Partyflock
 
Forumonderwerp · 928208
 
Heb nu al een tijdje last van 2 problemen met m'n auto...

Elke keer als ik rem hoor ik een schurend geluid, dit is vooral 's ochtends het geval,
dit terwijl ik vorige maand zowel m'n remschijven als blokken vervangen heb...

Ook rookt m'n uitlaat gigantisch en dit gaat ook pas weg na een lange poos rijden,
dit terwijl het geen oude auto is en ook de uitlaat is afgelopen jaar nog vervangen

Waaraan kan dit liggen, en wat kun je er aan doen?
Ik wordt er namelijk knettergek van!

b.v.d. (F)
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 17:33:
Elke keer als ik rem hoor ik een schurend geluid, dit is vooral 's ochtends het geval,
dit terwijl ik vorige maand zowel m'n remschijven als blokken vervangen heb...


Opspattend zand bij regenval kan schuren maar ook nieuwe remmen moeten nog ingesleten worden door het remmen.


Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 17:33:
Ook rookt m'n uitlaat gigantisch en dit gaat ook pas weg na een lange poos rijden,
dit terwijl het geen oude auto is en ook de uitlaat is afgelopen jaar nog vervangen


Heeft niets met de uitlaat te maken, een oudere auto kan olie verbruiken en dit rookt (blauwe rook) Een koude motor rookt over het algemeen altijd iets meer als normaal.
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 17:33:
Elke keer als ik rem hoor ik een schurend geluid, dit is vooral 's ochtends het geval


je remtrommels en schijven roesten s'nachts, en die roest rem je dr af s'morgens ;)
niets mis mee dus als tie net bekeken zijn tijdens monteren :)

ik zou een paar keer een lang stuk met je auto gaan rijden, meestal helpt dat wel voor je auto tegen extreem roken..
dr koekt gewoon olie aan je zuigerveren en gezien je auto niet erg warm word van je heen en terug ritje woon-werk verkeer..
rij eens eens limburg groningen of andersom ;)
check je olie voor je gaat.. ( of er genoeg inzit) of laat er ff nieuwe ingooien ;)
word je autotje weer blij van :p
Remblokken verkeerd om? :rot:
Olievebruik? (blauwe rook)
Koppakking? (witte rook)
Tevens is het normaal dat bij een lage buitentemperatuur de auto "rookt" als de motor koud is. Dit heeft te maken met dat het mengsel bij een koude motor verrijkt wordt en hierdoor de uitlaat gassen heter zijn dan normaal. En doordat de buitentemperatuur laag is, lijkt het te roken.
 
die schurende remmen heb ik ook last van.. Dit is gewoon roest wat dan loskomt.. Na 2x remmen is het over..
en wat kun je er aan doen?


Nieuwe auto kopen (Y)
 
schurende remmen heb ik ook last van..paar keer remmen en weg is de roest O:)

Wat voor kleur rook??
 
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 17:33:
Ik wordt


Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 17:33:
knettergek


Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 17:33:
Heb nu al een tijdje last van


Uitspraak van mickey'D op dinsdag 30 januari 2007 om 17:41:
extreem roken..


 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 18:31:
die schurende remmen heb ik ook last van.. Dit is gewoon roest wat dan loskomt.. Na 2x remmen is het over..


bij mij duurt het wel wat langer, maar als er niks aan te doen valt dan maar niet.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 18:59:
Wat voor kleur rook??


Witte rook
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 19:50:
Witte rook


Gewoon koud of koelvloeistof
 
er komt geen vloeistof uit nee
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 20:03:
er komt geen vloeistof uit nee


Dat bedoel ik ook niet:)
Als je echt zware witte rook hebt wordt er koelvloeistof 'meeverbrandt'.
Dan heb je vaak een lekke koppakking.
Maar houdt er ook rekening mee dat als het kouder is dampen eerder zichtbaar zijn dan als het warm is.
laatste aanpassing
 
Naar een garage gaan is beter dan het aan het volk van hier vragen ;)
 
Uitspraak van The Blender op dinsdag 30 januari 2007 om 20:06:
Als je echt zware witte rook hebt wordt er koelvloeistof 'meeverbrandt'.
Dan heb je vaak een lekke koppakking.
Maar houdt er ook rekening mee dat als het kouder is dampen eerder zichtbaar zijn dan als het warm is


blijft het dan continu of is het dan ook alleen aan het begin van de rit?


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 20:10:
Naar een garage gaan is beter dan het aan het volk van hier vragen


Heb het idee dat die je vaak ook van alles wijsmaken, en ik als leek op dat gebied lap wel weer.
 
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 17:33:
Heb nu al een tijdje last van 2 problemen met m'n auto...

Elke keer als ik rem hoor ik een schurend geluid, dit is vooral 's ochtends het geval,
dit terwijl ik vorige maand zowel m'n remschijven als blokken vervangen heb...

