islamitisch geloof..

Tja en volgens de Bijbel was Jezus Joods.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:22:
Ook de laatste 6 jaar.

sinds bush aan de macht gekomen is ja

ik vind dat wilders goed bezig is

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:24:
Tja en volgens de Bijbel was Jezus Joods.

Je haalt twee dingen door mekaar..

Jezus is geboren als Jood, maar profeet van het Christelijk geloof..

de Koran beschouwd Jezus als één van de profeten tot wie God/Allah zijn verhaal vertelden. En volgens de Koran is het verhaal van God de Islam..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:26:
de Koran beschouwd Jezus als één van de profeten tot wie God/Allah zijn verhaal vertelden. En volgens de Koran is het verhaal van God de Islam..

Wqeet je wat nog gevaarlijker is. Om daar in Pakistan in discussie erover te gaan, worden ze kwaad en zeggen ze dat de islam een verbetring is van het Joods en Christelijk geloof en dat deze nog veel moeten leren van de Islam.
Ze zeggen zelf dat ze zich superieur voelen ten opzichte van het westen.

(ervaring van een goede vriend van mij die daar werkzaam is als vliegtuigmonteur)

en als iedereen nou eens ophoud met geloven dan waren er geen oorlogen meer
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:31:

en denk je dat het westen andersom niet precies hetzelfde voelt?:lol:
dat is een gevolg van schreeuwen dat hun god de enige is en de juiste.
het gevolg van een religie met een god:nee:

Uuuhm niet dat ik het met wilders eens ben hoor :bloem: om tegen de moslims te provoceren.

Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 13:33:
en denk je dat het westen andersom niet precies hetzelfde voelt?
dat is een gevolg van schreeuwen dat hun god de enige is en de juiste.
het gevolg van een religie met een god

De west-Europese leiders hebben het meer over politiek dat over welke God de ware is.

Wilders en kontenlikker Blair jammergenoeg heeft het liever over godsdienst.

Wqeet je wat nog gevaarlijker is. Om daar in Pakistan in discussie erover te gaan, worden ze kwaad en zeggen ze dat de islam een verbetring is van het Joods en Christelijk geloof en dat deze nog veel moeten leren van de Islam.

Tja, het is een lastige kwestie.

Volgens de Koran was Mohammed de laatste profeet van God/Allah.. Dus zien Moslims de Islam als het ware/pure/échte verhaal van God..

De Joden en Christenen denken precies hetzelfde. Alleen kwam de Islam later dus denken de Moslims de waarheid in pacht te hebben..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:32:
en als iedereen nou eens ophoud met geloven dan waren er geen oorlogen meer

t zou een heleboel wereldproblemen oplossen ja:lol:
Om daar in Pakistan in discussie erover te gaan, worden ze kwaad en zeggen ze dat de islam een verbetring is van het Joods en Christelijk geloof en dat deze nog veel moeten leren van de Islam.

Iets met Uber....
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:34:
De west-Europese leiders hebben het meer over politiek dat over welke God de ware is.

europese idd minder, maar alsnog beïnvloedt door het christendom en politieke collega's op internationaal vlak.
voor zover ik weet staat er nog steeds 'God zij met ons' op ons muntstukken

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:35:
Tja, het is een lastige kwestie.

Volgens de Koran was Mohammed de laatste profeet van God/Allah.. Dus zien Moslims de Islam als het ware/pure/échte verhaal van God..

De Joden en Christenen denken precies hetzelfde. Alleen kwam de Islam later dus denken de Moslims de waarheid in pacht te hebben..

idd. Allemaal gebaseerd op pre- en vroeg-middeleeuws gedachtengoed, niet meer representatief voor deze tijd.
het wordt tijd voor een nieuw geloof. of dat ene waar je respect hebt voor de medemens (humanisme)of cvoor alles wat leeft (bhoeddisme)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:43:
of dat ene waar je respect hebt voor de medemens (humanisme)of cvoor alles wat leeft (bhoeddisme)

Scientology Church.. :nocheer:

nou maar hopen dat we de 3 wereldoorlog overleven

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:52:
nou maar hopen dat we de 3 wereldoorlog overleven

Doemdenker.. B)

Denk dat we eerder vergaan door het steigen van de waterspiegel dan een 3e wereldoorlog.. :P

Wie? Met welk leger? wil de westerse beschaving omver helpen? :nosmile:
denk eerder dat we onszelf naar de klote helpen...
genetische manipulatie, en implantaties met chips, staan voor de deur hier (tien tot 20 jaar van nu)
k heb er wel is over na zitten denken, maar ik denk eerder dat de mens aan zoiets ten onder gaat dan een of andere oorlog.
en de zeespiegel zal het niet zijn, aangezien die maar met 2mm per jaar steigt.
Als het zover komt is het toch een kwestie van 1 druk op de knop maarja wie wil daar nou verantwoordelijk voor zijn?!

Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 13:58:
denk eerder dat we onszelf naar de klote helpen...
genetische manipulatie, en implantaties met chips, staan voor de deur hier (tien tot 20 jaar van nu)
k heb er wel is over na zitten denken, maar ik denk eerder dat de mens aan zoiets ten onder gaat dan een of andere oorlog.
en de zeespiegel zal het niet zijn, aangezien die maar met 2mm per jaar steigt.

Moet je An Incovient Truth van Al Gore maar is kijken, misschien niet helemaal objectief (of wel)

Maar als het waar is wat hij zegt zie ik het toch iets zwarter in dan tot nu toe werd aangenomen..

die wilders komt nog een keer dood aan z,n einde denk k :O

wilders is goed bezig :)

Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 12:58:
dat komt niet door de religie zelf, de koran.

jah maarja als zulke dingen in een gewone moskee worden gezegd(dat alle nietgelovigen van de islam dood moeten)(N)
dan vind ik niet dat je dit goed mot praten
laatste aanpassing
genetische manipulatie

dat noemden ze vroeger 'kruisen'. een muilezel is bijvoorbeeld een 'genetische maniplulatie'. veel minder beangstigend dan greenpeace ons doen wil geloven.

en implantaties met chips, staan voor de deur hier

dat is sick. zo chip is het paspoort is al belachelijk. en veiliger wordt het er ook niet op.

te veel science fiction gekeken ofwat

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 13:55:
Wie? Met welk leger? wil de westerse beschaving omver helpen?

lijkt me sterk dat de moslims dat zijn maar
je weet het niet
radicalen gaan door met hun geloof tot in de dood
ik denk dat we daar wel maatregelen voor moeten nemen zou alleen niet weten wat
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 14:02:
An Incovient Truth van Al Gore

dat gaat over de opwarming van de aarde toch?

sorry maar ik ben er echt niet van overtuigd dat dat de mensheid uit zou roeien.
als AL het ijs zou smelten in de hele wereld zou de zeespiegel met 20 meter, mischien 30, hooguit 100 meter stijgen.
ok nederland heeft dan een probleem, maar dan blijft er genoeg land over waar de mensen kunnen leven.
nu heb ik het even niet over alle schade en gevolgen van dien, maar de mensheid zelf kan het makkelijk overleven.

en daarnaast heb ik een onderzoek gezien van metingen die voor 1700 al gedaan zijn van de zeespiegel. de zeespiegel stijgt idd, maar dat is natuurlijk proces. hij komt namelijk ook in periodes van dalen, en k zal je sterker vertellen dat we nu in zo'n periode van dalen zitten. de zeespiegel stijgt niet op dit moment, hij daalt!:O
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 14:05:
te veel science fiction gekeken ofwat

te veel discovery
lees eerst is een boek of iets voordat je zo'n uitspraak doet!
Uitspraak van waakschaap op woensdag 14 februari 2007 om 14:04:
dat noemden ze vroeger 'kruisen'

ik heb het over reageerbuis werk

Uitspraak van Col-O op woensdag 14 februari 2007 om 14:07:
sorry maar ik ben er echt niet van overtuigd dat dat de mensheid uit zou roeien.
als AL het ijs zou smelten in de hele wereld zou de zeespiegel met 20 meter, mischien 30, hooguit 100 meter stijgen.
ok nederland heeft dan een probleem, maar dan blijft er genoeg land over waar de mensen kunnen leven.
nu heb ik het even niet over alle schade en gevolgen van dien, maar de mensheid zelf kan het makkelijk overleven.

en daarnaast heb ik een onderzoek gezien van metingen die voor 1700 al gedaan zijn van de zeespiegel. de zeespiegel stijgt idd, maar dat is natuurlijk proces. hij komt namelijk ook in periodes van dalen, en k zal je sterker vertellen dat we nu in zo'n periode van dalen zitten. de zeespiegel stijgt niet op dit moment, hij daalt!

Zou em toch maar is kijken, zeker omdat het gewoon een zwaar interessante documentaire is.

ja maar miss overdrijf je wat;)