Ook rookt m'n uitlaat gigantisch en dit gaat ook pas weg na een lange poos rijden,
dit terwijl het geen oude auto is en ook de uitlaat is afgelopen jaar nog vervangen

Waaraan kan dit liggen, en wat kun je er aan doen?


WAT VOOR AUTO EN WAT VOOR MOTER?
je remmen heb je die ook goed schoon gemaakt en goed gemonteerd?
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 20:13:
blijft het dan continu of is het dan ook alleen aan het begin van de rit?


In principe blijft het continu.
Kan me wel voorstellen dat als het blok echt goed warm is het beter gaat afsluiten (koppaking) i.v.m. uitzetten van het blok.
 
Als je remmen piepen en kraken moet je ze gewoon even insmeren met siliconen olie. (y)
 
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 20:13:
blijft het dan continu of is het dan ook alleen aan het begin van de rit?


Continu, lijkt mij ook een lekke koppakking als ik het zo hoor. Veel trappen?

Kop kan ook krom getrokken zijn :P


Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 20:13:
Heb het idee dat die je vaak ook van alles wijsmaken, en ik als leek op dat gebied lap wel weer.


Indd
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 20:15:
WAT VOOR AUTO EN WAT VOOR MOTER?


Peugeot 206 ... 1.6
dealer heeft alles gemonteerd

het rookt niet continu is alleen op het begin, maar als ik naar andere veel oudere auto's kijk hebben daar totaal geen last van.
 
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 20:20:
het rookt niet continu is alleen op het begin, maar als ik naar andere veel oudere auto's kijk hebben daar totaal geen last van.


je zou eens met een soldeerbout langs de uitlaat moeten branden.
 
Ohwww dat is helemaal niet erg hoor.. Da's heel normaal.. :)

No worries :) Elke auto rookt meer als hij net gestart wordt.. Vocht etc. ;)

En het zijn de "koude" dagen he ;) zomers heb je nergens last van ;)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 20:39:
En het zijn de "koude" dagen he zomers heb je nergens last van


ja dat zegt niets. als ik zijn problemen zo lees zal het aan zijn koppakking of uitlaat liggen. het ijzer goed verwarmen om de valse lucht niet te laten ontsnappen
 
maar ik kan er zelf niet zo 1,2,3 achter komen of het de koppakking is ja of nee?
 
Ruiken aan je uitlaat. (als de motor draait)
Ruikt het naar koelvloeistof, dan is je koppakkign stuk.
Of dan komt er iig koelvloeistof in de verbrandings kamer wat 9 van de 10x je koppakking is
laatste aanpassing
 
Oke en dat remprobleem is dus echt gewoon normaal?
 
Ja, dat is de nieuwigheid.. is over een tijdje weg
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 21:01:
Ruiken aan je uitlaat. (als de motor draait)


idd zo dicht mogelijk op de uitgang
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 21:13:
dat remprobleem is dus echt gewoon normaal


haha we hebben hier echt met een leek te maken. je rem is waarschijnlijk aan het roesten.
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 30 januari 2007 om 21:33:
haha we hebben hier echt met een leek te maken. je rem is waarschijnlijk aan het roesten.


(Y) klopt dat is ook te zien


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 21:33:
Ja, dat is de nieuwigheid.. is over een tijdje weg


Toen het net vervangen was hoorde ik niets, nu na een maand wordt het langzaam erger ... ?? :s
 
dan heb ik niet goed gelezen, ik dacht dat je dat echt pas vervangen had.

Als je nieuwe schijven nu al beginnen te roesten dan is er toch iets niet goed. Uiteindelijk zullen ze wel gaan roesten maar binnen een maand is wel erg snel.

Heb je je remmen al weer eens een keer los gehad in de tussentijd ?
En heb je zelf de schijven en blokken vervangen of heb je dat laten doen ?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 21:42:
Als je nieuwe schijven nu al beginnen te roesten dan is er toch iets niet goed. Uiteindelijk zullen ze wel gaan roesten maar binnen een maand is wel erg snel.


Een remschijf is kaal metaal dat kan bij wijze van na een dag al roesten.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 21:42:
Heb je je remmen al weer eens een keer los gehad in de tussentijd ?
En heb je zelf de schijven en blokken vervangen of heb je dat laten doen ?


schijven zelf zijn niet veroest maar hetgeen erachter zit.
Ik heb de schijven en blokken laten vervangen door de peugeotdealer. ik heb ze niet losgehad in de tussentijd nee.. schijnt wel dat ik garantie heb op de remblokken en schijven. weet alleen niet hoelang.
 
Zou even langsgaan als ze lawaai maken.
Je zegt zelf dat t spul recent vervangen is.
 
Uitspraak van The Blender op dinsdag 30 januari 2007 om 22:04:
Een remschijf is kaal metaal dat kan bij wijze van na een dag al roesten.


Gelukkig dat het bij een bij wijze van.
Een remschijf is geen stuk kaal metaal iig :)
Dat is bewerkt met van allerhande rotzooi.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 23:53:
Gelukkig dat het bij een bij wijze van.
Een remschijf is geen stuk kaal metaal iig
Dat is bewerkt met van allerhande rotzooi.


Nope is niet zo.
Wordt geleverd met vettige rotzooi derop zodat het niet gaat roesten. En zeg niet dat ik dat niet weet...kom bij vw weg;)
Je moet voordat je de schijven monteert ze ook eerst ontvetten.
 
Moet jij maar eens komen kijken hoe die remschijven bij ons onder de laser vandaan komen. en die eens vergelijken met hoe ze op je auto zitten :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 23:57:
Moet jij maar eens komen kijken hoe die remschijven bij ons onder de laser vandaan komen. en die eens vergelijken met hoe ze op je auto zitten


Vraagt om uitleg.
Zie laser de gesteldheid van metaal niet veranderen;)
laatste aanpassing
 
Wij snijden regelmatig remschijven voor een bedrijf dat remschijven maakt voor motoren op de laser.
Nu zal dat proces niet veel anders zijn dan op een auto lijkt me.

De schijven worden daarna eerst gehard zodat ze niet zo snel inkrassen. En doordat ze gehard dmv rood gloeiend te stoken. in olie afkoelen. Bij die olie zit nog het een en ander aan troep. en daarna word het nog even tegen de 600 graden aan gestookt. en daardoor verandert uiteindelijk de structuur van het materiaal. Gehard staal roest minder snel als 'kaal' staal zoals jij het noemt.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 00:07:
De schijven worden daarna eerst gehard zodat ze niet zo snel inkrassen. En doordat ze gehard dmv rood gloeiend te stoken. in olie afkoelen. Bij die olie zit nog het een en ander aan troep. en daarna word het nog even tegen de 600 graden aan gestookt. en daardoor verandert uiteindelijk de structuur van het materiaal. Gehard staal roest minder snel als 'kaal' staal zoals jij het noemt.


Zal minder roesten. Maar ik blijf erbij dat het kaal metaal is. Der zit verder niets overheen.
En die olie die deroverheen zit is niet voor niets.
Het enige wat jij aangeeft is dat het gehard is.
laatste aanpassing
in 1 avondje roesten je remmen wel als t regent hoor...
 
Zeker... Was je auto maar eens en laat 'm opdrogen. Zeker weten dat er vliegroest op je schijven zit.
 
als ik mijn wielen met velgenreiniger (zure rommel) was komt dat ook altijd tegen de schijven aan. kweet niet oft daardoor komt maar bij mij zit er welles na een 1/2 uurtje al beetje roest op de remschijf. volgens mij kan het dusd HEEL snel gaan.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 12:10:
Zeker... Was je auto maar eens en laat 'm opdrogen. Zeker weten dat er vliegroest op je schijven zit.


precies:jaja:
 
Het roken heeft 2 oorzaken:
Het is geen echte rook, het is waterdamp wat vrijkomt als je motor nog koud is.
Wel produceert een auto meer echte rook als ie koud is omdat de katalysator nog niet op temperatuur is.

De remmen schuren doordat je het kleine laagje roest eraf remt dat door stilstaan op je schijven komt.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 14:58:
De remmen schuren doordat je het kleine laagje roest eraf remt dat door stilstaan op je schijven komt.


maar dat zou na 5 a 10x remmen er toch wel afgesleten moeten zijn dat je het niet meer zo duidelijk hoort of heb ik dat weer mis
Uitspraak van actief op dinsdag 30 januari 2007 om 20:20:
het rookt niet continu is alleen op het begin, maar als ik naar andere veel oudere auto's kijk hebben daar totaal geen last van.


soms denk ik ook dat ik een rookmachine onder de auto heb zitten!
Maar stond laatst naar een crysler 300C en daar kwam nog meer uit :lol:
dus zelfs niuwe auto's hebben dat!
 
Hoe groter de motor, hoe meer waterdamp ie produceert
Uitspraak van actief op woensdag 31 januari 2007 om 17:38:
maar dat zou na 5 a 10x remmen er toch wel afgesleten moeten zijn dat je het niet meer zo duidelijk hoort of heb ik dat weer mis


als ie gewoon een avondje stilstaat moet t na 1/2keer remmen wel weg zijn. maar als je garantie hebt, gewoon mee teruggaan.
 
Uitspraak van Rexel op woensdag 31 januari 2007 om 17:55:
als ie gewoon een avondje stilstaat moet t na 1/2keer remmen wel weg zijn. maar als je garantie hebt, gewoon mee teruggaan.


dat is het zeker niet, ga komende week zeker even terug. Denk toch dat er iets niet goed zit dan. Kut roest :[
 
Uitspraak van actief op woensdag 31 januari 2007 om 18:24:
ga komende week zeker even terug.


je kunt beter naar een sloop in de buurt gaan. laat je die gasten er ff naar kijken, die weten meer dan die pikkies in de garage